Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lech-zielony

Rośnie olej w silniku

Recommended Posts

Guest lech-zielony

Witam.

Nabyłem niedawno Vectrę C 2005r. 1.9cdti 150 Km, ma przejechane 90.000 mil. 3 dni po zakupie wymieniłem olej w silniku na 10W 40, poprzednio był to olej 5W 40. Wszystko było ok. Po przejechaniu 600mil przybyło mi ok 1L oleju. Bez względu na porę dnia i przejechanych mil nie ma żadnego niebieskiego dymienia ani jakichkolwiek innych objawów wskazujących na jakąś usterkę. Czy ktoś wie dlaczego i z jakiego powodu przybywa oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Napisz ile oleju wlałeś

2. Czy nie ubywa płynu chłodniczego?

3. Co z kolorem oleju - normalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lech-zielony

Please login or register to see this quote.

1.nalałem ok4.5l po 600milach bylo 1L za dużo.

2.płynu nie ubywa!!

3olej jest normalny(z tym silnikiem jest coś dziwne bo nie ma żadnych objaw usterki tylko przybywa oleju)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lech-zielony

Please login or register to see this quote.

raczej nie możliwe bo silnik nie dymi

Edited by lech-zielony

Share this post


Link to post
Share on other sites

od czegoś go musi przybywać. sprawdz wszystko dobrze. a jak na korku od oleju nie masz masła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dymic nie musi a glowica albo uszczelke to masz na bank do wymiany chyba ze,nalales za duzo oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obstawiam na błąd pomiaru i dolewki.

Pewnie cały olej nie sciekł przy wymianie

Dodatkowo do tego silnika wchodzi 4,3 l więc jeśli nalałeś 4,5 to już za dużo.... i się nazbierało.

Zmierz porządnie ok 5 min po zgaszeniu auta (silnik rozgrzany). Jak bedzie za dużo to trzeba spusścić. Za jakiś czas zmierz znowy w ten sam sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Także tak myślę. W moim 2.2 benzyna miałem taką historię.

Sprawdzałem jakieś 2 tyg temu poziom oleju i wydawało mi się, że jest 3/4 ale ta miarka nie budziła mojego zaufania.

W tenn weekend wybieram się nad może a tu po przejechaniu 20 km po rozpędzeniu się do ok 160 km/h zapliła mi się kontrolka od poziomu oleju ! Trochę wystraszony stanąłem (dodatkowo akurat w tym miejscu śmierdziało coś na dworze i pierwsza myśl - to mam po silniku).

Po wyłączeniu silnika odczekałem 10 min sprawdziłem poziom i wydawało się, że jest ciut poniżej minimum.

Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Spokojnie dojechałem do najbliższego serwisu i kupiłem olej dolałem (trochę ponad 0,5 litra), rozmieszałem ze starym odczekałem 10 min i spreawdzam i jest 3/4.

Doszedłem do wniosku, że ta miarka jest dość zdradliwa. Trzeba wg mnie na ciepłym silniku odczekać 5-10 min. wytrzeć miarkę i wsadzić ją tymi nierównościami w stronę pasażera (w lewo stojąc od przodu auta) i poczekać przed sprawdzeniem kilka minut. Jeśli za szybko się wyciągnie miarkę to trudno ocenić wg mnie ile tak naprawdę jest oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powąchaj olej na bagnecie czy nieśmierdzi ropą ,moze ona jakoś się dostaje do oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lech-zielony

OLEJ WĄCHAŁEM I NIE ŚMIERDZI ROPĄ.

CO DO MIARKI TO MACIE 100% RACJI ZE CIĘŻKO I ŁATWO SIĘ POMYLIĆ.PLANUJE MAŁĄ WYCIECZKĘ NA NIEDZIELE TO WSZYSTKO SIĘ OKAŻE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest -Marcin-

A moze poprostu pierwszy pomiar byl na zimno a kolejne na cieplo? poziom oleju nieco rosnie z temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lech-zielony

Please login or register to see this quote.

o tym to ja wiem,ale jak jest 2cm różnicy to nie temperatura

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest -Marcin-

ale to ciagle rosnie? czy tylko raz uroslo. jezeli tylko raz to stawiam na blad pomiaru i temperature...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie chodzi o temperaturę. Chodzi o to, że olej z czasem spływa do miski (wynik może być odwrotny niż pisze Marcin).

