Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość zdzis27

Samopoziomowanie Xenonow w VB

Polecane posty

Gość zdzis27

Temat wiele razy poruszany na forum ,jednak zalozylem nowy temat ,poniewaz jesli uda mi sie pokonac problemy jakie mam w tej chwili ,temat ten moze byc przydatny dla innych ,ktorzy w przyszlosci beda chcieli zrobic sobie poziomowanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A wiec postanowilem zrobic sobie samopoziomowanie.Dorwalem czesc oryginalnej instalacji wraz z kostkami do lamp.

Ponizej zalaczam schemat , z ktorego korzystam

Cale sterowanie odbywa sie w lewej lampie ,do ktorej dochodza 4 przewody z sygnalami od czujnikow (piny 11,12,13,14 w wtyczce lewej lampy).Przetwornica prawej lampy sluzy tylko jako zasilanie silniczka ,a sterowanie idzie z lewej lampy (15 pin wtyczki lewej lampy podlaczony do 5 pinu wtyczki prawej lampy).

Idziemy dalej.Do lewej lampy dochodzi sygnal WEG - sygnal predkosci pojazdu (sygnal ten mozna znalezc w kostce sterownika ABS-u ,7 pin).Reszta sygnalow jakie zostaly sa poprowadzone rownolegle do prawej i lewej lampy ,a sa to:

- zasilanie po zaplonie (6 pin w obydwu lampach) , z tym nie ma problemu zeby zlalezc

- sygnal MID ,po podlaczeniu tego sygnalu otrzymujemy na kompie komunikaty jesli poziomowanie nie dziala (z tego co wiem

podlaczenie tego nie jest wymagane do tego aby poziomowanie dzialalo) i tu jest moje pierwsze pytanie :ktory to pin w MID-ie

32-pinowym ?? z tego co ustalilem jest to pin 29 ,ale nie jestem pewien

- sygnal DIAG ,poprzez ten sygnal mozemy TECH-em zsynchronizowac silniczki obydwu lamp ,podlacza sie go do zlacza

diagnostycznego pod lewarkiem hamulca recznego ,lecz nie wiem ktory to pin.Sygnal DIAG jest rowniez w MID-ie pod pinem 14 ,czy

to to samo ??

Moj problem polega na tym ,ze podlaczylem WEG ,oraz napiecie po zaplonie i co sie dzieje:

lampy obnizaja sie na sam dol (slychac jakby przeskakiwanie na samym koncu) ,po czym podnosza sie do tego samego poziomu skad wystartowaly ,niezaleznie od polozenia dzwigienki na czujnikach.Malo tego ,moge nawet calkowicie odlaczyc czujniki ,lub nawet zewrzec wszystkie 4 wyprowadzenia idace z lewej lampy i jest to samo.Nie ma absolutnie zadnej reakcji po podlaczeniu czy odlaczeniu czujnikow ,a po to one sa ,ze w zaleznosci od ich ustawien ,lampy powinny sie podnosic lub obnizac.Czujniki na 99% sa sprawne ,zreszta testowalem juz 2 rozne komplety i jest tak samo.

Ktos wie jak ugryzc ten temat ?? Z tego co wiem ,sygnaly DIAG i MID ,ktorych jeszcze nie podlaczylem nie sa wymagane do tego aby lampy sie poziomowaly ,a moze sie myle ?? Czy moze potrzebna jest jakas ingerencja TECH-em ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja moge tylko podłączyc techa i podac wartości z czujników i takie tam jak to coś ci pomoże .U mnie jest tak że jak wyjmę wtyczkę lewej lampy lub czujnik przestawie przedni to idzie prawa lampa do góry na max i błąd wyświetla hehe poziomowania a dzwigienkę do góry na max przestawiałem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzis27

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To podaj prosze te wartosci jesli mozesz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mierzylem tez rezystancje na czujnikach i sa jakies tam wartosci ,ktore nie zmieniaja sie gdy przesuwam dzwigienke na czujniku ,czy one dziajala dopiero wtedy ,gdy poda sie na nie jakies napiecie ?? Bo z kolei gdy podlaczylem czujniki do ukladu i mierzylem napiecia na tych czujnikach ,to podczas przesuwania dzwigienki ladnie sie zmienialy od ok. 0,5V do ok. 5V ,czyli wyglada na to ,ze czujniki dzialaja ...

A co wogole TECH-em mozna zrobic z xenonami ?? Jakie sa mozliwosci ??

Byc moze u mnie potrzebna jest ingerencja TECH-em ,tylko ze ja nie wiem do ktorego pinu w zlaczu diagnostycznym musze sie wpiac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co udało mi się spisac :

F.car level sensor ,basic position 3,1v front

r.car level sensor, basic position 2,3 v rear

front car level sensor 2,9v

rear car level sensor 2,2 v

i ustawienie lamp 97 steps lewa i prawa

switssed power supply 14,3 v

mam nadzieje że coś ci się przyda z tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a gdzie poza absem znajde wega ? zeby pol auta nie rozgrzebac ? dostep do sterownika absu jest skomplikowany... a potrzebyje go do xenonu.. ten sobie gdzies go wymaga.

jezeli w zlaczu x2 niema pinu 11 nalezy go wziasc z odpowiedniego pinu kostki absu, dla mnie vb 98 jest to pin 2 (abs 415)

Edytowano przez BartekN86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×