Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zgasł i nie chce zapalić - POMOCY!


Guest endialdi
 Share

Recommended Posts

Guest endialdi

Problem dotyczy Vectry B 2.0 Dti z 2000 roku. Silnik X20DTH.

Cale nieszczęście zaczęło sie dość niewinnie. Jade sobie spokojnie i nagle silnik zgasł. Nie pojawił sie żaden komunikat/check. Staje na poboczu i kręcę a tu kompletnie nic. Nawet nie chwycił na chwilę. Samochód jest od poniedziałku w serwisie. Sprawdzili mechanikę: Pompa, wtryski itp sprawne podobno. Problem jest w tym, że nie ma zasilania do pompy, świec i ogólnie nie ma sterowania silnikiem. Sprawdzili/mierzyli wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, komputer, immobilizer i nic. Nie ma żadnych błędów na komputerze i niby wszystko jest w porządku a jednak nie pali. Kręci ale nie chce zapalić. tak jak by był jakiś dodatkowy system antykradzieżowy - ale nic takiego nie było montowane.

Co jeszcze można sprawdzić - pomocy!!! Za tydzień mam jechać na wczasy o tu nie ma samochodu!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Wandzik84

W tym przypadku jest pareset mozliwosci dlaczego tak sie dzieje. Wiele z nich mozna wykluczyc na poczatku. Słyszałem ze VB siadaja stacyjki, przewody od sterowania pompą jak i przewody od innych elementow elektronicznych. To tylko plotki ale zerknąć mozna. Polecam zakłady naprawiające tylko silniki diesla. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ciężko tak cokolwiek sensownego podpowiedzieć bez kontroli organoleptycznej.

Raczej trzeba szukać w elektryce. Ale zacząłbym od wizyty w serwisie i podpiąłbym się pod Techa żeby nie błądzić po omacku...

Link to comment
Share on other sites

Guest endialdi

tak jak pisałem samochód jest w serwisie. Podpinali kompa i nic nie wykryli. Albo to jest ciężki/beznadziejny przypadek. Goście raczej są dobrzy (choć kto wie. Może coś przoczyli). Jeden mechanior też ma VB więc powinien wiedzieć o niej wszystko.

Może to ta stacyjka - trzeba sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest endialdi

OK jest diagnoza. To pompa wtyskowa. Goście mi zaproponowali za 2800 z roczną gwarancją + 500 za wymiane. Na razie się wstrzymałem. Fachowcy niech ich szlag. cztery dni im zabrało zdiagnozowanie usterki.

Edited by endialdi
Link to comment
Share on other sites

Kolego głowa do góry może dasz rade taniej to naprawic... moja viki jak nie odpalała to posypał sie imobilajzer ;/ ale pewien elektromechanik naprawił to za 150zł i śmigam dalej. uważaj z tą pompą wtryskową nie kupuj byle czego...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam taki sam przypadek.... poprostu samochod zgasł na skrzyzowaniu 80km od domu.

W oczekiwaniu na lawete próbowałem sam reanimować. Niestety się nie udało... ale zauważyłem że jest następujacy problem. Po odkręceniu dekla od filtra paliwa zauwazyłem ze filtr nie jest w pełni zalany paliwem. Ponadto pompa podczas próby odpalenia wysysa paliwo z filtra. Z początku myslałem ze zepsuł sie wskaźnik i ze poprostu zabrakło mi paliwa. Po dotankowaniu i kilkukrotnym zalaniu pojemnika z filtrem sytuacja sie powtórzyła. Postaniowiłem (z pomocą kierowcy który pauzował na stacji benzynowej) dmuchnąć powietrze do baku i zobaczyć co się będzie działo przy filtrze... no i nic sie nie działo. Teoria na chwile obecną jest taka ze pzewód doprowadzający paliwo do filtra jest niedrożny.

Wróce z pracy przeprowdzę sekcje zwłok i dam znać...

Ps. za tydzień również wyjeżdżam na wakacje

Link to comment
Share on other sites

Guest turek80
OK jest diagnoza. To pompa wtyskowa. Goście mi zaproponowali za 2800 z roczną gwarancją + 500 za wymiane. Na razie się wstrzymałem. Fachowcy niech ich szlag. cztery dni im zabrało zdiagnozowanie usterki.

A co konkretniej: sterownik czy pompa mechanicznie.

U mnie wymiana sterownika na nowy + wymiana uszczelniaczy: 2600 + 450 montaz i demontaz (rok gwarancji).

Pompka robiona w servisie bosch'a.

Twoja cena chyba tez przyzwoita. Pozdro i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest Wandzik84

goraco polecam typka w Rzepinie rewelka w renowacji pomp wtryskowych do opli fordów audi i bmw autoryzowany serwis bosch'a i naprawde niewiele biora najlepiej podstawicim autko w całosci. postaram sie o dokładne namiary.

Naprawa pomp wtryskowych

ul. Ośniańska 15 c

69-110 Rzepin

numer 512-583-200

cena 1200 zł elektronika

Link to comment
Share on other sites

Guest Wandzik84

Max cena naprawa z montazem i demontazem 2000zł opłaca sie chyba co nie.

Edited by Wandzik84
Link to comment
Share on other sites

Guest endialdi

cena nie jest zła tylko gdzie Rzepin a gdzie Krakow.

Z tego co wiem to elektronika padła. Mam namiary na gościa w Rybniku wiec zobacze ile on chce.

Link to comment
Share on other sites

Guest raffik
tak jak pisałem samochód jest w serwisie. Podpinali kompa i nic nie wykryli. Albo to jest ciężki/beznadziejny przypadek. Goście raczej są dobrzy (choć kto wie. Może coś przoczyli). Jeden mechanior też ma VB więc powinien wiedzieć o niej wszystko.

Może to ta stacyjka - trzeba sprawdzić.

Kolego!!!Podpinali kompa,czy podpinali TECHA 2 ????????? A to ważna różnica !!!

Link to comment
Share on other sites

Witam...

Mam taka prośbe... mógł by ktoś napisać:

1. Jaka jest różnica pomiędzy sterownikiem silnika a elektroniką pompy (o ile wogóle jakaś jest),

2. Czy elektronika pompy, sterownik silnika można zakupić bez żadnego problemu czy trzeba czekać na ściągnięcie z zaświatów (w piątek zamierzam jechać ta padlina nad morze)

2. Jak się diagnozuje uszkodzoną elektronike w przypadku gdy w momencie zatrzymania silnika (awarii) nie zapaliła się pomarańczowa kontrolka

3. Czy da się zdiagnozować uszkodzoną mechanikę kompem (KTS50) czy wyłącznie poprzeż demontaż pompy i sekcję zwłok

4. Czy można wymienić uszkodzoną elektronikę bez wyjmowania pompy

5. Czy jest sens wymieniać elektronikę bez regeneracji części mechanicznej

Jutro diagnostyka silnika i wybór mechanika... opcja zapowietrzonego układu legła w gruzach :(

Link to comment
Share on other sites

Witam...

Mam taka prośbe... mógł by ktoś napisać:

1. Jaka jest różnica pomiędzy sterownikiem silnika a elektroniką pompy (o ile wogóle jakaś jest),

2. Czy elektronika pompy, sterownik silnika można zakupić bez żadnego problemu czy trzeba czekać na ściągnięcie z zaświatów (w piątek zamierzam jechać ta padlina nad morze)

2. Jak się diagnozuje uszkodzoną elektronike w przypadku gdy w momencie zatrzymania silnika (awarii) nie zapaliła się pomarańczowa kontrolka

3. Czy da się zdiagnozować uszkodzoną mechanikę kompem (KTS50) czy wyłącznie poprzeż demontaż pompy i sekcję zwłok

4. Czy można wymienić uszkodzoną elektronikę bez wyjmowania pompy

5. Czy jest sens wymieniać elektronikę bez regeneracji części mechanicznej

Jutro diagnostyka silnika i wybór mechanika... opcja zapowietrzonego układu legła w gruzach :(

1. Sterownik silnika to sterownik silnika, czyli ECU, sterownik pompy to inny układ ( znajduje się na pompie ).

2. Sterownik silnika ( ECU ) można zakupić np. z " używek " ale w przypadku jego wymiany chyba czeka Cię wizyta w ASO ( programowanie )...

3. Tak czy siak - TECH2 prawdę Ci powie. Podjedź do serwisu z TECHEM2 a nie z KTS-em i poproś o podpięcie, będziesz miał czarne na białym. Trzeba sprawdzić parametry pracy silnika podczas jego pracy, będzie wiadomo czy pompa pracuje prawidłowo czy nie.

4. Jeśli pompa pada elektronicznie - check będzie się świecił. Jeśli pada mechanicznie ( zaciera się) - nie musi zaświecać się od razu ale to też kwestia czasu, z czasem się zaświeci. Diagnoza - jak wcześniej - TECHEM2, zazwyczaj ECU zapisuje kilka błędów związanych z uszkodzeniem pompy...

5 połączone z 6. Można to zrobić ( podobno ), ktoś już pisał o tym na forum. Poszukaj dobrze... Nawet są na Allegro same moduły sterowania pompą ( 400 - 600 zł ), regeneracja elektroniczna to koszt około 800 zł... Tyle, że nie wiem czy ma to sens, bo naprawa samej elektroniki pompy bez mechaniki mija się z celem. Zazwyczaj jest tak, że to padająca mechanicznie pompa powoduje uszkodzenie elektroniki - nie na odwrót. Jeśli masz zamiar nadal jeździć tym samochodem to tylko ta opcja czyli pełna regeneracja. Wychodzi to dość sporo, 2 000 zł - 2 600 zł w zależności od miejsca tej usługi ale za to jest to opcja praktycznie już dożywotnia.

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Witam...

Dziki za odpowiedź... ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jak by padła pompa mechanicznie to raczej coś by wcześniej było nie tak (szarpanie silnikiem, nierówna praca) a tu jakby ktoś kabelek nozyczkami przeciął.

Demontaż pompy, wysłanie do regeneracji i ponowny montaz nie trwa 4 dni.... w piątek wyjeżdżam nad morze i coś mi się wydaje ze podróż (640km) spędzę w podskakującym CS Sporting... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Witam...

Dziki za odpowiedź... ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jak by padła pompa mechanicznie to raczej coś by wcześniej było nie tak (szarpanie silnikiem, nierówna praca) a tu jakby ktoś kabelek nozyczkami przeciął.

Demontaż pompy, wysłanie do regeneracji i ponowny montaz nie trwa 4 dni.... w piątek wyjeżdżam nad morze i coś mi się wydaje ze podróż (640km) spędzę w podskakującym CS Sporting... :blink:

Nie zawsze niestety tak jest. Jak pada elektronika to wyświetla się check i w zasadzie wiadomo o co chodzi. Czasem tak jak w żarówce - przepala się włókno i koniec, trzeba wymieniać. Przy mechanicznie padającej pompie zazwyczaj czuć przedtem, tak jak mówisz ale też nie jest to regułą...

Demontaż i montaż pompy jest teoretycznie możliwy w ciągu dnia ale trzeba mieć drugą w ręku, potem dochodzi programowanie Techem ( immobiliser i ustawianie dawek ). Oczywiście przed rozruchem odpowietrzamy układ.

Link to comment
Share on other sites

Demontaż pompy, wysłanie do regeneracji i ponowny montaz nie trwa 4 dni....

No to zorientuj, czyw twojej okolicy ktoś się zajmuje profesionalnie pompami i podstaw im auto: jeśli podstawisz od razu do "regeneratorów", to oni zrobią Ci to w ciągu jednego dnia, chyba, że terminy mają pozajmowane.... Ktoś już tak robił. Adresy znajdziesz w dziale "diesel". Powodzenia! Ja z moją poprzednią viktorią przechodziliśmy też ten problem, wiem że boli....

Link to comment
Share on other sites

Witam...

Veka u mechanika... w oczekiwaniu na telefon chciałbym się jeszcze dowiedzieć na czym mniej wiecej polega mechaniczna i elektroniczna regeneracja pompy...

Z tego co mi wstepnie powiedział diagnosta to elektronika jest ok... najprawdopodobniej padła mechanicznie. Nastawiłem sie na kompleksową regenerację pompy i nie wiem co zrobic w moim przypadku z elektroniką... np wymiana na elektronike pozbawioną wad fabrycznych... itp.

Link to comment
Share on other sites

Guest seann

Witam wszystkich szanownych forumowiczow,

trafilem tu niestety przez slawna awaryjnosc pompy wtryskowej.

Moj pacjent to '99 VB X20DTH z 118kkm (duza szansa ze w realu), od nowosci w PL, a ja jestem drugim wlascicielem.

Auto zadbane, serwisowane, do tej pory bezproblemowe, przestalo palic bezposrednio po wymianie filtra paliwa.

Uklad byl odpowietrzany, ale geniusze z serwisu krecili rozrusznikiem zapominajac o odcieciu zaplonu. Jak juz do mnie zadzwonili, auto odpalilo na dotyk i zgaszone z klucza juz nie chce zabanglac.

Serwis, ktory mial zrobic banalne wymiany olej/filrty, po dlugiej walce rozklada rece i twierdzi ze wszystko wskazuje na pompe, ale oni nie sa w tym biegli.

Pytanie: jak i gdzie w Warszawie zdiagnozowac co padlo - sterownik, pompa mechanicznie, przelewy czy moze cos inego? Check sie nie palil nigdy i nie pali nadal. Komp byl podpinany, ale nie Tech2 - kto to zrobi w normalnych pieniadzach bez naciagania?

Przyznaje bez bicia, ze watki na ten temat przejrzalem na szybko. Na Mysikrolika sprobuje uderzyc jutro bez auta.

Acha, auto jezdzilo od nowosci na PL "normalnym" dieslu :huh::blink: , zadnego opalu, siuwaxu, czysciku, rzepaku nie lano, za wyjatkiem niewielkiej ilosci mixolu i v-powera, bo mialem kaprys.

Za kazda sensowna porade bede bardzo zobowiazany.

Pozdrawiam,

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich szanownych forumowiczow,

trafilem tu niestety przez slawna awaryjnosc pompy wtryskowej.

Moj pacjent to '99 VB X20DTH z 118kkm (duza szansa ze w realu), od nowosci w PL, a ja jestem drugim wlascicielem.

Auto zadbane, serwisowane, do tej pory bezproblemowe, przestalo palic bezposrednio po wymianie filtra paliwa.

Uklad byl odpowietrzany, ale geniusze z serwisu krecili rozrusznikiem zapominajac o odcieciu zaplonu. Jak juz do mnie zadzwonili, auto odpalilo na dotyk i zgaszone z klucza juz nie chce zabanglac.

Serwis, ktory mial zrobic banalne wymiany olej/filrty, po dlugiej walce rozklada rece i twierdzi ze wszystko wskazuje na pompe, ale oni nie sa w tym biegli.

Pytanie: jak i gdzie w Warszawie zdiagnozowac co padlo - sterownik, pompa mechanicznie, przelewy czy moze cos inego? Check sie nie palil nigdy i nie pali nadal. Komp byl podpinany, ale nie Tech2 - kto to zrobi w normalnych pieniadzach bez naciagania?

Przyznaje bez bicia, ze watki na ten temat przejrzalem na szybko. Na Mysikrolika sprobuje uderzyc jutro bez auta.

Acha, auto jezdzilo od nowosci na PL "normalnym" dieslu :huh::blink: , zadnego opalu, siuwaxu, czysciku, rzepaku nie lano, za wyjatkiem niewielkiej ilosci mixolu i v-powera, bo mialem kaprys.

Za kazda sensowna porade bede bardzo zobowiazany.

Pozdrawiam,

Pawel

Po pierwsze spytaj baranów w jaki sposób odpowietrzali układ paliwowy. Niech opiszą krok po kroku co robili. I niech to zrobią na piśmie !!! Jeśli okaże się, że tylko poprzez luzowanie końcówek przewodów paliwowych dochodzących do wtrysków - od razu powiedz im, że w przypadku gdy padnie pompa będą Ci fundowali jej regenerację ( około 2 500 zł ). Zwróć uwagę na to, że podczas odpowietrzania, jeśli silnik nie zaskakuje to między kolejnymi próbami należy odczekać minimum 2 minuty właśnie po to, aby nie przegrzać sterownika pompy i nie zatrzeć jej mechanicznie, bo i tak się nagrzewa. Podczas odpowietrzania pompy ( bo o to tutaj chodzi ) przez przewody przelewowe ( i tylko tak ) stacyjka winna być przekręcona na zapłon ( otwierają się kanały w pompie sterowane tłoczkami oględnie mówiąc ) i oczywiście immobiliser, alarm i inne blokady powinny być ustawione w takiej pozycji jak do normalnego odpalenia. W myśl zasady - nie pchaj się na afisz jeśli nie potrafisz.

Zwróć uwagę na okolicę obudowy filtra paliwa - czy nie ma tam wycieków, może dekiel lub obudowa jest pęknięte i tędy zasysane jest powietrze a tym samym paliwo się cofa ? Może nie założyli uszczelki lub też jest założona nieprawidłowo albo nie dokręcili po prostu dekla ? Jeśli zdecydujesz się na zdjęcie dekielka natychmiast zwróć uwagę na poziom paliwa w filtrze - powinno być na full, jeśli jest mniej ( połowa ) to oznacza, że układ się zapowietrza...

Do odpowietrzenia układu wystarczy strzykawka - im większa tym lepiej bo szybciej pójdzie, kawałek wężyka o średnicy fi 3,2 mm ( jak wężyki przelewowe ) i trójnik ( taki jak przy przelewach ). Najlepiej jeśli to wężyk przezroczysty ale w przypadku posługiwania się strzykawką nie jest to konieczne - chodzi o to by widzieć czy w układzie pompy jest jeszcze powietrze - bąbelki ).

Prawdopodobnie nie odpowietrzyli układu prawidłowo, stąd masz te problemy.

Jeśli pompa się zatarła ( to bardzo prawdopodobne ) to check ( kontrolka ) nie zawsze się zaświeca. Diagnoza - tylko Techem2, żadnym innym cudem ( w przypadku diesla ).

Jeśli odpalisz furę to mogę pomóc Ci podpiąć się do Techa2 w ASO w Warszawie ( Białołęka ) - oficjalnie 120 zł ale może być dużo taniej ( po prostu co łaska dla mechanika ). Podjadę tam z Tobą po to by poznać kody błędów ( jeśli są ). Ale albo dziś albo jutro, bo we czwartek po południu wyjeżdżam i wracam we wtorek.

Jeśli Ci pasi do daj info na priva i się jakoś umówimy...

Uszy do góry !!! ;)

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze spytaj baranów w jaki sposób odpowietrzali układ paliwowy. Niech opiszą krok po kroku co robili. I niech to zrobią na piśmie !!! Jeśli okaże się, że tylko poprzez luzowanie końcówek przewodów paliwowych dochodzących do wtrysków - od razu powiedz im, że w przypadku gdy padnie pompa będą Ci fundowali jej regenerację ( około 2 500 zł ). Zwróć uwagę na to, że podczas odpowietrzania, jeśli silnik nie zaskakuje to między kolejnymi próbami należy oddczekać minimum 2 minuty właśnie po to, aby nie przegrzać sterownika pompy i nie zatrzeć jej mechanicznie, bo i tak się nagrzewa. Podczas odpowietrzania pompy ( bo o to tutaj chodzi ) przez przewody przelewowe ( i tylko tak ) stacyjka winna być przekręcona na zapłon ( otwierają się kanały w pompie sterowane tłoczkami oględnie mówiąc ) i oczywiście immobiliser, alarm i inne blokady powinny być ustawione w takiej pozycji jak do normalnego odpalenia. W myśl zasady - nie pchaj się na afisz jeśli nie potrafisz.

Prawdopodobnie nie odpowietrzyli układu prawidłowo, stąd masz te problemy.

Jeśli pompa się zatarła ( to bardzo prawdopodobne ) to check ( kontrolka ) nie zawsze się zaświeca. Diagnoza - tylko Techem2, żadnym innym cudem ( w przypadku diesla ).

Jeśli odpalisz furę to mogę pomóc Ci podpiąć się do Techa2 w ASO w Warszawie ( Białołęka ) - oficjalnie 120 zł ale może być dużo taniej ( po prostu co łaska dla mechanika ). Podjadę tam z Tobą po to by poznać kody błędów ( jeśli są ). Ale albo dziś albo jutro, bo we czwartek po południu wyjeżdżam i wracam we wtorek.

Jeśli Ci pasi do daj info na priva i się jakoś umówimy...

Uszy do góry !!! ;)

Raczej spalili sterownik pompy,jezeli to autoryzowany serwis opla to tak jak kolega powiedzial niech odpowietrza i wtedy probuja z zachowaniem odstepow na studzenie pompy.Chodz jak na moj gust to pompe to juz Ci zabili,na bank krecili wystarczajaco dlugo jako ze glaby pracujace w serwisach nie stosuja sie do zasady jak trzy razy nie odpala to sie szuka dlaczego a nie kreci do bolu.Bierz na pismie raporcik co i jak robili bo moga kombinowac.

Edited by Svetla
Link to comment
Share on other sites

Raczej spalili sterownik pompy,jezeli to autoryzowany serwis opla to tak jak kolega powiedzial niech odpowietrza i wtedy probuja z zachowaniem odstepow na studzenie pompy.Chodz jak na moj gust to pompe to juz Ci zabili,na bank krecili wystarczajaco dlugo jako ze glaby pracujace w serwisach nie stosuja sie do zasady jak trzy razy nie odpala to sie szuka dlaczego a nie kreci do bolu.Bierz na pismie raporcik co i jak robili bo moga kombinowac.

Właśnie chyba to nie ASO... chociaż to i tak nie ma tutaj znaczenia. Jeśli zarżnęli pompę to muszą ją po prostu naprawić czyli zregenerować ale co do jakości usługi to mam już spore wątpliwości... Skoro mieli skuchę przy takim banale jak wymiana filtra paliwa to strach pomyśleć co będzie gdy się zabiorą za pompę ( rozrząd - góra, wałek i tak dalej - przecież to wszystko trzeba zdejmować)...

Link to comment
Share on other sites

Guest seann

Kumotrowie,

bardzo dziekuje za podpowiedzi.

Nie podejrzewam, zeby zrobili mi babola w tym serwisie celowo, ale oplowskie diesle zdecydowanie nie sa ich specjalnoscia. Odpowietrzali ROWNIEZ przy mnie - wyciagajac paliwo z przewodu za filtrem, ale zaplon byl wylaczony. Zapodam im dzis patent z podcisnieniem w przelew za pompa.

Za jakiekolwiek regeneracje ofkors placic nie chca, ale chca pomoc.. dobre i to.

Krecenie na sucho zreszta robilem tez sam, jak juz bylem zly ze nie mozemy auta odpalic, ale czy od tego sie moze zatrzec od razu pompa?- nie chce mi sie wierzyc.

Check sie nie pali, a auto odpala po podaniu jakiegos paliwa przez dolot powietrza, bylo tez ciagane na holu i ponoc ma chec zagadac ale niewyrazna. Szczelnosc filtra, obudowy i przewodow sprawdze (to juz wynalazlem przez szukajke), nie bylo z tym nigdy problemu, ale rzuce okiem po magikach.

Bylem dzis na Mysikrolika 2 - temat oczywiscie wywolal usmiech na twarzy mechanika. Jego zdaniem pompa raczej nie padla, tylko uklad zapowietrzony. Za regeneracje elektr sterownika biora 1800, a mechaniczna 1200, czyli cholera drozej niz sie spodziewalem.

Aha, nie maja tam TECHa, tylko KTS - daje toto rade, czy szukac tylko techa2?

Piotreq, dziekuje za propozycje, sprobuje najpierw samodzielnie, w razie czego sie odezwe.

Glowe staram sie trzymac 'do gory', ale coraz bardziej mnie denerwuje bezradnosc, niewiedza i koszty tej calej zabawy.

Pozdrawiam,

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP