Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
waldek-w16

Brak rezonatora w 1.6.16XEL

Polecane posty

witam posiadem vectre z 1997r silnik16xel przedliftowy korzystając z forum dowiedzialem sie ze wine za szarpanie moga ponosic rozne rzeczy oto co zrobilem :

-zaslepilem EGR

-wymienilem kable WN i swiece

-wyczyścilem przepustnice

-wimienilem filtr paliwa i powietrza

-wymienilem pompe paliwa

-sprawdzilem wezyki podcisnienia i gume laczaca kolektor ssacy z przepustnicą OK

i nadal samochod szarpie szczreze mowiac to juz mi brak sil zadnych bledow nie wywala check sie nie swieci.

ale ostatnio zauwazylem brak rezonatora tej puszki pod blotnikiem pasazera.

czy to moze byc przyczyna szarpania??

czy moge zaslepic to wyjscie na ten rezonator??

prosze o odpowiedzi bo mnie sie juz pomysly skonczyly dawno.

dodam ze nie czyscilem krokowego ale na postoju obroty silnika nie faluja wiec watpie czy moze to byc wina zabrudzonego silnika krokowego ale jesli cos mozecie doradzic to z gory dziekuje

Edytowano przez waldek-w16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wątpię - jeździłem bez tego i nic nie szarpało

nic nie piszesz czy masz gaz czy nie

filtr paliwa wymieniany?

Może zalej stp do czyszczenia wtrysków i smignij jakąś trasę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek_łódź

witam miałem ten sam problem podmień cewke bo to ona może powodować szarpania, jeżeli ustanie to wymienić na nową albo używke powinno to być to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymienilem

wlalem czarnego STP i go przeginilem tez nic nie dalo

samochod jezdzi na benzynie gazu nie mam.

mam jeszcze do poprawienia przepustnice bo nie dalem rady jej za dokladnie wyczyscic.

sprobuje ja jeszcze raz rozebrac i wyczyscic.

jak znajde tania cewke to podnienie i zobaczymy co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam dostepu do jakiegos uzywanego modułu DIS, a czy jak pojade do jakiegos dobrego mechanika i podłącze go pod kompa to mozna sprawdzic cewke lub sonde???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi też szarpała na przyspieszaniu i ciężko było niekiedy odpalić ale na kompie pokazało błąd cewki więc wymieniłem DIS-a i wszystko zniknęło (poprzedni właściciel umył silnik przed sprzedażą)

Dziwne że check Ci nie świeci. Spalony?

Aha za nowego DIS-a dałem 290PLN

Edytowano przez wja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

check na pewno nie jest spalony bo gdy wlacze zaplon to sie swieci a przy dluzszej trasie ok 300km jazdy bez przerwy potrafil mi sie zapalic check ale nie zdazylem zczytac bledow bo po ponownym uruchomieniu silnika gasl.

moze ta cewka nie jest az taka droga ale juz tyle kasy i pracy wtopilem ze juz nie mam ochoty wiecej,bo jesli kupoie cewke i sie okaze ze dalej szarpie to chyba zepchne go z nasypu do rzeki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że check zgasł nie znaczy, że błędu nie ma. Zapisuje się on w pamięci sterownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedys viki chodzila na 2.5 gara (jeden calkiem nie chodzil, jeden przerywal) i check sie nie zapalil i zaden blad sie nie zapisal. Wymiana DIS rozwiazala problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam u siebie podobny problem. Tzn nie szarpie, ale podczas przyśpieszania jest lekka pauza, jak by coś go przytrzymało. Tak jest na każdym biegu w przedziale 2000-3500 obr/min. Byłem na kompie, fachman mi powiedział że dwie świece słabo palą... (wydawało mi się że wina leżała po stronie uszczelniaczy, więc pojechałem naprawić). Człowiek który to robił powiedział mi że cylindry miały masę nagaru, uszczelniacze pospadały z prowadnic, a świece miały ładny jasnoceglany kolorek, czyli OK. Cylindry wyczyścił, uszczelniacze i inne uszczelki powymieniał i autko przestało dymić. Wcześniej jak był rozgrzany silnik, i postał z pół godzinki wyłączony to przy odpalaniu puszczał gigantyczną niebieską chmurę. Teraz tego nie ma, ale jest właśnie ta przerwa w przyśpieszaniu. I moje pytanie jest takie, czy może być to wina właśnie cewki. Dodam tylko że check się nie zapala, świece są nowe (no mają przejechane z 12000km), krokowiec jest nowy, przepustnica i EGR wyczyszczone, dolocik cały, filtry powymieniane...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> i jeżdżę na Pb98.

AJUTO!!!

PS> Na wolnych obrotach jest niemal niezauważalne falowanie, tzn. co chwilę czuć i słychać szarpnięcia sielnikiem.

Edytowano przez driveron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to błąd odczytu z EGR'a 0400 nie istotny spowodowany zaślepieniem, pojawia sie najczęściej przy hamowaniu silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

driveron mozliwe ze to cewka ale ja podmienialem i niestety nic nie dalo , mam dokladnie taki sam problem co ty ale pomysly mi sie juz skonczyly bo sonda i wieile wiele innych rzeczy byla podmieniana i nic nie dalo , planuje tylko jeszcze zmierzyc cisnienie paliwa ale jak to nie bedzie walniecty regulator cisnienia paliwa to sprzedaje samochod,a czy to szarpanie moze byc spowodowane niewlaciwymi kablami WN bo wydaje mi sie ze sa duzo za dlugie jakby od jakiegos innego typu silnika.

prosze o odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tyle że ja nie mam u siebie kabli tylko ten cały modół co to go się wkłada na świece... i o tym myślę... może to jest do wywalenia. Można to jakoś sprawdzić nie podmieniając?? Czy ewentualnie znalazłby się ktoś z takim silnikiem (sprawnym oczywiście) i chętny na chwilową podmiankę np. na spociku mazowiecki...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KOLEDZY problem rozwiazany

powodem szarpania mojej vectry byly przewody wysokiego napiecia byly nowe ale chyba z jakas wada juz je wywalilem i wlozylem stare i jest o niebo lepiej, zaluje tylko ze dopiero teraz do tego doszedlem ale kto by pomyslal ze nowe ok (miesiac) przewody sie sypna , wiec dobra rada dla wszystkich zaczynajcie od najprosztrzych rzeczy bo ja wyczyscilem przepustnice egr, krokowy i wiele wiele innych a wine mialy kable.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie napewno nie zaszkodzilo.

Przewody ozywiscie oddaj na gwarancji, a najlepiej zamien na inne/lepsze za doplata jak bedzie trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×