Na zimnym silniku więcej oleju zdąży spłynąc do miski. Rozszerzalność temperaturowa oleju jest raczej nie do zauważenia na bagnecie (za duża powierzchnia miski).

dlatego pomiar należy przeprowadzć tak jak zaleca producent:

Please login or register to see this quote.

o tym, że auto ma stać na płaskim to już nie wspomnę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pomiar dokładny jest tylko na zimnym silniku,najlepiej po nocy stania.Wtedy wiesz jaki jest stan a nie jak silnik jest ciepły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napisz wniosek do GM żeby zmienili instrukcje obsługi aut - może od razu trafisz na głównego inżyniera GM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sam tego nie wymyśliłem - w instrukcji stoi jak byk:

Podczas sprawdzania poziomu oleju w silniku samochód musi stać na poziomym podłożu. Silnik powinien być wyłączony i rozgrzany do normalnej temperatury roboczej. Po wyłączeniu silnika odczekać 5 minut, aby cały olej spłynął do miski olejowej.

Dotyczy zarówno diesli jak i benzyniaków

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zubek toc nie pije do Ciebie , tylko twierdzę że pan inżynier z Opla ma kuku na mumiu:d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem.... może i ma ale ja tak sprawdzam i jeszcze się nie "przejechałem" a parę osób z forum już miało problemy a to z za wysokim a to z za niskim poziomem oleju z powodu złych odczytów.

Generalnie każdy ma jakąśtam metodę. Jeśli przez dłuższy czas się sprawdza to znaczy, że jest skuteczna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak inżynierowie....

Ja po szkole zawodowej ZAWSZE sprawdzam olej "na zimno" ma być pół stanu i kropka. Kiedyś tam dawno..... powiedział mi tak mechanik i jak dotychczas to stosuję i jakoś nigdy z żadnym autem nie miałem problemu. Warunek: sprawdzić stan przynajmniej raz na tydzień, lub przed i po dłuższym przebiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj coś sam musiałeś namieszać, bo to niemożliwe żeby oleju przybyło jeśli płynu chłodniczego nie ubywa, bądź z jakiegoś niezwykłego powodu ropa się do oleju dostaje. Musiałeś za dużo go wlać, a po zalaniu zbyt szybko dokonałeś pomiaru. Olej zawsze sprawdzam na ciepłym silniku choć zwykle po ok. 10 minutach i za każdym razem jestem pewien jego poziomu, a bagnet przecieram szmatką i dopiero sprawdzam stan. Po nocy poziom jest podobny, a jak mi jakiś wyjazd wypadnie to nie będę specjalnie czekał kilku godzin aż silnik zupełnie wystygnie żeby dowiedzieć się czy jest wystarczająco oleju, podobnie będąc w trasie. Także to co podają w instrukcji nie jest na pewno głupie. To są tak banalne czynności, że się zastanawiam czy ten temat nie jest czasem założony dla nabicia postów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edited by SEBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

instrukcja wie co mowi. dlatego sprawdzamy na silnku goracym 5 do 10 minut od zatrzymania tylko dlatego ze wraz z uplywem minut olej scieka do filtra ktos juz to pisal wskazanie polowy bagnetu na zimnym napewno okaze sie brakiem oleju na goracym. Przepraszam cos z transferem proszę o zrobienie porzadku z tym bałaganem co narobiłem. już naprawione

Edited by malga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałbym tylko wtrącić że szkoda że lejesz olej 10W do silnika z wtryskiem Common Rail

Do tego silnika zalecany olej to 0W lub 5W i przy najbliższej zmianie zalecałbym powrót na pełny syntetyk 5W

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kłócić się nie będę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to nie jest do końca prawda.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lech-zielony

jak ci zależy na postach to mogę ci wysłać kilka!!!!!!

ciąg dalszy mojej historii:

ktoś sugerował ze wlałem, zły olej może tak a może nie.Fakt jest taki ze zmieniłem go na org. ,ale zauważyłem coś dziwnego,przy zmianie. Spuściłem nadmiar oleju i sprawdziłem ile go zostało. Okazało się, ze było go tylko 3,5l po wlaniu 4l bez wymiany filtra(stary olej miał przejechane ok 700 mil) miarka pokazuje ok 10cm ponad maximum.

Mam pytanie do posiadaczy vectry1.9cdti 150Km- czy ktoś mógłby zmierzyć długość miarki i mi odpisać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...