Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
invivo

Zanik obrotów - dziwny problem

Recommended Posts

Witam,

od wczoraj zauwazylem dziwny problem w vb 2.0 dti - jadac jakkolwiek, nagle spadaja obroty na 800 i auto gwaltownie zwalnia, mimo ze pedal gazu jest wcisniety, po puszczeniu i nacisnieciu pedala gazu znowu jest cisza przez chwile brak reakcji az tak po kilkusekundowym opoznieniem reaguje i wchodzi na obroty.

Dzis zaczal sie swiecic chwile i gasnac check - mam interfejs ale jak na zlosc cos sie stalo i nie umie sie polaczyc, wiec pytam, moze rozwiaze ten problem szybciej niz zdiagnozuje co jest z interfejsem ;/

Aha, byc moze istotne, wczoraj wymienilem wlacznik swiatel stopu i posmarowalem sprezyne na pedale gazu i hamulca, moze to miec jakis zwiazek ? smar to byl w sprayu siliconowy, ale raczej nic nie pozalewalem wiecej niz sprezyny, bo byl z rurka i w miare dokladnie sie go nakladalo.

Dzieki z gory za pomoc,

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety ale musisz jakoś zczytac te błedy wtedy moze nas naprowadzi na jakiś trop.

A czy w dieslu jest pedał gazu elektroniczny? bo to moze jest jego wina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, jest elektroniczny - potencjometr chyba, bo mam tempomat.

moze smar sie tam dostal jakos i ten potencjometr swiruje - choc nie wiem czy wtedy wywalilby checka?

zaraz bede probowal dalej z tym interfejsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi się,że będzie wywalać błąd chyba 0220 lub coś koło tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kody:

1650

1651

0703

czy mi sie wydaje, czy te dwa pierwsze zle wroza? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

P1650 i P1651 źle wróżą ale w połączeniu z innymi błędami niż P0703...

P0703 to dla Ciebie po prostu nieprawidłowy sygnał obwodu włącznika świateł.

Porównanie sygnału przełącznika świateł hamowania (przerwanie kontaktu) z sygnałem przełącznika świateł hamowania (nawiązanie kontaktu) daje w rezultacie niemożliwą wartość.

Następstwo:

Użycie regulacji prędkości nie jest możliwe.

P1650 - odłączenie lub zawieszenie modułu sterującego silnika, który rozpoznaje błąd szyny CAN. CANu w VB nie ma więc raczej nie masz się czym martwić, bo P1660 nie pojawił się ( a to oznacza problemy z pompą ), po prostu to błąd nie rozpoznany prawidłowo, skłaniam się ku temu, że po wyczyszczeniu przełącznika ( tylko zrób to porządnie ) wszystko wróci do normy...

P1651 - CAN odbiera lub przesyła błąd... Analogicznie do P1650 - jeśli nie pojawił się P1660 to nie masz sięco martwić na zapas.

Zobacz jeszcze raz dokładnie co się dzieje z zamontowanym czujnikiem stopu, sprawdź też żarówki w tylnych lampkach...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziekuje za naprawde fachowa opinie.

zeby wyczyscic potencjometr trzeba go wymontowac - jak to moge zrobic? wydaje mi sie ze jest na dwoch srobach, ale nie jestem pewien i nie bardzo wiem jak sie do nich dobrac.

czym to w ogole przeczyscic?

dzieki z gory

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli smarowałeś czymś co przewodzi prąd elektryczny to stąd masz taki efekt uboczny... Jeśli czujnik nie jest fabrycznie smarowany to jak widać nie powinno się poprawiać fabryki.

Poświeć sobie dokładnie lampką na " pedały " - być może uda Ci się wszystko poprawić bez zbędnego rozbierania...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczyscilem i zalozylem stary wlacznik swiatel stopu - nawet dziala i nie wyrzuca bledow,

potencjometr rzeczywiscie byl ubrudzony smarem, wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna dokladnie - bez demontazu.

Zczytalem bledy i wyszlo - nie wystepujace: 1650, 1651, 0703, po czym skasowalem je i zrobilem jazde probna, podczas 20 km przejazdzki nie wystapil ani jeden przypadek zaniku obrotow, nie wystapil zaden blad, nie zaswiecil sie check. Oczywiscie nie jest to jeszcze pewne, ze problem zniknal na dobre, ale jest ku temu duza szansa.

Dziekuje wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj i przedwczoraj po przestanej w garazu nocy, odpalam, po chwili zapala sie check engine, lekko podnioslem obroty i zgasl, drugi dzien to samo, dzis tez.

wzialem techa i sprawdzam, efekt:

P1650 ( A )

P1651 ( B )

P1635 ( A )

z tego co juz bylo w tym temacie to pierwsze dwa dotycza CAN'a ktorego w vb nie ma, natomiast trzeci ma cos wspolnego ze swiecami zarowymi.

Czy ktos ma jakis pomysl co zrobic? sprawdzic swiece? byoly wymieniane pod koniec roku ;/ wykasowalem te bledy i zobaczymy, ale mysle, ze sie jeszcze zaswieci.

Z gory dzieki.

Edited by invivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...