Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tył nadsterowny po wymianie tuleji


Guest pepe_lodz
 Share

Recommended Posts

Guest pepe_lodz

Witam Was

Z miesiac temu mialem wymienione wszystkie 10 tuleji w tylnym zawieszeniu. ( po 5 na strone) Po wymianie bylo ok, ustawialem zbieznosc. Teraz od kilkunastu dni cos mi stuka w tylnym zawieszeniu. Stuka jak np na skreconych kolach jezdze po wybojach, jak np ruszam i gwaltownie w podloge wciskam hamulec ze auto deba staje ;lub jak powolutku zjezdzam z kraweznika. Mechanik ktory robil mi tuleje sprawdzal jeszcze raz tylne zawieszenie na szarpakach i tuleje sa wszystkie ok. Nie wiem co to stuka a teraz od wczoraj zauwazylem i czuje jakby auto plywalo :/ w zakretach jakby plywal mi tyl (byl nadsterowny) Zglupialem, ale jest wkurzajace. Jakby zaraz mialo sie cos rozjechac. Powiedzcie mi co moze pukac i czemu mi tak auto plywa, jak slalomem jade to wtedy najlepiej odczuc. A bylo sztywniejsze wczesniej nawet po zmienie tuleji. Gdzie szukac przyczyn stukania i plywania . Mocowania gorne amorkow sprawdzilem i sa ok wiec to nie amorki. POMOCY BO JUZ NIE MAM SIL a 21 lipca jade nad morze i az boje sie prowadzic takie auto :/

Link to comment
Share on other sites

A jakiej firmy tuleje zakładałeś, bo jeśli jakieś tanie zamienniki to się nie dziwie że auto pływa - traci zbieżność i tył ucieka, jeśli Lemfoldera to tuleje nie są temu winne, a jedynie mechanik który coś mógł spierniczyć. Mnie np zamontował kiedyś specjalista odwrotnie stabilizator oraz belkę wahacza poprzecznego więc lepiej sam obejrzyj jak to wygląda pod spodem.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem tuleje powinno sie skrecac na opuszczonym samochodzie - moze Twoj mechanik zle to zrobil.

Co do plywania i stukow moga byc winne temuamortyzatory. Niestety nie da sie tego sprawdzic za bardzo na stacjo diagnostycznej - czasami pokazuje ze maja 75% sprawnosci a sa juz wywalone - taki urok VB :) Ja u siebie wymieniajac amortyzatory i wszystkie odboje pozbylem sie efektu plywania (u mnie nie stukaly amorki tylko tuleje).

Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos

a jak to jest ich po 5 na stronę? ja myślałem ze 2 wleczone i 1 główna wzdłużna na stronę....co tam jest jeszcze do wymiany? Ja tez mam podobny efekt i to zwłaszcza na mokrym ale u mnie to na pewno są i opony i amorki zwłaszcza ze prawy cieknie. Na dodatek mam takie dziwne stuki ale tylko przy skręcie w prawy. wnioskuje ze amorek sie odciąża i stuka.. ale mogę sie mylić..u mnie na stacji diagnostycznej pokazało ze amory maja 73% wiec czas je raczej zmienić.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest elmichu
Witam Was

Z miesiac temu mialem wymienione wszystkie 10 tuleji w tylnym zawieszeniu. ( po 5 na strone) Po wymianie bylo ok, ustawialem zbieznosc. Teraz od kilkunastu dni cos mi stuka w tylnym zawieszeniu. Stuka jak np na skreconych kolach jezdze po wybojach, jak np ruszam i gwaltownie w podloge wciskam hamulec ze auto deba staje ;lub jak powolutku zjezdzam z kraweznika. Mechanik ktory robil mi tuleje sprawdzal jeszcze raz tylne zawieszenie na szarpakach i tuleje sa wszystkie ok. Nie wiem co to stuka a teraz od wczoraj zauwazylem i czuje jakby auto plywalo :/ w zakretach jakby plywal mi tyl (byl nadsterowny) Zglupialem, ale jest wkurzajace. Jakby zaraz mialo sie cos rozjechac. Powiedzcie mi co moze pukac i czemu mi tak auto plywa, jak slalomem jade to wtedy najlepiej odczuc. A bylo sztywniejsze wczesniej nawet po zmienie tuleji. Gdzie szukac przyczyn stukania i plywania . Mocowania gorne amorkow sprawdzilem i sa ok wiec to nie amorki. POMOCY BO JUZ NIE MAM SIL a 21 lipca jade nad morze i az boje sie prowadzic takie auto :/

jak wszystko dobrze poskładałeś to tylko amortyzatory zostają.

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

Tuleje takie dwie co sa jakby na srodku auta pod kolem zapasowym byly firmy CORTECO, tuleje wachacza na ktorej sie tam zbieznosc ustawia dokladniee juz nie pamietam jakiej firmy ale tania nie byla bo cos kolo 45 zl i tuleje plywajace sa LEFORDERA. Amorek jeden rozebralismy z mechanikiem i odboje sa dobre poduszku gorne tez, amorek sam bez sprezyny nie ma luzow na boki. Mechanik mnie nie oklamuje bo to moj kolega ale juz sam nie wie co to moze byc.A stuka mi tylko na malych wybojach.

A co do skrecania przy montazu tuleji to byly skrecane na podnosniku ale byla podstawiana kobylka pod tylne kolo w momencie skrecania czyli tak jakby auto stalo na ziemi.

Aha amorki z tylu maja jakos kolo 64% bo sprawdzane byly.

Edited by pepe_lodz
Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos
Tuleje takie dwie co sa jakby na srodku auta pod kolem zapasowym byly firmy CORTECO,

Aha amorki z tylu maja jakos kolo 64% bo sprawdzane byly.

To sa 2 tuleje na stronę czy sa tylko dwie w sumie?

co to 64% to mi koleś powiedział, jak sobie sam mierzyłem, ze poniżej 70% to oni nie poszczają przeglądu i amorki do wymiany... wiec chyba coś nie tak z nimi...a nawet jeśli nie to i tak bym wymienił...moja maja 73% i mam zamiar w sierpniu wymieniać..

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

jak slyszalem to do ok 30-40 % mozna smigac ale czy to prawda tego nie wiem. Najlepiej jakby ktos obeznany sie wypowiedzial.

Ale czy amorki maja wplyw na nadsterownosc auta ??

Aha dodam ze z przodu wyszlo mo ok 53%

Edited by pepe_lodz
Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos
Tuleje takie dwie co sa jakby na srodku auta pod kolem zapasowym byly firmy CORTECO,

odpowiedz mi proszę o których tulejach mówisz? Te zaznaczone strzałka na foto? czyli w sumie 4 sztuki?

post-16650-1215534296_thumb.jpg

Edited by Sienkos
Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos

dzięki wielkie. Tych nie wymieniałem w sumie.. może by sie przydało.. bo mi coś stuka po tej prawej stronie, a stawiałem na amory..

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

jak mechanik mi mowil to te tuleje praktycznie nie leca wiec watpie zeby to stukalo, u mnie wynienione wszystkie i tez stukanie jest skad to juz nie wiem :/ skonczyly mi sie pomysly

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

tylko wlasnie czy to beda amorki ?? Bo wymieniac dobre na dobre to nie problem ale znalezc wade to juz problem.

Link to comment
Share on other sites

tylko wlasnie czy to beda amorki ?? Bo wymieniac dobre na dobre to nie problem ale znalezc wade to juz problem.

jedz na inna stacje sprawdzic te amorki, jak dalej Ci wyjdzie sprawnosc kolo 60% to i tak trzeba je zmienic,

a majac z przodu 53% nie plywa Ci samochod ani nie buja przy hamowaniu?

