Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Marcin P.

Katalizator czy strumiennica?

Polecane posty

Gość Marcin P.

Przymierzam się do wymiany łacznika miedzy kolektorem a katalizatorem (wszystkim znana siatka z plecionego drutu) i teraz (przy okazji) czy wstawiac nowy katalizator, czy moze strumiennice, albo usunac zawartość starego katalizatora. Co bedzie lepsze?

Przebieg 170tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo nowy kat albo usunąć zawartość starego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy kat jest dość drogi,więc może sobie daruj!A Twój katalizator niech sprawdzi Ci mechanik,może nie jest bardzo zabity i zostań przy starym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zalezy co masz, ja mam np i katalizator i zamiast koncowego 2 strumiennice, efekt jest taki ze samochod jest glosniejszy, przy zmianie katalizatora na strumiennice samochod bedzie glosniej chodził (nie wiem co masz za silnik - w V6 jest to delikatne pomrukiwanie na koncu, a w 16V moze byc buczenie) jedz do zakladu gdzie robia tlumiki i zapytaj jak bedzie chodził i co proponuja (najprawdopodobniej bede namawiali do strumiennicy bo maja kaske ze starego katalizatora) i dlaczego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to jest bardzo duzo o tym na forum prosze link:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

poczytaj sobie. ja jestem po tym zabiegu własnie i tak napewno jak wytniesz kata to zabieraj stary ud mechanika bo skupu8ja katalizatory używane, druga sprawa ja tylko wyciałem kata efekt byl tragiczny, stwerdzilem ze trzebva zrobic z tym porzadek i pojechalem to tlumikarza poleconego, i tak jak masz kase wstaw kata jak masz mniej wstaw tlumik srodkowy (ja zaplacilem 140 zl za tlumik i robote). Strumienice mi paru tlumikarzy odradzilo.

A i to co napisał ci XNR sprawdz czy napewno to kat.

powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Dzieki za porady.

Zobacze jeszcze jak bedzie to wszystko mnie kosztowało i wstawie albo nowy katalizator albo tłumik srodkowy.

Z ta strumiennica to faktycznie lepiej sobie podarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wstawiłem strumiennicę w obudowie kata i zastanawiam się czy nie wstawili mi odwrotnie bo zauważyłem spadek mocy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to raczej dobry objaw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

nic tak dobrze nie reguluje przepływu spalin jak oryginalny katalizator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i dobrze reguluje, ale spadek mocy w autach z kat. jest zawsze w stos. do egzemplarzy bez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pozi

z tego co jakis czas temu wyczytalem tak zwana strumienica w autach cywilnych to nie jest dobry pomysl.

moim zdaniem lepszym rozwiazaniem jest zrobienie przelotu. sa trzy mozliwosci:

- wstawiasz poprostu rure

- wyjmujesz kata wywalasz z niego bebechy i wstawiasz (podobno jest dosc glosno bo cala pucha kata gra)

- lub kupujesz wzasadzie przelotowke w krztalcie kata i wstawiasz

ja zbieram sie aby wcielic w plan punkt trzeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pozi w 2.0 szesnastozaworowym silniku po wyjeciu katalizatora i nie wsadzeniu ani strumiennicy zadnego efektu poza buczeniem nie odczujesz (i moze troszke wiecej bedzie bedzie palił)

wydaje mi sie ze "przelotówka w kształcie kata" to nie jest najlepsze rozwiazanie - ale moge sie mylic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dla przykładu w silniku 2,5 V6 przed wycięciem kata pomiar na hamowni wskazywał 176KM, po wycięci kata i wspawania przelotu wskazywał 171 KM, po ponownym wstawieniu kata wynosił znowu 176 KM.

