Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Janek_uk_pl

Urwałem szpilkę przy odkręcaniu kolektora wydechowego

Recommended Posts

Urwałem dzisiaj szpilkę w lewym dolnym skrajnym rogu od kolektora wydechowego ,śruba została w bloku uff (reszta się wykręciła bez problemów)

(Podjąłem sie wymiany ponieważ spaliny przedostawały sie do środka kabiny a osłona kolektora była cała odymiona spalinami pod spodem ,po ściągnięciu kolektora okazało sie że jest pęknięty od wewnątrz ale nie widać tego pęknięcia na zewnatrz)Nowy kolektor gm oryginał 130 pounds nie ma wyboru trzeba kupić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Tylko proszę poradźcie co z tą śrubą urwana zrobić <_<oczywiście mowa o X20XEV Co za silnik UFF

Edited by Janek_uk_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nawiercanie i gwintowanie

roboty od groma i lepiej oddac to komus do zrobienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem to niedawno tyle, że w Astrze. Szpilka została w kolektorze. Cała robota trwała może z 15 minut (rozwiercanie i gwintowanie). Z blokiem jednak jest trudniej bo trzeba się nagimnastykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba zacisnąć zeby wiertarka w dłoń i do ataku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja nasmarowalem pasta do tlumikow uszczelke i przykrecilem pozostale sruby jak narzie zrobilem 3 tys km i nic sie nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jutro jadę do mechaniora ale pewnie nie będzie to tania przyjemność ,a wiertarkę kątową chyba nie opłaca się na tę okazję kupować

Czy kolektor wydechowy w 1.8 16v jest taki sam jak 2.0 16v XEV jednym słowem czy kolektor wydechowy podpasuje mi z jakiegoś 1.8 16 v do 2.0 16 v XEV

Pilne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

główka katowa do wiertarki kosztuje na allegro 30 zl wiec mysle ze sie oplaca,bo mechanik moze zepsuc wiecj i pwoie ze nie jego wina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wy na to opyla się czy nie

Please login or register to see this link.

Tak w sumie się zastanawiam czy kupować ten kolektor bo mój jest pęknięty w środku ale jeszcze nie na zewnątrz więc gdybym go trochę podszlifował może pożył by jescze w sumie tylko uszczelka była dmuchnięta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kolektora to niestety nie odpowiem, ale jeśli nie chcesz kupować wiertarki kątowej to podjedź do dobrego warsztatu blacharko-lakierniczego i powinni taką mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jutro jeszcze spróbuję sam z ta szpilką powalczyć odkręcając pompę wspomagania jak się nie da do południa to idę do mechaniora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

To X 20XEV zaczyna mnie męczyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po naprawie nowe szpilki wkręcaj na środek, który zapobiega zapiekaniu się szpilek, ja tak robiłem. Czy pomaga? Nie wiem bo po zmianie kolektora nie odkręcałem jeszcze.

Edited by Robix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety szpilki nie udało mi sie dzisiaj rozwiercić(narozkręcałem się i namęczyłem od cholery) a,fachowiec był niedostępny ,i zakręciłem pęknięty kolektor dałem nową uszczelkę i w sumie jest lepiej niż było przed ,ale zastanawiam sie jak szybko wydmucha tę uszczelkę w miejscu brakującej szpilki ,Dać do fachowca i zrobić wszytko porządnie czy po prostu jeździć teraz aż całkiem szlak trafi kolektor i wydmucha znowu usczelkę ,co radzicie???

Ta vectra spędza mi sen z powiek (a mialem kupic mondeo)

Edited by Janek_uk_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chłopie nie przejmuj się tak bo osiwiejesz, to tylko wozidło

ja z wydmuchana uszczelka i peknietym kolektorem jezdze juz ponad rok i jakos sie tym szczegolnie nie przejmuje, ale dzis zakupilem wykretaki do urwanej szpilki. Nie uda mi sie jej wyciagnac to kij jej w oko, zostanie tak jak jest na następny rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta vectra spędza mi sen z powiek (a mialem kupic mondeo)

Nie każda morda pasuje do forda :-)

Moja pasuje bo mi się nie psuje. Tylko korniki (stalożerne) go zeżarły :-(

Co do wydechu to zapodaj mu pasty wysokotemperaturowej i nie hacz podwoziem o krawężniki i tym podobne budowle inżynieryjne. W escorcie też tak przykręciłem kolektor, i jak gdzieś zahaczę to natychmiast pasta się kruszy.

Edited by esiuabek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak tylko niedługo spodziewam się dzidziusia i nie chcę żeby wdychał spaliny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę sie pod temacik.

jak lepiej jest próbować wykręcać urwaną szpilke kolektora - na zimno czy na gorąco?? czy zamiast oryginalnych można wsadzić szpilki pochodzące z malucha? na oko wyglądają podobnie. ktoś próbował takiego rozwiązania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy ostatniej wymianie mechanik urwał górną skrajna prawą szpilke nic nie mówiąc przez co poszła uszczelka. Wiec postanowiłem ją wymienić. Nawierciłem szpilke i wykrętakiem chciałem ją wyciagnac lecz wykrętak się złamał i teraz żadne wiertło nie chce ,,przebic się ,, przez ten wykretak. Co robić? Czy istnieje jakieś mega twarde wiertło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. Z diamentową końcówką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się że wiertło tutaj nie pomoże ;/

A nie ma tam miejsca aby jakoś dospawać kawałek śruby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możesz czymś cienkim puknąć w wykrętak tak żeby się poluzował i wypadł ?

Wykrętaki mają przeważnie duży skok gwintu i niewiele trzeba żeby się obluzował w wywierconym otworze.

nie jeden tak ułamałem i zawsze udawało się jakoś go "wydłubać"

Share this post


Link to post
Share on other sites

.lepszym sposobem od rozwiercania jest wlasnie spawanie, przy okazji element sie nagrzeje i latwiej sie wykreca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...