Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest tasior2103

Problem z wałkami w V6

Recommended Posts

Guest tasior2103

Witam wszystkich, mam taki problem. Zakupiłem do swojej Viki A V6 wałeczki od 3.0 i postanowilęm zminić je przy okazji wymiay rozrządu. Temat nagrałem mechanikowi i do roboty. Jakie zdziwienie mnie ogarnęło kiedy zadzwonił do mnie i powiedział że wałki które mu dalem są idenyczne jak te które mam załorzone, nawet numery te same. Tu moje pierwsze pytanie. Czy dałem się zrobić w konia?a wałki są od 2,5? Druga sprawa: powiedziałem mu żeby i tak je zmienił. Jednak nie zrobił tego ponieważ "twoje wałki są już trochę zurzyte i zgrane z panewkani, a te drugie są w super stanie i jak je założe to możesz zatrzeć silnik". O co chodzi?.Pozdrawiam.

Edited by tasior2103

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tasior2103

Wielkie dzięki, wałki są ok. Szkoda tylko, że nie mogę ich założyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> , chyba że to też bujda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Silnik zaraz po zlozeniu poddawany jest procesowi docierania. Kiedyś robił to właściciel zaraz po zakupie wozu, aktualnie robi się to w fabrykach. Chodzi o to aby wszelkie elementy ruchome silnika dopasowały się do siebie. Jak zmienisz u siebie wałki to moze sie okazac, ze przez jakis czas np. 1000km bedziesz musiał jeździć spokojniej np. do 3500obr. aby wałki dotarły się do panewek, i odwrotnie. Natomiast nie jest tak, ze silnik moze ci sie zatrzec ot tak sam z siebie. Odrobina rozsądku i będzie okej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...