Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Bass Rockers

Vectra B 1.7 TD Isuzu - Więcej mocy??

Polecane posty

Gość Bass Rockers

Witam wszystkich

5 Miesiecy temu zakupiłem sobie Vectre B z silnikiem 1.7 TD Isuzu. Nie powiem autem bardzo dobrze sie jeździ i jeszcze lepiej sie prowadzi w porównaniu do mojego poprzedniego auta [Escort 1.4 + Gaz <lol>]. No i mam takie pytanie jak mozna dodac mu troche mocy, nie mowie ze jest wolne ale zanim sie zalaczy turbina to troche trudno go bujnać. Zwłaszcza gdy chce kogos szybko wyprzedzic. Czy jest jakas inna opcja oprocz Chip Tunningu??. Czy mozna uzysakac podobny efekt poprzez wymiane wydechu itp. rzeczy??. Tak przegladalem forum i widze ze jest tu bardzo duzo fachowców wiec chyba moge liczyc na jakies fachowe rady . Pozdro 4 all

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SXILL

Na elektrodzie ludzie pisali ze przy pomocy jednego klucza turbine i zwiekszaja dawke paliwa. Dla mnie to troche glupie ale robia tak i jezdza. Poszukaj na elektroda.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bass Rockers

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dzieki poczytam ale dla mnie tez troche glupie z tym zwiekszanie dawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SXILL

Zle zdadnie zlozylem,mialo byc ze przy pomocy klucza podkrecaja turbine a potem tez kluczem zwiekszaja dawke paliwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chip tuning też niewiele Ci da.

Generalnie podkręcanie (czy to tunera, czy gotowego chipa) daje dwa efekty:

1. podniesienie ciśnienia i dawek paliwa w całym zakresie - co powoduje większy moment i moc w całym zakresie.

2. zwykle efektem ubocznym jest też wydłużenie krzywej mocy - moc maksymalna jest kilkaset obr/min wyżej niż wcześniej (typowo o 200-300 obr/min)

Problem jest taki, że na określoną ilość paliwa da się wtrysnąć określoną ilość paliwa - jak wtryśniesz za dużo (lub nie masz dość powietrza), to paliwo się nie spala. Nie ma z czym. Świetnie to widać w dowolnym dieslu, jak na niskich obrotach się buta wciśnie. Także w turbo, bo ciśnienie doładowania jest z grubsza proporcjonalne do obrotów (pomijam układy biturbo z dwiema różnymi charakterystykami sprężarek). Wniosek - nawet jak coś podkręcisz, to nie nisko, a wysoko. Nie będzie z czym paliwa spalać (sprężarka nisko jeszcze nie daje ciśnienia). Poza tym, wychodząc z 75KM nie zyskasz zbyt wiele bez modyfikacji mechanicznych (zakładam, że pisząc o boxie masz na myśli jedynie wymianę oprogramowania). Dodatkowe 15-20KM wydaje się być szczytem (i to u tunera, a nie "z pudełka").

Reasumując - można trochę zyskać, jakieś 15-25%, głównie jednak w zakresie między max momentem i max mocą. Nisko raczej wiele nie zyskasz.

Pozdrawiam, Adam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SXILL

Podobno 1.7 od isuzu sie nie chiptuninguje bo to bardzo prosty silnik. Tu masz linka do elektrody, jest tam opisane jak podkrecic:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie. tam nie ma elektroniki i nie ma co przerabiać. Jedyna opcja to podkręcenie turbiny i pompy ale znając życie na zdrowie mu to nie wyjdzie. Ja się cieszę że mam bardzo oszczędny i wytrzymały silnik a jeśli chcesz mieć dynamiczne auto to kup 2.5 v6 bo diesel to i tak nie rajdówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bass Rockers

dzieki wszystkim

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> poczytalem troche i chyba wiece z tym zachodu niz efektu. Jak narazie zostane przy swoim a z czasem sie zmieni vB na jakas z mocniejszym silnikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×