Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Prozacc

do lakiernikow roznica kolorow jak zniwelowac ?

26 posts in this topic

witam.

jak zniwelowac roznice w kolorach drzwi i blotnika aby

nie byla taka wyrazna ?

lakier nowy a lakier 10 letni wiec widac

roznice

spolerowac ktorys element ? nawoskowac ?

co zrobic aby zniwelowac roznice w odcianiach ?

wszelkie sugestie wskazane pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nawoskowanie nic Ci nie da, polerka owszem, mozna sprobowac jakas dobra scierna pasta, ale efekt tez moze nie byc zadowalajacy.

Mysle ze firmy odnawiajace lakier by sobie z tym poradzily. Domowym sposobem pasta scierna a pozniej wosk na calosc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A konkretnie różnica na czym polega? Na pewno tylko odcień? Czy może nowa farba jest nieco ciemniejsza? Z tego co wiem, to nowy kolor powinien nawet wyglądać na nieco ciemniejszy, a z czasem się rozjaśnia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak piszesz.

nowa jest ciemniejsza.

widac to tylko pod niektorym kątem zalezy jak sie stanie

do auta.

jezeli polerka to ktory element ? ciemniejszy czy jasniejszy ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Przy lakierach dwuwarstwowych czyli takich, w których bazę pokrywa się lakierem bezbarwnym totalnie nic nie zrobisz. Wrównać kolory można tylko w lakierach jednowarstwowych. Zwykle powinno się po prostu dobarwiać lakier bazowy do odcienia starych elementów, ale w paktyce bierze się numer i idzie dorobić lakier.

Teraz musisz raczej tylko poczekać jakieś pół roku i powinien się wyrównać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Polerką zaingerujesz w lakier bezbarwny a baza nadal będzie taka sama.

Edited by jabolkg
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem a u mnie to wygląda jeszcze gorzej bo przy kolorze czerwonym jest tragicznie..udało mi sie trochę zniwelować ta różnice nakładając na całe autko to:

Please login or register to see this link.

Musze powiedzieć że mi sie bardzo efekt podobał..podobał bo po kilku myciach na myjni chemicznej mam to co miałem..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. wiec muszę czynność powtórzyć..3 godzinki roboty i autko jest ładnie błyszczące..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prozacc, widziałeś auto Rafała?? I Ty się martwisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

dopiero tera zauwazylem komentarz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jedynie wycieniować sąsiedni element. Czyli malujesz zderzak i zapylasz błotnik. Obawiam się że innej możliwości nie ma. Choć mój kolega potrafi tak dobrać lakier na bazie kodu i elementu karoserii ( nie klapki bo tam odcień jest zawsze trochę inny) Ale on jest jest gościem z zacięciem i zna się na swojej robocie. Wykonuje natryski próbne i potrafi dopracować kolor. Potem tylko polerowanie całości żeby odświeżyć klar.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a możesz dać namiar na tego Twojego kolegę? W jakich warunkach maluje tzn czy to jakaś profesjonalna lakiernia? i ile bierze za element?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak pisze jabolkg nic nie zrobisz, nietety nikt ci idealnie nie dobierze lakieru ktory na ucie lezy juz 10 lat i jest poddawany warunkom atmosfreycznym i sloncu.

trafic w odcien to mala szansa niestety przy lakierach typu baza + klar.

lakiernicy z regoly biora tyle samo... 250 - 300 za element (przynajmniej u nas w lubuskim)

ale jesli ktos jest naprawde profi, i profi ci to zrobi to cena rozna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

niestety przy lakierach metalicznych nawet jak ci dobiorą kolor to odcien wyjdzie rozny w zaleznosci jakim sprzetem i z jakimi nastawami cisnienia i rozpylenia malujesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

nie ma łatwo niestety

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem kilka samochodow z lakierem metalicznym,perla,zwyklym i przy kazdym zawsze znalazlo sie cos do polakierowania.A to jakis drobny odprysk a to caly blotnik po stluczce.Nigdy w samochodach nie bylo widac zadnej roznicy w odcieniu koloru i uwazam ,ze kazdy pozadny lakiernik powinien tak wlasnie pomalowac samochod.Wszytskie samochody lakierowalem u jednego fachowca ,ktory jest drogi ale tak jak uslyszalem od osoby polecajacej jest swietnym lakiernikiem.Przy lakierze granatowa perla malowalem przedni blotnik i po obejrzeniu samochodu przez innego lakiernika stwierdzil ,ze to jest niemozliwe ,zeby blotnik byl malowany i uwazal ze sciemniam i jest to oryginalny lakier.Mysle wiec ,ze wszystko zalezy od fachowca

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no dobra, ale co zrobic jak juz pomalował "fachowca" i wynik tego malowania nei jest idealny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko troszke odbiega od reszty auta... nie bedzie przeciez ponownie malował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> najlepszym wyjsciem to jak kolega MarcinL_VU zapylić sąsiedni element i wtedy jakos ta różnica się gubi...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jedynym najlepszym sposobem jest cieniowanie za pomocą zapylenia sąsiednich elementów tylko przy takim działaniu zniwelujesz różne odcienie i barwy malowanego lakieru. Nic lepszego nie znajdziesz.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.Wszystko ładnie,pięknie tylko farba musi w miare pasować,bo miałem taki przypadek że w cieniu jako tako a na słońcu i pod latarnią miejską KATASTROFA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> ,więc trza uwarzać

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiecie ile kosztuje takie cieniowanie u lakiernika i jak sprawdzic czy lakier posiada warstwe bezbarwna czy nie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kazdy lakier metaliczny mma powloke bezbarwna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A koszty to nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,wystarczy że przeszlifujesz papierem 2000 na zewnetrznej powłoce lakieru i jeżeli nic nie będzie na papierze to jest KLARLACK a jeśli papier będzie zabarwiony na kolor nadwozia to jest UNI (ACRYL).Najlepiej to widać na czerwonym z czasem robi się różowy i przesto czasami ciężko dobrać do ącrylu odpowiedni ton farby.opzdro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli prawde mowiac nie da sie nic zrobic , albo cieniowac i miec ciemniejsze rowniez drzwi , a to prawda ze blotnik moze sie rozjasnic po jakims czasie po malowanieu ,bo u mnie blotnik byl chyba nie dawno malowany , nie przeszkadza mu w tym farba bezbarwna czy ona zatrzymuje ten odcien i lakier juz sie nie rozjasni po pomalowaniu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Błotnik sam z siebie nie zrobi się jasny... Lakiery współczesne nie " gubią koloru " czyli nie płowieją... nawet akrylowe ( jednowarstwowe ), chociaż jest ich już coraz mniej.

Od roku 2000-go, większość pojazdów lakierowanych kolorami " niemetalicznymi ", w praktyce jest lakierowana materiałami dwuwarstwowymi, czyli w praktyce tak jak metalik. Różnica polega tylko na tym, że w kolorze nie ma właśnie " metaliku ", ale technologia lakierowania jest taka sama, czyli na podkład kładzie się kolor bazowy i na całość bezbarwny ( jak to niektórzy mówią " klar " )...

Bardzo dużo zależy od koloru czyli od człowieka, który go z odpowiednich składników stworzy. Czasem kropelka ( na przykład w przypadku białego ) decyduje o wyglądzie finalnym ale bardzo wiele zależy też od lakiernika i sprzętu, którym dysponuje. Metaliki powinno się " cieniować ", tak nawet nakazuje system naprawczy ( Audatex ) w przypadku wymiany na nowy i lakierowania elementu, dwa sąsiednie lakieruje się powierzchniowo, ale nie oznacza to, że trzeba to robić... Ja u siebie jadę na ostro ale kolor dobieramy idealnie i klient " jest zadowolony "...

Przy okazji - bezbarwny potraktowany papierem - koniecznie wodnym - ściera się na biało a nie na " nic " jak napisał misio1997. Dlatego tak ważne jest aby prawidłowo odczytać kolor z tabliczki producenta w przypadku lakieru niemetalicznego.

W Oplu jest to bardzo łatwe, gorzej jest z samochodami, które mają tylko suchy numer oraz możliwość fabrycznego polakierowania jednowarstwowo bądź dwuwarstwowo. Oczywiście nie ma problemu i doświadczenie z papierem ściernym rozwiewa większość wątpliwości ale... co w przypadku koloru białego ? Ściera się tak samo jak bezbarwny, zaręczam, oczywiście " wzrokowo ". Inna rzecz - na przykład Honda i kolory niemetaliczne czerwone. Jak pojedziesz do byle kogo, gościu wyjdzie z pastą polerską albo z papierkiem, przeszlifuje i powie - czerwony czyli akryl a po polakierowaniu wychodzi zupełnie coś innego i kolorek nie pasi. Gościu potem Ci powie, że lakiernik pewnie nie " cieniował " albo źle spolerował... A w rzeczywistości okazuje się, że Honda swoje niemetaliczne czerwone kolory pokrywa bezbarwnym tyle, że bezbarwny jest dodatkowo barwiony na czerwono. Dlatego osobiście przestrzegam przed byle gdzie i na oko dobranym kolorem, bo potem są pretensje...

Kami050 - jaki masz kolor nadwozia ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli szary = srebrny to Z 147.

Osobiście nie rozumiem jakie mogą być problemy z dobraniem odpowiedniego koloru oraz z polakierowaniem tak, aby jeśli nie idealnie, to żeby to było co najmniej przyzwoicie...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolor to Z 155 , a mozna np oddac blotnik do fabryki i tam pomaluja na taki kolor jak ma samochod albo zamowic taki blotnik w aso w takim wlasnie kolorze?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takie rzeczy tylko w erze...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Nie ma takiej możliwości, przecież to jest lakierowanie odtwórcze, innymi słowy rękodzieło...

Ważne, aby lakiernik miał dobre oko i pewną rękę a wszystko będzie dobrze...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Masz ten sam kolor co ja - gwarantuje, że dobry lakiernik sobie z tym radzi bez kłopotów, żeby nie powiedzieć z palcem w d...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by lepo79
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.