Sprawdzone na klubowej vectrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

same wartości mogą się różnić bo było to już z 4 lata temu - ale różnica wynosiła 5KM na niekorzyść wyciętego katalizatora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a takie objawy jak napisałeś występują wtedy, kiedy wytniesz zapchany katalizator - wtedy właścicielowi wydaje się , że moc wzrosła po wycięciu katalizatora - ale faktycznie i tak jest ona mniejsza niż gdyby wstawił oryginalny nowy katalizator (tylko ta cena)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wyciołem katalizator i wstawiłem skrecana rure. Auto na katalizatorze ładnie płynnie mruczało, na wycietym juz nie jest ten dzwiek taki fajny wiecej spalin sie spala w rurze dlatego juz nie ma pomruku tylko lekkie buczenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> ale cóz trzeba było wyciac bo juz oslony brzeczały i odpadały

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Witam ponownie.

Jeszcze nie zdążyłem wymienic tego łacznika a pojawia sie juz nowy problem.

Kataliztor prawdopodobnie juz tez nie wytrzymał. Chyba rozpadł sie w srodku - pucha jest zdrowa. W pewnym zakresie obrotów, tak około 3tys. mam taki efekt jakbym ciagnąl puszki za sobą.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Rozmawiałem też z człowiekiem od przegladów o wyciecu całkowicie katalizatora i odradził mi stanowczo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

soadze ze mial na mysli to ze bez kata nie bedziesz sie miescil w zadnych normach spalania. jednak pamietajmy, ze zyjemy w polsce

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Edytowano przez pozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

swieta racja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm

dziś po 292tyś.km. pozbyłem sie kata.(BYŁ NA MAXA ZAPCHANY)wstawiłem zwykłą rurke

kata oczywiśćie zabrałem (ku niezadowoleniu mechaniorów) ,jest troszke głośniej ,ale do zaakceptowania

pytanie gdzie jest skup starych katów???

w ostatnim nr.Auto Swiata jest napisane ,że płacą od 100 do 1000,- za stary

Edytowano przez S T A M I N A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płacą trochę ponad 200zł za 1kg wkładu z katalizatora, musisz poszukać po skupach złomu, często skupują tam jeszcze akumulatory i katalizatory.

Edytowano przez ufi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szukaj w googlach albo w warsztatach ktore zajmuja sie tłumikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Ja bym nie oszczedzal na tym jednak. Strumienica da Ci pozorne wrazenie ze autko szybciej jedzie. A w rzeczywistosci jest tak samo jak nie gorzej. Dodatkowo po jakims czasie bedziesz mial przesmieszny dzwiek jak z jakiegos japonca. U mnie ladnie mruczy ulter, a caly ladny dzwiek psuje bzyczaca strumienica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam dylemat

co do wyboru ale uz wybralem dowiedzialem sie od kilku osub ze strumienica jest lepsza wprowadza spaliny w wir i tym silnik ma lzej ale wybur nalezy do ciebie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj jakiś dowód na to, że strumienica pomaga odprowadzić spaliny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zamiast strumienicy lepiej wstawić prostą rurę, mniejsze szkody. Najlepiej jest jednak zostawić katalizator, jeżeli jest w dobrym stanie nie przeszkadza w odprowadzaniu spalin. Prawda jest taka, że ktoś kiedyś spędził trochę czasu na obliczaniu tego wszystkiego, próbach i bóg wie czym jeszcze żeby stworzyć optymalne warunki do odprowadzenia spalin. To nie są polonezy, gdzie wersja z katalizatorem miała kilka koni mniej i wystarczyło wygrzebać ten katalizator żeby odzyskać tą moc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

lżej to mają zawory wydechowe - jak się wypalają

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

A więc tak.

Wstawiłem juz nowy łacznik i jest ciszej, znikło te pierdzenie. A katalizator wstawiłem ten co był.

Po dokładnym obejzeniu okazlalo sie ze jest w b.dobrym stanie i jeszcze troche wytrzyma. Na pewno nie jest przypchany. Patrzac przez katalizator widac sporo swiatla po drugiej stronie.

Niedawno tez zmieniałem sonde lambda i mechanikowi wpadł ten naparstek co ja osłania przed bezposrednim działaniem spalin - i nic nie powiedział. To był pewnie ten odglos ciagnietych puszek :-).

Teraz juz ucichło.

Dziw ze takie maleństwo tak potrafi chalasowac :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dziwi zachowanie mechanika, że nic nie powiedział

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×