Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ble

Gorzej odpala jak zimny

Recommended Posts

Witam,

posiadam VB 1.8 16v i zauwazylem ze rano jak jeszcze jest chlodno auto gorzej odpala tzn to nie jest to samo co na cieplym silniku(odrobine dluzej kluczyk musze trzymac przekrecony). jest to normalny objaw? czy raczej nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

U nie też tak jest. Co ciekawe stało sie to po ostatnich długich opadach deszczu. Przedtem było OK. Niedawno miałem tez świece wymienione. Od wymainy ładnie palił i działa. A teraz wygląda to jakby paliwa nie dostarczał. Może paliwo się cofa, ale powinno tak być po kazdym nawet 2-3 godzinnym postoju. Tymczasem próbowałem zostawiac auto na kilka godzin i potem odpalał od strzału. Tymczasem po nocy za pierwszym razem trzeba dłużej przytrzymać. Zauwazyłem też, że jak przekręcę kluczyk na rozruch i zaraz puszczę to za drugim razem odpala od strzału. Doradzano mi sprawdzenie czy akumulator jest ładowany, ale sprawdzałem i jest 14,5V podczas pracy i 12V przy wyłączonym silniku. Więc raczej idzie łądowanie z alternatora. Może to świece? Założone Bosch tak jak napisano w instrukcji. Takie dano mi w sklepie po sprawdzeniu w katalogu samochodów. Montował mechanik.

Zastanawiam sie co jeszcze może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest magikos

Witam, u siebie również zauważyłem niepokojący objaw trudniejszego odpalania w tym juz chłodniejszym okresie roku ,a w szczególności po dłuższym postoju bez uruchomiania silnika (tak było w ub.tyg. gdy byłem na targach w Kielcach, busem służbowym ,a samochód stał pod domem). Zasięgnąłem opinii moich zmotoryzowanych i bardziej doświadczonych kolegów i powiedzieli mi, że to mogą być stare przewody zapłonowe lub świece właśnie. Mam nadzieję ,że temat się rozwinie i ktoś bardziej doświadczony podpowie co to wg. niego może być. Gdzie szukać przyczyn. Podpowiedzcie starsi starzem i doświadczeniem koledzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Ja mam DISa i nówki świece, wiec u mnie raczej odpada ten problem. Ale może jednak świece?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eryk16v

witam. w pierwszej kolejnosci sprawdziłbym czujnik temp płynu chłodniczego przed odpaleniem po nocnym postoju. na zimnym silniku tj. 10-15 stopni powinien mieć ok 2.5-3k oma oporności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eryk16v

tak. wtyczka 2 stykowa. przed odpaleniem rozepnij i zrób pomiar rezystancji na czujniku bo może być taki przypadek że przy niższych temperaturach przekłamuje dając zła informacje do ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Zrobiło sie znowu zimniej i znowu trudno się odpala. Sprawdziłem teraz rano czujnik temp i przy 7 st celc. ma oporność 4,09kOhm. Nie wiem czy to dużo czy mało bo nie znam tabeli rozkładu temp. i rezystancji w tym czujniku. Czy ma być mniej czy więcej? Czy jednak pokazuje dobrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zrobić taki pomiar ? Wystarczy zwykły miernik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Ja to zrobiłem zwykłym miernikiem z ohmomierzem po odpięciu czujnika od kabla. Sprawdż jak możesz rano kiedy będzie ok. 7-8 stopni czy też pokazuje Ci tyle co u mnie na mierniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety mam tylko na mierniku + i - Musze zakupić z ohmomierzem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

A nie masz od kogo pożyczyć na ten moment? Pomar to jest dosłownie 5 minut. Chyba, że kupisz multimetr. Zawsze się taki przydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eryk16v

przy temperaturze 5-10 stopni, rezystancja czujnika ok.4 kohma jest prawidłowa. sprawdż jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza ten w układzie dolotowym. zmierz go rano i napisz jaką ma rezystancje i ile było stopni na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eryk16v

przy temperaturze 5-10 stopni, rezystancja czujnika ok.4 kohma jest prawidłowa. sprawdż jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza ten w układzie dolotowym. zmierz go rano i napisz jaką ma rezystancje i ile było stopni na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dzis zaraz zmierze ile jest u mnie ale praktycznie zawsze jak zimny to dluzej trzeba krecic nie znacznie dluzej ale jednak dluzej:p a czasme to pokrece go doslownie 2 sek. i nic ;| dopiero po chwili wskazowka niemrawo wgramoli sie na 500k obrotow i dopiero z tamtad wskoczy na te 800:/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Wczoraj sprawdzałem i przy 10 stopniach czujnik w silniku pokazywał ok 3.2kOhm. Wiec wydaje mi się, ze jest OK. Dałem mu na wtyczkę rezystor 2kOhmowy tak jakby było ok. 15 stopni, ale nie chciał odpalić. I teraz uwaga.

