Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wskaznik PALIWA Szaleje :o


IRON
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam taki mały problem i juz nie wiem o co chodzi :huh: . wskaznik paliwa powiedzmy ze sie nie podnosi. to znaczy podnosi sie jak uruchomie auto, stanie na pewnej wysokosci pewnie na tej ile mam paliwa w zbiorniku. wystarczy ze podjade troche autem wskaznik opada i juz sie nie podnosi :blink: , rezerwa sie nie swieci nawet jak wskaznik opadnie na sam dół. myslałem ze to cos przy zbiorniku, wyczysciłem styki te co ida do pompki i nic. wina zegara to nie moze chyba byc bo miałem wczesniej inny i to samo było :blink: wiec jestem w kropce :unsure: ma ktos moze jakis pomysł jak to naprawic?? :unsure:

Edited by IRON
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że kwestia paliwa (jest w zbiorniku) ? Oki, spójrz jeszcze na dwie rzeczy. Pierwsza ważna-zobacz jak zachowuje się wskaźnik od chłodnicy. Jeśli też szaleje, to znaczy, że poszedł stabilizator napięcia w zegarach z tyłu. Taki pipsztok z tyłu na trzech nóżkach. Ale jeśli wskaźnik paliwa jest oki, to sprawdź przewody przy zegarach, może tam we wtyczce kabel nie łączy i stąd szopki ;) Aha, miałem kiedyś w poprzedniej furce taką rzecz, zawieszał się pływak i tak sobie wisiał....Czasem było full paliwa a czasem min, a zupa była w zbiorniku ;)

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że kwestia paliwa (jest w zbiorniku) ? Oki, spójrz jeszcze na dwie rzeczy. Pierwsza ważna-zobacz jak zachowuje się wskaźnik od chłodnicy. Jeśli też szaleje, to znaczy, że poszedł stabilizator napięcia w zegarach z tyłu. Taki pipsztok z tyłu na trzech nóżkach. Ale jeśli wskaźnik paliwa jest oki, to sprawdź przewody przy zegarach, może tam we wtyczce kabel nie łączy i stąd szopki ;) Aha, miałem kiedyś w poprzedniej furce taką rzecz, zawieszał się pływak i tak sobie wisiał....Czasem było full paliwa a czasem min, a zupa była w zbiorniku ;)

moze to pływak. ale wyciagałem juz pompke co prawda nie do konca bo sie cos blokowąła ale ruszałem nia i nic. Dosłownie sytuacja wyglada tak: odpalam auto , auto stoi w miejscu wskaznik sie podnosi, wbijam jedynke podjade 50 cm wskaznik opada i juz potem sie nie podnosi :huh: i to chyba nie wtyczka.t5emperature mam oki bo cały czas staje w tym samym miejscu.a to sa juz moje drugie zegary, i w tamtych było to samo :huh: a jesli chodzi o paliwo to jak wskaznik sie podniesie to staje na pierwszej kresce za rezerwa i tak mniej wiecej to wyglada w baku czyli wskazuje dobrze ale problem opadania zostaje :huh:

Edited by IRON
Link to comment
Share on other sites

moze to pływak. ale wyciagałem juz pompke co prawda nie do konca bo sie cos blokowąła ale ruszałem nia i nic. Dosłownie sytuacja wyglada tak: odpalam auto , auto stoi w miejscu wskaznik sie podnosi, wbijam jedynke podjade 50 cm wskaznik opada i juz potem sie nie podnosi :huh: i to chyba nie wtyczka.t5emperature mam oki bo cały czas staje w tym samym miejscu.a to sa juz moje drugie zegary, i w tamtych było to samo :huh: a jesli chodzi o paliwo to jak wskaznik sie podniesie to staje na pierwszej kresce za rezerwa i tak mniej wiecej to wyglada w baku czyli wskazuje dobrze ale problem opadania zostaje :huh:

Skoro to Twoje drugie zegary, to odpada stabilizator, odpada sam licznik. Pozostaje Ci zrobić mały test. Odepnij wtyczkę od zegarów, Odepnij wtyczkę od baku (pływaka paliwa). Obadaj, który to przewód, ja nie kojarzę, musiałbym zajrzeć w schemat. Omomierz w rękę, lub coś do testowania przepływu prądu. No i wtedy poruszaj kablami, z jednej i z drugiej strony. Jeśli wszystko z przewodem będzie oki, to pozostaje Ci tylko pływak. Wiesz, opary, paliwo, latka i ząb czasu już mogły coś napsuć, może w momencie ruchu auta, coś się "zawiesza" i tak pozostaje....

Link to comment
Share on other sites

no elektrtonikiem to ja nie jestem omomierza nie mam mam tylko próbówkę :D a jeszcze powiedz mi taka rzecz: mianowicie ...pod kanapa jest wejscie do pompkii wtyczka do niej, a od autem zaraz za zbiornikiem co to jest za wtyczka?? :huh:

Link to comment
Share on other sites

no elektrtonikiem to ja nie jestem omomierza nie mam mam tylko próbówkę :D a jeszcze powiedz mi taka rzecz: mianowicie ...pod kanapa jest wejscie do pompkii wtyczka do niej, a od autem zaraz za zbiornikiem co to jest za wtyczka?? :huh:

Powiem tak, nie wiem jak jest w 1.6. Ja robiłem dwie dwulitrówki (swoją i ojca). Co ciekawe, Ojca ma pompkę przy tylnym lewym kole a moja w baku. Ojca ma filtr paliwa zaraz koło pompki czyli przy kole a moja ma nad tylną belką. Nie wiem czy to kwestia zmiany parametrów czy liftu ? Silniki mamy te same a jednak inne rozwiązania. Co do czujnika, to zdaje się jest właśnie pod tylną kanapą wlot do zbiornika. Miałem tak w poprzednim aucie, chyba większość aut z "tamtych lat" tak ma.

P.s. kup sobie taki omomierz a raczej multimetr, w OBI widziałem za niecałe 17 zł. Dobra rzecz, nawet w rękach nieelektronika ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest jar_gogo

Jeśli pozwolicie odświeżę temat, szkoda tylko że kolega IRON nie podzielił się z nami czy i jak uporał się ze swoim problemem.

Edited by jar_gogo
Link to comment
Share on other sites

Jeśli pozwolicie odświeżę temat, szkoda tylko że kolega IRON nie podzielił się z nami czy i jak uporał się ze swoim problemem.

nie uporał sie :P dalej jest tak jak było.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odświeżam...

Witam, rezerwa nie działała mi już od nie pamiętnych czasów, ale ostatnio podczas jazdy zaczął świrować i spadał na 0 wskaźnik paliwa, a teraz wogóle sie nie podnosi z kreski, a paliwa jest pol baku. Gdzie można zacząć szukać, mam poliftówke czyli pompa paliwa pod siedzeniem. Zacząć tam szukać, a może jakiś przekaźnik ? Bezpieczniki całe.

Link to comment
Share on other sites

Odświeżam...

Witam, rezerwa nie działała mi już od nie pamiętnych czasów, ale ostatnio podczas jazdy zaczął świrować i spadał na 0 wskaźnik paliwa, a teraz wogóle sie nie podnosi z kreski, a paliwa jest pol baku. Gdzie można zacząć szukać, mam poliftówke czyli pompa paliwa pod siedzeniem. Zacząć tam szukać, a może jakiś przekaźnik ? Bezpieczniki całe.

Ryba, poczytaj temat wstecz, może to kwestia samego wskaźnika od paliwa, może kostka przy zegarach się "rozsypała" lub coś na kablach po drodze. Jak pisałem wcześniej, w poprzednim aucie tak miałem, tak, że pływak co jest w baku się przywieszał i takie rzeczy też się działy. Kumpel kiedyś mówił, że prz samej kostce by baku kabel zdżarły opary byny i się ukruszył...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP