Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Scrash

Czujnik przebytej drogi (24) - check swieci.

Recommended Posts

Witam. Poczytalem troche inne posty ale nie dowiedzialem sie zbyt wiele.

Od razu pisze ze nie wiem czy to wystepuje na PB i LPG ale na samym LPG napewno.

Problem pojaiwl sie dzisiaj po podlaczeniu laptopa do sterownika LPG w czasie jazdy.

Robilem tak juz wiele razy i wszystko bylo ok.

Praktycznie nic tam nie przestawialem i po wyjsciu z programu diagnostycznego i odlaczeniu wtyczki USB po jaiichs 5 minutach zapalil mi sie check. Zjechalem na pobocze i po zczytaniu bledow wyskoczyl mi czujnik przebytej drogi. Dalej samochod jechal normalnie ale na jalowym obroty spadaja mi do 500.

Teraz po kazdym odpaleniu i przejechaniu 200 metrow zapala mi sie check i gasnie dopiero po zgaszeniu silnika.

Da sie to jakos sprawdzic bez wyciagania zegarow ? bo wczoraj poswiecilem caly dzien na sprzataniu autka i nie chce znowu robic syfu.

Wiele razy na forum widzialem ze blad tego czujnika pokazywal sie wielu osobom zawsze przy zczytywaniu bledow (i uwazali to za calkiem normalne), razem z kodem 12 ale u mnie zawsze przy zczytywaniu pokazywal sie tylko kod 12. Nigdy jeszcze nie pokazalo mi tego bledu a zczytywalem bledy chyba z 50 razy od czasu zakupu samochodu.

EDIT:

Predkosciomierz dziala, obrotomierz tez, nie mam ABS, dzieje sie to na LPG i PB.

Odlaczylem aku na kilka minut i po podlaczeniu jechalem kawelek przez miasto (do sklepu) i juz cieszylem sie ze sie blad nie pokazal kiedy nagle wyskoczyl.

Wracajac ze sklepu (ok 3km) check sie nie zaswiecil.

Zauwazylem ze dopoki nie zaswieci sie check to na biegu jalowym obroty mam w normie a jak check sie pali to obroty spadaja do 500 i auto sie troche telepie ale nie gasnie tylko rowno trzyma je w tej pozycji

Edited by Scrash

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zegarach jest impulsator on jest odpowiedzialny za ten odczyt. Na pwno ktoś na forum ma taki, podmien go i wszystko powinno byc ok. A moze tylko kabelki sie obluzowały lub zaśniedziały. Można rozebrac i poruszyć tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Możliwość uwalony implusator (czujnik przebytej drogi).

2. Wiem nie piszesz nic o tym, ale z wole zapytać nie zmieniałeś może radia ? albo nie przełączałeś coś w jego wiązce (kostce).

Sam długi czas miałem ten błąd okazało się, właśnie że radio które zakupiłem miało w kostce pomieszane kable i na kabel implusatora który jest w oryginalnej wiązce podawało prąd max. do 6V i o dziwo nie spaliło go

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stąd pytanie, jeśli nic nie robiłeś przy radiu, proponował bym wyciągnąć licznik przeczyścić styki, docisnąć kostkę, odkręcić impulsator zobaczyć czy z tarczy licznika z której odczytuje impulsator nie schodzi sreberko, jeśli będziesz miał chęci wykręcić schowek sprawdzić tam wiązka bo właśnie tam idzie ten przewód.

Wtedy kiedy będziesz pewny, że z kablami wszystko ok, można z 99% pewnością wymienić impulsator bo pewnie będzie uwalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Radia nie zmienialem. Kupilem autko 2 lata temu i tam nie bylo kostek ISO wiec jak zakladalem swoje to podpinalem sie pod kabelki ktore tam wystawaly.

Nie wiem czy to bedzie mialo jakis zwiazek (zakladalem niedawno temacik) ale po przekreceniu stacyjki w pozycje zaplon (nie trzeba nawet silnika odpalac) gubia sie wszystkie slabsze radyjka i zaczyna momentalnie buczec w glosnikach. Sprawdzilem juz kazdy jeden element silnika i wszystko co dostaje napiecie lub impuls po przekreceniu stacyjki i nic. Tylko ze u mnie radyjko ma stale napiecie i przekrecanie stacyjki nie powinno miec zadnego zwiazku.

Pozostaly mi tylko zegary.

Co do tych przejechanych 200 metrow to troche przesadzilem. Check zapala sie po przejechaniu ok 1.5 - 2 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie idź do autka wyciąg radio i szukaj kabla niebieskiego z czerwonym paskiem i odłącz go!

Później reset błędów (aku odłącz) i przejedź się.

90% szansy że to to, nie zaszkodzi na pewno sprawdzić zawsze to nie potrzebnie kasy nie wydamy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Buczenie w głośnikach to właśnie skutek podłączenia czujnika przebytej drogi do któregoś z głośnika (sam doświadczyłem).

Jeśli by się okazało, że to to, ciekawe do wytłumaczenia jest 2 lata jazdy i brak błędu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

ale ale panowie,moment,moment-powiedziała wróżka do Hitlera jak się spytał ile pożyje...

zauważyłem,że w oplowskich kostkach ISO jest układ okablowania zupełnie niepasujący do "uniwersalnych" kostek Made in Wolumen...

jeśli podpiąłeś jakiś kabel(lub go nie podpiąłeś)a teraz się zetknął z drugim(lub rozwarł),bo np. ktoś głębiej w wiązce go zostawił żle zaizolowany możesz mieć takie efekty specjalne...

miałem gościa co sobie sam zakładał radio,no i połączył kolorki z nowozakupioną kostką (made in Wolumwen) tak jak mu się zdawało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tu radio ani beknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> i bez kluczyka,i z kluczykiem - ni chu chu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">...

dopiero jak złapałem miernik to doszedłem...zbliżoną akcję miałem ze swoim CB(o nic nie pytajcie - ja mam takie dziwne zagrania że podłączam sobie różne rzeczy nie tam gdzie mają byc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )... tyle że wyczułem wcześniej pismo nosem i od razu capnąłem miernik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O tym piszę właśnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A najczęściej jest tak, że Opel wyposaża właśnie w kabelek od impulsatora który spełnia zadanie z oryginalnym, czyli my przyśpieszamy i wraz z tym radyjko się poogłasza, z kolei klika razy się z tym spotkałem, że kostki najtańsze z Allegro posiadają w tym miejscu np. zasilanie na antenę bo są pomieszane kable.

Dlatego dla pewności lepiej sprawdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A najlepiej wyciągnąć wspomniany wyżej kabelek i go zaizolować aby nie miał nic wspólnego z radiem (jeśli posiadamy nie oryginalne).

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdze to dzisiaj ale pamietam ze podlaczajac 2 lata temu radyjko uzylem miernika bo inaczej skad wiedzialbym pod ktory kabelek pod co podpiac (wisialy obciete i zaizolowane).

Moze byc jeszcze inaczej. W piatek wysunalem radio (nie odlaczajac go) bo chcialem sprawdzic czy mi przypadkiem nie wyskoczyl kabel antenowy z radyjka (bo od tygodnia wyjezdzajac ze skrzyzowania w prawo lub lewo znikaly mi na chwile nawet te mocniejsze fale) i z braku czasu bo bylo to na szybko przed robota wcisnalem je spowrotem. Moze jednak tam cos ruszylem.

W kadym razie sprawdze to dokladnie dzisiaj po robocie.

Jesli bylbym juz pewnien ze to impulsator powiedzial papa to ile to mnie bedzie kosztowac ? Pytam o koszta samego impulsatora bo wymiane wykonam sobie sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Impulsator, to zależy czy ktoś sprzedaje osobno z licznika bo w innym przypadku trzeba szukać licznika, są tego różne ceny niektórzy chcą za to 50zł, niektórzy 30zł a jeszcze inni 20zł, o ile pamiętam gdzieś mam taki z licznika jak coś to podbijaj tylko go muszę znaleźć, ale ja myślę, że to w 99% będzie kabel przy radiu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> W sklepie za impulsator około 120-150zł mi kiedyś zawołali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

Please login or register to see this quote.

