Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpie przy zmianie biegów


kooniuszy
 Share

Recommended Posts

Hej

Mam viki 1.8. Od dłuższego czasu szarpie mi przy zmianie biegów. Auto nie ma założonego gazu. Nie ma różnicy czy na zimnym czy ciepłym silniku. Szarpie tylko i wyłącznie przy zmianie biegów - przy przyśpieszaniu i wolnych obrotach nic nie szarpie. Podpowiedzcie mi co to może być i od czego zacząć zanim oddam ją do mechanika

Link to comment
Share on other sites

mam 1,8 i tez mi szarpie jak rozpedzam autko wlaczam wyzszy bieg i bach zawsze szarpnięcie.

Link to comment
Share on other sites

mam 1,8 i tez mi szarpie jak rozpedzam autko wlaczam wyzszy bieg i bach zawsze szarpnięcie.

Dokładnie. Co najśmieszniejsze mam taki sam kolor, też sedan+oryginalny spoiler:)

A tak na poważnie chciałbym wiedzieć właśnie od czego zacząć kombinowanie zanim oddam to auto do magików zwanych mechanikami

Edited by kooniuszy
Link to comment
Share on other sites

Jutro zabiore sie za sprawdzenie Świec ew zaloze inne

Kable sprawdze chociaz niedawno wymienialem

wyczyszcze przepustnice krokowca i EGRa.

sprawdze rure dolotową powietrza tam kolo przeplywki.

U mnie jest jeszcze taki problem ze jak autko chodzi na wolnych obrotach i wcisne pedal gazu to autko sie przez chwile dusi i podobnie podczas jazdy ze jest taki mułowaty do okolo 3000obr.

Dodam ze mam LPG

Link to comment
Share on other sites

Poruszałem juz ten temat na forum w 1,6 16V i nikt nic nie wiedział, zobaczcie moj post.

I jezdziłmem z tym.. a 3 tyg. temu załozyłem gaz i... koledzy auto chodzi jak marzenie, nic nie szapire przy zmianie biegów, jedzie płytnnie, zmiana z 2 na 3 wyglada jak z 4 na 5 wcześniej. Cóż może byc tego przyczyną nie wiem...

Moze ktoś wie ?? A i na klimie, szarpało zawsze mniej.

Mój post: http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...mp;#entry539103

Edited by scanik
Link to comment
Share on other sites

u mnei aby raz nie szarpal jak zalałem gaz na Statoilu to autko szalało jak na Pb albo i lpeiej wtedy to fakycznie szarpania nie bylo.

Obecnie na LPG czy na Pb zawsze szarpie no chyba ze sprzeglo puszczam z refleksem szachisty B)

Link to comment
Share on other sites

u mnei aby raz nie szarpal jak zalałem gaz na Statoilu to autko szalało jak na Pb albo i lpeiej wtedy to fakycznie szarpania nie bylo.

Obecnie na LPG czy na Pb zawsze szarpie no chyba ze sprzeglo puszczam z refleksem szachisty B)

Panowie przypominam że ja gazu nie mam i nie miałem i szarpie wyłącznie przy zmianie biegów

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem ze nie masz gazu czytam uwaznie Twoje wypowiedzi .

U mnie na Pb jest tak samo jak u Ciebie .

Link to comment
Share on other sites

No one szarpią, wkurza mnie to strasznie, tyle lat jeźdze różnymi autami gorszej klasy i w nich to idzie płynnie nawet jak człowiek sie zagapi a tu porażka byla, myśle że to coś z dozowaniem paliwa albo z elektorniką

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wymieniłem:

kable zapłonowe na NGK

świece na NGK

filtr paliwa

filtr powietrza

Niestety dalej szarpie przy zmianie biegów.

Całkowicie przez przypadek(śmieszna sprawa:)) ostatnio jak zatankowałem auto zapomniałem zakręcić korek od wlewu paliwa. Jeździłem tek koło 20 minut i nic nie szarpało przy zmianie biegów, auto jeździło bardzo płynnie. Zauważyłem tez że jak tankuję paliwo to przy odkręcaniu korka zawsze w baku jest jakby próżnia i słychać jak zasysa się powietrze. Czy to jest normalne? Czy jest jakiś odpowietrznik w baku przez który powinno dolatywać do baku powietrze? Jeżeli jest to może mam zatkany?

Link to comment
Share on other sites

A czy delikatne bicie na pedale sprzęgła może potwierdzić że to tłumik drgań skrętnych? Ponieważ czuję przy naciskaniu sprzęgła delikatne, systematyczne bicie na pedale. Jeżeli chodzi o zmianę biegów to na jedynce samochód rusza płynnie choć nie zawsze a na dalszych biegach jakbym nie kombinował sprzęgłem to szarpnie(mniej szarpie przy zmianie biegów na wyższych obrotach). Jak się przekonać czy to napewno tłumik drgań skrętnych? Bo ściąganie skrzyni biegów to już nie zabawa. Czy jest jakiś sposób beż ściągania skrzyni żeby przekonać się że na 100% jest uszkodzony tłumik drgań skrętnych? I dlaczego nie szarpało przy nie zakręconym korku od wlewy paliwa?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, może być też zapowietrzony układ, ale wtedy generalnie by poszarpywał np przy ruszaniu. Filtr węglowy par paliwa jest w prawym przednim nadkolu i tam też leci wężyk odpowietrzający. Pojeździj może trochę z otwartym wlewem, odparuje więcej paliwa, ale nie jakoś dramatycznie a się upewnisz.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, może być też zapowietrzony układ, ale wtedy generalnie by poszarpywał np przy ruszaniu. Filtr węglowy par paliwa jest w prawym przednim nadkolu i tam też leci wężyk odpowietrzający. Pojeździj może trochę z otwartym wlewem, odparuje więcej paliwa, ale nie jakoś dramatycznie a się upewnisz.

Wyjeździłem dzisiaj 70km na odkręconym korku od wlewu i nie szarpało. Auto jest jakby żywsze. Jutro dobiorę się do tego filtra i odpowietrznika

Link to comment
Share on other sites

Jedno odpowietrzenie jest pod prawym nadkolem - mam nadzieję że dostane się tam po wykręceniu nadkola. Ale czy są jeszcze jakieś inne odpowietrzenia baku i gdzie one są?

Link to comment
Share on other sites

Drugie jest przy rurze wlewowej. Równolegle biegnie rurka. Do filtra w nadkolu podobno spokojnie można się dostać po zdjęciu fartucha. Niestety sam nie rozbierałem, więc nie mogę potwierdzić.

Link to comment
Share on other sites

znalazłem taką wypowiedż:

"W VB elektrozawór odpowietrzania zb. paliwa jest umiejscowiony za DISem i ma dwa wężyki, jeden cienki ciśnieniowy, drugi gumowy wchodzący do przepustnicy oraz zasilanie, przynjamniej w X18XE."

Co to za elektrozawór?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Mam viki 1.8. Od dłuższego czasu szarpie mi przy zmianie biegów. Auto nie ma założonego gazu. Nie ma różnicy czy na zimnym czy ciepłym silniku. Szarpie tylko i wyłącznie przy zmianie biegów - przy przyśpieszaniu i wolnych obrotach nic nie szarpie. Podpowiedzcie mi co to może być i od czego zacząć zanim oddam ją do mechanika

witam tez mam ten sam problem tylko ze u mnie zauważyłem spękane poduszki (odbojniki)na silniku

raczej trzymające silnik i będę szykował sie na wymianę ich

moze to ???

Link to comment
Share on other sites

Rozkręciłem właśnie nadkole i mam już w rękach filtr. Wchodzą do niego 2 rurki. Jedna zasysa powietrze a do filtra bo jest puszczona do dołu. Jedna z tych 2óch idzie pewnie do baku ale po co jest ta 3ci wężyk i jak sprawdzić czy przez te rurki dochodzi powietrze do baku?

Link to comment
Share on other sites

moze jednak kuknij na te gumy mocujace silnik

ja mam ten sam problem ale to wydaje sie mi ze to jest to ale nie jestem pewny bo paliwo niema nic wspulnego

odczul bys bo by ci strasznie mulil

jest jeszcze jedna rzecz to byc to

kolo zbiornika jest filterek paliwa taki niedurzy jak pol szklanki

moze juz pora wymienić dużo nie kosztuje okolo 30zł

Link to comment
Share on other sites

Filtr paliwa wymieniłem tydzień temu i nic to nie dało. Dałem sobie spokój z szukaniem odpowietrzenia. P[oprostu wywierciłem w korku 2 małe otworki i bak się już nie zapowietrza. jesteś w błędzie jeżeli twierdzisz ze to nie ma nic do szarpania bo przestało szarpać.

Link to comment
Share on other sites

Rozkręciłem właśnie nadkole i mam już w rękach filtr. Wchodzą do niego 2 rurki. Jedna zasysa powietrze a do filtra bo jest puszczona do dołu. Jedna z tych 2óch idzie pewnie do baku ale po co jest ta 3ci wężyk i jak sprawdzić czy przez te rurki dochodzi powietrze do baku?

dzis rozbierałem tez ten filterek, nie miałem odpowietrzenia zbiornika.

A wiec tak przy filterku jest 3 rurki jedna schodzi na dół pod próg, (taka czarna gróbsza) druga cienka czarna idzie gdzies tak koło przepustnicy to chyba jakieś podcisnienie ( nie znam sie) a ta druga grubsza idzie do zbiornika.

A w zbiorniku jest ona chyba miedziana jest przymocowana na takim plastikowym uchwycie w górnej części zbiornika oczywiscie od środka, trochę podmuchałem w ta miedziana rurkę w zbiorniku i z tej rurki czarnej od filtra w nadkolu wylecialo trochę syfu, jutro jadę na tankowanie wcześniej tankowałem max 40l

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Szarpanie przy zmianie biegów ustało po wymianie czujnika położenia wału korbowego. Wymieniłem go standardowo popękały mi przewody przy samym czujniku i się zwierały. Co jakiś czas wywalało mi CHECK i auto dostawało kaszlu oraz gasło na wolnych obrotach. Po zaczytaniu błędu wyszło 0335. Wymieniłem czujnik oczywiście check zgasł i ustały opisane dolegliwości ale co najlepsze zniknęło szarpanie przy zmianie biegów - to mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP