Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość lech-zielony

Rośnie olej w silniku

Polecane posty

Gość lech-zielony

Witam.

Nabyłem niedawno Vectrę C 2005r. 1.9cdti 150 Km, ma przejechane 90.000 mil. 3 dni po zakupie wymieniłem olej w silniku na 10W 40, poprzednio był to olej 5W 40. Wszystko było ok. Po przejechaniu 600mil przybyło mi ok 1L oleju. Bez względu na porę dnia i przejechanych mil nie ma żadnego niebieskiego dymienia ani jakichkolwiek innych objawów wskazujących na jakąś usterkę. Czy ktoś wie dlaczego i z jakiego powodu przybywa oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Napisz ile oleju wlałeś

2. Czy nie ubywa płynu chłodniczego?

3. Co z kolorem oleju - normalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lech-zielony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1.nalałem ok4.5l po 600milach bylo 1L za dużo.

2.płynu nie ubywa!!

3olej jest normalny(z tym silnikiem jest coś dziwne bo nie ma żadnych objaw usterki tylko przybywa oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lech-zielony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

raczej nie możliwe bo silnik nie dymi

Edytowano przez lech-zielony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od czegoś go musi przybywać. sprawdz wszystko dobrze. a jak na korku od oleju nie masz masła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dymic nie musi a glowica albo uszczelke to masz na bank do wymiany chyba ze,nalales za duzo oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam na błąd pomiaru i dolewki.

Pewnie cały olej nie sciekł przy wymianie

Dodatkowo do tego silnika wchodzi 4,3 l więc jeśli nalałeś 4,5 to już za dużo.... i się nazbierało.

Zmierz porządnie ok 5 min po zgaszeniu auta (silnik rozgrzany). Jak bedzie za dużo to trzeba spusścić. Za jakiś czas zmierz znowy w ten sam sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luki27

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Także tak myślę. W moim 2.2 benzyna miałem taką historię.

Sprawdzałem jakieś 2 tyg temu poziom oleju i wydawało mi się, że jest 3/4 ale ta miarka nie budziła mojego zaufania.

W tenn weekend wybieram się nad może a tu po przejechaniu 20 km po rozpędzeniu się do ok 160 km/h zapliła mi się kontrolka od poziomu oleju ! Trochę wystraszony stanąłem (dodatkowo akurat w tym miejscu śmierdziało coś na dworze i pierwsza myśl - to mam po silniku).

Po wyłączeniu silnika odczekałem 10 min sprawdziłem poziom i wydawało się, że jest ciut poniżej minimum.

Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Spokojnie dojechałem do najbliższego serwisu i kupiłem olej dolałem (trochę ponad 0,5 litra), rozmieszałem ze starym odczekałem 10 min i spreawdzam i jest 3/4.

Doszedłem do wniosku, że ta miarka jest dość zdradliwa. Trzeba wg mnie na ciepłym silniku odczekać 5-10 min. wytrzeć miarkę i wsadzić ją tymi nierównościami w stronę pasażera (w lewo stojąc od przodu auta) i poczekać przed sprawdzeniem kilka minut. Jeśli za szybko się wyciągnie miarkę to trudno ocenić wg mnie ile tak naprawdę jest oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powąchaj olej na bagnecie czy nieśmierdzi ropą ,moze ona jakoś się dostaje do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lech-zielony

OLEJ WĄCHAŁEM I NIE ŚMIERDZI ROPĄ.

CO DO MIARKI TO MACIE 100% RACJI ZE CIĘŻKO I ŁATWO SIĘ POMYLIĆ.PLANUJE MAŁĄ WYCIECZKĘ NA NIEDZIELE TO WSZYSTKO SIĘ OKAŻE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość -Marcin-

A moze poprostu pierwszy pomiar byl na zimno a kolejne na cieplo? poziom oleju nieco rosnie z temperatura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lech-zielony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

o tym to ja wiem,ale jak jest 2cm różnicy to nie temperatura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość -Marcin-

ale to ciagle rosnie? czy tylko raz uroslo. jezeli tylko raz to stawiam na blad pomiaru i temperature...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o temperaturę. Chodzi o to, że olej z czasem spływa do miski (wynik może być odwrotny niż pisze Marcin).

Na zimnym silniku więcej oleju zdąży spłynąc do miski. Rozszerzalność temperaturowa oleju jest raczej nie do zauważenia na bagnecie (za duża powierzchnia miski).

dlatego pomiar należy przeprowadzć tak jak zaleca producent:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

o tym, że auto ma stać na płaskim to już nie wspomnę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pomiar dokładny jest tylko na zimnym silniku,najlepiej po nocy stania.Wtedy wiesz jaki jest stan a nie jak silnik jest ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Napisz wniosek do GM żeby zmienili instrukcje obsługi aut - może od razu trafisz na głównego inżyniera GM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sam tego nie wymyśliłem - w instrukcji stoi jak byk:

Podczas sprawdzania poziomu oleju w silniku samochód musi stać na poziomym podłożu. Silnik powinien być wyłączony i rozgrzany do normalnej temperatury roboczej. Po wyłączeniu silnika odczekać 5 minut, aby cały olej spłynął do miski olejowej.

Dotyczy zarówno diesli jak i benzyniaków

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zubek toc nie pije do Ciebie , tylko twierdzę że pan inżynier z Opla ma kuku na mumiu:d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem.... może i ma ale ja tak sprawdzam i jeszcze się nie "przejechałem" a parę osób z forum już miało problemy a to z za wysokim a to z za niskim poziomem oleju z powodu złych odczytów.

Generalnie każdy ma jakąśtam metodę. Jeśli przez dłuższy czas się sprawdza to znaczy, że jest skuteczna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inżynierowie....

Ja po szkole zawodowej ZAWSZE sprawdzam olej "na zimno" ma być pół stanu i kropka. Kiedyś tam dawno..... powiedział mi tak mechanik i jak dotychczas to stosuję i jakoś nigdy z żadnym autem nie miałem problemu. Warunek: sprawdzić stan przynajmniej raz na tydzień, lub przed i po dłuższym przebiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj coś sam musiałeś namieszać, bo to niemożliwe żeby oleju przybyło jeśli płynu chłodniczego nie ubywa, bądź z jakiegoś niezwykłego powodu ropa się do oleju dostaje. Musiałeś za dużo go wlać, a po zalaniu zbyt szybko dokonałeś pomiaru. Olej zawsze sprawdzam na ciepłym silniku choć zwykle po ok. 10 minutach i za każdym razem jestem pewien jego poziomu, a bagnet przecieram szmatką i dopiero sprawdzam stan. Po nocy poziom jest podobny, a jak mi jakiś wyjazd wypadnie to nie będę specjalnie czekał kilku godzin aż silnik zupełnie wystygnie żeby dowiedzieć się czy jest wystarczająco oleju, podobnie będąc w trasie. Także to co podają w instrukcji nie jest na pewno głupie. To są tak banalne czynności, że się zastanawiam czy ten temat nie jest czasem założony dla nabicia postów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edytowano przez SEBA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

instrukcja wie co mowi. dlatego sprawdzamy na silnku goracym 5 do 10 minut od zatrzymania tylko dlatego ze wraz z uplywem minut olej scieka do filtra ktos juz to pisal wskazanie polowy bagnetu na zimnym napewno okaze sie brakiem oleju na goracym. Przepraszam cos z transferem proszę o zrobienie porzadku z tym bałaganem co narobiłem. już naprawione

Edytowano przez malga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym tylko wtrącić że szkoda że lejesz olej 10W do silnika z wtryskiem Common Rail

Do tego silnika zalecany olej to 0W lub 5W i przy najbliższej zmianie zalecałbym powrót na pełny syntetyk 5W

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kłócić się nie będę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to nie jest do końca prawda.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lech-zielony

jak ci zależy na postach to mogę ci wysłać kilka!!!!!!

ciąg dalszy mojej historii:

ktoś sugerował ze wlałem, zły olej może tak a może nie.Fakt jest taki ze zmieniłem go na org. ,ale zauważyłem coś dziwnego,przy zmianie. Spuściłem nadmiar oleju i sprawdziłem ile go zostało. Okazało się, ze było go tylko 3,5l po wlaniu 4l bez wymiany filtra(stary olej miał przejechane ok 700 mil) miarka pokazuje ok 10cm ponad maximum.

Mam pytanie do posiadaczy vectry1.9cdti 150Km- czy ktoś mógłby zmierzyć długość miarki i mi odpisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×