no właśnie-mógł być gdzieś źle zaizolowany albo źle połączony kabel o którym nie wiedzialeś,bo był głębiej

ale widzę że już dajesz radę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i kicha. Wyciagnalem radyjko ale nie znalazlem tam zadnego przewodu. Co prawda nie jechalem nigdzie daleko (ok 3 km w jedna i 3 spowrotem) i blad mi sie nie pokazal. Chyba jednak bede musial wymontowac zegary. Da sie jakos sprawdzic ten impulsator jak juz bede mial zegary na stole ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak go nie znalazłeś to tym bardziej go szukaj, bo on gdzieś sobie pewnie tam lata i robi ci jaja on tam musi być, nawet najbardziej uboższa GL miała to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wyciąg zegary, wyciąg schowek i leć po wiązce, jak sprawdzić impulsator na to pytanie ci nie odpowiem trzeba by było podpiąć się pod kabel od niego (miernik) i sie przejechać czy podczas przyśpieszania (wzrastającej prędkości) wzrasta napięcie od niego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Innej możliwości raczej nie widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

a ja mam jeszcze taki ból(temat z innego forum,ale nikt tam nie zajrzał,nawet pies z kulawą nogą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ):

Mam tylko pytanie - jak przestawić obrotomierz,ponieważ pokazuje mi o ok. 500 obrotów za mało,a wskazówka spada poniżej zera po zgaszeniu silnika.

Poza tym działa normalnie-mam wrażenie że przesunieta jest wskazówka - czy mozna przesunąć paluchem wskazówkę do końca i popchnąć za opór i pozostanie w odpowiednim położeniu?Czy należy ją jakoś zdjąc i załozyć w innym położeniu?nie chciałbym nic popsuć...

Proszę podpowiedzcie coś w miarę szybko bo mam jeszcze wszystko rozebrane i nie chciałbym rozbierać 2 raz...

pomożcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1 Skazówka nie powinna opadać poniżej zera ponieważ pod 0 powinna być podpórka dla skazówki, który blokuje jej opadanie jeszcze niżej.

2 W obrotomierzu w przeciwieństwie do prędkościomierza nie da rady go wyregulować w sposób przestawienia wskazówki ponieważ, jest trzpień tak

stworzony, że możemy tylko w jednej pozycji ją założyć (wskazówkę), czy jest jakaś inna regulacja ? raczej nie.

Podstawą jest trzpień, żeby startował od pozycji z której powinien.

3 Jakie przełożenie ma obrotomierz, czy przypadkiem kupiłeś i dopiero zakładasz ? nie jest on czasem od V6 ? lub Diesla ? w takich przypadkach normalne będzie przekłamanie podaj jaki zakres ma, jeśli dopiero go zakładasz.

Edited by Stillz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

widzisz to są zegary od takiej Viki jak moja,może być ewentualnie od 2.0 a moja jest 1.6

przekładałem do nich tylko swój prędkosciomierz z impulsatorem i wpiąłem go w wiązkę.

Obrotomierz ma zakres 7 lub 8 tyś obr,ale nawet indeks prędkościomierza się zgadza w obu zestawach zegarów.

właśnie dziwi mnie brak podpórki,może się złamała i nie ma dziury tylko jest czarny kawałek co został i jej nie widzę...

ale ja się bujalem z wymianą tych zegarów z pół roku,i mam wrazenie że jak wcześniej załozyłem na próbe pokazywał wszystko ok...

jestem w kropce,ale dziękuję Ci serdecznie,sprawdzę czy nie ma gdzieś ogranicznika wyłamanego.

reszta działa git-tzn temperatura i paliwo-pokazuje dokladnie jak w starych zegarach.A w ogóle to miałem zegary bez obrotomierza i założyłem z.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu jest też taka ciekawostka, jeśli masz do 7tyś jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale jeśli do 8tyś, to już nie jest ok, oprócz przełożeń prędkościomierza są jeszcze przełożenia obrotomierza.

Co nie zmienia faktu, że trzpień powinien być, i jeśli masz do 7tyś to od tego bym zaczął.

417864743qv9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

obrotomierz mam do 7 tyś.,jak ten na zdjęciu...

ale właśnie nie mam tego ogranicznika,ani dziury na niego - komletnie NIC !!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

sprawdziłem 2 razy,a teraz pisząc tą odpowiedź 3 raz !!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

nic tam nie ma - ani resztki ew. złamanego ogranicznika,ani dziury na niego <szok>

R A T U N K U ! ! !

a u mnie wskazowka po zgaszeniu motoru ląduje nad napisem "electronic" na styk.

Edited by maniakk5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc kolego drogi, widziałem już zegary, i tak jak załączył na fotce kolega, musisz mieć "podpórkę" do wskazówki, jeśli ona powiedzmy startuje z niższego pułapu, to chyba stąd fałszywe wskazania ? No chyba, że się mylę....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi się też tak wydaje, a nie masz zmienionych tarcz licznika ? na jakieś inne ? że np. ktoś dziurki nie wyciął ?

A najprościej zrób jakaś podpórkę załóż licznik bez skręcania wszystkiego i sprawdź wskazania.

Edited by Stillz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

też o tym pomyslałem,ale nie wiem czy to coś zmieni na wyższych obrotach.

mam oryginał tarcze.

może w tym akurat typie mozna przesunąć wskazówke??? dlatego nie ma podpórki?

mam w całym zakresie obrotów ok 500 za mało na obrotomierzu... ciekawe...

ok dziekuję wszystkim i jutro wykonam probę-podeprę wskazówkę palcem wstepnie,a jak się okaze że jest ok mam oryginalną podporkę ze starych zegarów,np z predkościomierza nawiercę otworek i wsadzę.

mam nadzieję że zadziała... a w razie co jak mu zmienić zakres? nie ma tam jakiegos potencjometru obrotowego czy cóś...?albo moze mozna zmniejszyc lub zwiekszyć opór jaki dostaje na wejsciu sygnału zewnętrznie?

dzięki jeszcze raz.

zrobiłem probę dziś... kicha... po podparciu wskazowki występuje ten sam błąd... na wolnych pol

kazuje mi 300-400 obrotów zamiast 800-900...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Edited by maniakk5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracajac do mnie (zalozyciela tematu). Zabraklo mi dzisiaj czasu na poszukiwanie kabelka ale licznik wytargalem.

Mozecie mi powiedziec gdzie ten impulsator sie znajduje i jak wyglada ?

Wg. mnie jest to ten czarny element na fotce. Wszystkie sciezki sa ok. Nie wiem tylko co z samym impulsatorem bo nie wiem jak go sprawdzic a nie chce wyrzucac na darmo 150 zl.

Mozecie mi powiedziec ktory z tych trzech pinow jest przewodem sygnalowym do

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Sprawdze jutro ten przewod w kabinie tylko ze to tez sie wiaze z rozbebeszaniem polowy deski.

Edited by Scrash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest ten czarny element

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sygnałowy jest chyba środkowy ale najlepiej ściągnij tą blaszkę z niego i tam jest + i - oznaczony a nie oznaczony to sygnałowy.

Ale dla pewności ściągnij blaszkę.

I nie żartuj o wyrzucaniu 150zł, za 150zł to sobie kupisz takie 3 liczniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i będziesz miał 3 impulsatory.

Co do rozbebeszania niestety fakt, ale ja bym wolał to sprawdzić, ale ciągle sprawdź wiązkę od radia to bardziej proste, a tam może być kuku.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie przesledzilem calego przewodu ale podlaczylem miernik pod styk nr3 czyli ten sygnalowy do ECU. Po wlaczeniu stacyjki pojawia sie na nim napiecie ok 10.2 V i jak wlacze wtedy radio i poruszam przewodami to nic sie nie zmienia (mimo tego ze slabsze fale dalej bucza).

Po wylaczeniu stacyjki na tym styku jest 0 V.

Blad dalej mi wyskakuje mimo wyciagnietego licznika (wiem kiedy wyskakuje bo czuje po wolnych obrotach).

Wieczorem postaram sie dokladnie przesledzic ten przewod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po wyciągnięciu licznika dziwne jak by błędu nie było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tyle że napięcie powinno się zmieniać od impulsatora a nie od ECU, tak mi się wydaje, że to on podaje napięcie do ECU i poprzez to powiadamia go o prędkości.

A co do radia to jak tak już sprawdzasz to go włącz i wtedy patrz czy napięcie sie nie zmienia, podgłośnij itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przebadalem jeszcze dokladnie tego przewodu ale odlaczylem kostki od ECU i pomierzylem go miernikiem miedzy kostka ecu a kostka licznika. Przewod raczej jest ok. Przy wlaczonym radiu i przekreconej stacyjce nie ma zadnych napiec na nim.

Co dziwne przy odlaczonym ECU i wlaczonej stacyjce radio gra normalnie (nic nie buczy) wiec usterka jest w samym ECU lub jednym z przewodow dochodzacych do ecu. Pytanie tylko w ktorym.

Przydalby sie jakis schemacik.

ECU mam teraz w domu. Rozkrecilem go i nie widze zadnych uszkodzen mechanicznych ani nadpalonych elementow, wszytkie luty tez wygladaja ok.

Teraz to mam dopiero zagadke.

Edited by Scrash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...