Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość powerslave

Wentylator wyłącza się po zgaszeniu silnika

Polecane posty

Gość powerslave

Witam, mam Vectre A C20NE i nie wiem czy to normalne zachowanie ale gdy mam odpalony silnik i wiatrak chłodnicy działa gdy wyłączę silnik to wiatrak przestaje działać. Grzebałem po forum ale na prawdę nie znalazłem nic może kwestia wpisanej frazy. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To normalne zachowanie w oplach, szczerze mówiąc nigdy nie spotkałem się z oplem który by miał inaczej. Na dobrą sprawę i chłopski rozum, nie ma sensu chłodzic chłodnicy gdy pompa nie chodzi (silnik zgaszony), nie ma wymuszenia obiegu to i chłodzenia silnika nie będzie (schłodzi się tylko płyn w chłodnicy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokladnie - wentylator chlodnicy dziala tylko przy wlaczonym zaplonie. Rozwiazanie fabryczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak wyjaśnicie zachowanie mojej Viki??? Jak temp. podskoczy do tej właściwej to wentylator włącza się na pewien ustalony czas i bez względu czy jest włączy czy wyłaczony silnik, wentylator będzie chodzil tyle jaki jest ustalony czas chlodzenia. Zdarzało się to pare razy że wjeźdzając na parking pod blok włączał się wentylator, ja parkowałem, gasiłem auto i on nadal chodził i wyłączał się po jakimś czasie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w VB też wentylator chodzi po zgaszeniu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

No dokładnie, wg. mnie to jest normalne zjawisko to prosze nie pisać, że po wyłączeniu silnika wentylator też musi się wyłączyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jedno autko ma tak, a drugie ma inaczej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w MEgane mojego tescia tez jest tak ze czasami po wylaczeniu silnika wentylator sie wlacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Laser

Witam

Fabrycznie jest tak że po wyłączeniu zapłonu wentylator się wyłącza. ( mowa o VA, nie mieszac tu VB bo to inna sprawa ). Wyjątkiem w VA jest silnik V6 który faktycznie ma taką opcję jak elektryczna pompa wody i wentylator chłodzi silnik nawet po wyłączeniu zapłonu.

Co do Ciebie rodriguez3, jesli masz 4x4 to nie wykluczone że masz zrobiony jakiś patent z V6, bo wszystkie 4cyl benzyniaki w VA mają na bank tak jak napisałem wyżej - wyłączasz zapłon, wyłączasz wentyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rodriguez3 może mieć silnik C20LET bo wg schematu jako jedyny ma przekaźnik zwłoczny wentylatora chlodnicy K34, a sam wentylator zasilany jest niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce (mowa o pierwszym biegu, bo drugi bieg bez "zapłonu" nie ma prawa się kręcic).

No ale z tym silnikiem nie miałem do czynienia

Edytowano przez Mr_Wonski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podepnę się do Ciebie, rodriguez3 ile tam masz kucyków pod maską ? Może faktycznie masz LETa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hm.. to ja może się najpierw spytam co to jest za silniczek ten "LET" czym on się różni od "NE" ??? mój raczej pewnie ma albo 115 km albo 129 km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dokładnie nie jestem pewien. Na pewno moc ma i dobrego kopniaka też, pare razy sprawdzałem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Heh, szczerze, to nie widziałem na realu viki C20LET, ale widziałem filmiki na YOUTUBE. Z pewnością mają więcej niż 129 koników

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Te to się wkręcają.... V6 się chowie, życie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nie wiem, czy ktoś w klubie ma LET'a ? Jak ktoś ma LET'a, nie ch się odezwie, chętnie pogadamy o tym motorze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

Pod maską wygląda raczej jak zwykłe C20NE.. ale masz racje, niech lepiej ktoś sie wypowie kto ma LET'a. Raz na światłach zmierzyłem się z Audi A3, on po garach dał ( jakis gówniarz z dziewczyną był, pewnie chciał zainponować ) to ja też, no i niestety został w tyle, i dodatku ja jechałem na gazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jakie ma oznaczenie na silniku?? sprawdzałes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A które to dokładnie te numerki???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> gdzie je mam szukać? jeżeli chodzi o nazwe to Injection OHC tak jak prawie każdy dwulitrowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harm ma LETa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Laser

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Zadne numerki ... poco sobie zycie komplikujecie. C20NE jak kazdy 8V ma waskia obudowe wałka rozrzadu i "aluminiowa" pokrywe tegosz ze ustrojwtwa. C20XE jak i LET to 16V szeroka góra silnika i napewno bez napisu OHC ktory to jest na C20NE

Z reszta google -> C20LET / C20NE i bedziesz widzial powierzchowne roznice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No ja własnie mam traki napis na silniku i mam górną część wąską, tak jak C20NE 8 zaworowy i tak pewnie mam, ale z tym wentylatorem to dziwna sprawa.. hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

może być. Jak pisałem wcześniej z LETem do czynienia nigdy nie miałem. A opis rodriguez3 na to wskazywao (patrząc tylko na schematy). No ale kto z nas ma VA od początku jej istnienia i moze smiało powiedzieć:"w elektryce nikt nie grzebał" ??? Chyba nikt...

Więc pewnie będzie tak jak piszesz C20NE + jakies "usprawnienia".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik o oznaczeniu C20LET jest to silnik 2.0 turbo który legitymuje się mocą fabryczną 204 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rodriguez3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mogę się z tobą zgodzić w każdym calu.. jeżeli nie jesteś pierwszym właścicielem to nigdy nic nie wiadomo co tam było przy silniku robione albo przy elektryce. Coś komuś nie pasował i zrobił przeróbke

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość grzekon

mam ten sam silnik i 4x4 + klima ale wentylator się wyłącza po wyłączeniu zapłonu. Prawdopodobnie tak jak piszą to jakieś udoskonalenie. Ale miałem przypadek ze też się nie wyłączył kilka razy - przyczyna była w zawieszającym sie przekaźniku pod deska rozdzielczą co doprowadziło na szczęście tylko do podtopienia gniazda bezpiecznika.

Edytowano przez grzekon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Laser wcześniej napisał to tak jak jest. Musi być coś przerobione i tyle, co to przeszkadza, ważne by się włączał na czas inaczej wrzucasz saszetkę i sobie gotujesz herbatę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z mojej wiedzy: VA wentylator wyłącza się po zgaszeniu silnika w VB chodzi dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×