Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość ArturL

P0400 ale inaczej

Polecane posty

Gość ArturL

Pojawił mi się błąd p0400. Nie byłoby nic szczególnego w tej sprawie, gdyby nie fakt, że check zapala się tylko w temp powyżej 90*C na postoju, a przy dodananiu gazu nie gaśnie. Gaśnie w czasie jazdy ot tak sobie. Gdy pali się na postoju i zgaszę silnik, to po ponownym odpaleniu nie pojawia się przez ok 1 minutę (dłużej nie sprawdzałem). Moc nie jest redukowana. Podciśnienia w normie, zawór egr sprawny. Ot i zagwozdka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

...hmmm... może to jest to, bo według TISa nawet objawy masz zbliżone :

P0400 jako jedno z czterech - wadliwe działanie układu krytycznego 1.

Konkretnie -

Rzeczywista ilość recyrkulacji spalin jest zbyt wysoka

Temperatura czynnika chłodzącego w zakresie od 40 °C do 100 °C

Temperatura powietrza wlotowego w przedziale między -5 °C i 45 °C

Ciśnienie atmosferyczne w przedziale między 900 hPa ( 0.9 bar) i 1100 hPa ( 1,1 bar)

Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 5 s

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana ( u Ciebie to nie występuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> ) albo jeszcze nie...

Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony...

Zapewne trzeba szukać w układzie powietrza dolotowego / podciśnienia ( wiem, że to żadna nowość ) pod kątem układu wlotowego/ładunkowego - przewody powietrzne pod kątem przecieków (wtórne powietrze, porowatość i zatory), tak mówi instrukcja i ja bym się do tego także skłaniał...

Może to Ci się przyda :

Zapłon WYŁ

Odłącz przewód podciśnienia od następującego komponentu:

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Silnik pracuje na biegu jałowym

Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć:

Test zaworu elektromagnetycznego regulacji ciśnienia ładowania

Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu

Wartość wymagana :

Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)?

Istnieje też możliwość błędów przepływomierza ( odczyty )...

Zapłon ZAŁ

Silnik pracuje

Pedał gazu nie przyciśnięty

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Przepływomierz powietrza - wartość wymagana : więcej niż 350 mg/suw.

Instrukcja

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Silnik pracuje

Pedał gazu nie przyciśnięty

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar).

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Przepływomierz powietrza - wartość wymagana : mniej niż 300 mg/suw.

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Silnik pracuje

Podnieść prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar).

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Ciśnienie ładowania : więcej niż 1,2 bar.

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:

Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania

Silnik pracuje

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar).

Czy drążek sterujący zaworu porusza się?

Albo wadliwe działanie układu krytycznego 2, procedura w zasadzie ta sama co powyżej ale dotyczy rzeczywistej ilości recyrkulacji spalin, która tu jest zbyt niska, warunki muszą być spełnione na minimum 10 sekund.

Jakbyś nie mógł sobie dać z tym rady to proponuję " naszego " już człowieka ( p. Małecki ) w Legionowie od spraw trudnych czy wręcz niemożliwych - jak chcesz dam Ci namiar - umówisz się, podjedziesz i on Ci sprawdzi o co tutaj chodzi... Powiesz, że przysłali Cię koledzy z klubu VKP, a było nas już tam u niego chyba sześciu... Możesz też z ciekawości poprosić o podniesienie dawek ( o 5 % ) - zaręczam Ci, że będziesz zadowolony...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Piotrze, z opisu błędu wynika, że rzeczywista ilość recyrkulacji spalin jest zbyt wysoka. Chyba umówię się do p. Małeckiego - namiary mam już od Ciebie. Dzięki.

Nim jednak to zrobię, to przejrzę wszystkie węze i opaski uciskowe dolotu powietrza do kolektora - może gdzieś jest coś nie tak.

Edytowano przez ArturL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powodzenia !!!

Daj znać jakby co...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mexon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam!

U mnie nieszczelność była na gumowej złączce pomiędzy przewodem podciśnienia idącym z (out) elektrozaworu do siłownika (chyba tak to się nazywa) odpowiadającego za ruch tego cięgna przy turbinie. Pęknięcie było niewidoczne, dopiero jak zdjąłem przewód, to okazało się, że od spodu jest pęknięcie długości ok. 1cm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Mam nadzieję, że to było przyczyną moich problemów, ale okaże się to jak poskładam wszystko do kupy, a na razie czekam na elektrozawory.

I tu mam pytanie:Jak mają być prawidłowo podłączone wtyczki do tych elektrozaworów, które są pomiędzy akumulatorem, a zbiorniczkiem wyrównawczym, bo przy rozpinaniu nie oznaczyłem sobie, która do którego idzie ??? Proszę o pomoc, żeby nie namieszać przy podłączaniu, bo w sobotę czeka mnie długa podróż i nie chciałbym mieć "stresa"w trasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wtyczki są dwie - jedna jest SZARA i tę trzeba podłączyć do elektrozaworka bliżej aku ( klapki zawirowań ), druga jest czarna i wtykasz ją w gniazdo drugiego zaworka bliżej zbiorniczka ( EGR ). Chodzi Ci tylko o to czy również o wężyki podciśnieniowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mexon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za odpowiedź! Wężyki to już chyba "pochytam", bo od pompy podcisnienia wchodzą do elektrozaworów przez "VAC", a na zawór EGR i klapki wychodzą przez "OUT", chyba że sie mylę???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

VAC spinane są w jeden wężyk, który jest zasilany z pompy podciśnienia, OUT - wyjście do siłowniczka pneumatycznego klapek albo do zaworu EGR...

Zauważ, że kolory kostek są inne względem siebie tak samo jak kolory samych elektrozaworków. Trudno byłoby się tu pomylić...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Przy czym elektrozawór turbiny jest identyczny jak ten od EGR ale jest po drugiej stronie silnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mexon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Więc jest tak , jak myślałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za zainteresowanie! Jak już wszystko poskładam, to dam znać, jakie zaszły zmiany w aucie (mam nadzieję, że same pozytywne będą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Jeszcze trochę i doktorat w zakresie podciśnienia zrobię...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Wymieniłem przepływomierz na zapasowy "stjuningowany"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i od razu lepiej. Na razie check się nie zapalił i jest OK.

Jeżeli komuś pojawi się p0400 z nr 1 powyżej temp silnika 90*C- to jest duża szansa na wymianę lub czyszczenie przepływomierza. U mnie był zabrudzony olejem z turbiny (nie zaglądałem tam od ponad 2,5 roku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Wyczyściłem go ISOSOLEM i schowałem na zapas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mexon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poskładałem, pojechałem na drugi dzień do Bułgarii i 1450 km bez problemów !!! Wróciłem do kraju, jeżdżę cały czas i problem się nie pojawił. Elektrozawór od klapek został " zregenerowany" i jest OK ! Dzięki za wszelką pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość thoms

Witam!

Sorka, że tak podpinam się pod temat. Jak łatwo się domyślić też mam problem z P0400 w 2.0 DTI z 2001r. U mnie CHECK zapala się przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i gaśnie po kilku sekundach jak się ruszy. Tylko gdy silnik jest lekko rozgrzany. Gdy osiągnie temp 90st problem nie występuje. Nie zapalał się też wogóle latem gdy climatronic chłodził.

Miałem wymieniony zawór EGR na nowy, sprawdzane rurki od podciśnienia, elektrozawory, przepływomierz i pompę vacu. Płaciłem tylko pieniądze mechanikom a nikt mi nie pomógł.

I tu zwracam się z prośbą do Was, może ktoś siedzi w temacie i zajrzałby do mojego auta bądź podał namiar na mechanika który fachowo się tym zajmie usunie usterkę, a nie tylko odczyta błąd i skasuje kasę.

Wiem, że temat był wałkowany na forum, ale ja nadal się męczę z P0400 i nikt nie potrafi mi pomóc

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Albo pompa VAC ( podciśnieniowa ) nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia albo nadal masz nieszczelności w układzie. Zwróć uwagę na układ klimatyzacji / przewietrzania wnętrza kabiny. Chodzi o przewietrzanie i ogrzewanie a konkretnie zawór sterujący obiegiem wewnętrznym i/lub zawór sterujący napływem płynu do nagrzewnicy.

Spróbuj odciąć " na krótko " ten układ - na trójniku podciśnienia znajdującym się w okolicy filtra paliwa ( musisz zaślepić odejście przewodu idącego do tyłu przez przegrodę silnika do wewnątrz kabiny ). Jeśli po tym będzie ok to wiesz już gdzie trzeba szukać nieszczelności - chociaż jeśli idzie o szukanie tego pod deską to współczuję, bo to żmudna robota...

