Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Marcin P.

Katalizator czy strumiennica?

Recommended Posts

Guest Marcin P.

Przymierzam się do wymiany łacznika miedzy kolektorem a katalizatorem (wszystkim znana siatka z plecionego drutu) i teraz (przy okazji) czy wstawiac nowy katalizator, czy moze strumiennice, albo usunac zawartość starego katalizatora. Co bedzie lepsze?

Przebieg 170tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo nowy kat albo usunąć zawartość starego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy kat jest dość drogi,więc może sobie daruj!A Twój katalizator niech sprawdzi Ci mechanik,może nie jest bardzo zabity i zostań przy starym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezy co masz, ja mam np i katalizator i zamiast koncowego 2 strumiennice, efekt jest taki ze samochod jest glosniejszy, przy zmianie katalizatora na strumiennice samochod bedzie glosniej chodził (nie wiem co masz za silnik - w V6 jest to delikatne pomrukiwanie na koncu, a w 16V moze byc buczenie) jedz do zakladu gdzie robia tlumiki i zapytaj jak bedzie chodził i co proponuja (najprawdopodobniej bede namawiali do strumiennicy bo maja kaske ze starego katalizatora) i dlaczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze to jest bardzo duzo o tym na forum prosze link:

Please login or register to see this link.

poczytaj sobie. ja jestem po tym zabiegu własnie i tak napewno jak wytniesz kata to zabieraj stary ud mechanika bo skupu8ja katalizatory używane, druga sprawa ja tylko wyciałem kata efekt byl tragiczny, stwerdzilem ze trzebva zrobic z tym porzadek i pojechalem to tlumikarza poleconego, i tak jak masz kase wstaw kata jak masz mniej wstaw tlumik srodkowy (ja zaplacilem 140 zl za tlumik i robote). Strumienice mi paru tlumikarzy odradzilo.

A i to co napisał ci XNR sprawdz czy napewno to kat.

powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Dzieki za porady.

Zobacze jeszcze jak bedzie to wszystko mnie kosztowało i wstawie albo nowy katalizator albo tłumik srodkowy.

Z ta strumiennica to faktycznie lepiej sobie podarować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wstawiłem strumiennicę w obudowie kata i zastanawiam się czy nie wstawili mi odwrotnie bo zauważyłem spadek mocy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to raczej dobry objaw

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

nic tak dobrze nie reguluje przepływu spalin jak oryginalny katalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i dobrze reguluje, ale spadek mocy w autach z kat. jest zawsze w stos. do egzemplarzy bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pozi

z tego co jakis czas temu wyczytalem tak zwana strumienica w autach cywilnych to nie jest dobry pomysl.

moim zdaniem lepszym rozwiazaniem jest zrobienie przelotu. sa trzy mozliwosci:

- wstawiasz poprostu rure

- wyjmujesz kata wywalasz z niego bebechy i wstawiasz (podobno jest dosc glosno bo cala pucha kata gra)

- lub kupujesz wzasadzie przelotowke w krztalcie kata i wstawiasz

ja zbieram sie aby wcielic w plan punkt trzeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozi w 2.0 szesnastozaworowym silniku po wyjeciu katalizatora i nie wsadzeniu ani strumiennicy zadnego efektu poza buczeniem nie odczujesz (i moze troszke wiecej bedzie bedzie palił)

wydaje mi sie ze "przelotówka w kształcie kata" to nie jest najlepsze rozwiazanie - ale moge sie mylic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dla przykładu w silniku 2,5 V6 przed wycięciem kata pomiar na hamowni wskazywał 176KM, po wycięci kata i wspawania przelotu wskazywał 171 KM, po ponownym wstawieniu kata wynosił znowu 176 KM.

Sprawdzone na klubowej vectrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

same wartości mogą się różnić bo było to już z 4 lata temu - ale różnica wynosiła 5KM na niekorzyść wyciętego katalizatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a takie objawy jak napisałeś występują wtedy, kiedy wytniesz zapchany katalizator - wtedy właścicielowi wydaje się , że moc wzrosła po wycięciu katalizatora - ale faktycznie i tak jest ona mniejsza niż gdyby wstawił oryginalny nowy katalizator (tylko ta cena)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie wyciołem katalizator i wstawiłem skrecana rure. Auto na katalizatorze ładnie płynnie mruczało, na wycietym juz nie jest ten dzwiek taki fajny wiecej spalin sie spala w rurze dlatego juz nie ma pomruku tylko lekkie buczenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> ale cóz trzeba było wyciac bo juz oslony brzeczały i odpadały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Witam ponownie.

Jeszcze nie zdążyłem wymienic tego łacznika a pojawia sie juz nowy problem.

Kataliztor prawdopodobnie juz tez nie wytrzymał. Chyba rozpadł sie w srodku - pucha jest zdrowa. W pewnym zakresie obrotów, tak około 3tys. mam taki efekt jakbym ciagnąl puszki za sobą.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Rozmawiałem też z człowiekiem od przegladów o wyciecu całkowicie katalizatora i odradził mi stanowczo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pozi

Please login or register to see this quote.

soadze ze mial na mysli to ze bez kata nie bedziesz sie miescil w zadnych normach spalania. jednak pamietajmy, ze zyjemy w polsce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Edited by pozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

swieta racja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm

dziś po 292tyś.km. pozbyłem sie kata.(BYŁ NA MAXA ZAPCHANY)wstawiłem zwykłą rurke

kata oczywiśćie zabrałem (ku niezadowoleniu mechaniorów) ,jest troszke głośniej ,ale do zaakceptowania

pytanie gdzie jest skup starych katów???

w ostatnim nr.Auto Swiata jest napisane ,że płacą od 100 do 1000,- za stary

Edited by S T A M I N A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płacą trochę ponad 200zł za 1kg wkładu z katalizatora, musisz poszukać po skupach złomu, często skupują tam jeszcze akumulatory i katalizatory.

Edited by ufi

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj w googlach albo w warsztatach ktore zajmuja sie tłumikami

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Ja bym nie oszczedzal na tym jednak. Strumienica da Ci pozorne wrazenie ze autko szybciej jedzie. A w rzeczywistosci jest tak samo jak nie gorzej. Dodatkowo po jakims czasie bedziesz mial przesmieszny dzwiek jak z jakiegos japonca. U mnie ladnie mruczy ulter, a caly ladny dzwiek psuje bzyczaca strumienica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam ten sam dylemat

co do wyboru ale uz wybralem dowiedzialem sie od kilku osub ze strumienica jest lepsza wprowadza spaliny w wir i tym silnik ma lzej ale wybur nalezy do ciebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj jakiś dowód na to, że strumienica pomaga odprowadzić spaliny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zamiast strumienicy lepiej wstawić prostą rurę, mniejsze szkody. Najlepiej jest jednak zostawić katalizator, jeżeli jest w dobrym stanie nie przeszkadza w odprowadzaniu spalin. Prawda jest taka, że ktoś kiedyś spędził trochę czasu na obliczaniu tego wszystkiego, próbach i bóg wie czym jeszcze żeby stworzyć optymalne warunki do odprowadzenia spalin. To nie są polonezy, gdzie wersja z katalizatorem miała kilka koni mniej i wystarczyło wygrzebać ten katalizator żeby odzyskać tą moc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

lżej to mają zawory wydechowe - jak się wypalają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

A więc tak.

Wstawiłem juz nowy łacznik i jest ciszej, znikło te pierdzenie. A katalizator wstawiłem ten co był.

Po dokładnym obejzeniu okazlalo sie ze jest w b.dobrym stanie i jeszcze troche wytrzyma. Na pewno nie jest przypchany. Patrzac przez katalizator widac sporo swiatla po drugiej stronie.

Niedawno tez zmieniałem sonde lambda i mechanikowi wpadł ten naparstek co ja osłania przed bezposrednim działaniem spalin - i nic nie powiedział. To był pewnie ten odglos ciagnietych puszek :-).

Teraz juz ucichło.

Dziw ze takie maleństwo tak potrafi chalasowac :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dziwi zachowanie mechanika, że nic nie powiedział

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...