Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jażaca sie kontrolka


Guest dawid41333
 Share

Recommended Posts

Guest dawid41333

witam!jest na forum nowy także przepraszam jesli żle zamieściłem swój post na forum.ma problem z moja vectrą.w czasie jazdy jazy mi sie kontrolka od łądowania akumalotora i i druga ze znakiem zapytania.znajomy powiedział mi że to masa najprawdopodobniej.ale gdzie jej szukać.drugi mój problem polega na tym że po ostatnim deszczu z łąty wygłuszającej znajdujące się pod maską poleciało mi troche wody na kopułke zapłonową i nie chodzi na jeden gar.w nocy sprawdziłem czy jest przebicie i leca iskry dokładnie pod kopułka.mysle zeby ja rozkręcić i wysuszyć co doradzicie?posiadam vectre A 2,0i z gaziem :P pozdr

Edited by zubek73
przenoszę na miejsce / zubek
Link to comment
Share on other sites

Nie ma nad czym sie zastanawiać, wysuszyć, przetrzeć styki- może będzie działać.

Jak mówi El ryba ! Rozkręć, wysusz, jakaś suszarka, ewentualnie kompresor aby przedmuchać.... Powinno zatrybić

Link to comment
Share on other sites

Co do jarzącej sie kontrolki od ładowania to sprawdz jakie masz napiecie przy pracy alternatora na zaciskach akumulatora. Prawdopodobnie regulator napięcia szfankuje. Ja miałęm tak w VB padł mostek prostowniczy i stabilizator napięcia.

Link to comment
Share on other sites

Guest dawid41333

wczoraj mierzyli mi ładowanie na alternatorze i akumulatorze.alternator łąduje,na akumulatorze natomiast było małem napięcie ale dlatego że masa silnika z alternatorem wisiała na włosku a potem sie przerwała całkiem.dzis poprowadze zwykły kabel aby masa wróciła ale komtrolka nadal sie jarzy.o jakich kablach pisaliście co trzeba wysuszyc i przeczyścić tych co ida do akumulatora i alternatora?co do drugiego problemu z praca 4 gara juz chodzi wysuszyłem.pozostaje sprawa kontrolek.pomóżcie pozdr

Edited by dawid41333
Link to comment
Share on other sites

wczoraj mierzyli mi ładowanie na alternatorze i akumulatorze.alternator łąduje,na akumulatorze natomiast było małem napięcie ale dlatego że masa silnika z alternatorem wisiała na włosku a potem sie przerwała całkiem.dzis poprowadze zwykły kabel aby masa wróciła ale komtrolka nadal sie jarzy.o jakich kablach pisaliście co trzeba wysuszyc i przeczyścić tych co ida do akumulatora i alternatora?co do drugiego problemu z praca 4 gara juz chodzi wysuszyłem.pozostaje sprawa kontrolek.pomóżcie pozdr

No właśnie pisaliśmy o tym, by wysuszyć kable od kopułki, świec itp, ale co do jarzenia się kontrolki, to wymień porządny przewód masowy !!! Koniecznie plecionka, nie jakiś drut ! Wtedy Alternator w pełni będzie ładował Aku i co za tym idzie, problem powinien się rozwiązać.

Link to comment
Share on other sites

Guest dawid41333

masa podłaczona a kontrolki dalej sie jarzą.czy to prawda że może być przepalona dioda w alternatorze a jej samej nie można wymienic i trzeba calą kopułke?poza tym jakiem mierzył ktoś napięcie na akumulatorze podczas ładowania alternaotora?ile powino mieć?

Link to comment
Share on other sites

masa podłaczona a kontrolki dalej sie jarzą.czy to prawda że może być przepalona dioda w alternatorze a jej samej nie można wymienic i trzeba calą kopułke?poza tym jakiem mierzył ktoś napięcie na akumulatorze podczas ładowania alternaotora?ile powino mieć?

Witam

Ktos juz wyzej pisal - do wymiany mostek prostowniczy i regulator napiecia. Zwykle pada jedno z nich ale nadwyreza drugie, wiec dla sw spokoju wymienia sie komplet, mozna tez od razu przejrzec stan lozysk i szczotek. O jakiej kopulce mowisz ? Zapłonowej ? Jesli tak to kup np BREMI nie bedzie droga, a bedzie dobra i trwala. Napiecie ladowania to okolo 14.5V, przy czym jesli padniety jest alternator to wraz ze wzrostem napiecia kontrolka ladowania zaczyna sie coraz mocniej palic, z reszta jak sie przyjzysz to cale oswietlenie zaczyna wariowac i w raz ze wzrotem obrotow jasniej swieci. Jezdzac z taka usterka narazasz sie na popalenie zarowek i innych elementow w samochodzie z instalacja wlacznie.

Link to comment
Share on other sites

Witam

...Napiecie ladowania to okolo 14.5V, przy czym jesli padniety jest alternator to wraz ze wzrostem napiecia kontrolka ladowania zaczyna sie coraz mocniej palic, z reszta jak sie przyjzysz to cale oswietlenie zaczyna wariowac i w raz ze wzrotem obrotow jasniej swieci. Jezdzac z taka usterka narazasz sie na popalenie zarowek i innych elementow w samochodzie z instalacja wlacznie.

Święte słowa LASER'a, dobry autoelektryk opanuje Ci ten temat, skoro masz już masę dobrą, to trzeba looknąć do alternatora. Podejrzewam diodę, walnęła i świruje. Co do napięcia, faktycznie może walnąć instalacja i się narobić bigosu, więc nie ma co zwlekać ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP