Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość b.mariusz

problem chyba z głowicą

Polecane posty

Gość b.mariusz

Witam, jestem nowy na forum i od razu mam problem z moją Viki.

Miesiąc temu miałem regenerowaną głowicę (przepalił się zawór).

Głowica była splanowana, wymieniony zawór i 16 uszczelniaczy.

Po zamonowaniu wszystkiego na następny dzien zaczęło śmierdzieć w aucie olejem.

Do tego kiedy silnik jest zimny (np. po nocy) jest straszny stukot tak mniej więcej przez 1 min.

Jest wyciek oleju do strony rozrządu. W związku z tym mam pytanie, bo zakład który regenerował głowicę

umywa ręce i nie chce wogóle słyszeć o reklamacji, a mechanik który ją wymontowywał i składał twierdzi, że przyczyny tych ustrek są własnie w głowicy.

Czy możecie mi coś poradzić, czy rzeczywiście ten który ją dostał zregenerowaną mógł coś w niej jeszcze spieprzyć.

Czy macie jakieś pomysły na te usterki.

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Dodam, że jestem z Tarnowskich Gór.

Pozdrawiam i dzieki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stukają popychacze ale to normalne w ecotecu . simeringi na wałki dałeś nowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek_łódź

witam z tego co piszesz wyciek oleju to to sprawa tego co składał głowice stare zimeringi albo zły montaż ,stukot regulatorów hydraulicznych to nie jest normalne bo powinno być cicho! mogły zostać uszkodzone przez tego który składał głowice czyli montował wałki regulatory można spr czy wymiana oleju pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale cieknie z uszczelniaczy wałków, czy z uszczelniacza wału ?

bo jeżeli z wałków - to wina tych co składali głowice - nowe były dane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość b.mariusz

wymieniono 16 uszczelniaczy i zeszlifowano zawory.

Ten wyciek wygląda jakby lało się spod dwóch zimmeringów, ale po tej regeneracji mechanik wymienił jeszcze raz te dwa i dalej to samo.

Przed ta usterką nic sie z autem nie dzialo.

Od kogo teraz dochodzić roszczeń, bo tak naprawdę robotę robiło dwóch mechaników.

Jeden wyciągał i zakładał głowicę a drugi ją regenerował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie mechanik spierniczył robotę i nie masz co się zastanawiać jaka może być przyczyna. Jak miałeś regenerowaną głowicę to wszystkie uszczelnienia powinny być założone nowe i najlepiej oryginalne. Sprawdź jaki jest poziom oleju; powyżej połowy na bagnecie stukanie powinno się wyciszyć. Obaj mechanicy mogli coś źle zrobić, ale najprawdopodobniej ten co składał silnik zawinił, a przyczyny już podał tobie Miły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to nie ma wyglądać - trzeba zdjąć obudowę rozrządu i dokładnie popatrzyć - może leci spod pokrywki zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do stukania szklanek to zeby sprawdzic czy sa dobre to sie wyciska z nich olej, i przez jakis czas po zalozeniu glowicy beda stukac az sie nie napelnia. Potem stukanie powinno ustac powinno byc cicho ale tu jest dziwnie ze po ponownym odpaleniu znowu stuka przez jakis czas. A gdzie glowica byla regenerowana? Moze u mnie w firmie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość b.mariusz

głowica była regenerowana w Tarnowskich Górach u Morawca.

Coraz bardziej prawdopodobne, że przyczyna jest w popychaczach.

W czwartek zawożę auto do kolejnego mechanika, który może usunie ten wyciek i stukanie.

Dzięki za odpowiedzi i pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sorki Pany za odgrzanie kotleta ale włąśnie miałem identyczny problem jak kolega -autor tematu.Też na zimnym szklanki stukają i mechanik który to składał powiedział że pewnie przy wyciskaniu oleju ze szklanki jakaś gumeczka się podwinęła (???)

I teraz po nocy olej schodzi ze szklanki i za każdym razem musi się na nowo napełnić .

Może autor zagląda na forum i odpisze jak sobie poradził z problemem.

Zastanawiam się czy warto tak jezdzić z tymi stukającymi na zimnym szklankami.auto nie robi dużych przebiegów jak na razie wiec nie wiem czy pchać się i wymieniać te szklanki.

Wkurzające jest to bo włożyłem kasę na wymianę uszczelki pod głowicą  a auto gorzej pracuje niż przed naprawą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×