Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
maniecki23ix

Jak ściągnąc bębny w Viki A

Recommended Posts

Mam może śmieszne pytanko ale mnie to denerwuje jak ściągnąć bębny z tylnego hamulca. Ojciec mi mówi że moge ściągnąć bez ściągania tego kapselka co przykrywa nakrętke od łożyska a ja myślę że musze właśnie ściągnąć ten kapselek i odkręcić tą nakrętkę i dopiero wtedy ściągne ten bęben ale wtedy musze uważac na łożyska. poradźćie coś szybko bo muszę wymieniać jush szczęki od hamulca. Z góry dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaliber_9mm

odkrecasz felge, zdjemujesz kapsel, odkrecasz srube , wyjmujesz podkladke i srube, zdejmujesz beben.

poszukaj na forum ksiazki "sam naprawiam opel vectra i calibra" i w niej jest sporo info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no nie wiem....jak zmienialem ostatnio łozyska to napierw zwalałem sam beben a dopiero póxniej piastę.

Jak zdejmiesz koło, to przyjzyj siębebnowi powinienes mieć "cztery dziury" po szpilkach od kola i jedną srubke na śrubokręt krzyżak. Walnik (przez śrubokret) parę razy w ta śrubkę, powinna dac się lekko odkręcić. Nastepnie weź do ręki młotek i pukaj w "bok" bębna druga ręka próbuj go zdjąć.

Nie odkrecaj tej śruby pod kapslem, bo to najcześciekj kończy się "skończeniem" łożysk. Tą śrubę dotyka się dwa razy raz przed zdjęciem starych łozysk i drugi raz po załozeniu nowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak jak kolega wyżej napisał. Dodam tyl od siebie, zebyś poluzował ręczny bo pewnie dawno nikt tam nicego nie ruszął i sa duże progi na bebnach. Linkę od luzowia ręcznego masz na tylnej belce. Przed zalózeniem bebnów jak sie beda jeszcze do czegoś nadawać trzeba zeszlifować rant powstały we wnęrzu.

Tylko mnie rzaj tych śrub od łozysk. I nie dokecaj ich jak bedzie mały luz bo za 2 tyg bedziesz zmieniał łozyska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek_łódź

witam ja bym proponował jak kolega wyżej poluzować ręczny a jak to nic nie da to przez jeden otworów poluzować samoregulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielke za wytłumaczenie jak to dokładnie zrobić i bede jeszcze musiał sie zgodzić z ojcem że to on miał rację ale cuż nikt nie jest doskonały. Jeszcze raz dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...