Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
grzechh

Nie działa nawiew na 4 biegu

Recommended Posts

Witam

Od paru dni zauważyłem że nie działa nawiew dmuchawy na 4 biegu, na pozostałych tzn. 1, 2, 3 wszystko OK. I teraz takie pytanie: co może być przyczyną i gdzie szukać? Nasuwa mi się na myśl przepalony rezystor silnika dmuchawy,tylko gdzi jego szukać?

dodam że to jest: VB 1,6 16V 99r. po lifcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dobrze Ci sie nasuwa

uzyj szukaj a dowiesz sie wiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja bym rezystory wykluczył bo przecież działa 1,2 i 3 bieg, natomiast 4 bieg leci przez przekaźnik, według książki "sam naprawiam" to K7 i może on się przepalił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i przepraszam że dopiero teraz piszę ale wcześniej nie mogłem. Więc podmieniłem przekaźnik ale nie było poprawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Czy wie może ktoś gdzie jest umiejscowiony rezystor od biegów wentylatora? A może ma ktoś jakieś inne pomysły co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opór jest umiejscowiony na silniku dmuchawy. Jednak to nie on, a możliwie jakiś zacisk obok niego. Sprawdź jeszcze sam przełącznik bo też zdarza mu się przerwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj i jeszcze raz szukaj a jak nie ta proszę

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolego,

u mnie był ten sam problem, ale jakoś zaradziłem. Jak pisze kolega Seba_STA czwarty bieg nie ma rezystora tylko idzie bezpośrednio przez przekaźnik na silnik wentylatora. U mnie lekko się przytopił styk przy wentylatorze, do którego dostaniesz się wykręcając schowek w kabinie (z tego co pamiętam to niebieska lub zielona wtyczka po lewej stronie wnęki za schowkiem), tylko uwaga na zatrzaski wtyczki przy silniku wentylatora (ja sobie je niestety połamałem). Bardzo małym pilniczkiem przeczyściłem styki, od kumpla od elektroniki dostałem jakiś środek do czyszczenia takich rzeczy i teraz wszystko śmiga bez zarzutu. Roboty na 30-45 min. a później tylko wiatr we włosach.

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

już nie chciało mi się pisać, ale sam ten temat przerabiałem, nawet w garażu leżą trzy sprawne rezystory, bo przyczyna była calkiem inna - nadpalony styk, który trzeba bardzoa dobrze oczyścić. Pozdrawiam i powodzonka przy naprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ponownie przepraszam że tak póżno sie odzywam ale tak wyszło. Co do tego wentylatora to uległa uszkodzeniu taka niebieska wtyczka (pod schowkiem po lewej stronie) coś nie łączyła, wystarczyło nią poruszać i narazie jest OK.

Dzięki wszystkim którzy pomogli.

Ale teraz mam większy problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo padł sterownik silnika, z tego co wiem to hybryda. Vectra stoi już prawie 2 tyg. i nie wiem co dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zakładając już nowego tematu zapytam o taki problem, a mianowicie nie działa mi dmuchawa ale tylko na 2 biegu, pozostałe działają. Bardzo sporadycznie się zdarzy iż zadziała (bo problem już jest z rok). Zaczyna mnie to drażnić bo to najbardziej optymalny bieg dmuchawy i najczęściej go używałem. Co może być przyczyną nie działanie 2 biegu? Rezystor czy może nadpalone styki na pokrętle regulacji? Do czego łatwiej i prędzej się jest dostać do styków pokrętła czy rezystora???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najprawdopodobniej wypalił Ci się styk na przełączniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś to oblukałem. nie miał styku na przełączniku, rozebrałem go wyczyściłem i śmiga aż miło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam !!!

możesz mi poradzić jak się zabrać do tego przełącznika dmuchawy ??!! Mam ten sam problem że raz działa a raz nie i niewiem jak go wyciągnąć. Próbowałem wczoraj ale zaprzestałem żeby coś nie połamać. Czy tam są jakieś mocowania, blaszki itp.?? daj znać epolepol !!!

Pozdrawiam !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No rozkręciłem schowek ,wyciągnąłem i nie mogłem znależć żadnej wtyczki .. Napisz proszę gdzie ją dokładnie szukać ,ponieważ mam podobny problem z 4-tym biegiem. Po rozebraniu schowka ukazała mi sie jakaś skrzyneczka metalowa z napisem "Delco Elektronic"" no wiazki kabli oczywiście. Proszę o pomoc !!

Pozdrawiam !!!

Edited by mały7611

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie za schowkiem!!!!

Podważasz plastik na konsoli środkowej (4-ry zatrzaski sprężynowe), ściągasz osłonę i widzisz sterowanie nawiewu. TAM pod środkowym pokrętłem masz styki do wiatraczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Robisz wszystko na przedniej konsoli. Najpierw podważasz z boku plastik od pokręteł (one zostają, schodzi sama ramka). Następnie odkręcasz 2 śrubki trzymające biały plastik z pokrętłami oraz ramką co biegnie wokół przełączników i radia (ramkę podważasz). Zdejmujesz ramkę, następnie biały plastik wpychasz lekko do środka co by dolne zaczepy puściły i dźwigasz go d góry i wyjmujesz (ciężko mają przejść mocowania do których były przykręcone śruby ale da się je przepchać. Sterowanie wyjdzie ci częściowo, odpinasz kostkę z przewodami, następnie 3 linki od sterowania (nie pomieszają się bo są różnych kolorów) i cały panel ci wychodzi. Zdejmujesz pokrętła mocnym szarpnięciem, ze środkowego zdejmujesz blaszkę powodującą skakanie pokrętła. Potem musisz go rozdzielić, tj. elektryka z pokrętłami oddzielasz od całej białej obudowy (do tyłu jest na zaczepach około 6-8, ściskasz je i wpychasz do środka. Następnie wyjmujesz pokrętło, czyścisz styki i składasz wszystko z powrotem. Sprawdź sonie przy okazji czy żarówki nie są spalone od podświetlania.

Było by prościej do pokazania na fotkach, ale naprawdę nie jest to trudne, trzeba tylko wszystko dokładnie sonie oblukać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Roboty na 20 max 30 minut

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> za pierwszym razem potem już może z 15

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy za pomoc!! Spróbuję jutro pogrzebać-tylko żebym nic nie uszkodził !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj spróbowałem rozebrać i przeczyścić przełącznik dmuchawy i..udało się działa bez zarzutów ale niestety oprócz 4 biegu!!!! Przy rozbieraniu w ostatnim etapie wyciągania przełącznika ułamał mi się tylko jeden zatrzask ale nie ma problemu. Tylko martwi mnie ten 4 bieg. Pomóżcie proszę gdzie mam szukać tej kostki za schowkiem która odpowiada za czwarty bieg,bo rozebrałem schowek i nic nie zauważyłem oprócz kabli i jakiejś metalowej skrzynki z napisem "DELCO ELECTRONIC"

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niech zgadnę, złamał ci się zatrzask trzymający pokrętło zmiany regulacji (taki z tyłu jeden z trzech) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Epolepol !!!! Dzięki za super poradę !!!Robiłem zgodnie z tym co napisałeś ale niestety masz rację - ten jeden z tych trzech z tyłu już na samym końcu roboty przy wyciąganiu !!!! Ale co z tą czwórką zrobić????Pomóż jak możesz.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co piszą to 4 bieg idzie przez przekaźnik bezpośrednio. Jeśli wykluczyłeś już sam przełącznik to pozostaje przekaźnik, bezpiecznik lub samo połączenie lub rezystor na dmuchawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtyczka do dmuchawy jest gdzieś pod tymi kablami, gdzie pokazuje strzałka na zdjęciu, najczęstszą usterką przy niedziałającym IV biegu jest przytopiona kostka a dokładnie pin IV biegu

ps. IV bieg nie idzie przez rezystory

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W filmiku pokazane jest gdzie znajduje się ten rezystor

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,
mam bardzo dziwny problem który opisze od początku.
Kupiłem VB prawie 3 lata temu (98 rok / manualna klimatyzacja) z niedziałająca klimatyzacja i brakiem 4 biegu dmuchawy.
Po pewnym czasie kolega oddal mi ze swojej VB cały wentylator wraz z rezystorem gdzie po jego wymianie 4 bieg dmuchał jak szalony bez ingerencji w jakiekolwiek przekaźniki i inne elektryczne sprawy.
Dziś kolejny znajomy namówił mnie na sprawdzenie szczelności klimatyzacji bo się nudziliśmy i okazało się ze maszyna pokazała ze układ jest szczelny, wiec kumpel miał gest i nabił mi cały układ, najwyżej poleci w atmosferę.
Zapaliłem samochód, uruchomiłem klimatyzacje ustawiłem 4 bieg dmuchawy - Antarktyda, zimno jak na Syberii.
Zadowolony wróciłem z tym zimnym wiatrem we włosach do domu, wszedłem na gore, przebrałem się, zszedłem do samochodu i co się stało ?!
Klimatyzacja działa, działa 1,2,3 bieg dmuchawy a w przeciągu 30 minut zginął 4 bieg dmuchawy i zrobiło mi się smutno. Z kolega jesteśmy głupi może ktoś z was ma jakąś podpowiedz co sprawdzić ?
Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi !
Pozdrawiam Kamil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za czwarty bieg dmuchawy odpowiada przekaźnik R7 (pod kierownicą). Może są tylko zaśniedziałe styki wewnątrz lub w gnieździe pod nim. Jeśli jest dobry, to usterki trzeba szukać w przewodach między przełącznikiem dmuchawy, przekaźnikiem R7 a rezystorem przy dmuchawie.

 

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...