Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż głosników wysokotonowych w tylnych drzwiach


Guest dnc
 Share

Recommended Posts

Niestety nie mam w tylnych drzwiach głośników wysokotonowych. Zastanawiam się nad ich zamontowaniem, ale nie wiem czy trzeba, prócz dodatkowych kabli, będzie dodać jeszcze zwrotnicę odcinającą tony średnie i niskie (jeśli sygnał z radia leci na jednym kablu)?

Jaki rozmiar głośnika mogę zainstalowac oraz jaka może być głębokość magnesu by głośnik zmnieścił się w otworze?

Czy może instalacja w drzwiach ma już okablowanie dla głośników wysokotonowych? Jesli tak to jak to sprawdzić bez zdejmowania tapicerki?

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie mam w tylnych drzwiach głośników wysokotonowych. Zastanawiam się nad ich zamontowaniem, ale nie wiem czy trzeba, prócz dodatkowych kabli, będzie dodać jeszcze zwrotnicę odcinającą tony średnie i niskie (jeśli sygnał z radia leci na jednym kablu)?

Jaki rozmiar głośnika mogę zainstalowac oraz jaka może być głębokość magnesu by głośnik zmnieścił się w otworze?

Czy może instalacja w drzwiach ma już okablowanie dla głośników wysokotonowych? Jesli tak to jak to sprawdzić bez zdejmowania tapicerki?

kabelki musisz pociagnac od glosnikow na dole, jezeli jestes zdecydowany na zalozenie wysokotonowych do tylu to zaloz fabryczne. Ich i tak prawie nie slychac a pasazerowie tylej kanapy zawsze beda slyszeli troche wiecej szczegolow. Przy fabrycznych nie ma zadnego problemu z montazem. W uchwytach drzwi sa zatrzaski i w nie wpinasz glosniki. Zarowno z przodu jak i z tylu fabryczne glosniki wysokotonowe sa jednakowe. A i nie jest potrzebna zadna zwrotnica. Podpinasz kabelki i juz

Link to comment
Share on other sites

przeczytaj sobie dokladnie dzial audio

dojdziesz do wniosku ze sa niepotrzebne ;)

Skoro są niepotrzebne to po co założone są wnęki i osłony?

Głośniki średniotonowe mam załozone i zauważyłem, że lecą tam tylko średnie tony. Co oznacza, że jeśli podepnę tam wysokotonowe to nie będzie nic słychać. Może stąd to rozczarowanie "jakością", której nie słychać. System audio w aucie brałem tak jak system audio w np. kolumnach głośnikowych. Do każdej kolumny dochodzi tylko jeden kabel, ale w środku jest zwrotnica i ona rozdziela sygnał na 2 lub 3 głośniki. Stąd wyszedłem z założenia, że system audio w Vectrze tez powinien mieć takie cuś. Jeśli nie ma, a jest tylko połączenie równoległe różnych głosników, to system nie będzie dobrze działać.

Link to comment
Share on other sites

zauważ że w głośniku wyskotonowym (mówie w tej chwili o fabrycznym) masz kondensator którego zadanie jest odcięcie średnich i niskich tonów i pozostawienie tylko wysokich częstotliwości jakie z założenia ten głośnik ma odtwarzać, a jeśli chodzi o montaż ich w tylkych dzwiach to powiem tak ty jako kierowca i pasażer z przodu nie odczujecie ich lecz jak powiedział PiTi_pce osboy siedzące z tyłu będą miały wyraźniejszą partię wysokich tonów wiem bo sam tak robiłem :P

Link to comment
Share on other sites

Guest JerzuCk

Jesli juz zdecydowales sie zakladac cykacze z tylu to zaloz seryjne - racja one maja bbudowany kondensator - jesli natomiast zakladasz nieseryjne trzeba dobierac odpowiedi kondenstator zeby nie przeszkadzaly za bardzo pasazerom z tyłu - czasami takie cykanie jest denerwujące - Ja lubie taki dźwięk i jestem zwolennikiem wysokotonówek pozdrawiam Mariusz

zauważ że w głośniku wyskotonowym (mówie w tej chwili o fabrycznym) masz kondensator którego zadanie jest odcięcie średnich i niskich tonów i pozostawienie tylko wysokich częstotliwości jakie z założenia ten głośnik ma odtwarzać, a jeśli chodzi o montaż ich w tylkych dzwiach to powiem tak ty jako kierowca i pasażer z przodu nie odczujecie ich lecz jak powiedział PiTi_pce osboy siedzące z tyłu będą miały wyraźniejszą partię wysokich tonów wiem bo sam tak robiłem :P
Edited by MJ1983
Link to comment
Share on other sites

Skoro są niepotrzebne to po co założone są wnęki i osłony?

zapytaj producenta

jak chcesz rozbudowac audio zapytaj specow w tym temacie

a nie sie sugerujesz tym co jakis wizjoner opla wymyslil ;)

Link to comment
Share on other sites

Mówisz wizjoner? Lubię być dociekliwy bo skoro ktoś coś wymyslił to dlaczego tego nie wykorzystać. B)

A ile kosztuje taki głośniczek i gdzie go dostanę? W ASO?

Zastanawia mnie dlaczego zwykły głośnik po podłączeniu pod tylne drzwi działa tylko w granicach partii średnich tonów!!!? W każdym razie to zauważyłem podczas prób.

Edited by dnc
Link to comment
Share on other sites

możesz w ASO ale zostaje jeszcze uderzyć do tych którzy mają do rozbiórki Vectry albo Alledrogo :P

Link to comment
Share on other sites

A ile kosztuje taki głośniczek i gdzie go dostanę? W ASO?

o matko buzka tylko nie standardowe oplowskie. i tak ich nie usłyszysz. lepiej potarguj sie i kup np

http://www.allegro.pl/item394684204_powerb...sokotonowe.html + kedziory lub najlepiej zwrotnice ale czy to sie opłaca za 2x tyle kupisz zestaw odseparowany na tył np http://www.allegro.pl/item394621437_helix_...w_dystanse.html

tylko ze wtedy tyl ci zagra lepiej jak przód :asd jeżeli masz standard z przodu

Edited by karto
Link to comment
Share on other sites

Ja założyłem używki wyjęte z opla i jest ok i naprawdę słychać różnicę i nie słuchaj tych co nie mają i piszą że nie ma sensu i że orginalne są be, ich zaletą jest to że pasują idealnie i mają już odpowiedni kondensator dobrany przez wizjonera z opla. Można je kupić na giełdzie lub allegro za 20 zł tylko kupuj odrazu z wtyczką. U siebie mam założone taki zestaw z Viki 6 z przodu i 4 z tyłu i różnica naprawdę jest warta zachodu nawet tylko te 4 z tyłu bo tak miałem na początku.

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi Ci o to czy kierowca zauważy różnice w dźwięku to powiem że będzie mu trudno jednak pasażerowie usłyszą róźnicę. Ja mam zestaw 4 głośniki (przód) i 4 głośniki(tył) a wszystko pod radiem KENWOOD KDC-MP6090R

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio
i nie słuchaj tych co nie mają i piszą że nie ma sensu i że orginalne są be,

Bo oryginalne sa be. Nie masz sluchu kolego, ani podstawowych wiadomosci z dziedziny car audio. Seryjne glosniki moze i graja ladnie (wzglednie), ale sa srasznie tepe i brakuje im najwyzszych czestotliwosci.

i mają już odpowiedni kondensator dobrany przez wizjonera z opla.

Dawno sie tak nie ubawilem :D W zwyklych (nie zestawach) glosnikach wysokotonowyh kondesator jest jeden. Mianowicie 3,3 mikro farada. Odpowiednio obcina czestotliwosc. W starszych czasach zeby zredukowac szumy z kaseciaka czesto byly kondensatory 2,2 mikro, a w tej chwili dzieki klinicznie czystemu dzwiekowi z CD nie potrzeba az tak szalec z obcinaniem pasma.

U siebie mam założone taki zestaw z Viki 6 z przodu i 4 z tyłu i różnica naprawdę jest warta zachodu nawet tylko te 4 z tyłu bo tak miałem na początku.

Z tylu nie ma sensu pakowac nic kompletnie, chyba ze chcesz rozmyc scene dzwiekowa ktora ma byc z przodu. Ewentualnie mozesz ciszej podwoic przod, powiedzmy taki zapasowy zestaw dla pasazerow z tylu, zeby tez mieli w miare wyrazna scene przed soba. Mowie tutaj o drzwiach a nie tylnej polce.

Link to comment
Share on other sites

Mówisz wizjoner? Lubię być dociekliwy bo skoro ktoś coś wymyslił to dlaczego tego nie wykorzystać. B)

A ile kosztuje taki głośniczek i gdzie go dostanę? W ASO?

Zastanawia mnie dlaczego zwykły głośnik po podłączeniu pod tylne drzwi działa tylko w granicach partii średnich tonów!!!? W każdym razie to zauważyłem podczas prób.

wymyslil zeby wyciagnac kase od kupujacych...

przeciez w salonie to "gowniane" granie to koszt dodatkowtych paru tysi

wiec dlaczego nie wyssac do cna klienta, i otoczyc go wizja wspanialego grania z 15 glosnikami z super fabrycznym radiem za dodatkowe 2-3 tysie zl..

pozdro

Link to comment
Share on other sites

o matko buzka tylko nie standardowe oplowskie. i tak ich nie usłyszysz. lepiej potarguj sie i kup np

http://www.allegro.pl/item394684204_powerb...sokotonowe.html + kedziory lub najlepiej zwrotnice ale czy to sie opłaca za 2x tyle kupisz zestaw odseparowany na tył np http://www.allegro.pl/item394621437_helix_...w_dystanse.html

tylko ze wtedy tyl ci zagra lepiej jak przód :asd jeżeli masz standard z przodu

Dlatego też uważam, że dobre odseparowanie wysokich częstotliwości będzie możliwe tylko przy pomocy dobrej zwrotnicy. Oczywiście jeśli zastosuje się zwrotnicę to dobrze by było i dobre głośniczki dać, czyż nie?

Uważam też, że liepiej dla dźwięku byłoby by zwrotnica była dwukanałowa z rozdzieleniem pasma średnionisko tonowego i wyskotonowego. Wtedy można by założyć jeden porządny głośnik na dół i drugi na górę. Co o tym sądzicie?

I jeszcze jedno: jakiej średnicy głośniczki wchodzą w otwór?

Edited by dnc
Link to comment
Share on other sites

.. Wtedy można by założyć jeden porządny głośnik na dół i drugi na górę. Co o tym sądzicie?

dlatego napisałem że lepiej zestaw odseparowany...

ale tym samym tak w kółko macieja po jaka chole.. dawać na tył nowy zestaw jak można dać porządny na przód.

polecam co nieco poczytać ;)

I jeszcze jedno: jakiej średnicy głośniczki wchodzą w otwór?

38mm

jeżeli już sie uparłeś to się zastanowię nad ceną. oryginał GM z przednich drzwi

post-7839-1215637781_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

dnc, jeśli już chcesz dowartościować pasażerów z tyłu, to nie ma co ich za bardzo rozpieszczać ;) Zwykłe Oplowskie cykacze dadzą radę. Na tył nie opłaca się montować profesjonalnych zwrotnic. Na tył wchodzą do Viki głośniki 130 mm, ale trzeba stosować dystanse. Moja rada jest taka: albo pozostajesz przy serii z tyłu i dokładasz fabryczne cykacze, albo dokładasz lepsze głośniki (najlepiej kupić gotowy zestaw montażowy na Allegro) i dokładasz fabryczne cykacze.

Jakkolwiek... spece od car-audio podważają zasadność montowania głośników z tyłu pojazdu i polecają raczej rozbudowę sceny z przodu.

Link to comment
Share on other sites

Chcę umuzykalnić jednego małego gościa, który pojawi się na świecie już za kilka dni. Jak już słuchać muzyki to żeby to brzmiało po japońsku "jako tako" ;-)

A tak na poważnie jak coś ma być zainstalowane a nie jest to lubię sobie pogrzebać żeby założyc (tak jak z domykaniem drzwi na pilota nie było a teraz jest!!!)

Zgadzam się, że dobry system audio z przodu to podstawa. Nie wiem jak rozwiązany jest w standarcie w Oplu. Pewnie żadnej zwronicy nie ma tylko jakiś tam kondensator i głosniki made in GM.Jak będę mieć czas to pokombinuję coś i z przodem i z tyłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest GT-3000

w mojej viki też zamontuję z tyłu wysoko tonowe.........

jeśli chodzi o nagłośnienie w oplu,dużo głośników jest produkcji Blaupunkta tylko ma nabite GM

jeśli chodzi o głośniki wysoko tonowe są całkiem przyzwoite-porównywalne z tweterami od 25-40zł dostępnymi na allegro

nie ma sensu kupować drogie i jakieś markowe wysoko tonowe na tył gdyż aby uzyskać efekt to trzeba wymienić wszystkie głośniki w aucie na tej samej klasy

polecam VIfe lub ScanSpeka Tonsila Blaupunkta -wszystkie które mają podane przez producenta charakterystyki pracy oraz dokładne parametry.......

jeśli chodzi o zwrotnice-zasada w akustyce jest taka-

zwrotnica ma być dostrojona indywidualnie do pracującego z nią głośnikami -co jest trudne i kosztowne

największą pułapką dla niewtajemniczonych jest kupić uniwersalną zwrotnicę i osobno głośniki..efekt może być gorszy niż fabryczne nagłośnienie jako tako dostrojone

polecam fabryczne twetery na tył i muzyka gra

jak masz worek pieniędzy to daj auto akustykom to zainstalują ci prawdziwą filharmonię w środku

dysponuję doświadczeniem i materiałami o akustyce-jak byś coś nie wiedział zapytaj,chętnie pomogę :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio
polecam VIfe lub ScanSpeka
dysponuję doświadczeniem i materiałami o akustyce-jak byś coś nie wiedział zapytaj,chętnie pomogę :)

:huh:

Polecasz glosniki z domowego stereo (to naprawde wysoka polka) do samochodu? To chyba za duzo gazet sie naczytales... Nijak sie to nie nada, chociazby ze wzgledu na mniejsza wytrzymalosc na warunki atmosferyczne oraz wieksza glebokosc montazowa. Nie mowiac o wysokich tonach ktore maja ramki srednicy 10cm (i wieksze). Gdzie to wepchasz do auta? No chyba ze sa jakies serie samochodowe tych glosnikow w co watpie...

Glosniki tych marek pozostaw dla audiofili, a zajmij sie czystym car audio. MB Quart, Crunch, Sinus Live, Infinity, Seass, JL Audio, Audison, Polk Audio, Signat... a tego by wymieniac i wymieniac...

Nie jestem zgryzliwy, poprostu chce wyjasnicz na czym rzecz polega.

Edited by jaczylibodzio
Link to comment
Share on other sites

zwrotnica ma być dostrojona indywidualnie do pracującego z nią głośnikami -co jest trudne i kosztowne

największą pułapką dla niewtajemniczonych jest kupić uniwersalną zwrotnicę i osobno głośniki..efekt może być gorszy niż fabryczne nagłośnienie jako tako dostrojone

O... a to ciekawe. A ja właśnie noszę się z zamiarem wymiany kondensatorów na takie zwrotnice dla zestawu

BOSCHMANN 600 5-STAR

i

TONSIL GDWK 7/50 8 Ohm

Czy po wymianie może powstać efekt gorszy od obecnego?

Edited by vectraA1992
Link to comment
Share on other sites

To może ja też zadam pytanko w tym temacie, tylko jakby inaczej "ukierunkowane".... Jak najszybciej i najprościej zamontować teraz te głośniczki wysokotonowe i jak je podłączyć do tych na dole nisko-średnio tonowych. Potrzeba jakieś wtyczki, przewody, trza rozpierdzielać tzn. zdejmować tapicerkę czy jak to zrobić??

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio
O... a to ciekawe. A ja właśnie noszę się z zamiarem wymiany kondensatorów na takie zwrotnice dla zestawu

BOSCHMANN 600 5-STAR

i

TONSIL GDWK 7/50 8 Ohm

Czy po wymianie może powstać efekt gorszy od obecnego?

Niekoniecznie. Zrotnica uniwersalna jest miedzy innymi po to zeby uciac pasmo ktore glosnik nie przetworzy. Czyli dajmy na to na glosnik 20cm ida wysokie czestotliwosci. Glosniczek nie jest w stanie ich odtworzyc a mimo wszystko cewka dostaje sygnal i jednak sie minimalnie grzeje. Im bardziej utniesz pasmo, tym mniej glosnik bedzie obciazony. Taka sama sytuacja ma miejsce z wysokim tonem. Dostaje bas a go nie przetwarza, z tym ze tutaj jest impuls mocniejszy i po chwili drut cewki sie przepala. Generalnie lepsze zwrotnice sa poprostu dobierane do glosnikow, bo szkoda uciac pasmo zwrotnica uniwersalna (calkiem nieswiadomie) gdzie glosnik je ladnie odtwarza.

To może ja też zadam pytanko w tym temacie, tylko jakby inaczej "ukierunkowane".... Jak najszybciej i najprościej zamontować teraz te głośniczki wysokotonowe i jak je podłączyć do tych na dole nisko-średnio tonowych. Potrzeba jakieś wtyczki, przewody, trza rozpierdzielać tzn. zdejmować tapicerkę czy jak to zrobić??

Podepnij rownolegle do glosnika w drzwiachn ,a przewodzie od + wstaw kondensator 2,2 mikro farada. To wszystko A co do ukierunkowania... w sumie najlepiej gdy glosniki graja w jednej osi, wysokie tony moga byc lekko odchylone.

Link to comment
Share on other sites

A jest gdzies na moze na forum jak sie zabrać do zdejmowania tapicerki, żeby w nastepnej kolejnosci zamontowac te glosniczki?? Mam Vectre dopiero 2 dni więc jestem z tego zielony...

Link to comment
Share on other sites

A jest gdzies na moze na forum jak sie zabrać do zdejmowania tapicerki, żeby w nastepnej kolejnosci zamontowac te glosniczki?? Mam Vectre dopiero 2 dni więc jestem z tego zielony...

silweck, zajrzyj tu i zjedź na sam dół strony:

http://vectraklub.pl/index.php/advices/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP