Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam,

mam autko już jakiś czas i jakiś czas temu klima przestała się włączać. Tzn. działała coraz słabiej aż któregoś dnia się po prostu nie włączyła. Wymaga nabicia.

I teraz tak: czy można w jakikolwiek sposób rozpoznać czy jest to układ przystosowany do czynnika R12 czy do R134? Niby od 93 roku wg przepisów producenci powinni stosować układy pracujące na R134......Rozumiem też, że jak nabiję klimę R134 a jest to tzw. stary układ to mogę się już z nią "pożegnać"......?

Link to post
Share on other sites

Nie. Klimie nic się raczej nie stanie, ale długo nie popracuje bo czynnik prawdopodobnie się ulotni. Do tego nie będą pasowały przyłącza obsługowe (do R12 były inne) - chyba że gość który będzie nabijał klimę, będzie miał takie.

Link to post
Share on other sites
Guest Laser
I teraz tak: czy można w jakikolwiek sposób rozpoznać czy jest to układ przystosowany do czynnika R12 czy do R134? Niby od 93 roku wg przepisów producenci powinni stosować układy pracujące na R134......

Z tego co podaje autodata, gdzies pod macha powinna byc naklejka do jakiego czynnika przystosowany jest uklad, ale fakt ze pozniejsze juz jechaly na R134a ale od ktorego roku sie nie podaje ('later models' = co w przypadku Opla bywa roznie, bo czesci czasem montowali roznie :) )

Link to post
Share on other sites

jezeli przy akumulatorze jest filtr od klimy taka duza banka i wlasnie zawor serwisowy na nim taki gwint to jest to klima na R12 i nie mozesz tego nabic R134a bo sa po pierwsze inne oleje a jak sie ich polaczy bedzie niedobrze mozesz to nabic zamiennikiem R409, albo przerobic uklad na nowy czynnik. jak filtr masz z przodu na chlodnicy to masz klime na nowy gaz R134a.

Link to post
Share on other sites
Guest Hamster

Ja mam VA C20NE z roku 90. I u mnie pod maską jest taka naklejka:

ef942299b1b0514bm.jpg

Nabijałem klimę dokładnie 12.05.08 i nadal działa. Nie wiem tylko co gość mi tam wpuścił, a byłem w serwisie specjalizującym się w klimach samochodowych. Jakoś nie przyszło mi to do głowy żeby się spytać gostka co tam wpuszcza :unsure: .

Link to post
Share on other sites
jezeli przy akumulatorze jest filtr od klimy taka duza banka i wlasnie zawor serwisowy na nim taki gwint to jest to klima na R12 i nie mozesz tego nabic R134a bo sa po pierwsze inne oleje a jak sie ich polaczy bedzie niedobrze mozesz to nabic zamiennikiem R409, albo przerobic uklad na nowy czynnik. jak filtr masz z przodu na chlodnicy to masz klime na nowy gaz R134a.

no i niestety - stary układ R12.........potwierdza to Twój opis i gość z zaprzyjaźnionego ASO..... teraz trzeba poszukać jakiegoś magika, który to nabije.....

Link to post
Share on other sites
Ja mam VA C20NE z roku 90. I u mnie pod maską jest taka naklejka:

ef942299b1b0514bm.jpg

hmm....u mnie wygląda to dokłanie tak samo....chyba muszę poszukać jakiegoś dobrego speca od klimy w Wawie......Czy ktoś coś może mi polecić?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP