Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mmaciekk

dolot w VA

Recommended Posts

a więc tak to u mnie wygląda jak tutaj:

Please login or register to see this attachment.

w miejscu zaznaczonym na czerwono jest średnica 60mm, rury 60mm mogę kupić bez problemu, ale gdzie można dostać łączniki o średnicy 60mm aby dociągnąć stożek do miejsca zaznaczonego na żółto?

druga sprawa to miejsce zaznaczone na niebiesko. czy to jest doprowadzone jakieś chłodzenie kolektora?

mój silnik to C18NZ. VA 1993r

jeszcze jedna sprawa. samochód jeździ też w większości na LPG. czy to będzie miało jakieś konsekwencje?

Edited by mmaciekk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gery33

jesli masz zainstalowana inst.gazowa to odrazu zapomnij o stozku bo po podlaczeniu stozka auto nie bedzie pracowac na gazie,

to miejsce zaznaczone na nieb.to podgrzewanie powietrza do ukladu wtryskowego,gdy silnik pracuje jeszcze na ssaniu-silnik szybciej osiaga temp.potrzebna mu do pracy.

rure o takiej srednicy kupisz w motoryzacyjnym sklepie tylko ze aluminiowa,karbowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździćna LPG bedzie ale zafundujesz sobie wieczny problem z wolnymi obotami. Przyrost mocy bedzie tak mały, że szkoda zachodu z przeróbkami. Jak zlikwidujesz sobie dolot ciepłego powierza do silnika bedzie sie dłużej nagrzewał a co za ty idzie zwiekszy sie zużycie paliwa szcególnie zima. W lpg ta rurka odgrywa dugorzedną rolę, ale napisałeś, że jeździsz też na Pb a w tym pypadku jest ona potrzebna.

Dodatkowo jak założysz stożek to musisz mieć przegrodę oddielającą go od silniaka, żeby nie zasysał ciepłego powieterza z pod maski. W ogrzanym powietrzu jest mniej tlenu i w ciepłe dni samochód nie bedzie chciał jechać. Bedzisz musiał pryzwyczaić sie do mułowatego startu pod świateł w lato.

Jak zrosz przegrode to koniecznie odwiedz dobrego gazwnika z analizatorem spalin nich ustawi dobry skład mieszanki i poszuka wolnyh obrotów.

Powodzenia w modyfikacjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gery33

mozesz od obudowy filtra wyciagnac rure i wymienic ja na taka samo srednice i poprowadzic ja w takie miejsce aby ped zimnego powietrza nie powodowal zubozenia mieszanki na gazie,wyreguluj instalacje po tym zabiegu,ja tak zrobilem w moim silniku rure poprowadzilem do dolnego wlotu w zderzaku przednim,nie ma zadnego problemu w czasie jazdy,czsami tylko zawieszaja sie obroty ok.1.2tys,ale to tylko na chwile,pozniej opadaja.powodzenia

Edited by gery33

Share this post


Link to post
Share on other sites

gery dasz jakąś fotke jak to zrobiłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sie wydaje że jeżeli stożek będzie przed przepływomierzem to chyba nie będzie większych problemów? gdzieś jeszcze wyczytałem że filtr stożkowy można umieścić w tej oryginalnej obudowie od filtra i wtedy będzie dobre doprowadzenie zimnego powietrza. jeszcze gdzieś w internecie widziałem ze są w ogóle takie prostokątne filtry powietrza które zakłada się zamiast standardowego i wtedy nie ma efektu przedmuchu przy LPG. tylko teraz nie mogę go znaleźć :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gery33

w poniedzialek zalacze foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

<--- znalazłem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Co do samego wlotu w zderzaku...

Please login or register to see this image.

dsc00877mediumzi5cr9.jpg

dsc06595mediumkt0bh5.jpg

...tak to u mnie wyglada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co myślicie o tej wkładce co link zapodałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekawa propozycja nigdy takiej nie widziałem i nie mam pojecia kto mogłby takiej używac, żeby wypytać sie.

Jednak po zakupie radził bym czestrze czyszczenie niż co 30kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nieźle nieźle a jak to wygląda pod maską?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupie niedługo tą wkładkę (tylko troche papu wpadnie %-)) i napisze jak to śmiga. no właśnie taj fotencje z pod machy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Please login or register to see this quote.

Pod maska nie wyglada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wczesniej byl nadmuch na stozek, ktory i tak zdjalem. Za niedlugo bede staral sie jakos "wprofilowac" rure w sama puche filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam kur... pomysł na zrobienie dolotu!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak zrealizuje to pokaże, i myślę ze wszystko będzie dobrze działać, na razie tajemnica, jak wykonam pokaże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdrawiam. tylko nie wiem jaki stożek wybrać, może coś doradzicie?

Please login or register to see this link.

ten byłby ok?

Please login or register to see this link.

może lepiej jakiś markowy

Edited by mmaciekk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli stożek to radziłbym Ci zainwestować w K&N oczywiście jest sporo droższy ale za to jest sprawdzony(sam mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) a nie jakieś no name(mówie o 1 linku) chyba że nie masz do wydania takiej sumki

Share this post


Link to post
Share on other sites

stożek K&N to ponad 100zl więcej, a jeżeli mój pomysł nie wypali to będę mniej w plecy, a jak będzie dobrze to kupie K&N

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba, że tak może powiesz jaki masz plan to może wspólnymi siłami z innymi zrobimy wydajniejszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy już kiedyś takie coś było, ale sam na to wpadłem, być może ktoś mnie wyprzedził

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale chce to zrobić w następujący sposób:

Please login or register to see this attachment.

w miejscu zaznaczonym na czerwono przepchnąć rurę z nierdzewki fi60mm - na zewnątrz przyczepić do węża który był przyczepiony do obudowy filtra a z drugiej strony przykręcić do niej filtr. opcją dla kogoś to chce by to wyglądało a nie działało może być na przykład cała rura zmieniona na alu a obudowa pomalowana na jakiś kolor. lub po prostu bez obudowy... dla mnie ma działać i ładnie brzmieć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

w miejscu zaznaczonym na żółto wywalić to rurę i przykręcić aluminiową elastyczną rurę także fi60 i doprowadzić drugi koniec do jakiegoś otworu w zderzaku

a teraz o surową ocenę proszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. fotka zapożyczona od użytkownika krzysio480 www.allegro.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Please login or register to see this quote.

1. Nie pamietam jak sie to dokladnie zwalo ale ten pomysl juz byl w hondzie seryjnie stosowany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> A nawet teraz czesto stosowane sa stozki w obudowach, wiec nic nowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

2. Nie zda to egzaminu jesli nie sprawdzisz dzialania takiego ukladu. Zbyt duza dawka powietrza (przy wyzszej predkosci) sprawi ze autko zacznie sie dlawic. Wiec rura dolotu moze okazac sie za gruba. Jesli tak bedzie to fajnie by bylo pomyslec tylko nad jakas przeslona w puszce filtra, badz otworami w jakims zagietym punkcie samej rury dolotu (ja tak mam, dmucha mi na kolektor przy okazji).

3. Tylko i wylacznie stozki markowych i uznanych firm. K&N to jest zupelne minimum. A zeby bylo mniej zabawy to najlepiej kupic sam wklad K&N, nie bedziesz musial pruc puszki filtra.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by jaczylibodzio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lambert86

Póki co sie niewypowiadałem w tym temacie tylko go sledziłem intensywnie bo sam chce zrobic sobie taki dolot i musze przyznac ze w tym szalenstwie jest metoda czekam na efekty i zycze udanej przerobki

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie się znajduje przepływomierz powietrza? bo nie mogę znaleźć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> i czy w ogóle jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam założnony stożek K&N w oryginalnym air boxie przy wyższych prędkościach nie ma problemu z dławieniem jest wszystko super, a jeśli zostawisz bez osłony stożek to jego dźwięk będzie podobny do diesla(klekot

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">) i moim skromnym zdaniem powinieneś zrobić sobie dolot z kwaskówki o tej samej średnicy co seria ew. zbliżonej do serii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale ty chyba jeździsz na benzynie a ja w większości na gazie więc... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Please login or register to see this quote.

A gdzie masz nadmuch zimnego powietrza poza seryjnym? Bo wlasnie o takim mowa...

Prostuje swoje wypowiedzi jesli byly niejasne... Wyzej piszac "dolot", mialem na mysli nadmuch

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A jesli mowa o jezdzie na benzynie to wlasnie takie sa efekty gdy za duzo powietrza doprowadzimy. Na gazie sie nie znam, bo uwazam ze jest do zapalniczki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by jaczylibodzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...