Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pagaj4

EGR wyrzuca olej

Recommended Posts

EGR wyrzuca olej. Jeżeli zawór EGR wyrzuca olej, a auto odpala bez problemu, nie świeci sie check, to może znaczyć, że ten zawór jest uszkodzony?, czy wymiana zaworu na nowy może coś w tym temacie poprawić?

Widziałem ogłoszenie na allegro, że jest zakład regenerujacy zawory EGR do diesli opla, czy ktoś może juz z tego korzystał?

aw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.U mnie też wyrzuca olej i nic.To zależy ile tego oleju wyrzuca.Jeżeli są to minimalne ilości to tak może być bo trochę oleju zaciąga z pompy podciśnieniowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

U mnie też wyrzuca przez tą małą dziureczkę na wąż od interculera.Nie wiem co to znaczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie jest to samo. Prawdopodobnie pompa Vacum puszcza olej w wyniku czego we wszystkich wężykach podciśnieniowych są ślady oleju.Na szczęście tylko trochę więc jeżdżę i sie nie przejmuję.

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

U wszystkich wyżuca z tego samego miejsca-przez malutką dziurkę w zaworze ERG.

Ale to napewno nie prez Vacum pompy,tylko od nadmiru oleju w wężach i interculerze.A sam olej w węże i interculera pcha turbina.Odepnij waż od metalowej rury z turbiny i zobacz jak w środku ładnie płynie olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ,który później zapycha interculer i idzie aż do zaworu ERG co widzimy na twoim obrazku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.Nie jest to olej z intercoolera tylko z pompy Vacum na 100%.Ja mam DTL-a i też mi troszkę wyrzuca olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

A z skąd olej w pompie vacum???!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by raffik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raffik: skąd nie z kond!!!

A Pan andrzej244 teorie tworzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Śladowe ilości pod EGRem są zupełnie czymś normalnym i nie są na pewno z pompy vacuum.

Gorzej jak leje się jak ze świni ale w tym wypadku pocenie się węża w tym miejscu jest normalne.

Generalnie rada dla kolegi - nie ma się czym martwić.

Edited by DJ_Tomcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co widziałem podczas wymiany pompy Vacum jest ona smarowana olejem silnikowym stąd według mnie może być olej w pompie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

DJ Tomcat - racja "skad"

andrzej244 - Nie to że byśmy sie czepiali,ale wyraźnie wyglada na to że mylisz cały czas Vacum pompe podcisnieniową z czymś innym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> .Absolutnie żadna z trzech vacum pomp nie jest smarowana olejem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Owszem, pompa vacuum jest smarowana olejem, ale nie jest ona w bezpośrednim obwodzie z EGR.

Śladowe ilości oleju pojawiają się w wężach Turbina => Intercooler => EGR, stąd EGR pluje olejem a pompa próżniowa nie ma tu nic do tego.

Edited by DJ_Tomcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest tego oleju trochę więcej niż na załączonym zdjęciu. mam nawet mokrą od oleju matę wygłuszającą maske silnika, ale fakt, że auto odpala bez problemu i nic sie nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powycieraj wąż pod EGR i zobacz jak szybko pluje i jak bardzo :-)

Jednak przed, zrób fotkę i wklej tu ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

No i właśnie,jak tak już wali olejem z ERG-a to ile tego musi być już w interculerze??!!

Czy w takim wypadku interculer sie nie zapcha?????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

DJ_Tomcat czy mógłbyś to mi wytlumaczyć!! Bo jezeli dobrze cie zrozumiałem ,to napęd pompy jest smarowany olejem . I gdy się olej przedostanie do wewnątrz pompy ,to jest automatycznie zasysany do elementów sterujących!! Czyli elektrozaworów . I wykonawczych czyli EGRitp..poprzez te przewody podciśnienia !! .Dobrze to rozumuję czy zle !

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzyjcie sobie zawór w środku. Opisałem to w próbie regeneracji. Pompa podciśnienia jest połączona z przestrzenią NAD membraną, a olejem pluje z otworu znajdującego się POD membraną.

Zatem jedyna droga, to przez uszczelnienie grzybka zaworu lub dziurawą membranę (byłby check).I nie z pompy podciśnienia, tylko z węża dolotowego.

PS. mój zawór nie pluje :-) Wymieniłem miesiąc temu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

Zawór nie pluje-jeszcze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo jeżeli nie przepłukałeś węży i interculera to za miesiąc zacznie pluć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

No tak w twoim przypadku tak bylo. Ale mnie interesuje gdy np. do pompy dostanie się olej!! Czy jest możliwość przedostania sie tymi przewodami do elementów wykonawczych. W twoim przypadku nie!! Bo miałeś sprawną pompę!! Ale jakie objawy będą przy wymienionym przypadku??? Czyli gdy od rozrządu dostanie sie olej do wewnątrz pompy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Wektor i DJ_Tomcat za wyjaśnienie.

Teraz wiem, że to nie z pompy podciśnienia tylko z turbosprężarki:

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GTyminski

W mojej Vectrze (2.0 DTH) zawór EGR szczy olejem na prawo i lewo.

Czy jak wyczyszcze EGR i węże, to będę miał spokój na miesiąc? :-)

I potem zacznie znowu szczeć tym olejem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

Przeczytaj kolego uwaznie cały temat - post po poscie !!!

A w tedy sie dowiesz skąd problem i co boli twoja VIKI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem 3 tygodnie temu olej - z syntetyka(castrol magnatec) na półsyntetyk castrol magnetec 10w40(z beczki), turbina o wiele ciszej chodzi i przestało pryskać olejem z zaworu egr.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam, że przebieg autka to:210000 km.

Niestety po około półtora miecha olej nadal pryska z egr.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne. Mi wymiana oleju nigdy nie pomogła.

Przy okazji: EGR wymieniałem na początku lipca, nadal nie pluje olejem:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kusztyk

Witam

Koledzy dzisiaj wymienialem olej i patrze z tego:

Please login or register to see this link.

to ma taka dziurke od spodu i chyba z tej dziurki olej tryska ;P Poniewaz byl ten szlauf nizej taki spocony itp wytarlem go przy nastepnej wymianie zobacze czy tez bedzie spocone. Czy to prawidlowe i co to jest ?

Edited by zubek73
łączę tematy - używaj wyszukiwarki / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest zawór EGR. U mnie też z niego kapie olej. Najprawdopodobniej turbina puszcza olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...