Zakręciłem silnikiem raz j.w. Nie odpalił. To nie kręciłem więcej. Poszedłem do domu. Po południu jechałem do sklepu. Wsiadam, przkręcam kluczyk i... zapalił od strzału. Obawiam się, że to będzie pompa paliwa. Albo zawór przelewowoy. Nie wiem gdzie jest, ale drobiny benzyny zostały w silniku i odpalił od strzału. Tak więc wydaje mi się, że to nie czujniki.

Czujnik powietrza sprawdzony. Przy 14 st. otoczenia pokazywało 4.82kOhm.

Edited by dnc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eryk16v

zrób taki eksperyment. rano przed dpaleniem silnika wyjmij przekażnik od pompy paliwa i polącz styki kawałkiem przewodu na 4-5 sekund potem wsadż przekaznik i spóbuj od razu odpalić. gdy odpali tak jak powinien to znaczy że zawór ciśnienia paliwa nie trzyma i paliwo po dłuższym postoju spływa do baku dlatego trzeba dłużej kręcić żeby pompa napełniła listwe wtryskową. spinając styki w miejscu przekażnika uruchmiasz pompe i napełniasz cały układ paliwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

A przekażnik gdzie znajdę pod maska czy w srodku na tablicy bezpieczników?

Przeczytałem w ksiązce "Sam naprawiam", że jest regulator cizniena paliwa. Tylko szukałem wksiązce, ale nie wiem gdzie on jest. Są na rysunku pokazane inne elementy, ale tego nie ma i nie wiem gdzie go szukać i czy da się tak od strzału wymienić?

Edited by dnc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eryk16v

PRZEKAŻNIK POMPY PALIWA JEST W CZARNEJ SKRZYNCE PRZED SERWEM A PEGULATOR CIŚNIENIA PALIWA NA LISWIE WTRYSKOWEJ. TEN TEST KTÓRY CI OPISAŁEM POMOŻE STWIERDZIĆ CZY REGULATOR JEST USZKODZONY.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Regulator już znalazłem. Trochę on niepozorny, ale wystarczy zdjąć osłonę silnika i już jest. Szukałem dzisiaj bo sam chciałem wiedzieć jak paliwo dochodzi. Ale własnie nie mogłem dojść do tego gdzie jest przekaznik.

Niestety wychodzi z tego, że w przypadku gdyby zawór był uszkodzony trzeba wymieniać całą listwę bo zawór jest jej częścią, a ona nie jest tania.

Jak będę mieć czas to to posprawdzam w sobotę. Jak będę mieć czas!

Aha i jeszcze jedno. Mam to zrobić (miec zwarte styki przekaznika) przy przekręconym kluczyku w stacyjce czy nie?

Edited by dnc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Dzisiaj sprawdzaiłem zgodnie z poradą. Podłączyłem na chwilę 4 -5 sek. kabelek. Słychać było jak pompa tłoczy paliwo. Po czym odłączyłem kabelek. Włożyłem przekaźnik spowrotem, przekręcam kluczyk i... nie odpalił. Potem w ogóle był problem z odpaleniem. Jakby zalało silnik. Jak w końcu zaskoczył to najpierw dusił się przez 3 sekundy po czym zaskoczył i wszedł na obroty. Teraz juz sam nie wiem. Czy to jednak pompa, albo jeszcze coś innego?

Dzisiaj zrobiłem test ciśnienia paliwa. Pojechałem do serwisu i zmierzyli mi ciśnienie. W moim aucie wynoci 2.9 atmosfery czyli mniej niż miałoby być. Z tego co wiem powinno być conajmniej 3 atm. Czy może więcej?

Edited by dnc

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chciałbym odświerzyć temacik, gdyż u mnie objaw się pokazał. Po kilku godsinach postoju muszę chwilę dłużej przytrzymać rozruch żeby zaskoczyła. Czy wiadomo już coś więcej w tej sprawie? Jak tak to piszcie koledzy, bo nie chciałbym któregoś ranka w pośpiechu lecieć na autobus bo Viki zaniemogła...

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

U mnie to był przeciekający filtr paliwa. Zardzewiał do tego stopnia, że popuściła obudowa i lało się z niego. Benzyna spływała z przewodów paliwoych od silnika i musiałeł dłużej przytrzymać by pompa zrobiła cisnienie i auto odpalilo. Po wymianie filtra na nowy wszystkie problemu ustąpiły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki. Właśnie dawno go nie wymieniałem. Muszę to sprawdzić, bo chciałem zaczynać od czegoś innego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...