Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

GEKO-CARS i ich VB x20xev turbo


Guest pozi
 Share

Recommended Posts

witam,

przegladalem net w poszukiwaniu informacji na temat uturbienia x20xev i znalazlem http://www.gekocars.pl/tmech_vectrab.htm.

czy ktos zna ta firme i moze cos powiedziec o nich? moze ktos zna ta viki i wie jak ona sie spisuje?

chwala sie fajnymi projektami i ladnymi osiagami przy bardzo malych zmianach wstosunku do uzyskanych osiagow.

szczeze mowiac troche mnie chlopaki zainteresowali tym tematem :)

Link to comment
Share on other sites

już z rok temu próbowałem coś u nich zrobić z X20XEV

dostałem odpowiedź żebym sobie kupił szybsze auto a oni nie mają czasu na takie dłubanie...

Link to comment
Share on other sites

dostałem odpowiedź żebym sobie kupił szybsze auto a oni nie mają czasu na takie dłubanie...

jasne... to po jakiego na stronie sie chwala zmodyfikowaniem tego silnika. bez sensu!!

Link to comment
Share on other sites

Robiłem kilka podejść do nich i za każdym razem dawali mi mocno do zrozumienia że chętni są na tzw szybkie roboty typu "chiptuning"

a na jakieś większe dłubanie szkoda im czasu...

Link to comment
Share on other sites

Jest tak jak pisze Hapko. Ja rowniez swego czas probowalem. Powiedzieli, ze musieliby od nowa robic, bo nie maja juz wzoru kolektora czy cos... Zawolali 10tys zl netto.

Link to comment
Share on other sites

Jak miałem 2.0 16V to też wysłałem zapytanie jaka jest kwota montażu Turbo w tym silniku... Olali mnie i w ogóle nie odpisali.

Dziwna firma!

znaczy się - totalne zniechęcenie klienta ;)

Ciekawe co by powiedzieli gdyby klient powiedział: Ok, Niech będzie...

Link to comment
Share on other sites

hmmmmm ciekawa firma skoro niechca sie tego podjac.... jeden egzemplarz tylko zrobili czy co.... albo to takie latwe ze niechca zeby ktos inny sie o tym dowiedzial :lol:

Link to comment
Share on other sites

Podobno wiecej tego bylo. Ale domyslam sie, ze pierwszy zrobili aby sie sprawdzic i dla fanu :) A potem juz fanu nie bylo, za to duzo roboty i malo pieniedzy. Tak jak pisze Hapko, z chiptuningu kasy wiecej a roboty... duzo mniej :)

Link to comment
Share on other sites

Kilka tygodni temu była na allegro do sprzedania astra turbo robiona przez geko, ale chyba się sprzedał.

Z tego co zaobserwowałem poszli w stronę chip tuningu bo to najszybszy sposób na zbicie kasy. Na przykład z kolektorami rurowymi trzeba się bawić godzinami a i tak nikt się nie zgodzi dać za taką robotę np 4tys zł W trakcie budowy kolektora można na spokojnie zrobić z 5 chipów za jakieś 1200zł każdy i ręce są czyste i materiałów żadnych poza komputerem i kablami nie trzeba do takiej operacji ;)

Link to comment
Share on other sites

Gienia z Geko-Carsu znam osobiście bo miałem okazję pracować z nim w innej firmie .Przyjeżdżał wtedy Astrą G z silnikiem X20XEV i robiła naprawdę wrażenie .Nadto miał wtedy jeszcze Corse A przygotowaną na ? mili ,taki mały potworek. Koleś ma naprawdę głowę na karku i wie co robi .Jeździłem Vectrą C Z19DTH zrobioną przez niego na 180 KM i naprawdę robi wrażenie .Wystarczy popatrzeć jakie samochodziki zrobił ,ale nie o to chodzi .Czy ktoś z was policzył sobie koszty przeróbki takiego silnika ,nowy kolektor ssący - robota ręczna ,kolektor wydechowy - robota ręczna , turbina, nowy program, intercooler ? robota ręczna i cała reszta typu zawieszenie ,układ hamulcowy (nie sztuka rozpędzić a sztuka zatrzymać) z czego później wychodzi kwota ,że trzeba sobie usiąść i teraz Panowie tak na poważnie i nie chcę tu nikogo z Was obrażać ,kto by z was zapłacił 10 lub 20 tysięcy na taką przeróbkę swojej Vectry ,praktycznie wartość samochodu .Sam się pytałem ile by kosztowało usprawnienie mojej kosiarki jaką posiadam po maską 1.3 ,konkretnie dołożenie właśnie turbo i jest to operacja nie na moją kieszeń ,a byłem w stanie wydać naprawdę dużo na tą modyfikację bo się nakręciłem ale realia sprowadziły mnie na ziemię .Przede wszystkim silnik do wyjęcia ,sprawdzenie wszystkich podzespołów czy wytrzymają przeróbkę i wiele innych i faktycznie lepiej kupić g60 i po problemie .No i taka jest prawda ,że bardziej opłaca się zająć robotą typu "chiptuning" tak jak napisał Hapko niż jednym czy dwoma projektami uturbienia silnika bo jakby nie patrzył w tym czasie na "chiptuningu" więcej się zarobi a jak się tak patrzy to amatorów "chiptuningu" są tysiące z czego jest pieniądz. Więc rachunek jest prosty. :D

tak sie rozpisałem ,że kolega Jabolkg wyprzedził mnie z niktórymi faktami

i jeszcze jedno pytania typu ile za to i za tamto są jego zmora bo żeby odpisać na wszystkie co i jak to codziennie przy kompie by musiał siedzieć po parę godzinek bo tego typu pytania też zadawałem także zbywające odpowiedzi mnie nie dziwią

Edited by jacol_m10
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe co by powiedzieli gdyby klient powiedział: Ok, Niech będzie...

Jak to co...

Umówiłem się w Kreatorze mocy ze mi zrobią silnik. Nie interesowało mnie ile. Ustalilismy kase za robote na jakies 12-15 bez turbo a i tak miałem wrazenie, że trzeba się ich prosic.

Kupiłem silnik z mv6 zawiozłem im a oni po 2 tygodniach trzymania go zadzwonili do mnie, ze wycofują się. Kompletna amatorszczyzna.

I takich gównianych firm w Polsce są setki!

Dlatego sie zawziąłem i sam robie silnik. Pchanie takim darmozjadom kasy wywołuje we mnie wewnętrzny sprzeciw.

Poza tym od tego czasu powoli kompletuje ekipe do zadań specjalnych, nietypowych i ambitnych.

Chiptunerzy to zwykła miernota, no może z małymi wyjątkami.

... i jeszcze jedno pytania typu ile za to i za tamto są jego zmora bo żeby odpisać na wszystkie co i jak to codziennie przy kompie by musiał siedzieć po parę godzinek bo tego typu pytania też zadawałem także zbywające odpowiedzi mnie nie dziwią

To niech zatrudnią kolesia do odpowiadania na maile. Niestety obsługa klienta w Polsce jest w ciemnej d**** a rynek "speców" samochodowych i "tunerów" jest w ścisłej czołówce

Edited by Fenol
Link to comment
Share on other sites

Gienia z Geko-Carsu znam osobiście ...i jeszcze jedno pytania typu ile za to i za tamto są jego zmora bo żeby odpisać na wszystkie co i jak to codziennie przy kompie by musiał siedzieć po parę godzinek bo tego typu pytania też zadawałem także zbywające odpowiedzi mnie nie dziwią

Ja również znam Genia, ale z faktu iz serwisowałem / "naprawiałem" u nich swoją VC i złego słowa nie dam powiedziec ;)

Wszystko co jacol_m10 napisał to prawda, mejli mają mnostwo a roboty jeszcze wiecej.

Geko jest firma, kóra idzie na jakość a nie na ilość, tam na placu nie zobaczysz dwudziestu samochodów i pietnastu ludzi przekrzykujacych sie na wzajem...tam jest spokój, każdy ma swoją kolejke i każdy po umówieniu zostanie obsłużony :)

Niestety faktem jest, że poszli teraz w kierunku chiptuningu a nie mechanicznych przeróbek, szkoda bo nie wiem, gdzie zrobic wymiane olejów, filtrow (zawsze robiłem u nich i było wyśmienicie)

my piszemy do nich mejle a jeszcze są fora tuningowe i oni to dopiero pisza do nich....także nie dziwcie się :)

Swego czasu jak zmieniałem u nich tarcze i klocki na wszyskich kołach to pogadaliśmy sobie właśnie o mechanicznym tuningu...fakt roboty dużo, ale warto było, co np. robili: wiadomo astra II, corsa na 1/4 mili, VB ale i takich klientow mieli co kupili beemke za 5tys. zł i kaste dawali do jednej firmy na przeróbki (ok. 10tys zł) a silnik i reszta do geko na przeróbki za np. 20-30tys zł. i taka robotą się zajmowali, a to że przy okazji udało sie kilka innych opli zaserwisować to tak aby nie wyjść z wprawy ;)

co do patentów dolotu, to podobno jest to tak proste, że jakby ktoś to zobaczył to by nie uwierzył i zastosował u siebie bez problemu, dlatego też niechetnie o tym mowią...chcieli też to opatentować, ale urząd patentu się nie zgodził, bo stwierdzili, że Geniu nie wymyslił nic nowego, tylko zmodyfikował istniejące i to "niewiele" a takich modyfikacji sie nie "patentuje"...to tak w wielkim skrócie :)

ps. co do zlewki mejli, to nie wiem, dziwne, jak przy montażu CA urwałem zaworek zwrotny od serwa hamulcowego i napisałem do nich mejla co i jak zrobić, to odpisali bez problemu i to szybko...może dlatego, że byłem ich klientem, bo pewnie teraz już przeglądu i innych drobnych napraw nie zrobię u nich

psII.

co do odpowiedzi na melje, inny fachowiec z dziedziny CA wiecie jak poradził sobie z takimi "dziesiątkami gagatków" co się pytają co i jak i że tak kupią, założą w danej firmie a potem buch na allegro i monują sami...napisał, że porady mejlowe są płatne i sie skończyło zawracanie głowy i był czas na montaż a nie klikanie w klawisze :)

Edited by rafix1
Link to comment
Share on other sites

.

To niech zatrudnią kolesia do odpowiadania na maile. Niestety obsługa klienta w Polsce jest w ciemnej d**** a rynek "speców" samochodowych i "tunerów" jest w ścisłej czołówce

jaka jakość firmy to takie traktowanie klientów.

Kiedyś już opisywałem jak byłem w firmie tuningowej redline :D na hamowaniu.

umówiliśmy się na hamowanie, wszystko cacy "przyjezdżaj pan mamy cały sprzęt możemy shamowac auto" przedsamym wyjazdem dzwonie potwierdzić przyjazd. Oczywiscie jade do nich czekam z godzine bo coś im się przesunęło ustawiaja auto, zapinają i chcą robić próbę. ja się ich pytam w gdzie nawiew bo miał być. na to koles ździwiony odpowiada. nawiewu nie maja bo im sie popsuł ale on i tak nic nie daje. myslałem że go tam zaje...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest RalfiWRC

Witam! Aż mnie kręci żeby napisać co mi odpisała ww firma. Ta ich VB x20xev to był prototyp i nie robią już tego więcej i tyle pogadali. Sam teraz szukam i kombinuje jak moje x20xev wzmocnić może swap albo coś kasa się znajdzie gorzej z możliwościami lepiej jakąś ekipę zmontować i miejsce + narzędzia. Pozdrawiam. A co do firm tuningujących silniki w Polsce jak by ktoś coś polecił na Śląsku lub okolicy to z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Guest RalfiWRC
www.inochi.pl

Michał robi głównie Ople, wg mnie najlepsze rozwiązanie dla Ciebie to wsadzić c20let

a jak będziesz chciał to i 300KM nie stanowi problemu ;)

Ciekawa stronka właśnie ją badam. No też myślałem nad c20let z tego co na forum wyczytałem ale muszę obadać temat w szczegółach. Dzięki za naprowadzenie ;) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP