Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tuning Vectry C w firmie BSR


hapko
 Share

Recommended Posts

Dziś zafundowałem mojej Viki zestaw tuningowy BSR Stage 1 czyli zmieniłem program w ECU.

W końcu auto zaczęło jechać tak jak powinno :)

Różnica w przyśpieszeniach jest niesamowita.

Do 100km/h poprawiło sie o jakieś 1,5s

Natomiast elastyczność np 100-150 na 4 biegu jest o ok 2,5s lepsza - to naprawde czuć :D

Na 1 biegu pomimo kół 225/45/18 mogę zapomnieć o trakcji nawet na idealnie gładkim i suchym asfalcie...

Cała operacja to podłączenie dostarczonego "pudełka" do złącza diagnostycznego i przeprogramowanie ECU... całość trwała ok 6 minut ;)

Podczas jazdy próbnej od pierwszych metrów czuć że auto zmieniło sie nie do poznania... :D

Ile auto ma teraz mocy ? - dokładnie nie wiem ;)

BSR podaje że ma mieć nie mniej niż 204KM i 310Nm

Na forach angielskich wyczytałem że średnio po Stage 1 silnik ten osiąga 220KM i 330Nm więc jestem dobrej myśli :D

Jak tylko będę miał możliwość to lece na hamownie ;)

BSR Stage 1 - Vectra C 2,0 T

BSR ma w ofercie zestawy do tuningu VC/Signum 2,0T 2,8T i 1,9 CDTI

w przypadku diesla deklarują moc 184KM i 412Nm :)

Dla klubowiczy mamy zapewniony rabat i stałą cenę za Stage 1 ;)

Wszelkie info znajdziecie na www.bsr-performance.pl

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Kafi

Fiu fiu własnie przeglądam stronke BSR i jestem pod wrażeniem :) gratulacje w takim razie ale mam jedno zasadnicze pytanie :) jaki był koszt tego magicznego pudełka??

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kafi

Cena wydaje mi się rozsądna, zatem tego co moge życzyć to tylko zdrowia i pociechy z nowej fury i zastrzyku mocy ktory dostała

Pozdrawiam !!

Link to comment
Share on other sites

cos cienko tego diesla podkrecaja

tylko 184

robia lepsze wyniki w UK ;)

co do BSR w 2,0T

bardzo popularny jest na forum vectra-c.com

sporo furakow ma to zapodane

i ludzie chwala

Link to comment
Share on other sites

Guest ares

hm jakos nie jestem przekonany do boxa i jego wlasciwosci takze ja tu najpierw bym podszedl do tego z dystansem i od kuchni :)

Link to comment
Share on other sites

ares

to nie jest box ktory sie wpina i zostawia w instalacji

poczytaj na stronie producenta i co Hapko napisal ;)

do tego firma sprawdzona w UK

Link to comment
Share on other sites

KURDE !! I sa w Warszawie !! Jade ! Hapko - ile zabule za OPC 255 ?? cool.gif

nawet nigdzie nie musisz jechać

skontaktuj sie telefonicznie lub przez gg a na drugi dzień będziesz miał paczke kurierem ;)

z 255 robią 285 KM i 480Nm

koszt około 3000zł

Link to comment
Share on other sites

No nie !! I wpinam to tam gdzie jest gniazdo (pod popielniczka), wciskam guzik i moge odleciec na orbite okoloziemska ?!?! :o

Edited by kalixt
Link to comment
Share on other sites

cos cienko tego diesla podkrecaja

tylko 184

robia lepsze wyniki w UK ;)

co do BSR w 2,0T

bardzo popularny jest na forum vectra-c.com

sporo furakow ma to zapodane

i ludzie chwala

Witam!

No to może ja coś powiem :)

Jeżeli chodzi o podkręcanie w ogóle, to robi się to tak, że auto wjeżdża na hamownię Rototest i tam jest robiony wstępny soft, mierzone wszelakie parametry pracy silnika, dobierany odpowiedni moment w stosunku do uślizgu kół, temperatura gazów wylotowych itp, itd. Potem wrzucany jest do kilku egzemplarzy testowych i jazda na pierwsze testy drogowe. Potem powrót na hamownię i poprawki. Czasami cały proces trwa miesiąc czasami 10 miesięcy - lepiej protestować nić później mieć wypalone gniazda zaworów od za wysokiej temperatury spalin.

Ustalając moc i moment podawane "marketingowo" robi się kilkanaście pomiarów rożnych aut, odrzuca wyniki skrajne, a z pozostałych robi średnią. Tak więc w jednym egzemplarzu może wyjść +4Hp, w innym -3H. Zresztą pomiar na hamowni inercyjnej obarczony jest kilkoma % błędu, więc ciężko to zmierzyć. A hamowni klasy Rototest chyba się w Polsce szybko nie doczekamy - ciągle to jest SAKRAMENCKO drogi sprzęt.

hm jakos nie jestem przekonany do boxa i jego wlasciwosci takze ja tu najpierw bym podszedl do tego z dystansem i od kuchni :)

A fuuuu, a beeee, boxy do kosza i to od razu!! A czemu - posiłkuję się cytatem z naszej strony:

BOXy zniekształcają niektóre sygnały wysyłane do silnika celem zwiększenia dawki paliwa albo jego ciśnienia (są to jedyne operacje, które może wykonać taki moduł). Niestety takie manipulacje odbywają się całkowicie poza kontrolą systemu. Oznacza to, że moduły w istocie ?oszukują? systemy sterujące samochodu, co w konsekwencji powoduje, że wiele danych i wartości pomiarowych jest niepoprawnych:

* komputer pokładowy wskazuje zbyt niskie zużycie paliwa,

* praca układu antypoślizgowego ESP jest zakłócona z powodu zakłóceń w pomiarze momentu obrotowego,

* automatyczne skrzynie biegów osiągają niewłaściwy moment obrotowy,

* redukcja momentu obrotowego podczas zmiany biegów (pomaga osiągnąć płynność i wpływa na wytrzymałość) nie jest zachowana,

* działania filtra cząstek stałych nie będzie optymalne, co z dużym prawdopodobieństwem może doprowadzić do jego nieodwracalnego uszkodzenia,

* pomiar temperatury wydechu jest zakłócony,

* pomiar okresu międzyserwisowego jest zakłócony,

* system diagnostyczny nie funkcjonuje poprawnie.

O ile takie pierdoły jak wyświetlanie "Time for service" można sobie darować, to uszkodzenie filtra cząstek stałych nie jest już takie tanie do naprawienia, nie mówiąc o temperaturze spalania - za duża powoduje wypalanie zaworów i gniazd zaworowych - o ile zawory jeszcze się wymieni bez problemu, o tyle gniazda zaworowe w aluminiowych głowicach są niewymienne - głowica idzie do kosza.

KURDE !! I sa w Warszawie !! Jade ! Hapko - ile zabule za OPC 255 ?? B)

Aha - jak z gwarancja ?

Standardowa cena za Stage1 do 2.8T V6 255Hp OPC to 3250brutto + wysyłka. Ale to jest cena standardowa, a nie klubowa... :)

No nie !! I wpinam to tam gdzie jest gniazdo (pod popielniczka), wciskam guzik i moge odleciec na orbite okoloziemska ?!?! :o

No musisz jeszcze poczekać kilka/kilkanaście minut, odpiąć moduł, zrobić samoadaptację kompa i odlatywać :)

P.S.

Samoadaptację robi się dlatego, że do ECU wrzucany jest całkowicie nowy soft - nie ma żadnych danych historycznych z czujników, więc auto jedzie na mapie jakby "awaryjnej". Ale po kilkunastu kilometrach większość danych jest już zebrana i na ich podstawie dobierane są odpowiednie parametry pracy silnika. I wtedy zaczyna sie zabawa :)

A samoadaptacja to nic innego jak pojeżdżenie autem kilkanaście kilometrów - na początku może być nawet słabsze niż w oryginale, ale potem...

Mam nadzieję, że nie zanudziłem...

Pozdro!

Edited by BSR
Link to comment
Share on other sites

Guest dzix

Wreszcie dobra wiadomość dla ludzi którzy mają lub planują (:)) zakup benzyny T.

Wszędzie tylko diesel i diesel :)

Edited by dzix
Link to comment
Share on other sites

BSR - dzieki za odpowiedz ! Rozumiem, ze jak wejdzie na rynek Insignia to w niedlugim czasie rowniez to jej turbo benzyny bedziecie oferowali jakies zestawiki ?? :)

Link to comment
Share on other sites

BSR - dzieki za odpowiedz ! Rozumiem, ze jak wejdzie na rynek Insignia to w niedlugim czasie rowniez to jej turbo benzyny bedziecie oferowali jakies zestawiki ?? :)

No tu ciężko powiedzieć - wszystko zależy od tego jak szybko uda się zrobić testy drogowe. Dla 9-3 2.8V6 trwały 10 miesięcy nim osiągnęło się optimum. Zazwyczaj jest to jednak do miesiąca.

Link to comment
Share on other sites

No wiesz - Turbo X wszedl niedawno do sprzedazy a widze, ze juz oferujecie do niego tuning....stad moje domysly odnosnie Insigni....:)

Link to comment
Share on other sites

szkoda ze nie obsługuje silnika bez T;p

Powiem szczerze, że tuningowanie wolnossaków samym softem jest niemal niemożliwe, a przy grzebaniu w silniku przyrost momentu względem kosztów jest mało korzystny (porównując bez T i z T).

Niestety chyba najlepszym sposobem jest sprzedaż i zakupienie auta z T. Napisać łatwo, rozstać się ze swoim motoryzacyjnym pupilem już trudniej... Chyba, że jego następca szybko pozwoli zapomnieć :) Trzeba wyznaczać sobie cele i je realizować, potem nowe cele i realizować i nowe cele :)

Link to comment
Share on other sites

szkoda ze nie obsługuje silnika bez T;p

Pamiętaj, że większość tego softu po prostu zwiększa ciśnienie ze sprężarki i adekwatnie zwiększa dawki paliwa. Ot, i cała magia.

Bez zwiększenia przepływu powietrza, byłby problem ze zwiększeniem mocy.

Pozdrawiam, Adam

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj, że większość tego softu po prostu zwiększa ciśnienie ze sprężarki i adekwatnie zwiększa dawki paliwa. Ot, i cała magia.

(...)

Pozdrawiam, Adam

Ot nie do końca - nie jest to wbrew pozorom takie proste. Jak to jest dokładnie zrobione, tego BSR nie wyjawi nikomu, bo to jego tajemnica. Ale sam fakt, że przy zachowaniu podobnego stylu jazdy spalanie spada już świadczy o tym, że nie jest to tylko i wyłącznie zwiększenie ciśnienia powietrza i dawki paliwa. Co ciekawsze w np. w silniku Hapka w ogóle nie definiuje się ciśnienie sprężania, bo nie jest ono parametrem, a wartością obliczaną sobie przez ECU w celu osiągnięcia określonego momentu. A dla 9-5 Aero z 2001r prawidłowe maksymalne ciśnienie doładowania waha się od 0,8 do 1,4 bara - zarówno przy jednym i przy drugim można osiągnąć taki sam moment, bo wszystko zależy od warunków "otoczenia" :)

Link to comment
Share on other sites

Ot nie do końca - nie jest to wbrew pozorom takie proste.

Oczywiście, że nie. To modyfikacja map, korekty na obciążenie, konkretny silnik, i setki innych pierdół zapewne, żeby uzyskać efekt. W końcu za coś te tysiące się kasuje. Tym niemniej, bez znaczącego wzrostu przepływu trudno uzyskać efekt rzędu 10-15% i więcej. A na silniku wolnossącym wiele z przepływem się nie da zrobić, w przeciwieństwie do turbiny.

Pozdrawiam, Adam

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że nie. To modyfikacja map, korekty na obciążenie, konkretny silnik, i setki innych pierdół zapewne, żeby uzyskać efekt. W końcu za coś te tysiące się kasuje. Tym niemniej, bez znaczącego wzrostu przepływu trudno uzyskać efekt rzędu 10-15% i więcej. A na silniku wolnossącym wiele z przepływem się nie da zrobić, w przeciwieństwie do turbiny.

Pozdrawiam, Adam

Dokładnie :)

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie - jakto wpływa na zużycie paliwa?

Wpływa to na moją prawą stopę... teraz mocniej wciska gaz... ;)

Po ostatnim sparingu z BMW 740 wiem że jest dobrze... :D

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP