Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

brak podswietlenia wyswietlacza


Guest p0rka
 Share

Recommended Posts

Guest p0rka

Witam, chcialem wymienic podswietlenie w wyswietlaczu (TID) niestety oryginalnie byl podswietlany zarowkami a do zmiany podswietlenia podlaczylem diody. Pomylilem sie w rezystancji i podpialem odwrotnie, i wyswietlacz stracil calkowicie podswietlenie, patrzac na niego pod katem widac ze dane sa wyswietlane jednak podswietlenie padlo. Sadzilem ze po wymianie na nowy wszystko wroci do normy jednak nic bardziej mylnego podswietlenia jak nie bylo tak nie ma :/

Sprawdzilem bezpieczniki i wygladaja na sprawne, nie mam pomyslu jak zidentyfikowac usterke, tym samym prosze o pomoc was. Za kazda wskazowke z gory dziekuje

Link to comment
Share on other sites

jesli stosujesz diody zamiast żarówek to nie jest obojętne jak je podłączasz,

jak napisał XNR

+ i - to podstawa

włóż zamiennik diodowy, jak nie świeci wyjmij - obróć o 180 st. i włóż ponownie powinno działać

powodzenia :P

Link to comment
Share on other sites

Guest p0rka

@XNR

Ok, ale zauwaz ze bez wlaczania swiatel i bez przekrecenia kluczyka przy wcisnieciu wlacznika na radniu (CAR 400) radio sie wlacza i wyswietlacz podswietla (tak bylo oryginalnie, teraz nie ma podswietlenia) idac w tym kierunku napiecie powinno byc nawet jezeli nie wlacze swiatel

@juras7091

Zapomnialem o polaryzacji, wyjecie diody i obrocenie nic nie dalo, zdaje sie ze po tej operacji cos zasmierdzailo w aucie ale nie znalazlem zadnego spalonego elementu w wyswietlaczu, przyszedl nowy podpialem ale to nie jest wina, bezpieczniki sprawdzilem wzrokowo, nie sprawdzalem miernikiem

Nie wiem ktory bezpiecznik odpowiada za podswietlenie tego wyswietlacza, w prawdzie na klapce od bezpiecznikow jest opis graficzny jednak nigdzie nie widze ani ikonki zegarow ani tym bardziej wyswietlacza

Edited by p0rka
Link to comment
Share on other sites

Dla LEDow polaryzacja ma znaczenie. Zasilane +/- swieca, a zasilane odwrotnie -/+ nie swieca. Zawsze mozesz diodowa "zarowke" obrocic w gniezdzie o 180 stopni i wsadzic ponownie. Dzieki temu zmienisz biegunowosc jej zasilania.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest p0rka

Wiem ze dioda ma + i - podlaczone odwrortnie nie bedzie swiecic tylko ze po tym zamontowalem nawet oryginalne zarowki jakie tam byly i efekt ten sam, brak podswietlenia tid'a

Link to comment
Share on other sites

Guest p0rka

Bez niej informacje na wyswietlaczu nie byly by wyswietlane, teraz sa ale przez brak podswietlenia ledwo je widac i to jeszcze pod katem

Link to comment
Share on other sites

jak wymieniałem to mialem identycznie tylko ze ja sciemniłem konsole :D

prawde mowiac to nie wiem co moze byc nie tak, musiałbym zobaczyc jakie diody powsadzales i jak, zapytaj chlopakow ze swojego oddzialu moze ktorys rzuci okiem

Link to comment
Share on other sites

Jak sie nie myle to bezpiecznik jest ten sam co do oswietlenia kabiny...al moge sie mylic...aha chyba 10 A (zolty) jak otwrzysz plyte z bezpiecznikami to raczej z prawej strony tylko nie pamietam ktory rzadek...

