Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość loozack

Centralny zamek VA

Polecane posty

Gość loozack

Problem tkwi w drzwiach kierowcy.

Kiedy zamykam auto z pilota to nie zawsze chce się zamknąć za pierwszym razem. Rygielek u kierowcy zostaje w górze a pozostałe drzwi się zamykają i otwierają za sekundę. Czasem zaskoczy za 2-gim razem a czasem za 10-tym generalnie nie ma na to reguły.

Kiedy nie chce zaskoczyć i próbuję zamknąć auto kluczykiem napotykam spory opór i nie daję rady na tyle mocno przekręcić kluczem żeby zamknąć drzwi. Taki sam opór jest przy naciskaniu rygielka tyle że używając dużej siły można zamknąć drzwi.

Wyciągałem zamek czyściłem co się dało smarowałem co się dało jednak problem nie znikł.

W drzwiach kierowcy jest fabryczny siłownik z Vectry natomiast zmieniony jest sterownik na uniwersalny (fabryczny się spalił). Co prawda nic z elektroniki nie podejrzewam, bo wtedy nie było by oporu przy przekręcaniu kluczyka (przynajmniej tak mi się wydaje).

Podpowiedzcie mi co z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaliber_9mm

musisz rozebrac jeszcze raz, cos poprostu sie zacina , silownik nie da rady zamknac i dlatego otwiera sie ponownie.

Moze to byc wina silownika, u mnie tak sie zapiekl ze nie dalo sie go ruszyc nawet o milimetry, mozesz wyjac np silownik z bagaznika (najlatwiej i podmienic w drzwiach , jezeli to nie pomoze szukaj gdzie cos sie zacina , innej mozliwosci nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze akurat siłowik... jezeli tego nie rozruszasz kup jakis nowy. Ceny od 18-30 zł za siłownik. Wez ten drozszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ma wiecej udzwigu (sa1,5 kg i 3 kg udzwigu )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak nie to to moze sterownik od centralki. Cena dobrego sterownika to 100zł. u siebie do centralki montowałem sterownik na pilota

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez IRON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość loozack

Opór nie pochodzi od siłownika. Siłownik chodzi lekko, nie jest zapieczony.

Uszkodzony sterownik nie będzie powodował oporu. Jak pisałem opór jest typowo mechaniczny, bo kluczykiem ciężko jest ruszyć.

Macie jakieś inne pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sterownik byl zawsze urzadzeniem elektronicznym (elektrycznym) i jako taki nie powoduje zadnych oporow (no chyba ze odmawia uparcie wspolpracy ).

Jesli ciezko sie zamyka i otwiera z kluczyka- to szukaj tutaj problemu- moze ktores ciegno sie zablokowalo/wygielo/zapieklo.

rozbierz zamek i sprawdz czy wszystko tam dziala napewno dobrze (przekrec kluczykiem i zerknij czy mechanizm dziala ) i poprawnie zloz wszystko .

Jesli centralny biega, to go nie mecz nie potrzebnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Uparliscie sie na mechanike. A jesli idzie napiecie na silownik w drzwiach (zwarcie)? Wtedy bedziecie mieli wrazenie ze jest on mechanicznie przyblokowany. Polecam sprawdzic kable w bagazniku od centralki czy sie przy klapie nie przetarly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe, ze masz racje @jaczylibodzio- niech sprawdzi wiazke wchodzaca w drzwi kierowcy (z tego co pamietam- to sterowanie jest masa; brazowo/bialy -otwieranie, brazowo/czerwony-zamykanie ; czy jakos tak).

Kable w bagazniku tez warto przegladnac.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość loozack

W klapie w bagażniku były poprzecierane kable, ale połączyłem je na nowo i zaizolowałem jak należy.

Wiązka w drzwiach nie naruszona.

Zamek rozbierałem i przeglądałem - niestety nic nieprawidłowego nie zauważyłem.

Cięgna też nie są pogięte.

Najciekawsze jest to, że raz działa za pierwszym razem a innym razem trzeba z 10 razy kliknąć zanim się zamknie.

Edytowano przez loozack

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda jeszcze nie prulem zamka od VA, ale bawilem sie zamkami od VB- jesli konstrukcja jest podobna (lub taka sama ) to zerknij na microswitche - wymiana to koszt niewielki, a moze on juz poprostu sie rozsypuje ??

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość loozack

Mikroswitche w siłowniku?

Siłownik w VA jest chyba nierozbieralny. Przynajmniej nie wymyśliłem jak to zrobić.

Ale wydaje mi się że w VA jest nieco inaczej niż w VB.

A masz może fotkę jak wygląda zamek z VB?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna rzecz... Wypychac zamek moze jeszcze master w klapie. Nie wiem czy po stronie pasazera tez nie ma takiej opcji. Sprawdzilbym je przy okazji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@loozack- zdjecia niestety nie mam... w zamku znajduja sie takie elementy jak silniczek, przekladnia slimakowa (na ktorej jezdzi sobie opor, ktory zalacza/rozlacza microswitchem) , troche rygielkow i sam zamek... Calosc niby wyglada na nierozbieralna, ale po demontarzu srodkowego nita ladnie sie rozchodzi (no i oczywiscie wkrety wykrecic)- nit proponuje rozwiercic od strony wierzchniej- pozostaly trzpien nam sie przyda (siedzi na nim przekladnia)- wypasc nie wypadnie -solidnie z drugiej strony siedzi, ale jak sie uprzesz to i jego mozesz wymienic.... Skoro w VB takie zamki montowali, to czemu by i nie w VA ?? tym bardziej, ze "brzmia " tak samo (slychac wyraznie prace silniczka i przekladni ).

W VB podobne objawy rozwiazywalem wlasnie wymiana switcha, i jak narazie zadnej reklamacji- zamki chodza bezblednie.

No, ale niechce sugerowac, ze tak jest napewno w VA (na potrzeby testu nie chce mi sie pruc w mojej viki zamka i go rozkladac )

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W siłowniku znajduje się jeden mikroswitch, ale on nie powinien powodować problemu. Miałem podobny problem, nasmarowałem w środku prowadnice i problem znikł. Zeby go otworzyć musiałem piłą rozcinać obudowe. Przy składaniu obudowy musisz opaską zaciskową zacisnąć lub skleić, trzeba uważać aby nie ścisnąć za mocno, bo bedzie ten sam efekt, jak bez smarowania, jeżeli za lekko złożysz obudowe to bedą wariować siłowniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość loozack

recces czyli jeśli dobrze rozumiem to w VB konstrukcja jest inna niż w VA

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tu jest aukcja z zamkiem z siłownikiem. Zdjęcia trochę niewyraźne ale widać jak to w VA wygląda.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W środku to znaczy w siłowniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak

W mojej VA jest poniższy siłownik:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez qeuw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość loozack

Problem rozwiązany.

Jednak siłownik do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sidien

To ja sie podepne pod temat zeby nie zakladac nowego.

Moj problem wyglada tak ze centralny dziala prawidlowo w przednich drzwiach, bagazniku i klapce od paliwa, natomiast tylne drzwi nie reaguja. Wybebeszylem drzwi i silownik chodzi lekko.

Jakie napiecie powinno isc na silownik w momencie otwierania/zamykania?

Jesli okaze sie ze napiecie jest zbyt niskie to gdzie szukac powodu? Pewnie to jakis przekaznika, ale ktory dokladnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość loozack

U mnie siłowniki też lekko chodziły w tylnych drzwiach... za lekko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak przechylasz siłownik "do góry nogami" to głowica (uszko z dziurką) się wysuwa?

Jeśli się wysuwa to siłowniki do wymiany. Powinien być lekki opór jak ruszasz głowicę łapiąc palcami.

Jakie napięcie ma iść to nie wiem, ale warto przyglądnąć się przewodom w miejscach gdzie wchodzą do drzwi czy nie są przewane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sidien

Lekki opor na silowniku jest. Czy ucho samo wypadnie jak odwroce silownik do gory nogami to nie wiem bo szczerze nie specjalnie chcialo mi sie wykrecac silownik.

Napiecie do silownika dochodzi ale ok 2.5V w impulsie perzy otwieraniu/zamykaniu, moim zdaniem to troche malo, ale ja sie na tym nie znam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jutro dobiore sie chyba do silownika w bagazniku i tam sam zmierze napiecie. Jesli bedzie inne to wypruje wiazke z tylnych drzwi i poloze nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to i ja się dołożę. miałem problem z prawymi tylnymi drzwiami (siłownik nie działał) więc wymieniłem na inny (używany oryginalny). i jest tak że siłownik czasami za każdym razem działa ale zdarza się że nie zaskoczy i nie zamknie drzwi. dodam że otwiera za każdym razem ale nie za każdym zamyka. gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×