Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Baranek80

Usuwanie rdzy

Recommended Posts

Guest Baranek80

Witam,

czy możecie mi przypomnieć, jakimi papierami ściernymi usuwać pęchęrze i rdzę - nie pamiętam od jakiej gramatury należy zacząć - czy od grubszej czy też od cieńszej, czy wszsykie ogniska korozji traktować jednakowymi papierami czy trzeba to różnymi robić.

Pozdrawiam

Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usunąć to można i diaksem jak ktoś ma wprawę. Gramatura papieru jest bardziej istotna przy docieraniu szpachli.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Baranek80

Please login or register to see this quote.

To w takim razie czym jest dobrze usuwać rdzę na małej powierzchni ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> .

Pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to Ci się przyda:

Rysy i zadrapania na lakierze to zmartwienie chyba każdego kierowcy, lakierowane zderzaki zarysowane w prawie każdym samochodzie, albo długa rysa od tylniej lampy do przedniej zrobiona np. kluczem aż do gołej blachy wyglšda okropnie. U lakiernika malowanie załóżmy, trzech elementów kosztowałoby ok. 750,00 zł. 250,00 zł. od elementu (za zderzak ok. 200,00 zł od sztuki). Poradnik opisuje krok po kroku w jaki bardzo szybki i prosty sposób można zrobić to samemu. Tego samego sposobu używajš nieuczciwi lakiernicy i każš sobie płacić jak za lakierowanie. Usunięcie rysy np. z drzwi zajmuje ok. dwóch godzin i kosztuje jakiej� 40,00 zł. (płacisz tylko za materiał) poza tym reszta jest dziecinnie prosta.

Co będzie potrzebne?

Poniższe rzeczy najlepiej kupić w sklepie z zaopatrzeniem lakierniczym, takie sklepy można znalej�ć w każdym większym mie�cie.

1).

Spray dobrany do koloru samochodu. Kod lakieru znajduje się najczę�ciej na naklejce pod pokrywą silnika. Jeżeli nie uda się go znalejźć można zapytać sprzedawcę w sklepie gdzie w naszym samochodzie znajdziemy kod lakieru. Jeżeli samochód był wcześniej lakierowany najlepiej wykręcić klapkę wlewu paliwa i dobrać lakier komputerowo, następnie poprosić sprzedawcę by nabił go do sprayu. Minimalna ilość jakš można dobrać komputerowo to 400 ml. (ok. 25,00 zł. razem z nabiciem) i tyle powinno nam wystarczy. Jeżeli lakier to metalik należy jeszcze dokupić spray bezbarwny �clarlac� (ok. 10 zł. 100 ml. powinno wystarczyć)

2).

Wodny papier ścierny będą potrzebne dwie grubości 1000 mm i 2000 mm po dwa arkusze w zupełności wystarczą.

3).

Szpachla samochodowa najmniejsza pojemność i szpachelkę do jej nakładania.

4).

Pasta ścierna. Może być Tempo ze względu na cenę (ok. 8,50 zł.)

Aby ograniczyć koszty i ze względu na niewielką ilość jaką potrzebujemy warto popytać znajomych czy nie są w posiadaniu szpachli samochodowej.

Od czego zacząć?

Najpierw musimy ustalić czy rysa to rysa czy zadrapanie. Zadrapanie nie jest zbyt głębokie i nie widać podkładu jest jednak wyczuwalny lekki ubytek, rysa jest głęboka widać podkład lub gołš blachę w skrajnych przypadkach jest również wgniecenie. Kiedy już wiemy z czym mamy do czynienia możemy zabrać się do pracy.

Usuwanie zadrapań

Przed przystšpieniem do poniższych czynności należy spróbować usunąć zadrapanie pastą ściernš. Pastę należy nałożyć na miękkšąszmatkę i wcierać kulistymi ruchani, a następnie ocenić efekt. Jeżeli widzimy że zadrapanie znika to nakładamy pastę tak długo aż zniknie bez śladu. W takim przypadku poniższe czynności należy pominąć.

1).

Do wiadra z wodą wrzucamy połowę arkusza papieru ściernego 2000.

2).

Zadrapanie również moczymy wodš a następnie szlifujemy kulistymi ruchami lekko dociskajšc, po ok. 30 s. papier należy przepłukać w wiadrze z wodš w celu odetkania powierzchni �ciernej. Podczas szlifowania należy zachować ostrożno�ć by nie zeszlifować za dużo lakieru, przy lakierach metalicznych nie trzeba być aż tak ostrożnym.

3).

Po całkowitym zeszlifowaniu zadrapania powinna zostać matowa powierzchnia. Następnie na tę powierzchnię należy nanie�ć poste �ciernš i polerować do całkowitego połysku. Pastę najlepiej nakładać miękkš szmatkš lub gšbkš pamiętajšc o tym że pasta �ciera tylko wtedy gdy jest �wieżo nałożona (mokra) po zaschnięciu należy jš zetrzeć suchš szmatkš. Po kilkukrotnym nałożeniu i ztarciu pasty po zadrapaniu nie będzie �ladu.

Usuwanie rys

1).

Do wiadra z wodš wrzucamy połowę arkusza papieru �ciernego 2000 i 1000.

2).

Rozrabiamy niewielkš ilo�ć szpachli (według wskazówek zawartych na opakowaniu). Do rozrobienia szpachli najlepiej używać dwóch szpachelek, jednej dużej i jednej mniejszej (taka kombinacja zapewnia dobre rozmieszanie składników i ułatwia nakładanie szpachli na rysę)

3).

Nabierajšc niewielkš ilo�ć szpachli na szpachelkę, pokrywamy rysę jednym pocišgnięciem, w razie potrzeby czynno�ć należy poprawić aż do uzyskania w miarę równej powierzchni i pozostawiamy do zastygnięcia na ok. 30 minut.

4).

Teraz należy nadmiar szpachli zeszlifować do tego celu użyjemy papieru �ciernego o grubo�ci 1000. Szlifować należy kulistymi ruchami z równomiernym naciskiem miejsce nałożenia szpachli i lakier w jej pobliżu. Co jaki� czas papier należy moczyć i sprawdzać palcami gładko�ć szlifowanej powierzchni. Dobrze wyszlifowana powierzchnia nie powinna posiadać żadnych wgłębień i wybrzuszeń a w dotyku powinna przypominać szkło. Tak przygotowanš powierzchnię należy wytrzeć do sucha szmatami i odtłu�cić rozpuszczalnikiem najlepiej uniwersalnym lub benzynš ekstrakcyjnš.

5).

Przed lakierowaniem trzeba okleić wszystkie elementy znajdujšce się w pobliżu lakierowanego miejsca których nie chcemy pomalować (listwy, szyby, klamki, opony itp.) Do oklejenia najlepiej użyć papierowej ta�my samoprzylepnej i starych gazet. Spray przed użyciem należy dobrze rozmieszać ( patrz sposób użycia na opakowaniu) i spryskać przygotowanš powierzchnię z odległo�ci ok. 20 cm jednym nie za wolnym pocišgnięciem aby tylko lekko zaprószyć element. Nie należy lakierować za pierwszym razem na �gotowo� bo wtedy powstajš zacieki. Lakier trzeba nanosić warstwami w co 2-3 minutowych odstępach.

6).

Po nałożeniu lakieru należy odczekać jakiej� dwie do trzech godzin w zależno�ci do temperatury. Gdy lakier jest suchy i twardy należy szlifować lakierowane miejsce papierem 2000 aż do usunięcia cieni i nalotu po rozpyleniu sprayu. Jeżeli lakier to metalik to należy teraz nałożyć "Clarlac". Nakładamy go dokładnie tak samo jak wcze�niej spray i znowu czekamy aż wyschnie.

7).

Następnie należy kulistymi ruchami wetrzeć pastę Tempo na polakierowane miejsce i spolerować miękkš szmatkš, czynno�ć tš z należy powtórzyć kilka razy. Ostatnim etapem jest nałożenie pasty na cały element lub elementy lakierowane w celu usunięcia resztek pyłu po lakierowaniu.

Jeżeli rysa lub obicie np. na drzwiach sš niezbyt głębokie można kupić tak zwanš zaprawkę i za pomocš pędzelka nanie�ć lakier na uszkodzone miejsce w kilku warstwach. Chodzi oto żeby lakier był nałożony przesadnie grubo. Tak przygotowane miejsce należy zostawić do wyschnięcia najlepiej do następnego dnia. Gdy lakier zastygnie papierem 2000 szlifujemy nadmiar lakieru aż do uzyskania gładkiej powierzchni, następnie nakładamy pastę Tempo i gotowe. Metoda ta sprawdza się tylko wtedy jeżeli nie zachodzi konieczno�ć nakładania szpachli.

Wszystkich problemów zwišzanych z usuwaniem rys i zadrapań nie jestem w stanie precyzyjnie opisać do tego potrzebny jest praktyczny pokaz którego nie zastšpi instrukcja.

Pamiętajcie by nie bać się próbować jeżeli co� pójdzie nie tak jak powinno to zawsze można to zeszlifować papierem 2000 i zaczšć od nowa lub nałożyć pastę wypolerować i po naszej robocie nie zostanie �ladu. Papieru tego lakiernicy używajš do polerki lakierów matowych i jest on w 100 % bezpieczny. Niema takiej możliwo�ci żeby uszkodzić nim sobie lakier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości, jeżeli chcem zamalować odprysk od kamienia to szpachluję ewentualne wgłębienie, nakładam podkład, maluje lakierem pod kolor i na koniec lakier klar i polerka? Wszytko robiąc miejscowo(odseparowane np. tasmą malarska) po polerce nie powinno być za bardzo śladu? Dobrze myślę? Chodzi mi o pkt. 5 i 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie da rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

clarem trzeba cały element pociągnąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...