Na początek wyzeruj klimatronik ( ON i OFF przytrzymaj jednocześnie przez około 3 sekundy - układ klapek " zresetuje się "). Sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia wężyków w układzie, od elektrozaworków, gumowe kolanka, trójniki i łączniki, wejścia do turbiny, klapek i EGRu, wyjście z pompy VAC i jej wejście.

Możliwe, że któryś z elektrozaworków nie trzyma podciśnienia ( na przykład ten od klapek zawirowań ).

Dobrze by było gdybyś podpiął się pod Techa i na bieżąco sprawdził parametry silnika podczas jazdy. Inaczej będziesz nadal kręcił się w kółko. No i zmierz jakie podciśnienie wytwarza pompa...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Thoms, czy check powoduje redukcję mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość thoms

Tak, włącza się tryb awaryjny i auto jest mułowate aż do momentu zgaśnięcia kontrolki.

Jutro mam czas od rana więc zabieram się jeszcze raz za sprawdzenie szczelności całego układu. Niestety nie mam możliwości aby podmienić elektrozawory i pompe vac.

Edytowano przez thoms

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość thoms

No i posprawdzałem wczoraj znowu wszystkie rurki, kolanka i trójniki - są szczelne, EGR trzyma ciśnienie, zbiorniczek w podszybiu trzyma ciśnienie, pozamieniałem ze sobą elektrozaworki sterujące i też bez efektów, odłączyłem rurkę idącą do podszybia i zaślepiłem odejście i też zapala się po jakimś czasie CHECK. Kto jest w stanie mi pomóc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Podłącz na chłodnym silniku vacuometr do podciśnienia przy elektrozaworach, potem na gorącym i sprawdź wartość podciśnienia - powinno być nie mniej niż 0,6bara. Zrób to także w temperaturach, gdy zapala się check.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gino9

to u mnie tez jest P 0400 LW Inaczej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> Zapali mi sie check engine przy wciskaniu hamulca az bedzie twardy i wywala.Check enginy tryb awaryjny.po przekroczeniu 2000-2500obr/min gasnie i jest okej.i od czegu tu zaczac??mial ktos ten problem????

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

gino9, opcja szukaj: podciśnienie, p0400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gino9

okej szukalem tego ale to wszystko tyczylo sie od temperatury,obrotow itd???czyli rozumiem ze EGR musze przeczyscic??ale czemu ona sie zapala przy hamowania(pompowanie hamulca)czyli cisnienie w przewodach hamulcowych???ktore weze maja zwiezek z brakiem podcisnienia,przy EGr??zaznacze ze mam omege C 2.2DTI.

Edytowano przez gino9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość thoms

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po dłuższym czasie znów wracam do tematu. Podjechałem do znajomego warsztatu i poprosiłem o zmierzenie ciśnienia jakie wytwarza vacu. Zmierzyli -0,8Mpa w czasie gdy się zapala CHECK i tyle samo gdy się nie świeci. Czyli chyba pompa jest OK. W listopadzie zawitam jeszcze do jednego zakładu na który dostałem namiar od znajomego, może tam zaradzą mojemu problemowi. Pozdrawiam wszystkich walczących z P0400 ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość seraf

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Thoms czy juz wiesz co bylo przyczyna zapalania się CHECK? mam podobne objawy jak w Twoim aucie i nie wiem za co sie brac zeby to wyeliminowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

dołącze sie...

problem identyczny- chwile po rozgrzaniu silnika na jałowych i podczas jednostajnej jazdy /nie operuje ped. gazu/ zapala sie check, gasnie po chwili "gazowania" jak obciaze silnik.... miałem wycinany kat, moze to ma jakies znaczenie, tylko ze to bylo dlugo wczesniej przedb ledami....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekmag

Jakbyś nie mógł sobie dać z tym rady to proponuję " naszego " już człowieka ( p. Małecki ) w Legionowie od spraw trudnych czy wręcz niemożliwych - jak chcesz dam Ci namiar - umówisz się, podjedziesz i on Ci sprawdzi o co tutaj chodzi... Powiesz, że przysłali Cię koledzy z klubu VKP, a było nas już tam u niego chyba sześciu... Możesz też z ciekawości poprosić o podniesienie dawek ( o 5 % ) - zaręczam Ci, że będziesz zadowolony...

Witam mam prośbę. Jeżeli możesz to podaj namiary do p. Małeckiego bo też mam problem z brakiem mocy w mojej vectra B DTL. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Z

Witam czy moglibyście mi podać namiar na tego mechanika w Legionowie i czy zajmuje się omegami bo chyba moje auto jego potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×