Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest marekB

Jakie klocki i tarcze na tyl

Recommended Posts

Guest marekB

Witam

Ostatnio coś mi zaczęło szumieć/charczeć/chałasować z tylu. Sądziłem, że to łożysko w którymś kole, ale po obejrzeniu tarcz hamulcowych szybko zmieniłem zdanie - są całe porysowane, nieregularne itp. Stąd wniosek, że mi się klocki skończyły i to one tak chałasowały o tarcze i niestety zniszczyły mi też tarcze (które same w sobie chyba już takie dobre nie były, bo wyczuwam wyraźny rant).

I tu pojawia się moje pytanie, czy wszystkie VB miały identyczne klocki z tyłu? Moja dokładnie jest z 1999r (po lifcie) kombi z silnikiem 2.0 DTI 16v w wersji Sport. Wiem, że właśnie z tą wersją Sport jest zamieszanie, bo ma nieco inne zawieszenie i chyba hamulce z przodu, ale czy z tyłu też coś ma namieszane, czy standard?

Jaką firmę na te klocki i tarcze polecacie?

U polecanego sprzedawcy na allegro "rafaellin" są obecnie 4 rodzaje klocków: HART za 29zł, SBS za 59zł, ATE za 88zł oraz oryginalne GM/Opel za 97zł za komplet. Oczywiście przy założeniu, że będą pasowały do mojej wersji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co z tarczami?

Z góry dzięki, pozdrówki.

Edited by marekB

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakis czas temu wymienialem tarcze i klocki z tylu.

Kupiłem tarcze SBS i klocki GM komplet sprawuje sie dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i za rozsądną cene 200zł za calosc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian BDG

Witam!

Odświeżę troszkę temat, ponieważ natknąłem się na pewien dylemat...

Od pewnego czasu, coraz częściej pojawia mi się komunikat "BREAK PAD" oraz wyświetla się znaczek czerwonego koła z przerywaną otoczką, co oznaczało by wymianę klocków hamulcowych. Przednie były już wymieniane, więc pewnie przyszedł teraz czas na tylne. Narodziły się przy tym dwa pytania:

1. Czy konieczna jest wymiana czujnika zużycia klocków?

2. Chce kupić oryginalne klocki GM. W Bydgoszczy klocki kosztują 240zł w serwisie i takie niby zawsze montują, jest to symbol 1605047, ale w necie spotyka się zawsze klocki o nr 1605005 i kosztują one 105zł... Czy wie ktoś czym one się różnią, bo w serwisie oczywiste, że nie wiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli (nawet nie tak powoli) muszę się szykować do zmiany tarcz i klocków z tyłu w swojej viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Że jest to moja pierwsza wymiana tych części w oplu mam pytanko czy taki zestaw będzie ok??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Czy lepiej zainwestować w coś innego??

Edited by zubek73
łączę tematy / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Please login or register to see this quote.

Ja też muszę zmienić ale idę w zestaw TRW, np.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Polecam - mam komplecik TRW u siebie od roku - nie dam złego słowa powiedzieć

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Please login or register to see this quote.

Piotreq namówił?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bo mnie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ten komplet który podałem jest do bani?? Pytam bo kumpel dokładnie taki kupił a nie zwrócił uwagi że to na 5 śrub jest (on ma 4) i chce mi odsprzedać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krzysiak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Basu

Ja ma z przodu tarcze ATE, a z tyłu TRW.

Klocki Textar.

Mogę polecić.

Na Textarach z przodu zrobiłem 60 tyś.

Klocki mają dobrze dobraną równowagę, twardość/ścieralność, czyli nie zużywają mocno tarczy i nie pylą za bardzo a przy tym dobrze hamują.

A do tego nie piszczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, nie - tu akurat doświadczenia z poprzednich aut

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i nikt nie odpowiedział na moje pytanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o tył to ja przypadkowo zakupiłem klocki Bosch.

Przypadkowo dlatego,że znajomy sprzedał VB i nabyłem je za 40zł.

Zrobiłem na nich moze z 200km to prawie nic.

Ale stare były jeszcze orginalne GM.I były zjechane trochę ponad połowę.Zmieniłem je tylko dlatego,ze zaczęły okładziny odklejać się od metalu.Po podwarzeniu śrubokrętem odpadły.Nie wiem czy to są klocki z fabryki czy auto było serwisowane.Ale wychodzi na to,ze tył tak mocno się nie zużywa.

Wcześniej myślałem aby zakupić TRW na tył na przód już będzie TRW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...