Link to comment
Share on other sites

najprawdopodobniej spaliłeś tranzystor w TID-zie odpowiedzialny za podświetlenie ( traznystor montowany napowierzchniowo SMD), nie ma zamienników. Jak chcesz mogę ci go naprawić wysyłkowo :)

dzieje się tak właśnie w momencie kiedy podłączysz źle diody, lub przekręcasz zmieniasz ich pozycję na włączonym pośdwietleniu.

nie masz co szukać po bezpiecznikach. jeśłi po włożeniu i podpięciu widzisz pod kątem cyferki i informacje na TID-zie to oznacza że działa.

jeśli zdecydujesz się na naprawę możesz dołączyćod razu diody które chciałeś zamontować. włożę je od razu poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

najprawdopodobniej spaliłeś tranzystor w TID-zie odpowiedzialny za podświetlenie

Dokładnie :)

Link to comment
Share on other sites

Naprawic tid'a tez potrafie, tylko ktos nie czyta ze zrozumieniem.

Kupilem drugiego TID'a i objaw ten sam wiec jego uszkodzenie nie wchodzi w gre

Link to comment
Share on other sites

Naprawic tid'a tez potrafie, tylko ktos nie czyta ze zrozumieniem.

Kupilem drugiego TID'a i objaw ten sam wiec jego uszkodzenie nie wchodzi w gre

a może przy zakładaniu diod w drugim popełniłeś ten sam błąd ??

jak możesz zrób zdjęcie TID-a po zdjęciu obudowy, od strony zółtej wtyczki. pokażę Ci który element jest spalony i które ścieżki masz zewrzeć, aby sprawdzić, czy to wina tego elementu. sprawdzisz tym czy poszedł tylko tranzystor, czy coś innego.

Edited by Rafal777
Link to comment
Share on other sites

odebralem wsadzilem objaw ten sam

ale co wsadziłeś, żarówki, czy diody ?

co do diod - najlepiej jak zakupisz sobie takie:

http://www.allegro.pl/item412416894_orygin...wka_tanio_.html

w kolorze jaki chcesz mieć, nie musisz wtedy bawić się z opornikami. kwestia tylko ustalenia + i -

Edited by Rafal777
Link to comment
Share on other sites

Wsadzilem nowo zakupionego sprawnego tida nic w nim nie wymienialem

skąd masz pewność że jest sprawny, że żarówki nie są spalone ? - jak napisałem wyżej wklej zdjecia swojego - tego z którego sie zadymiło to powiem Ci na którym elemencie masz zrobic zwarcie aby sprawdzić czy nie posżło CI coś więcej w aucie, a nie powinno, bo nie ma co - tym bardziej że reszta podświetlenia Ci "chyba" działa.

Link to comment
Share on other sites

Poniżej zdjęcie - na czerwono w kwadracie tranzystor o który chodzi.. zaznaczyłem również połączenie.

zwierasz środkową nóżkę ze skrajną nóżką od żółtego gniazda. w tym momencie powinno pojawić się napięcie na gniazdach żarówkowych. jeśłi masz sprawną żarówkę w oprawce, to dognij te dwie blaszki w niej i zamontuj ją - tak aby ciasno siedziała.

zwarcie tego elementu powoduje iż bez względu na to czy będziesz miał przekręconą stacyjkę, czy też nie podświetlenie powinno się palić. sprawdzaj na żarówkach, nie na diodach i sprawdź najpierw na swoim pierwszym TID-zie.

post-3274-1218395127_thumb.jpg

Edited by Rafal777
Link to comment
Share on other sites

To możne Rafal777 wytłumaczysz mi dlaczego u mnie nie raz jest tak, ze podświetlenie pali się cały czas (nie ważne czy auto zapalone i czy kluczyki w stacyjce, radio wyłączone) przygasajac co jakies 10 sekund na okres +/- 1m sekundy, a innym razem jest ok dziala tak jak powinien? co moze byc przyczyna?

Link to comment
Share on other sites

To możne Rafal777 wytłumaczysz mi dlaczego u mnie nie raz jest tak, ze podświetlenie pali się cały czas (nie ważne czy auto zapalone i czy kluczyki w stacyjce, radio wyłączone) przygasajac co jakies 10 sekund na okres +/- 1m sekundy, a innym razem jest ok dziala tak jak powinien

trudno mi odpowiedzieć co jest przyczyną takiego zachowania. próbowałeś podmienić na innego TID-a ?

Link to comment
Share on other sites

Po zwarciu tych dwoch nozek w zaznaczonym ukladzie podswietlenie zadzialalo :) tylko teraz pytanie jak to zrobic aby dzialalalo tak jak przed awaria ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP