Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość sówek

Padł nawiew czy jakaś chwilowa niedyspozycja??

Polecane posty

Gość sówek

Panowie niestety nie mam za bardzo czasu na szukanie postów (wyjeżdżam w dłuższą podróż) na ten temat zatem otwarłem nowy i proszę o pomoc.

Otóż dzisiaj ni stąd ni z owąd nawiew przestał działac. Tylko na najwyższym czwartym biegu chodzi. Podejżewam że będzie do wymiany ale można to jakoś naprawic albo czy może to byc spowodowane innymi czynnikami? Miałem podobny przypadek w Astrze i bez wymiany się nie obeszło. Jakie są koszty bo znając opla to nie jeden już miał z tym problem.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli w VC zasilanie dmuchawy jest zrobione tak jak w VB, to stawial bym na pad zespolu rezystorow regulujacych zasilanie silnika. Przy czwartym, najszybszym biegu silnik dmuchawy dostaje pelne zasilanie bez posrednictwa dodatkowych rezystorow - dlatego u Ciebie dziala.

Czy przypadkiem nie jezdzisz zwykle z ustawieniem nawiewu na III? Pad rezystora tej nastawy odcialby Ci wlasnie III i biegi nizsze. U osob preferujacych bieg II "zanika" awaryjnie I i II zas III i IV zostaja.

Pozdrawiam

Dodane: na Allergo zespół rezystorów dl VB kosztuje od 36 do 86 PLN. Mysle, ze ceny elementu dla VC beda podobne.

Edytowano przez kochpa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sówek

Niestety okazało sie że opornica ale z doświadczenia wiem że Ople bardzo to lubią.

Dla zainteresowanych koszt w serwisie: opornica około 190,- zł + diagnoza i wymiana 90,- zł. Nie bardzo opłaca się kupować zamiennik bo koszty są podobne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sówek

No i jak to bywa w serwisie Opla panowie nie sprawdzili wszystkiego i okazało się że silnik wentylatora również do wymiany!!!!!! Oryginalny 900 zeta więc to delikatnie mówią lekka przesada.

Prośba czy ktoś ma namiary na dobry sklep ze sprzedażą wysyłkową z częściami Opla. Bardzo proszę o pomoc! Z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedawno widzialem w dziale "Sprzedam" cos, co na oko przypominalo klatke wentylatora nawiewy. Jesli byl do tego takze silnik, to mozesz miec problem z glowy i kupic element od ktoregos z kolegow... Proponuje przeszukac ten dzial. Cena w ASO faktycznie powala na kolana!

A skoro miales padnieta opornice i silnik, to mozliwe jest, ze silnik sie zatarl, co z kolei spowodowalo, ze zaczal pobierac znacznie wiekszy prad i opornica po prostu sie ugotowala...

U siebie (VB) bede kombinowal z bezstopniowa regulacja nawiewu. Plan: biegi I, II, III i IV zostaja jak sa, ale pod polozenie "0" podlaczam kawalek elektroniki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ciekawe czy sie uda?

Pozdrawiam

Edytowano przez kochpa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czy ktoś ogladał taką opornicę? Podobny przypadek z padajacymi biegami miałem w hondzie civic. Tam opornica to była płytka z przylutowanymi trzema spiralkami o róznej długości i grubości... naprawic to można było kupując spiralkę grzewczą (taką do starych ceramicznych maszynek elektrycznych), i trochę eksperymentując z doborem długości - wlutować kawałek spiralki zamiast tej przepalonej.

Koszt to kilka zł za spiralkę i trochę własnej pracy.

Może tutaj też dałoby sie coś takiego zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Można, ale czy 190,00 to naprawdę tak dużo? To nie jest nawet jedno tankowanie do pełna. Eksperymentować zawsze można - ale bywa, że eksperymenty nie udają się. Chyba skórka nie warta wyprawki.

A propos silnika. Silniki wentylatorów często lubią się po prostu zacierać na łożyskach. Wtedy rzeczywiście silnik staje, przez jedno uzwojenie płynie cały czas prąd i uzwojenie siada. Silnik jest zwykłym silnikiem komutatorowym małej mocy i jeżeli ośka nie jest za bardzo wyrobiona, nie ma luzu, można wirnik z powodzeniem za rozsądne pieniądze przewinąć w dobrym warsztacie wykonującym te usługi. Piszę dobrym, bo wirnik trzeba po takiej operacji wyważyć. W końcu prawie cały czas pracuje.

Przed montażem silnika używanego należy również zrobić przegląd polegający na ocenie luzów, oczyszczeniu z brudu i wpuszczeniu paru kropel oleju na panewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu radziłem a wczoraj sam naprawiałem. Po 94 kkm zatarł sie silnik dmuchawy. 12 wkrętów, WD40, kapka oleju i wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sorki za OT, ale NMSP:

Szukanie zajmuje kilkanaście sekund na wymyślenie słów kluczowych, kilkanaście kolejnych na wyszukanie przez forum i powiedzmy 5-10 min na przejrzenie wyników i znalezienie rozwiązania.

Otwarcie nowego wymaga przemyślenia treści i opisania problemu i wysłania - na moje od 2 do 5 minut, i oczekiwania na odpowiedź (zależy czy trywialna, czy nie, moje oszacowanie to pomiędzy 15 min i kilka h dla odpowiedzi dość prostej, kilka dni dla odpowiedzi złożonej).

Jak nie liczyć wychodzi, że szukanie jest szybsze (5-6min vs 20-120min dla prostego, ok. 15min vs kilka-klikadziesiąt h dla złożonej).

No, ale lenistwo na różne sposoby można tłumaczyć.

Pozdrawiam, Adam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luki27

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zatarł ? Czy możesz dokładniej opisać co się stało i jak naprawiłeś ?

Rozumiem, że elektrycznie silnik był ok, tylko coś na łożyskach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o opornik dmuchawy to nowy własnie koszt koło 180zł a naprawa go to 3zł.U mnie działał tylko na 4 biegu.W sklepie elektronicznym kupuje sie taki oponiczek on koztuje 3zł lutuje sie ostroznie i smiga

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Darek_21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sówek

No widzisz ale to trzeba coś niecoś się na tym zna i umie to przede wszystkim wymotowac!? Niestety ja już popłynąłem na opornicy i od razu na całym nawiewie tak ze czekam na przesyłkę i jadę na wymianę. Dodam ze zamiennik wentylatora kosztuje około 350 zł.

Dzięki za wszytkie cenne odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik dmuchawy jest normalnym szeregowym silnikiem małej mocy którego wirnik jest podparty na dwóch łożyskach ślizgowych wykonany z samosmarnego brązu. Jeżeli silnik pracuje z niepełną prędkością obrotową w niekorzystnych warunkach, woda i kurz następuje zabrudzenie łożysk i w efekcie zwiekszone opory tarcia i zatrzymanie wirnika. Gdy szybko się nie zareaguje prąd płynący przez ciagle to samo uzwojenie powoduje jego przegrzanie i uszkodzenie. I wtedy silnik do przewinięcia lub wymiany. Choć muszę przyznać, że silniki tego typu sa bardzo odporne na przegrzanie i potrzeba naprawdę długiego okresu aby załatwic go na amen.

Wyjmując filtr przeciwpyłkowy można dotrzeć do wirnika i spróbować do pokręcić. Jak się nie daje lub obraca się bardzo ciężko sprawa jest jasna. Dostęp do dmuchawy jest nietrudny od strony kabiny. Cała naprawa zajęła mi nie więcej niż 2 godziny. Kolejny raz zrobię w godzinę.

Ja mam klimę automatyczną i regulacja prędkości obrotowej dmuchawy odbywa się na drodze elektronicznej. Opornika o którym piszą koledzy nie ma. Jest kolejny moduł elektroniczny.

Z naprawą opornicy byłbym bardzo ostrożny - choc nie twierdzę, że nie jest to mozliwe. Opornik ma to do siebie, że sie dość mocno grzeje i należy zapwnić takie jego umocowanie aby przepływające powietrze dobrze go chłodziło i aby nie dotykała do innych elementów z tw. sztucznych. (pożar).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luki27

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy mam w takim razie rozumieć Piotrze, że dobrze by było profilaktycznie nasmarować te łożyska jeśli wirnik chodzi cięzko ?

Jeśli możesz to napisz gdzie dokładnie od góry i od dołu posamrować i czym WD 40, smar silikonowy czy może jakiś inny smar.

Czy da się to zrobić od góry przez wlot ?

Ja jak zaglądałem od strony schowka koło pasażera to z tego co pamiętam od dołu silnik jest osłonięty i nie łatwo się do niego dostać.

Posiadam tylko takie zdjęcie silnika dmuchawy od strony półki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, na zdjęciu jest wentylator dmuchawy w obudowie. Po zdjęciu schowka pozostaje odkręcenie 1 wkręta mocującego nawiew na nogi, wyjęcie go, a potem pozostaje wypięcie kostki i odkręcenie kilkunastu wkrętów mocujących dwie części obudowy wentylatora. Wentylator wychodzi w dół razem z dolna częścią obudowy.

Uważam, że profilaktyki nie ma - chyba, że za taką można uważać codzienną eksploatację samochodu z włączonym wentylatorem. Łatwego dojścia do łozysk, a w szczególności do dolnego nie ma. Po rozebraniu można wywiercić otwór jakby na przedłużeniu osi wirnika w dół aby ew. woda miała gdzie skapywać i tą samą drogą można podawać np. WD40. Ale to trochę bardziej teoretyczne niż praktyczne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj miałem przypadek że opornica wyleciała z gniazda mocującego i stopiła plastik obudowy czy tak wysoka temperatura rezystora jest normalna .

Wentylator chodzi ok to znaczy jak go pokręcę ręką od strony filtra pyłkowego to kręci sią lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×