Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Brak rezonatora w 1.6.16XEL


 Share

Recommended Posts

witam posiadem vectre z 1997r silnik16xel przedliftowy korzystając z forum dowiedzialem sie ze wine za szarpanie moga ponosic rozne rzeczy oto co zrobilem :

-zaslepilem EGR

-wymienilem kable WN i swiece

-wyczyścilem przepustnice

-wimienilem filtr paliwa i powietrza

-wymienilem pompe paliwa

-sprawdzilem wezyki podcisnienia i gume laczaca kolektor ssacy z przepustnicą OK

i nadal samochod szarpie szczreze mowiac to juz mi brak sil zadnych bledow nie wywala check sie nie swieci.

ale ostatnio zauwazylem brak rezonatora tej puszki pod blotnikiem pasazera.

czy to moze byc przyczyna szarpania??

czy moge zaslepic to wyjscie na ten rezonator??

prosze o odpowiedzi bo mnie sie juz pomysly skonczyly dawno.

dodam ze nie czyscilem krokowego ale na postoju obroty silnika nie faluja wiec watpie czy moze to byc wina zabrudzonego silnika krokowego ale jesli cos mozecie doradzic to z gory dziekuje

Edited by waldek-w16
Link to comment
Share on other sites

zauwazylem brak rezonatora tej puszki pod blotnikiem pasazera.

czy to moze byc przyczyna szarpania??

wątpię - jeździłem bez tego i nic nie szarpało

nic nie piszesz czy masz gaz czy nie

filtr paliwa wymieniany?

Może zalej stp do czyszczenia wtrysków i smignij jakąś trasę

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysiek_łódź

witam miałem ten sam problem podmień cewke bo to ona może powodować szarpania, jeżeli ustanie to wymienić na nową albo używke powinno to być to.

Link to comment
Share on other sites

filtr paliwa wymienilem

wlalem czarnego STP i go przeginilem tez nic nie dalo

samochod jezdzi na benzynie gazu nie mam.

mam jeszcze do poprawienia przepustnice bo nie dalem rady jej za dokladnie wyczyscic.

sprobuje ja jeszcze raz rozebrac i wyczyscic.

jak znajde tania cewke to podnienie i zobaczymy co dalej

Link to comment
Share on other sites

niestety nie mam dostepu do jakiegos uzywanego modułu DIS, a czy jak pojade do jakiegos dobrego mechanika i podłącze go pod kompa to mozna sprawdzic cewke lub sonde???

Link to comment
Share on other sites

mi też szarpała na przyspieszaniu i ciężko było niekiedy odpalić ale na kompie pokazało błąd cewki więc wymieniłem DIS-a i wszystko zniknęło (poprzedni właściciel umył silnik przed sprzedażą)

Dziwne że check Ci nie świeci. Spalony?

Aha za nowego DIS-a dałem 290PLN

Edited by wja
Link to comment
Share on other sites

check na pewno nie jest spalony bo gdy wlacze zaplon to sie swieci a przy dluzszej trasie ok 300km jazdy bez przerwy potrafil mi sie zapalic check ale nie zdazylem zczytac bledow bo po ponownym uruchomieniu silnika gasl.

moze ta cewka nie jest az taka droga ale juz tyle kasy i pracy wtopilem ze juz nie mam ochoty wiecej,bo jesli kupoie cewke i sie okaze ze dalej szarpie to chyba zepchne go z nasypu do rzeki.

Link to comment
Share on other sites

U mnie kiedys viki chodzila na 2.5 gara (jeden calkiem nie chodzil, jeden przerywal) i check sie nie zapalil i zaden blad sie nie zapisal. Wymiana DIS rozwiazala problem.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja mam u siebie podobny problem. Tzn nie szarpie, ale podczas przyśpieszania jest lekka pauza, jak by coś go przytrzymało. Tak jest na każdym biegu w przedziale 2000-3500 obr/min. Byłem na kompie, fachman mi powiedział że dwie świece słabo palą... (wydawało mi się że wina leżała po stronie uszczelniaczy, więc pojechałem naprawić). Człowiek który to robił powiedział mi że cylindry miały masę nagaru, uszczelniacze pospadały z prowadnic, a świece miały ładny jasnoceglany kolorek, czyli OK. Cylindry wyczyścił, uszczelniacze i inne uszczelki powymieniał i autko przestało dymić. Wcześniej jak był rozgrzany silnik, i postał z pół godzinki wyłączony to przy odpalaniu puszczał gigantyczną niebieską chmurę. Teraz tego nie ma, ale jest właśnie ta przerwa w przyśpieszaniu. I moje pytanie jest takie, czy może być to wina właśnie cewki. Dodam tylko że check się nie zapala, świece są nowe (no mają przejechane z 12000km), krokowiec jest nowy, przepustnica i EGR wyczyszczone, dolocik cały, filtry powymieniane... :huh: i jeżdżę na Pb98.

AJUTO!!!

PS> Na wolnych obrotach jest niemal niezauważalne falowanie, tzn. co chwilę czuć i słychać szarpnięcia sielnikiem.

Edited by driveron
Link to comment
Share on other sites

check na pewno nie jest spalony bo gdy wlacze zaplon to sie swieci a przy dluzszej trasie ok 300km jazdy bez przerwy potrafil mi sie zapalic check ale nie zdazylem zczytac bledow bo po ponownym uruchomieniu silnika gasl.

moze ta cewka nie jest az taka droga ale juz tyle kasy i pracy wtopilem ze juz nie mam ochoty wiecej,bo jesli kupoie cewke i sie okaze ze dalej szarpie to chyba zepchne go z nasypu do rzeki.

to błąd odczytu z EGR'a 0400 nie istotny spowodowany zaślepieniem, pojawia sie najczęściej przy hamowaniu silnikiem

Link to comment
Share on other sites

driveron mozliwe ze to cewka ale ja podmienialem i niestety nic nie dalo , mam dokladnie taki sam problem co ty ale pomysly mi sie juz skonczyly bo sonda i wieile wiele innych rzeczy byla podmieniana i nic nie dalo , planuje tylko jeszcze zmierzyc cisnienie paliwa ale jak to nie bedzie walniecty regulator cisnienia paliwa to sprzedaje samochod,a czy to szarpanie moze byc spowodowane niewlaciwymi kablami WN bo wydaje mi sie ze sa duzo za dlugie jakby od jakiegos innego typu silnika.

prosze o odp.

Link to comment
Share on other sites

tyle że ja nie mam u siebie kabli tylko ten cały modół co to go się wkłada na świece... i o tym myślę... może to jest do wywalenia. Można to jakoś sprawdzić nie podmieniając?? Czy ewentualnie znalazłby się ktoś z takim silnikiem (sprawnym oczywiście) i chętny na chwilową podmiankę np. na spociku mazowiecki...?

Link to comment
Share on other sites

KOLEDZY problem rozwiazany

powodem szarpania mojej vectry byly przewody wysokiego napiecia byly nowe ale chyba z jakas wada juz je wywalilem i wlozylem stare i jest o niebo lepiej, zaluje tylko ze dopiero teraz do tego doszedlem ale kto by pomyslal ze nowe ok (miesiac) przewody sie sypna , wiec dobra rada dla wszystkich zaczynajcie od najprosztrzych rzeczy bo ja wyczyscilem przepustnice egr, krokowy i wiele wiele innych a wine mialy kable.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP