Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
invivo

Zanik obrotów - dziwny problem

Polecane posty

Witam,

od wczoraj zauwazylem dziwny problem w vb 2.0 dti - jadac jakkolwiek, nagle spadaja obroty na 800 i auto gwaltownie zwalnia, mimo ze pedal gazu jest wcisniety, po puszczeniu i nacisnieciu pedala gazu znowu jest cisza przez chwile brak reakcji az tak po kilkusekundowym opoznieniem reaguje i wchodzi na obroty.

Dzis zaczal sie swiecic chwile i gasnac check - mam interfejs ale jak na zlosc cos sie stalo i nie umie sie polaczyc, wiec pytam, moze rozwiaze ten problem szybciej niz zdiagnozuje co jest z interfejsem ;/

Aha, byc moze istotne, wczoraj wymienilem wlacznik swiatel stopu i posmarowalem sprezyne na pedale gazu i hamulca, moze to miec jakis zwiazek ? smar to byl w sprayu siliconowy, ale raczej nic nie pozalewalem wiecej niz sprezyny, bo byl z rurka i w miare dokladnie sie go nakladalo.

Dzieki z gory za pomoc,

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no niestety ale musisz jakoś zczytac te błedy wtedy moze nas naprowadzi na jakiś trop.

A czy w dieslu jest pedał gazu elektroniczny? bo to moze jest jego wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak, jest elektroniczny - potencjometr chyba, bo mam tempomat.

moze smar sie tam dostal jakos i ten potencjometr swiruje - choc nie wiem czy wtedy wywalilby checka?

zaraz bede probowal dalej z tym interfejsem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się,że będzie wywalać błąd chyba 0220 lub coś koło tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kody:

1650

1651

0703

czy mi sie wydaje, czy te dwa pierwsze zle wroza? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

P1650 i P1651 źle wróżą ale w połączeniu z innymi błędami niż P0703...

P0703 to dla Ciebie po prostu nieprawidłowy sygnał obwodu włącznika świateł.

Porównanie sygnału przełącznika świateł hamowania (przerwanie kontaktu) z sygnałem przełącznika świateł hamowania (nawiązanie kontaktu) daje w rezultacie niemożliwą wartość.

Następstwo:

Użycie regulacji prędkości nie jest możliwe.

P1650 - odłączenie lub zawieszenie modułu sterującego silnika, który rozpoznaje błąd szyny CAN. CANu w VB nie ma więc raczej nie masz się czym martwić, bo P1660 nie pojawił się ( a to oznacza problemy z pompą ), po prostu to błąd nie rozpoznany prawidłowo, skłaniam się ku temu, że po wyczyszczeniu przełącznika ( tylko zrób to porządnie ) wszystko wróci do normy...

P1651 - CAN odbiera lub przesyła błąd... Analogicznie do P1650 - jeśli nie pojawił się P1660 to nie masz sięco martwić na zapas.

Zobacz jeszcze raz dokładnie co się dzieje z zamontowanym czujnikiem stopu, sprawdź też żarówki w tylnych lampkach...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za naprawde fachowa opinie.

zeby wyczyscic potencjometr trzeba go wymontowac - jak to moge zrobic? wydaje mi sie ze jest na dwoch srobach, ale nie jestem pewien i nie bardzo wiem jak sie do nich dobrac.

czym to w ogole przeczyscic?

dzieki z gory

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli smarowałeś czymś co przewodzi prąd elektryczny to stąd masz taki efekt uboczny... Jeśli czujnik nie jest fabrycznie smarowany to jak widać nie powinno się poprawiać fabryki.

Poświeć sobie dokładnie lampką na " pedały " - być może uda Ci się wszystko poprawić bez zbędnego rozbierania...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeczyscilem i zalozylem stary wlacznik swiatel stopu - nawet dziala i nie wyrzuca bledow,

potencjometr rzeczywiscie byl ubrudzony smarem, wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna dokladnie - bez demontazu.

Zczytalem bledy i wyszlo - nie wystepujace: 1650, 1651, 0703, po czym skasowalem je i zrobilem jazde probna, podczas 20 km przejazdzki nie wystapil ani jeden przypadek zaniku obrotow, nie wystapil zaden blad, nie zaswiecil sie check. Oczywiscie nie jest to jeszcze pewne, ze problem zniknal na dobre, ale jest ku temu duza szansa.

Dziekuje wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wczoraj i przedwczoraj po przestanej w garazu nocy, odpalam, po chwili zapala sie check engine, lekko podnioslem obroty i zgasl, drugi dzien to samo, dzis tez.

wzialem techa i sprawdzam, efekt:

P1650 ( A )

P1651 ( B )

P1635 ( A )

z tego co juz bylo w tym temacie to pierwsze dwa dotycza CAN'a ktorego w vb nie ma, natomiast trzeci ma cos wspolnego ze swiecami zarowymi.

Czy ktos ma jakis pomysl co zrobic? sprawdzic swiece? byoly wymieniane pod koniec roku ;/ wykasowalem te bledy i zobaczymy, ale mysle, ze sie jeszcze zaswieci.

Z gory dzieki.

Edytowano przez invivo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×