Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
krzkowalski

wysokie obroty przy uruchominiu silnika w lecie

Recommended Posts

Vectra B 1.6XEL z 1998 r. silnik po lifcie bez gazu

Objawy:

W lecie gdy jest ciepło ok 20 i powyżej stopni silnik zimny odpala na obrotach ok 1500 i tak chodzi (chyba na ssaniu) przez minutę a później obroty spadają do normalnej wysokości ok 800 obrotów.

W zimie lub gdy jest zimno silnik odpala na 1000 obrotów i po rozgrzaniu ok minuta spada na 800 obrotów.

Dziej się tak zawsze gdy silnik jest zimny (nieuruchamiany jest prze 4-5 godzin). Przy ciepłym silniku obroty od razu wskakują na ok 800.

Sam robiłem, żeby usunąć wystepujący problem w lecie:

1.Czyściłem silnik krokowy i przepustnicę,

2.Sprawdzałem czy silnik nie bierze lewego powietrza.

Obserwacje dotyczące spalania:

Gdy jeżdzi się tylko w mieście na krotkich odcinkach tj. ok 5 km (do i z pracy) na zimnym silniku pali ok 12 litrów Czy to nie za dużo?

Na trasie jezdżąc do 120km/h pali 6 litrów.

Moje pytanie:

Czy ktoś miał takie objawy w lecie, że na "ssaniu" utrzymują się wysokie obroty (1500). Jęśli tak to proszę podzielić się informacją jak to naprawić?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam klubowiczów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

No to nie jesteś sam.

Ja też tak mam. I po ok. 1-2 minutach obroty spadają. Co ciekawe u mnie nie dzieje sie to za kazdy mrazem, ale nieregularnie. Raz są a raz nie.

Tez szukałem przyczyny, ale po przekopaniu forum nie znalazłem wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

Kolega z pracy miał dokładnie ten sam problem i taki sam silnik. Dał auto do mechanika, viki stała chyba z 2-3 dni i naprawdę doświadczony mechanik nie umiał namierzyć nic konkretnego

Sprawdzane było u niego to co u ciebie. Co dziwne jak odebrał samochód -problem znikł. Może się na niego viki obraziła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jej przeszło...(nic nie zapłacił)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj.

Nic mechanik nie robił?

Może czyścił jakieś części, poprawił połączenia elektryczne czujników itp.?

Podkreślam, że nie jesem mechanikiem więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy to "nieregularnie występuje" wtedy gdy jest chłodniej podczas lata, po deszczu i po krótkim postoju między odpaleniem kolejnym silnika (zanim wystygnie do ok 4 godzin). U mnie jak wystygnie i jest gorąco to raczej zawsze to występuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, wiesz w poniedziałek będę się widział z kolegą w pracy. On jest też na forum. myślę że da ci znać w poniedziałek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Please login or register to see this quote.

Objawy są zazwyczaj po "nocnym postoju". Kiedy auto popracuje trochę i potem nawet jak postoi 5-6 godzin to nie ma tych objawów.

I nie ma znaczenia czy słoneczna pogoda czy deszczowa. Te objawy nastapiły własnie w okolicach wiosny tego roku i zostały do teraz. Nie jest to uciążliwe bo po starcie od razu ruszam, ale jest to dla mnie ciekawostka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przepraszam, może nie dokładnie opisałem z tą pogoda słoneczna czy nie. Chodziło mi o to, że po deszczu jest po prostu chłodniej, a jak jest chłodniej na rozruchu nie ma takich objawów. Od jesieni do wczesnej wiosny spokój a później zależy od tego czy jest ciepło czy zimno rano jak odpalam samochód. Mam jeszcze dodatkowe pytanie. W związku z tym, że na biegu jałowym są wyższe obroty pewnie silnik więcej pali. Jesli możesz określić mniej więcej ile pali twoja vectra w jeździe miejskiej to daj znać jak również czy tego typu usterka występuje gdy jest zimno (powiedzmy poniżej 10 stopni). Jeszcze jedno pytanie czy czyszczony był zawór egr.

Pozdrawiam:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za zaangażowanie i podjęcie tematu mimo, ze nie dotyczy bezpośrednio ciebie.

Życzę zdrowia.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Raczej nie pali więcej. Ostatnio zaś temp. poniżej 10 nie było (lato w końcu), ale zobaczę jak to bedzie we wrześniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Tak jak obiecałem wypytałem kolegę w pracy o jego 1.6 16v i udzielił mi niestet takiej odpowiedzi..." Mechanik nie znalazł nic konkretnego, auto stało 1 tydzień, Podobno mechanik mówił o jakimś mierniku co to by miał na niego czekać kilka dni" niestety nie wiem jaki to miernik, a może bajer puścił. Jednak po powrocie auto już nie wyło przy zapalaniu z obrotów. Teraz mówi że ssanie,obroty podczas zapalania wskakują na jakieś 1200 , a jak było nie tak dawno może 1,5m-ca temu na 1500 .A to przed wizytą.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20"> kumpel czytał na forum i nic konkretnego nie znalazł.

Przykro mi że nie mogłem pomóc.

Pozdrawiam Jenot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki. Jak ja się dowiem to dam znać. Choć pewnie nie będzie to szybko, ponieważ ochładza się a w takich warunkach na ssaniu przy zapaleniu silnika obroty wskakują na ok 1000 a to chyba jest odpowiednia wysokość.

Pozdrawiam:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest g_stanislaw

Witam.

Wyższe obroty na zimnym silniku przez ok. 1-2 min., to (zdaniem znajomego mechanika) normalne dla ecotec'ów.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest wrzesień i jak z tymi wyższyni obrotami bo u mnie już nie ma odkąd jest chłodniej.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

No nie zauważyłem. Ale znowuż jest taki problemik, jeśli go tak mozna nazwać, jak silnik jest zimny trzeba dłużej przytrzymać by odpalił. Zimny, mam tu na myśli po nocnym postoju. Zamiast po 1 sekundzie odpala po 2 sekundach. Chyba, że tak ma być. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może akumulator słabiutki?

Naładować i sprawdzić rano czy problem dalej jest.

Edited by krzkowalski

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Myślisz, że to akumulator?

Sporo jeżdżę i wydaje mi się, że aku jest dobrze ładowany. Jeśli jest ładowany. Aku jest nowy z 2006 roku. Zobaczymy. Sprawdzę jakie jest napięcie podczas pracy.

Co ciekawe jak próbuję odpalić silnik za pierwszym razem na krótko nie odpala, a za drugim jak na ciepłym w sekundę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie jest podobnie ( 1.6 xel r.2000 )

Please login or register to see this quote.

Dodatkowo u mnie występuje taki objaw że jak po odpaleniu na zimnym silniku jest te ok 1500 obr/ min i jak go przegazuję tak pod 3000 obr /min to potem spadają poniżej tysiąca ale silnikiem szarpie jakby chodził na 3 garach , a check się nie zapala .

Po około 2 minutach wraca do normy. Może to czujnik tempuratury podaje fałszywy sygnał do ecu?

U Was też tak jest ?

P.S. Gdzieś było na forum jak mierzyc czujniki ( opornośc ) ale nie mogę znaleźc, jak wpadnie Wam w oko do dajcie linka

Edited by asek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Nie. Mnie opada i potem jest juz na 800-900 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie. Po prostu na ssaniu pracował w lecie na ok 1400 obrotów a później po 1-2 minutach spadały na prawidłowy poziom biegu jałowego ok 800.

Gdy jest zimno na ssani przez tą minutę pracuje na 1000 obrotów a pźzniej opada na te 800. Nie szrpie jeździ się normalnie czy to na ssaniu czy już po tej minucie. Tylko, że gdy dodaję gazu na ssaniu to od 1400 lub 1000 a bez ssania od 800 obrotów.

Problem - ciekawostka polega na tym, że inaczej wygladają obroty na ssaniu gdy jest gorąco (1400) a inaczej gdy jest zimno (1000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, u mnie jest dokładnie tak samo. W lecie 1400 rpm, zimą 1000 rpm, chodzi na ssaniu 1-2min.

Może to normalne jest w takim razie?

Mam w planach wymianę czujnika temp. powietrza. Jak się coś zmieni to dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...