Link to comment
Share on other sites

64% sprawności amorków w tych samochodach = brak amortyzatorów, nie wspominając już o przodzie. Są do wymiany. Tulei jest 10: 4 pływające (po 2 na stone), 2 wahacza wzdłużnego (po 1 na stronę) i 4 wahacza poprzecznego (te po środku - mnie też mechanik mówił że praktycznie nie lecą, ale coś mi się nie wydaje aby wynikało to z doświadczenia tylko z faktu iż jeszcze kilka lat temu nie było ich na rynku, bo Opel nie przewidywał, ze mogą polecieć - u mnie było charakterystyczne pukanie). Przy robieniu tych elementów należy także wymienić gumki stabilizatora - groszowe sprawy.

pepe_lodz mówisz ze puka tobie ewidentnie z tyłu... to nie musi być wcale wina zawieszenia. Takie stuki czasem dochodzą z hamulca ręcznego - nie zaszkodzi sprawdzić.

Edited by SEBA
Link to comment
Share on other sites

64% sprawności amorków w tych samochodach = brak amortyzatorów, nie wspominając już o przodzie. Są do wymiany. Tulei jest 10: 4 pływające (po 2 na stone), 2 wahacza wzdłużnego (po 1 na stronę) i 4 wahacza poprzecznego (te po środku - mnie też mechanik mówił że praktycznie nie lecą, ale coś mi się nie wydaje aby wynikało to z doświadczenia tylko z faktu iż jeszcze kilka lat temu nie było ich na rynku, bo Opel nie przewidywał, ze mogą polecieć - u mnie było charakterystyczne pukanie). Przy robieniu tych elementów należy także wymienić gumki stabilizatora - groszowe sprawy.

pepe_lodz mówisz ze puka tobie ewidentnie z tyłu... to nie musi być wcale wina zawieszenia. Takie stuki czasem dochodzą z hamulca ręcznego - nie zaszkodzi sprawdzić.

byl tez przypadek ze komu stukal zbiornik paliwa

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

no ok ale co z recznego moze pukac jak sie staczam tylko z kraweznika praktycznie jakbym spychal auto z kraweznika ?? Zbiornik raczej nie.

Ale czy myslicie ze przez amorki plywa ? Bo zaznaczam ze po wymianie tuleji bylo ok i za jakis czas sie tak zrobilo. Jak ruszam tymi wachaczami ktore ida do tuleji plywajacych to taki maly luz jest ale moze to poprostu tak rusza sie tuleja plywajaca(takie jej działanie). Gorzej jak wymienie amorki i nie bedzie poprawy. Tuleje mialem ponad miesiac temu robione a plywa mi od ok 2 tygodni.

Edited by pepe_lodz
Link to comment
Share on other sites

Miałem taki sam problem

Amorki sprawne były w granicach 70 % i tył pływał tak ze mialem wrazenie jakby chciał wyprzedzic przód

wymienilem amorki i narazie spokój jezeli chodzi o stuki ja ma kombi wiec tam doslownie prawie wszystko stuka i czego to juz nie wymienialem (łaczniki, odboje itd) to i tak nasze drogi powoduja to ze wszystko stuka

Ja juz się poddałem i narazie jezdze tylko podglasniam radio by zagluszyc te stuki :D

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

Hmmm to moze i zaryzykuje i wymienie amorki. A jakie polecacie FIRMA i rodzaj(gazowe, olejowe, czy gazowo olejowe)

Wersja nadwozia SEDAN

Link to comment
Share on other sites

Hmmm to moze i zaryzykuje i wymienie amorki. A jakie polecacie FIRMA i rodzaj(gazowe, olejowe, czy gazowo olejowe)

Wersja nadwozia SEDAN

KAYABA gazowo-olejowe najpopularniejsze do VB i za rozsadne pieniadze

Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos

Z tego co wiem gazowo-olejowe. Możesz wsadzić właśnie Kayaby, Bilstein, Sachs. Oryginały to podobno często Sachs wiec ja będę celował w niego albo Bilsteina.

Jakość miedzy nimi jest chyba bardzo porównywalna podobnie jak cena - czy sie mylę? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_lodz

tylko kurde czy mi to pomoze?

Czy amorki moga miec wplywna plywanie na malym slalomie (lekkie ruchy kierownica)?

????????????

Edited by pepe_lodz
Link to comment
Share on other sites

Aha amorki z tylu maja jakos kolo 64% bo sprawdzane byly.

U mnie było coś około 72% i tył pływał, a po wymianie na nowe różnica dzień do nocy

Ja założyłem u siebie KYB i polecam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP