Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zmodyfikowany dolot X16XE, czy da się zrobić w Z16XE?


Recommended Posts

Witam!

Po przestudiowaniu kilku tematów na temat dolotu w oplowskich 1,6 wniosek jest jeden - jest to jeden z pierwszych elementów, przy których należy "podłubać" żeby zwiększyć moc auta. Poniżej zamieszczam listę tematów, z których na prawdę można się dużo na ten temat nauczyć :)

http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?...asc&start=0

http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Tuning1416B.htm

http://users.tkk.fi/~jmiivone/C16XErakennus.html

http://tigra-team.pl/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0

http://www.sdsefi.com/techinta.htm

http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=52957

http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=55846

http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f...47&p=738528

http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f...1437c4dd370e823

http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f...74&p=559590

A teraz moje przemyślenia. Chce coś takiego zrobić we własnym zakresie. Sporo można wynieść z w/w postów, ale jeśli ktoś ma np. rysunek z wymiarami, etc. to byłbym bardzo wdzięczny.

Druga sprawa - to wszystko są mody silników X16XE, C16XE, ew. X16XEL. Ani słowa o nowszym Z16XE. A właśnie taki silnik posiadam i do takiego chciałbym dorobić tą puchę. Na pewno jest to możliwe, bo zarówno Mantzel, Dblias jak i Lexmaul mają w swojej ofercie takie puchy do Z16XE. Tylko średnio mi się uśmiecha płacić 2500-4000PLN za metalową puszkę. Jak sądzicie, czy wymiary zewnętrzne / wewnętrzne są takie same? Rozumiem że same otwory trzebaby dostosować, ale to jest do zrobienia.

Czekam na rady, a nawet jak nic z tego nie wyjdzie to może temat da coś posiadaczom wcześniejszych generacji 1,6.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To jak już te wszystkie tematy przestudiowałeś - to wiesz, że oprócz dolotu potrzebne jeszcze jest strojenie ECU.

I żeby dało efekty przeniesienie odcinki o wiele wyżej niż jest to fabrycznie.

A to już nie jest za bardzo bezpieczne dla silnika, który nie został dobrze wyważony.

I po zrobieniu wszystkiego, nawet jak będziesz miał 120km, to I tak 115 KM w silniku 1,8 16V, bez problemu Ciebie objedzie na trasie.

ponieważ moment obrotowy ma większy, a Twój silnik będziesz musiał kręcić do 7 tyś obr/min.

Ja nie mówię, że się nie opłaca :D :D

Ale nie możesz się nastrajać na nie wiadomo jaki przyrost REALNEJ mocy silnika.

Powiedzmy, że te tematy od 3 lat przerabiam, i nie zdecydowałem się jak do tej pory na taką modyfikacje , z racji tego, że samochód potrzebny mi na co dzień do jazdy (robie 40tyś km miesięcznie), a jak wiadomo im więcej nagrzebiesz - tym bardziej samochód ulega różnym awariom ;) ;)

U Ciebie dochodzi jeszcze problem nietypowego dosyć silnika w VB.

Ale zawsze możesz być pierwszy - i podzielić się wrażeniami na forum :) :)

Link to comment
Share on other sites

robie 40tyś km miesięcznie

no, no

Miły to Ty co 1,5 miesiąca rozrząd wymieniasz i nic nie mówisz ;):D:P :P

Edited by wityk
Link to comment
Share on other sites

no, no

Miły to Ty co 1,5 miesiąca rozrząd wymieniasz i nic nie mówisz wink.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif

Dobra , dobra - nie jęczymy - pomylić się można przecież :P :P :P (szczególnie jak się na 4 forach na raz siedzi )

rocznie miało być :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że wiem o ECU :) Co do przesunięcia odcinki i wyważania - już napisałem w temacie o moim autku. Na razie chcę zebrać informacje nt. tego dolotu i może spróbować go własnoręcznie (mam dostęp do frezarek / tokarek w tym CNC) skonstruować. Jeśli mi się uda (wtedy na pewno wrzucę na forum), to zapewne zdecyduję się równoczasowo na zrobienie wydechu (też założyłem temat, bo w Z16XE jest francowaty katalizator i 2 lambdy) i od razu wyważę i zestroję całość.

Link to comment
Share on other sites

Wyważać to trzeba teraz - jak silnik i bebechy na wierzchu ;)

miałem gdzieś rozrysowany rys techn. tej puszki z wszystkimi wymiarami - ale to ze 2 latka temu i gdzieś mi go na kompie zassało :(

Link to comment
Share on other sites

Wyważać to trzeba teraz - jak silnik i bebechy na wierzchu ;)

miałem gdzieś rozrysowany rys techn. tej puszki z wszystkimi wymiarami - ale to ze 2 latka temu i gdzieś mi go na kompie zassało :(

Teraz na prawde nie dam rady i nie mam funduszy. I tak nie wiem kiedy się z tego wszystkiego wygrzebię...

Jakbyś jakimś cudem znalazł ten rysunek to bym sie ladnie do Ciebie usmiechnal z 4-pakiem browaru :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP