Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
krzkowalski

wysokie obroty przy uruchominiu silnika w lecie

Polecane posty

Vectra B 1.6XEL z 1998 r. silnik po lifcie bez gazu

Objawy:

W lecie gdy jest ciepło ok 20 i powyżej stopni silnik zimny odpala na obrotach ok 1500 i tak chodzi (chyba na ssaniu) przez minutę a później obroty spadają do normalnej wysokości ok 800 obrotów.

W zimie lub gdy jest zimno silnik odpala na 1000 obrotów i po rozgrzaniu ok minuta spada na 800 obrotów.

Dziej się tak zawsze gdy silnik jest zimny (nieuruchamiany jest prze 4-5 godzin). Przy ciepłym silniku obroty od razu wskakują na ok 800.

Sam robiłem, żeby usunąć wystepujący problem w lecie:

1.Czyściłem silnik krokowy i przepustnicę,

2.Sprawdzałem czy silnik nie bierze lewego powietrza.

Obserwacje dotyczące spalania:

Gdy jeżdzi się tylko w mieście na krotkich odcinkach tj. ok 5 km (do i z pracy) na zimnym silniku pali ok 12 litrów Czy to nie za dużo?

Na trasie jezdżąc do 120km/h pali 6 litrów.

Moje pytanie:

Czy ktoś miał takie objawy w lecie, że na "ssaniu" utrzymują się wysokie obroty (1500). Jęśli tak to proszę podzielić się informacją jak to naprawić?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam klubowiczów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnc

No to nie jesteś sam.

Ja też tak mam. I po ok. 1-2 minutach obroty spadają. Co ciekawe u mnie nie dzieje sie to za kazdy mrazem, ale nieregularnie. Raz są a raz nie.

Tez szukałem przyczyny, ale po przekopaniu forum nie znalazłem wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

Kolega z pracy miał dokładnie ten sam problem i taki sam silnik. Dał auto do mechanika, viki stała chyba z 2-3 dni i naprawdę doświadczony mechanik nie umiał namierzyć nic konkretnego

Sprawdzane było u niego to co u ciebie. Co dziwne jak odebrał samochód -problem znikł. Może się na niego viki obraziła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jej przeszło...(nic nie zapłacił)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witaj.

Nic mechanik nie robił?

Może czyścił jakieś części, poprawił połączenia elektryczne czujników itp.?

Podkreślam, że nie jesem mechanikiem więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy to "nieregularnie występuje" wtedy gdy jest chłodniej podczas lata, po deszczu i po krótkim postoju między odpaleniem kolejnym silnika (zanim wystygnie do ok 4 godzin). U mnie jak wystygnie i jest gorąco to raczej zawsze to występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiesz w poniedziałek będę się widział z kolegą w pracy. On jest też na forum. myślę że da ci znać w poniedziałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Objawy są zazwyczaj po "nocnym postoju". Kiedy auto popracuje trochę i potem nawet jak postoi 5-6 godzin to nie ma tych objawów.

I nie ma znaczenia czy słoneczna pogoda czy deszczowa. Te objawy nastapiły własnie w okolicach wiosny tego roku i zostały do teraz. Nie jest to uciążliwe bo po starcie od razu ruszam, ale jest to dla mnie ciekawostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przepraszam, może nie dokładnie opisałem z tą pogoda słoneczna czy nie. Chodziło mi o to, że po deszczu jest po prostu chłodniej, a jak jest chłodniej na rozruchu nie ma takich objawów. Od jesieni do wczesnej wiosny spokój a później zależy od tego czy jest ciepło czy zimno rano jak odpalam samochód. Mam jeszcze dodatkowe pytanie. W związku z tym, że na biegu jałowym są wyższe obroty pewnie silnik więcej pali. Jesli możesz określić mniej więcej ile pali twoja vectra w jeździe miejskiej to daj znać jak również czy tego typu usterka występuje gdy jest zimno (powiedzmy poniżej 10 stopni). Jeszcze jedno pytanie czy czyszczony był zawór egr.

Pozdrawiam:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za zaangażowanie i podjęcie tematu mimo, ze nie dotyczy bezpośrednio ciebie.

Życzę zdrowia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnc

Raczej nie pali więcej. Ostatnio zaś temp. poniżej 10 nie było (lato w końcu), ale zobaczę jak to bedzie we wrześniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak jak obiecałem wypytałem kolegę w pracy o jego 1.6 16v i udzielił mi niestet takiej odpowiedzi..." Mechanik nie znalazł nic konkretnego, auto stało 1 tydzień, Podobno mechanik mówił o jakimś mierniku co to by miał na niego czekać kilka dni" niestety nie wiem jaki to miernik, a może bajer puścił. Jednak po powrocie auto już nie wyło przy zapalaniu z obrotów. Teraz mówi że ssanie,obroty podczas zapalania wskakują na jakieś 1200 , a jak było nie tak dawno może 1,5m-ca temu na 1500 .A to przed wizytą.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20"> kumpel czytał na forum i nic konkretnego nie znalazł.

Przykro mi że nie mogłem pomóc.

Pozdrawiam Jenot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki. Jak ja się dowiem to dam znać. Choć pewnie nie będzie to szybko, ponieważ ochładza się a w takich warunkach na ssaniu przy zapaleniu silnika obroty wskakują na ok 1000 a to chyba jest odpowiednia wysokość.

Pozdrawiam:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość g_stanislaw

Witam.

Wyższe obroty na zimnym silniku przez ok. 1-2 min., to (zdaniem znajomego mechanika) normalne dla ecotec'ów.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest wrzesień i jak z tymi wyższyni obrotami bo u mnie już nie ma odkąd jest chłodniej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnc

No nie zauważyłem. Ale znowuż jest taki problemik, jeśli go tak mozna nazwać, jak silnik jest zimny trzeba dłużej przytrzymać by odpalił. Zimny, mam tu na myśli po nocnym postoju. Zamiast po 1 sekundzie odpala po 2 sekundach. Chyba, że tak ma być. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może akumulator słabiutki?

Naładować i sprawdzić rano czy problem dalej jest.

Edytowano przez krzkowalski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnc

Myślisz, że to akumulator?

Sporo jeżdżę i wydaje mi się, że aku jest dobrze ładowany. Jeśli jest ładowany. Aku jest nowy z 2006 roku. Zobaczymy. Sprawdzę jakie jest napięcie podczas pracy.

Co ciekawe jak próbuję odpalić silnik za pierwszym razem na krótko nie odpala, a za drugim jak na ciepłym w sekundę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie jest podobnie ( 1.6 xel r.2000 )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dodatkowo u mnie występuje taki objaw że jak po odpaleniu na zimnym silniku jest te ok 1500 obr/ min i jak go przegazuję tak pod 3000 obr /min to potem spadają poniżej tysiąca ale silnikiem szarpie jakby chodził na 3 garach , a check się nie zapala .

Po około 2 minutach wraca do normy. Może to czujnik tempuratury podaje fałszywy sygnał do ecu?

U Was też tak jest ?

P.S. Gdzieś było na forum jak mierzyc czujniki ( opornośc ) ale nie mogę znaleźc, jak wpadnie Wam w oko do dajcie linka

Edytowano przez asek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnc

Nie. Mnie opada i potem jest juz na 800-900 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie. Po prostu na ssaniu pracował w lecie na ok 1400 obrotów a później po 1-2 minutach spadały na prawidłowy poziom biegu jałowego ok 800.

Gdy jest zimno na ssani przez tą minutę pracuje na 1000 obrotów a pźzniej opada na te 800. Nie szrpie jeździ się normalnie czy to na ssaniu czy już po tej minucie. Tylko, że gdy dodaję gazu na ssaniu to od 1400 lub 1000 a bez ssania od 800 obrotów.

Problem - ciekawostka polega na tym, że inaczej wygladają obroty na ssaniu gdy jest gorąco (1400) a inaczej gdy jest zimno (1000).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie jest dokładnie tak samo. W lecie 1400 rpm, zimą 1000 rpm, chodzi na ssaniu 1-2min.

Może to normalne jest w takim razie?

Mam w planach wymianę czujnika temp. powietrza. Jak się coś zmieni to dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×