Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Batmanikus

Brak regulacji wentylatora

Recommended Posts

"Upsuło" się coś grrrr. Chodzi o to magiczne pokrętło do regulacji szybkości nawiewu. Mam tylko albo zero albo max. Mogę kręcić od zera i nic i dopiero na samym końcu zakresu włącza się istna dmuchawa. Da się coś domowym sposobem zrobić czy coś trza wymieniać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

To co się "upsuło" to na 99% rezystor ( opornik ) dmuchawy - kupic nowy i wymienic, znajduje sie toto w zespole dmuchawy pod oslona podszybia ( dostep od strony maski ). Bylo nie raz, poszukaj.

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że to to?

Please login or register to see this link.

Dzięki za odp, zaraz zabieram się za grzebanie w archiwach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Tak to to, tylko musisz przy zakupie mowic do jakiego auta i czy masz klime czy nie bo tam zdaje sie rozne sztuki byly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed chwilą zauważyłem, że jak poruszam kółkiem to zaczyna wiać. Wieje też jak wracam z max na wolniejsze a jak z wolniejszych na max to nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Jakby padl rezystor to by zaden bieg nie dzialal. Pewno szlag trafil pokretlo regulacji. Sproboj je przelac WD-40 moze jeszcze sie wskrzesi. A jak nie to wio na szrot

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby nie działał żaden bieg !.

Przecież czwarty bieg omija opornik i idzie bezpośrednio na dmuchawe.

Poza tym jakby padł ten mały oporniczek na górze to by nie było wszystkich 3 biegów a jakby padły poszczególne oporniczki zatopione w tej kostce zeilonej to by nie bylo tylko tych biegów gdzie padły oporniczki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli reasumując? Muszę rozkręcić deskę i zobaczyć pokrętło pewnie? Tylko, że nie zdążę - jutro do pracy a w sobotę brat się żeni a ja muszę po przyjaciółkę do Piły pojechać. Oj będzie gorąco - w dosłownym tego słowa znaczeniu... hahahahaha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym przed rozkręceniem plastików obejrzal opornik a dokładniej jego styki i ewentualenie pozaginać styki podczyśćić i wpryskać jakiego płynu poprawiającego styczność.

Jeżeli to nie pomoże to chyab trza bedzie wyjac pokrętło i je oczyścić no chyab ze juz są styki wypalone to wymiana.Jak coś to służę pomocą gdyż robiłem całą dmuchawę ostatnio ,robiłem wszystko rozbebeszałem plastiki czysciłem pokrętla ,silniczek rozbieralem i go zregenerowalem opornik itp.

Powiem ci że jak będziesz chciał rozebrać włączniczek to musisz rozwiercić plastikowe nity i wtedy on sie zdejmię.

Edited by luki32

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Please login or register to see this quote.

No u mnie padl... i mialem te same objawy co kolega

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by jaczylibodzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale co padł ci ten mały oporniczek na górze opornika tego dużego zielonego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Si senior

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi tez on padł kiedyś ten mały i nie działały 3 biegi a 4 działał,bo czwarty omija ten opornik i idzie bezposrednio na dmuchawe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Pogubilem sie,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrz na włączniku są 4 biegi co nie?

4 bieg dmuchawy omija opornik i nie jest zalezny od niego tylko idzie sobie prosto na dmuchawę.

Po załączeniu biegu 1 prąd idzie na opornik a że opornik odpowiadający biegowi 1 ma duży opór przez to silniczek ledwie co się kręci bo opornik skutecznie zmniejsza natężenie prądu. Po załączeniu 2 biegu opornik odpowiadający biegowi 2 ma już coraz mniejszy opór czyli i natężemnie prądu jest większe a co za tym idzie wiatarczke kręci się mocniej.

Po załączeniu 3 biegu opornik odpowiadający biegowi ma jeszcze mniejszy opór przez co wiatrak kręci się coraz to szybciej,bo prąd idący do silniczka ma większe natężenie

Bieg 4 nie jest ograniczony żadnym opornikiem i dlatego po załąćzeniu tego biegu wiatrak zasuwa jak głupi.

Te oporniki od biegów 1,2,3 są zatopione w tej dużej zielonej kostce opornika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy to ma wpływ jeśli ruszam pokrętłem góra - dół i coś tam zaskakuje? (góra - dół, nie lewo - prawo)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

luki pogubilem sie w tym co czytalem i w zalanych opornikach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja zrozumialem ze szlag trail ten ktory jest z boku zielonej kostki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Owszem, masz racje ze tam sa 3 oporniki i kazdy ma inny opor. Ja to wiem, moze troszke namieszalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Batmanikus - nie ma zadnego wplywu. To pokretlo na 100% Jest z dostaniem sie tam troszke roboty no ale nic nie poradzisz. Najpierw wyciagniecie schowka, pozniej zegarka i plastiku pod zegarami (nie wiem czy z kiery tez nie trzeba sciagac). Pozniej odkrecasz sterowanie nawiewem i sciagasz ciegna od regulacji nawiewu. No i z tylu bedziesz mial kabelki jeszcze do odpiecia. Chwile to schodzi jesli nigdy tego nie robiles...

Edited by jaczylibodzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko uważaj abyś nie połamał zaczepów od cięgieł,bo mi się połamał 1 ale na szczęście super glut działa cuda i wszystko jest gites.

Tylko tak jak mówie jak wyjmiesz włącznik to żeby rozebrać go na części musisz rozwiercic plastikowe nity.Ja je rozwierciłem w ten sposób ,że nagrzewałem wiertełko świeczką i wjeżdzałem z tym w plastikowe nitki.

Potem sćiagasz z zaczepów i już masz włącznik rozebrany.Jeśli styki są wypalone to pozostaje ci wymiana ,a jeśli są zasyfione to dobrze je wyczyść papierkiem wodnym i wpryskaj tam płynu do styków elektrycznych ,on zapobiega zaśniedzieniu (patyna) ,poskładaj to do kupy ,od razu ci powiem,że jak ci słabo swieci podświetlenie panela ogrzewania to możesz wyjąć światłowody i wyczyścić.Ja u siebie tak zrobiłem to efekt był super z porównaniu przez rozebraniem.

Jak masz jakieś pytania jeszcze to dawaj,pomożemy ci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękować, dziękować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Doszedłem do wniosku, że jak rozkładać to wszystko i zajmęsię tym podczas montowania BC. Czyli gdzieś w lipcu. Wtedy będę rozkładał i pytał w razie czego.

luki32piszesz, że trza uszkodzić plastikowe nity. A podczas montowania to co z tym? Nagrzać i zrobić coś na wzór nitów na nowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ,włącznik dodatkowo ma 2 zaczepy ,po prostu rozwieracasz nity robisz włącznik i wkładasz tak jak jest nic nie musisz dorabiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpadł mi do głowy pomysł, ale nie wiem czy dobry bo nigdy na szczescie tego nie rozbierałem.

Czy po wyjeciu radia nie da sie zdemontować tej kostki od regulacji nawiewu? przeciez ona jest bezpośredno nad radiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi się wydaje ze nie da rady bo przecież po zdeemontowaniu radia masz nad nim zabudowaną przestrzeń ??

A i tak tam trzeba jeszcze manerować śrubokretem zeby zaczepy podważyć włącznika co nie jest łatwe i trzeba wypiąc wtyczkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...