Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana łożyska koła tylnego


Guest macius@
 Share

Recommended Posts

Guest macius@

Mam pytanie, czy ktoś z Was wymieniał łożyska w kole tylnym w VC??? Czy tam są jakieś zagadki, czy to jest proste i można wymienić samemu!!!!Proszę o podpowiedź!!!!

Link to comment
Share on other sites

Łożyska samego nie wymienisz, musisz kupić całą piastę. Bieżnia łożyska jest jednocześnie kołnierzem piasty- nierozbieralny element.

Link to comment
Share on other sites

Guest macius@
Mam pytanie, czy ktoś z Was wymieniał łożyska w kole tylnym w VC??? Czy tam są jakieś zagadki, czy to jest proste i można wymienić samemu!!!!Proszę o podpowiedź!!!!

A ile może kosztować taka piasta nowa???

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie mają takie same

oj.... coś mi się nie wydaje, choć mogę być w błędzie

Sprzedawcy na allegro piszą że np od roku modelowego 2005 a wcześniej w zależności od IDS, IDS+

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Guest macius@
Mam silnik 1.8 benzyna w sedanie.

A rocznik to 2002, aha i koła tylne, bo jeszcze tak sobie mysle iz to moze coś innego, w czasie jazdy mi troszke coś gwiżdze. Więc to chyba nic innego prawda????

Link to comment
Share on other sites

w czasie jazdy mi troszke coś gwiżdze

nie jest to zbyt dokładny opis aby Ci cokolwiek doradzić

czesto źródłem hałasów (szumów i buczeń) są wyząbkowane opony

Link to comment
Share on other sites

zgadza sie ale to sie tyczy przodu

zgadza się, coś mi się..... - właśnie byłem zdziwiony, że w EPC jest jedna :)

w czasie jazdy mi troszke coś gwiżdze

No na tej podstawie to też raczej bym piast nie zmieniał.

Zmień opony przód na tył i posłuchaj czy z przodu nie zagwiżdże tej samej melodii ;)

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, czy ktoś z Was wymieniał łożyska w kole tylnym w VC??? Czy tam są jakieś zagadki, czy to jest proste i można wymienić samemu!!!!Proszę o podpowiedź!!!!

Jak będziesz potrzebował piast w dobrej cenie i instrukcji montażu to przeczytaj podpis na dole mojego postu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jak będziesz potrzebował piast w dobrej cenie i instrukcji montażu to przeczytaj podpis na dole mojego postu.

Tak poza tematem pisalem do Ciebie na PW bo chcialem odkupic piasty Twoje ale nie dostalem zadnej odpowiedzi czy nie chciales mi sprzedac a moze nie pasuja w 1,9cdti kombi do 2,2dti gts ?? :P Ja za Ruville (w srodku skf) zaplacilem po 370zl za sztuke z fakturka.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam,

jakiej firmy polecacie piastę na tył? Bo zarówno lewa szumi, a prawa już buczy jak silnik odrzutowy...skłaniałbym się ku SKF, ale prosiłbym Was o podanie poprawnego nr części bo są dwa i nie wiem który jest odpowiedni (cena prawie x2). Ewentualnie jakiejś innej firmy piastę polecicie?

Edited by pizmak
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam ponownie,

czy na naszym forum jest fotoporada jak wymienić samemu piastę kół tylnych- znalazłem tylko dla VB? Znalazłem u konkurencji sam opis, ale wolałbym mieć fotki dodatkowo bo myślę, że chyba sam dam radę wymienić obie piasty z tyłu :)

Link to comment
Share on other sites

Co do fotoporady nie jestem pewien, ale dasz radę samemu :) ja u siebie w kwietniu zmieniałem obie piasty, zrzucić koło, odpiąć kostkę od abs i idzie dojść tam małymi przedłużkami bez problemu na grzechotce ;) później dobrze oczyścić miejsce piasty i włożyć nową, może topornie wchodzić, ale przyłożysz klocek drewniany na środek i lekko młotkiem wejdzie bez problemu :ok: 20 min roboty

Link to comment
Share on other sites

podziękował :D myślę, że spróbuję sam to zrobić :) a powiedz mi jeszcze, czy razem z piastą schodzi osłona tarczy czy jest jeszcze dodatkowo gdzieś mocowana?

Link to comment
Share on other sites

Na pewno dasz radę :) osłona tarczy trzyma się dzięki piaście, ona ją dociska do zwrotnicy i jest sztywna, jeżeli odkręcisz piastę i ją wybijesz ze zwrotnicy, osłona będzie luźna :) aha, będziesz to robił z kanału, czy normalnie? Bo jeśli normalnie to sobie coś podłuż pod auto i zabezpiecz dobrze żeby z lewarka nie zleciało jak będziesz szarpać się z tymi śrubami

Powodzonka :ok:

Link to comment
Share on other sites

no właśnie będę robić to bez kanału bo nie mam dojścia u nikogo znajomego ;/ zawsze sobie kobyłki i/lub dużego pustaka w odpowiednie miejsce podkładam :)

niestety poległem przy wymianie ;/ sprawa banalnie prosta, a bez kanału czy podnośnika to nie robota :) dlatego odpuściłem sobie, spakowałem piasty do bagażnika i pojadę gdzieś do serwisu niech wymieniają...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Trochę kotlet ale nie będę zakładał nowego tematu.

Ile średnio wam wytrzymały łożyska tylnych kół? Mam na myśli fabryczne, chyba że ktoś zmieniał ponownie?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kris84 napisał:

Trochę kotlet ale nie będę zakładał nowego tematu.

Ile średnio wam wytrzymały łożyska tylnych kół? Mam na myśli fabryczne, chyba że ktoś zmieniał ponownie?

Moja VC 2006r 329tys km i lozyska fabryczne. Jak Ci sie wydaje ze lozysko huczy to sprawdz najpierw opony czy nie sa czasem wyzabkowane.

Edited by matoslaw
Link to comment
Share on other sites

Mi jak zaciski z tyłu stały to też miałem wrażenie że łożyska huczą.

@kris84 po to są już utworzone tematy żeby nie zakładać Nowych i kontynuować obecne,Bardzo Dobrze że napisałeś Tu.

Edited by Rysu
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, matoslaw napisał:

Moja VC 2006r 329tys km i lozyska fabryczne. Jak Ci sie wydaje ze lozysko huczy to sprawdz najpierw opony czy nie sa czasem wyzabkowane.

Powodem wyząbkowanych opon są zużyte amorki,ale to kolega chyba by zauważył.

Link to comment
Share on other sites

Byłem na stacji kontroli bo tam mają rozpedzarke do kół, fachowcy stwierdzili że oba łożyska na tylnej osi głośno pracują. Ja gdy obracam kołem na podniesionym aucie słyszę takie jakby terkotanie. Podczas jazdy przy prędkościach ok 80 km/h i 120 km/h słychać pulsacyjne buczenie. Kupiłem narazie jedno łożysko, zabrałem się za wymianę ale najpierw urwała mi się sprężyna zacisku (drucik) następnie okazało się że brakuje mi torxa nr18 do jarzma. W poniedziałek czeka mnie szukanie drucika i zakup nasadki.

Amortyzatory mają może dwa lata, opony drugi sezon

Edited by kris84
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP