Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest killerGT

wentylator

Recommended Posts

Guest killerGT

Witam.

Chcial bym zrobic w mojej vectrze dodatkowy przelacznik do recznego wlaczania i wylaczania wentylatora na chlodnicy, u mnie ten wentylator zalacza sie automatycznie po przekroczeniu okolo 95 stopni, pochodzi chwile i sie wylaczy. Przy ostatnich upalach nawet chwile w korku postoje i sie przegrzewa ;/ Wie ktos moze jak zrobic takie cos ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pomysł nie głupi ale po co w tym wypadku poprawiać fabrykę ? Czy nie lepiej posprawdzać czujnik temp ? Może głupie 30 zł i masz jak powinno być fabrycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taki ręczny włącznik wentylatora- w londynie bardzo przydatny. Zrobić bardzo prosto, ściągasz z wiatraka końcówke wkładasz tam 2 przewody, zakładasz końcówkę i ciągniesz do środka kabel(gruby bo się spali), pod jakiś włącznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Niestety bez druciarstwa sie tu nie obejdzie, problem dotyczy tutaj glownie ludzi poruszajacych sie duzo po miescie, ja juz doswiadczylem wywalenia plynu w korku i przez to ze sie silnik tak gotowal poleciala pompa wody ( rok temu ).

Sprawdzanie czujnika temperatury nic nie da bo on tu nic nie jest winny, dziala prawidlowo tylko poprostu zanim zbije temp to i tak silnik swoje dostanie.

Opcje znam trzy, z czego jedna jest niewykonalna na chwile obecna.

1.) znalesc oryginalny czujnik dla jakiegos "cieplejszego kraju" co by wlaczal wentylator wczesniej - jak na chwile obecna nie widze nic takiego, a od diesla chyba nie bedzie dobrym pomyslem bo za wczesnie by sie wlaczal

2.) Zrobic reczny wlacznik wentylatora jak napisal el_ryba.

3.) Zamonotwac czujnik ( wlacznik wentylatora ) od Poloneza, trzeba tylko ktorys kabel przerobic/odlaczyc. Slyszalem to juz od paru roznych osob.

Jest przekichane neistety w te upały ... przydalby sie drugi bieg albo cos, bo tak to silnik sie sam we wlasnym sosie gotuje...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki dodatkowy właczni wydaje mi sie zbedny. Na codzień poruszam sie po wawie a czasem jest na prawde ciepło i nigdy nie miałęm kłopotów ze zbiciem temperatury.

Jeśli wiatrak jest jednobiewy to na szrocie mozna dokupic II biegowy i powino pomóc.

Jeśli wystapi sytauacja ekstremalna mozna mu pomóc właczająć nawiew ciepłego powietrza na 4 biegu. Co prawda w oplu cały czas płyn krąży w nagrzewnicy ale pęd powietrza przez nagrzewnice skutecznie wspomoże chłodnice. Tylko komfort jazdy znacznie sie obniży, ale lepiej niż zagorowac silnik i wydac kilka stów na wymiane uszczelki pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja także kilka dni temu byłem w Bydgoszczy i Toruniu w korkach. Na prawdę było gorąco i nic się nie stało. Wydajny fabryczny wiatrak daje radę. No chyba, że Wasze mają wytrzepane szczotki lub wirniki i nie mają pełnych obrotów. Ale dziwne, bo mój ojciec ma babcię 18 letnią na gazie już 6 rok i w upałach też daje radę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest killerGT

Witam

Dzieki za wszystkie komentarze, w tym tygodniu bede probowal zrobic ten wlacznik. Wszystko bylo by ok gdyby nie to ze mam uszkodzona chlodnice, tzn mam ulamana ta plastikowa rurke-koncowke na ktora wchodzi ta krotka gumowa rura, trzyma sie ona na koncowce scisnieta na maxa obejma, gdy temperatura wzrosnie do okolo 100 stopni to ta rura sie zeslizguje i wywala mi wode z chlodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wylewa się bo wtedy termostat otwiera duży obieg...możesz próbować to skleić ale jest to tak newralgiczne miejsce, że chyba będzie trudno.....

Miałem podobnie i skończyło się wymianą chłodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem to ułamane, aż później pękło do końca i miałem lipe ! za 300 zł masz nową chłodnice i problem z głowy !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest killerGT

No bede probowal to skleic, kupilem poxipol, na ulotce pisze ze wytrzymuje do temperatury 120 stopni, juz nawet wiem jak to zrobie, wsadze w srodek mniejsza rurke o odpowiedniej srednicy, ktora uzyje jako zlaczke, wszystko na tym poxipolu, a jezeli to nie wytrzyma to myslalem zeby nagwintowac kawalek metalowej rurki i wkrecic na kleju w ten plastik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy 300 zł to naprawde taka bariera !? Mniejsza rurka w środku- mniejsza średnica, a więc mniejszy przepływ cieczy chłodzącej = słabsze chłodzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest killerGT

Please login or register to see this quote.

Zrobilem tak jak pisales, ale nie dziala ;/ napisz cos konkretniej, moze jeden z tych kabli trzeba pod akumulator podlaczyc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najłatwiej to zrobić tak. Bierzesz przewód i włącznik. Włącznik montujesz sobie w kabinie i do jednego bieguna włącznika podłączasz przewód i do drugiego również. Przewody skłądasz razem żeby szły aż do przewodu podpiętego do włacznika w chłodnicy. Sa tam dwa przwody do jednego podączasz jeden przewód prowadzący z kabiny a dodrugiego drugi przewód-. Włącznikiem w kabinie zamykasz obwód i wentlator działa jak wyłaczysz to przestaje. Tylko nie odłacz tego włącznika siedzącego w chłodnicy bo jak sie zagapisz lub zapomnisz właczyć wentylatora to bedzie po uszczelce pod głowicą.

Jak coś opisałem nie jasno to pisz spróbuje to rozrysować bo pisać jest mi trudno to zrozumiale i przejrzyscie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest killerGT

Powiedz mi jeszcze gdzie znajduje sie ten wlacznik w chlodnicy, bo ja zrobilem tak jak ty mowisz tylko ze podlaczylem te kable bezposrednio pod wentylator. No i nie dzialalo.. ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest wkręcony w chłodnicę na dole. O ile pamętam masz 1,6 i jest to na dole po lewej stronie. Ten włącznik ma za zadanie zewrzeć tylko kable i wentylator będzie działał. Powiem może tak weż spinacz do papieru i rozegnij go, wjmj wtyczkę od czujniak w chłodnicy i włóż koncówkispinacza w otwory we wtyczce Jeśli bedziesz miał włączony zapłon to wenylator będzie sie kręcił. Musisz zrobić instalację podobą do tego spiacza. Tylko zamiast spinacza uzywasz przewodu i na środku montujesz włącznik żeby załączął wentlator lub go wyłączał.

Zrób eksperymant ze spiaczem a zrozmiesz zasadę działania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No ja kiedys podobnie zrobilem w pontiacu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przekaznik wentylatora jest sterowany"MASA" czyli + cewki przekaznika jest podpiety na stale do zasilania (linia 30 lub 15) a - cewki jest zwierany przez czujnik temperatury do MASY

Mozna zrobic tak jak Sołtys85 napisal ale powoduje to koniecznosc ciagniecia dwuch kabli i do tego jeszcze trzeba zrobic polaczenie na "wolnym powietrzu"

Ja wpialem sie bezposrednio na przekazniku (a wlasciwie jego cokole) i na mase w kabinie. Innymi slowy szukasz masy przy skrzynbce bezpiecznikow (zazwyczaj jakas sruba na slupku wystarczy) nastepnie montujesz przelacznik tak by sie latwo przelanczalo, a potem jeden przewod przeciagasz do komory silnikow i ciagniesz go do skrzynki z przekaznikami dla wentylatorow - zazwyczaj kolo akumulatora (ale nie wiem gdzie sa w VA, w pontiacu mialem go rzaem z bezpiecznikami wiec nie mialem daleko). Teraz musisz zlokalizowac przekaznik ktory zalancza wentylator i pod przewod sterujacy podlanczas twoj kabelek (ale uwazaj bys niw podlaczyl sie pod zasilanie cewki !!!)

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest killerGT

Ok, dzieki za porady, w wolnej chwili postaram sie to zrobic i napisze co i jak.

No i zabralem sie do tego dzisiaj i w koncu udalo sie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> w sumie poszlo w miare gladko, zrobilem ten wlacznik sposobem Soltysa85 bo wydawal mi sie latwiejszy, najwieksze problemy mialem z przeciagnieciem kabla z komory silnika do kabiny.. ale jakos poradzilem sobie. Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Edited by killerGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...