Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nawiew - ciepłe powietrze zamiast chłodnego


Guest Skyline-r34
 Share

Recommended Posts

Guest Skyline-r34

Witam.

Pierw napisze że szukałem już odpowiedzi na forum.

A teraz moja sprawa:

Otuż w ciepłe dni (newt można by powiedzieć ze upalne) jak włączam nawiew zimnego powietrza (przy wyłączonej klimatyzacji) to z kratek leci ciepłe powietrze. Czy to jest normalne??

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Pierw napisze że szukałem już odpowiedzi na forum.

A teraz moja sprawa:

Otuż w ciepłe dni (newt można by powiedzieć ze upalne) jak włączam nawiew zimnego powietrza (przy wyłączonej klimatyzacji) to z kratek leci ciepłe powietrze. Czy to jest normalne??

Jak deska jest nagrzana to i kanaly doprowadzajace powietrze sa nagrzane no i powietrze jest gorace - wiec normalne... Po dluzszej chwili powinno juz leciec powietrze troszke zimniejsze niz otoczenie...

Link to comment
Share on other sites

Właśnie, mam podobnie jako kolega, też wiecznie leci ciepłe, natomiast w innych samochodach pomimo nagrzania po chwile jest chłodne.. ( w inny czyt. poprzednie które mialem bez klimy)

Link to comment
Share on other sites

Guest Skyline-r34
Właśnie, mam podobnie jako kolega, też wiecznie leci ciepłe, natomiast w innych samochodach pomimo nagrzania po chwile jest chłodne.. ( w inny czyt. poprzednie które mialem bez klimy)

Otuż to... można jechać 100km/h w cieniu a i tak leci ciepłe powietrze... cały czas

Patrzyłem nawet czy ktoś pokrętła nie przestawił na trzpieniu.. ale to też nie to

Link to comment
Share on other sites

nie do konca jestem mi wiadomo jak dziala ogrzewanie w VB, ale na chlopski rozum sprawy moga byc dwie: albo zaor sterujacy nagrzewnica sie zacial lub klapki sterujace nawiewem sie zaciely...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam taki efekt od czasu jak mi się zachciało synchronizować klapki (AUTO + OFF). Przedtem wszystko działało OK, więc zakładam, że poprzestawiały się klapki sterujące nawiewem. Ale nie bardzo mam jak się do tego zabrać a mam ważniejsze rzeczy na głowie.

Link to comment
Share on other sites

I jaki sens tego tematu? To jest logiczne że tylko pęd powietrza nie ostudzi powietrza pobieranego z zewnątrz pojazdu.reszta dywagacji typu w innym aucie było inaczej jest bezsensowa.jak ma być zimno to klimatyzacja musi chodzić.wariant oszczędnościowy otwarte okno.

Link to comment
Share on other sites

Guest Skyline-r34
I jaki sens tego tematu? To jest logiczne że tylko pęd powietrza nie ostudzi powietrza pobieranego z zewnątrz pojazdu.reszta dywagacji typu w innym aucie było inaczej jest bezsensowa.jak ma być zimno to klimatyzacja musi chodzić.wariant oszczędnościowy otwarte okno.

Nie no... a ja do dziś myślałem że forum jest od tego żeby można było sobie o tego typu sprawach podyskutowac....

A tak apropos... jakim kolwiek innym autem jezdziłem ciepłe znaczy ciepłe a zimne znaczy zimne... ale zdażyło się troszke inaczej... ciepłe znaczy ciepłe a zimne znaczy też ciepłe... Teraz wiesz z kąd ta duskusja :glare:

Edited by Skyline-r34
Link to comment
Share on other sites

Nie no... a ja do dziś myślałem że forum jest od tego żeby można było sobie o tego typu sprawach podyskutowac....

A tak apropos... jakim kolwiek innym autem jezdziłem ciepłe znaczy ciepłe a zimne znaczy zimne... ale zdażyło się troszke inaczej... ciepłe znaczy ciepłe a zimne znaczy też ciepłe... Teraz wiesz z kąd ta duskusja :glare:

kumam o co ci chodzi kolego ale skad w upalny dzien ma sie wziasc zimne powietrze z nadmuchu jezeli masz wylaczona klime?

Link to comment
Share on other sites

Guest Skyline-r34
kumam o co ci chodzi kolego ale skad w upalny dzien ma sie wziasc zimne powietrze z nadmuchu jezeli masz wylaczona klime?

Czy jeżdziłeś innymi autami poza vectra?? :P Nawet swift mojej żony (rocznik 92) chłodzi lepiej w upalne dni...

aaa.. rocznik oczywiście auta podałem a nie żony :P:P:P

Edited by Skyline-r34
Link to comment
Share on other sites

Czy jeżdziłeś innymi autami poza vectra?? :P Nawet swift mojej żony (rocznik 92) chłodzi lepiej w upalne dni...

aaa.. rocznik oczywiście auta podałem a nie żony :P:P:P

volvo 360 glt volvo 340 gl volvo 760 glt volvo 780 glt volvo v 70 lanos ls t4 7 osobowy bus i pare innych.

Ponawiam pytanie skad ci sie bierze te zimne powietrze?

Link to comment
Share on other sites

Guest Skyline-r34
volvo 360 glt volvo 340 gl volvo 760 glt volvo 780 glt volvo v 70 lanos ls t4 7 osobowy bus i pare innych.

Ponawiam pytanie skad ci sie bierze te zimne powietrze?

Z tego co się oriętuje to z wiatraka...

Dobra, skończmy ten temat bo to faktycznie nie ma sensu.

Tak jak upiera się kolega... zimna pozycja nawiewu puszcza nam ciepłe powietrze... koniec, kropka

TEMAT DO ZAMKNIECIA

Edited by Skyline-r34
Link to comment
Share on other sites

Powiem tak jak ustawiam pokretlo max na zimny nawiew to leci zimne znaczy nie cieple ale nie zimne w rozumieniu zimnego jako takiego :P

Moze viki tak maja?

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak jak ustawiam pokretlo max na zimny nawiew to leci zimne znaczy nie cieple ale nie zimne w rozumieniu zimnego jako takiego :P

Moze viki tak maja?

ale nawydziwialiście w tym temacie, zacznijcie jeszcze temperatury podawać to może się dogadacie :P

Link to comment
Share on other sites

Albo ten temat nie ma sensu albo również nie kumam. Czy problem polega na tym że masz włączoną klimę, a mimo to leci ciepłe powietrze? Bo jak tak to wiadomo, że to coś z samą klimą, bądź cięgnem od ogrzewania, a jeśli chodzi ci o to że w upalne dni z nawiewu leci ciepłe powietrze i klima jest wyłączona to jest to zjawisko normalne, bo jakie ma lecieć jak powietrze jest nagrzane. Jak 30 stopni jest na zewnątrz to normalne że z nawiewu nie będzie leciało powietrze o temperaturze 20 stopni. Gadanie, że inne auta bez klimy lepiej chłodzą samym nawiewem z wentylatora jest co najmniej śmieszne. Wnętrze się nagrzewa i nie ma co łudzić się, że w upalne dni bez klimy będzie chłodno. Jest jeszcze jedna możliwość - mówiąc że leci ciepłe masz na myśli grzanie jak przy włączonym ogrzewaniu czyli powietrze jak z suszarki. Więcej precyzji w przedstawieniu swojego problemu to będzie można znaleźć rozwiązanie :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli z kolegi informacji wynika ze cieple powietrze leci jak pokretlo ustawione jest na max zimno przy wylaczonej klimie,przekrecajac pokretlo zamykamy zawor przed nagrzewnica czyli odcinamy zrodlo ciepla,moze twoj zawor nie trzyma i dlatego zamiast normalnego zimnego leci cieple zimne powietrze?

CYTAT(G.Redman @ pon, 07 lip 2008 - 20:29)

ale nawydziwialiście w tym temacie, zacznijcie jeszcze temperatury podawać to może się dogadacie

panie my tu tak zap..... amy ze nie ma czasu taczki zaladowac=robi sie co mozna zeby pomoc panie kierowniku B)

Edited by Svetla
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest ArturZdW

Odnawiam temat bo też mam podobny problem Panowie, a nikt nie dal konkretnej odpowiedzi/podpowiedzi jak do tej pory...

pokrętło temperatury (manual) jest ustawione maksymalnie na zimne powietrze... jak tylko auto się rozgrzeje z nawiewu leci powietrze sporo cieplejsze od powietrza na dworze... Mój ojciec ma Astre G i u niego powietrze o tej temp co u mnie(maksymalnie w lewo zaczyna lecieć przy połowie skali...

boje sie ze nabicie klime, a nawiew itak nie będzie chłodzić tylko cały czas ogrzewać kabine... jak narazie jezdze z wentylatorem na "0" i otwartymi szybami... Podpowie ktoś gdzie może leżeć przyczyna?? bo z góry dzięki:D

Link to comment
Share on other sites

Mam VB 2.0 Dti i mam podobny problemik mianowicie teraz jak są upały i chce włączyćzimny nawiew to nie leci tak zimny wiadomo nikt temperatury nie bedzie mierzyć ale powinno nas co najmniej zaspokajać ta temperaturka czy jakiś mistrz od klimy w VB może się wypowiedzieć ?

Link to comment
Share on other sites

zawór trojdrozny nagrzewnicy, tuż przy grodzi silnika, tam gdzie wchodzą węże w nagrzewnice,

to wydaje mi sie przyczyną na dniach zmienię . i sie okaże czy to jest to !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

mam podobny problem zmieniałem zawór trójdrożny i mimo to leci ciepłe powietrze z nawiewów przy wyłączonej klimatyzacji posiadam climatronic i wydaje mi się że to wina klapek nieodcinających ciepłego powietrza

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP