Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mechanik do swapa w Olsztynie i kilka informacji


Guest Rozwad
 Share

Recommended Posts

Guest Rozwad

Witam,

czy zna ktoś DOBREGO mechanika w Olsztynie lub okolicach, który podejmie się swapa z 1.6 na 2.0?

Poza tym to co jest dokładnie potrzebne do swapa? wiem ze na pewno trzeba zmienić wiązkę, ale co jeszcze? mocowania chyba są takie same, zawieszenie i hamulce też, wiec co zostaje? Czy skrzynia od 1.6 da rade? No i czy ma znaczenie od jakiej wersji wyposażeniowej będzie wiązka i komp? chodzi mi o to czy wszystkie elementy wyposażenia będą działać po zmianie elektryki?

Pozdrawiam i czekam na info :)

Link to comment
Share on other sites

Kolego, zawieszenie i hamulce sa inne. W 2.0 masz ciezszy silnik, wiekszy dop. nacisk na os, hamulce 288mm. Nie wiem czy to bedzie taka prosta sprawa. Skrzynie w 2.0 mogla byc skrzynia F18 albo F23 (po lifcie). Nie wiem jaka masz w swoim 1.6. Tak samo z wiazkami nie bedzie chyba tak kolorowo, bo silniki maja rozna budowe i nie wiem jak z wszelkimi czujnikami.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rozwad

kurcze wiec to jednak niejest gra warta świeczki, poprostu wymienie silnik na taki sam jaki mam teraz, w obecnym niestety posypala sie glowica, wiec trzeba poszukac z16xe :) dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam

Ja mam swojego mechanika, ktory moja viki zna od podstaw mozna powiedziec;d

Powiem tak, ze juz z nim gadalem o tym, zeby przelozyc motor na 2.0. Problemu nie widzi. I ja bym mu zaufal.

Dobry gosc i zna sie na rzeczy.

Wiec jesli jestes zainteresowany to moge podeslac kontakt do niego.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Ja mam swojego mechanika, ktory moja viki zna od podstaw mozna powiedziec;d

Powiem tak, ze juz z nim gadalem o tym, zeby przelozyc motor na 2.0. Problemu nie widzi. I ja bym mu zaufal.

Dobry gosc i zna sie na rzeczy.

Co innego znac i naprawiac a co innego przelozyc silnik. Raz, ze trzeba zmienic naprawde wiele podzespolow, dwa - trzeba to potrafic zlozyc do kupy i miec czym zestroic. Chyba, ze przelozysz calosc z kompem z 2.0. Ludzie, ktorzy zawodowo zajmuja sie przekladkami wolaja za to slona kase, bo wiedza ile jest roboty przy tym. Rozumiem, ze Twoj mechanik nie widzi problemu - wszystko sie da zrobic, tylko pytanie czy to sie w ogole oplaci.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Ja mam troche latwiej, bo mam wersje Viki sport ona ma zawias i heble od 2.0 . U mnie wstepnie mi powiedzial ze koszt to gdzies z 1500 zl.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Ja mam troche latwiej, bo mam wersje Viki sport ona ma zawias i heble od 2.0 . U mnie wstepnie mi powiedzial ze koszt to gdzies z 1500 zl.

Pozdrawiam

Nie spotkalem sie z taka wersja. Chcesz powiedziec, ze masz hamulce 288mm, piasty na 5 srub, zawieszenie o max. nacisku do 975kg na os przednia w Vectrze 1.6?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jaki ona ma nacik, ale reszta sie zgadza tarcze 288 i alu 16' na 5 srub oryginal opel. Zawias fabrycznie obnizany.

Link to comment
Share on other sites

No to faktycznie troche roboty odpada. Ale najgorsze i tak przed Toba :) Sprawdz sobie jeszcze ten zawias, bo mocno u Ciebie lezy, a jednak 1.6 to najlzejszy silnik w grupie. Niewykluczone, ze jednak bedzie do wymiany przy ciezszym silniku.

Zastanawiam sie mimo wszystko czy taki swap sie oplaca. Koszt silnika, skrzyni, czesci, robocizny... Czy nie lepiej kupic po prostu 2.0? Szczegolnie ze akurat srebrne 2.0 w polifcie to nie jest problem zeby kupic - nawet byc nie zauwazyl roznicy :)

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co nie chce sie jej pozbywac. Ona ma straszny sztywny ten zawias. duzo obnizona jest. Musze niedlugo sie przejechac na sprawdzenia amorow.

Ogolnie to ostatnio robilem uszczelke pod glowica i sie okazalo ze jest juz max stoczona glowica. Wiec nastepnym razem motor out ;) no nie wiem goosc mi mowi ze z 1500 sie zmieszcze. To i tak sie oplaca, bo teraz kupic nowego pojechac po niego sprawdzac rejestrowac i ubezpieczac to ponad 2000. ;)

Link to comment
Share on other sites

goosc mi mowi ze z 1500 sie zmieszcze

to chyba za samą robotę

a żeby swap przebiegł w miarę bezproblemowo musisz mieć drugie auto (dawcę) z którego będziesz miał kompletny zespół napędowy (silnik z absolutnie kompletnym osprzętem, skrzynia, półosie, łapy mocujące...)

a wtedy koszt się zwielokrotni ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP