Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Maglownica montaż demontaż regeneracja


jabolkg
 Share

Recommended Posts

Dziękujemy za tak profesjonalnie opracowaną poradę :) :) :)

Myślę, że trzeba przykleić aby nie zaginęła

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest dziadekk1

mam takie pytanie czyli jak dobrze rozumiem z tego co przeczytalem to za stuk przy skrecie w lewo lub w prawo nie jest odpowiedzialna maglownica bo gdy skerecam w lewo to czuje przeskok i slychac maly odglos syukniecie a teraz tez w prawo

Link to comment
Share on other sites

mam takie pytanie czyli jak dobrze rozumiem z tego co przeczytalem to za stuk przy skrecie w lewo lub w prawo nie jest odpowiedzialna maglownica bo gdy skerecam w lewo to czuje przeskok i slychac maly odglos syukniecie a teraz tez w prawo

Jeśli jest to pojedyńcze puknięcie to nie powinno to być winą maglownicy. Po prostu sama konstrukcja maglownicy uniemożliwia powstanie takiego puknięcia. Jeśli jednak przy skrajnym skręcie kierownicy czujemy na kierownicy przeskakiwanie (puku,puk,puk...) to na 100% jest to maglownica.

Link to comment
Share on other sites

witam

u mnie przy szybkich ruchach kierownicy słychać wyrażne stuki, najbardziej wyczuwalne są one na lewym drążku kierowniczym. Odkręcałem go od koła i próbowałem szarpać ale żadnych luzów nie wyczułem oraz obracał sie dosyć ciężko wokół własnej osi. Maglownica nie cieknie. szukam rozwiązania tego problemu.

Link to comment
Share on other sites

Guest dziadekk1

wlasnie to jest pojedyncze pukniecie i nie wiem co to moze byc macie moze jakies pomysly ?w czasie jazdy tego nie slychac tylko czuc na postoju slysze ale tez trzeba wytezyc sluch

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a jak mam stukniecie podczas krecenia w lewą i prawą, podczas odkrecania, kiedy na skreconych kolach przy ruszaniu mi stuknie i czuje wyraznie na kierownicy i na nodze tez...

Link to comment
Share on other sites

Nawet patrząc na konstrukcję maglownicy można sobie samemu odpowiedzieć, że nie ma możliwości żeby pojedyncze pukniecie było spowodowane samą maglownicą bo niby gdzie mógłby wystąpić taki luz skoro maglownica to wałek zębaty i listwa czyli na prawdę mało skomplikowane urządzenie a jedyne miejsce podatne na luzy wyposażone jest w śrubę kasującą luzy.

Ja na waszym miejscu szukałbym na mocowaniu maglownicy do nadwozia albo na kolumnę kierowniczej. Kilka dni temu zakładałem do innej vectry kolumnę kierowniczą z regulacją i też na początku występowało puknięcie, ale okazało się, że po prostu za słabo dokręciłeś śrubę na łączeniu maglownicy i kolumny.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Kasator luzów masz przecież pokazany na drugim zdjęciu. Nie jest ukryty pod żadną zaślepką.

To co pokazałeś na zdjęciu to chyba zaślepka nakrętki wałka skrętnego, ale nie jestem pewny bo jest za blisko i nie mogę za bardzo skojarzyć, w którym to jest miejscu.

Link to comment
Share on other sites

na moim zdjęciu jest maglownica ZF, w maglownicy saginaw w tym miejscu jest własnie sruba kasatora luzu

magiel1in9.jpg

zastanawia mnie czy w tej maglownicy pod ta wlasnie zaslepka jest moze schowana jakas sruba

Tutaj są pokazane maglownice obu firm na i trochę widać różnice w budowie

Edited by dannn
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czy na tym wałku skrętnym jest łożysko, czy tylko tulejki? U mnie jak odłączyłem kolumne to właśnie na wyjściu tego wałka z maglownicy jest luz. Czy da się wyciągnąć ten wałek (do kabiny) bez wyciagania całej przekładni z auta?

Link to comment
Share on other sites

Są dwa łożyska. Jedno kulkowe na dole drugie walcowe na górze. Nie mam pojęcia czy dało by się zdemontować wałek prowadzący bez demontażu maglownicy, ale na pewno było by to bardzo utrudnione ze względu na ograniczone miejsce do manewrów.

Link to comment
Share on other sites

No i chyba niestety czeka mnie wymiana maglownicy :( gdy złapię za drążek kierowniczy po stronie prawej i ruszam góra - dół to słychać stukanie :( i na 90% jest to luz na listwie, mam listwe taka jak kolega BRh+ z zaślepką, czy da się jakoś skasować ten luz czy raczej przekładnia do wymiany ??? Samo uszczelnienie trzyma, bo wszystko suchutkie i nie widać żadnych wycieków.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest kami050

mam problem, zalozylem ten post poniewaz bylem w aso na sprawdzeniu bo mam stuki na kierownicy jak przejezdzam bo kostce brukowej lub nierownosciach (dolkach) i powiedzieli mi ze mam luz na krzyzaku, kupilem krzyzak bylem u mechanika i okazalo sie ze po sciagnieciu krzyzaka i ssprawdzeniu na i8madle zadnego luzuz na nim nie ma , teraz nie wiem czy to maglownica czy cos innego, jesli chodzi o drazki to byly sprawdzane i jest ok , maglownice wzrokowo sprawdzalem i nie ma wyciekow, moze mieliscie juz taki przyapdek , bo nawet w aso prawdy nie mozna sie dowiedziec ... ehh

Koledzy co ja musze jeszcze sprawdzic?

Link to comment
Share on other sites

Może to dziwne ale ja miałem stuki na kierownicy,które minęły po wymianie łożyska i poduszki pod przednim amortyzatorem.

Też z tym walczyłem i zupełnie przypadkowo to odkryłem.Po wymianie stuków na kierownicy brak.

Też podejrzewałem magiel,krzyżak i drążki u siebie.

Edited by OMG
Link to comment
Share on other sites

Guest kami050
nizej wrzucam zdjecie gdzie dokladnie jest ten luz u mnie , moze jest nie dokrecona maglownica , sam niewiem pomocypost-28559-1235145791_thumb.jpg

nikt nie potrafi mi pomoc? ,ja nie wiem juz co z tym robic ,moze mial ktos juz taki przypadek , moze mam maglownice nie dokrecona , co wy o tym myslicie?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

U mnie sytuacja wygląda tak, że coś stuka na wybojach itp.

Na postoju ruszając dość szybko kierownicą, widać, że pod tą osłoną drążka kierowniczego coś ma luz i lekko postukuje.

Dodam jeszcze, że zauważyłem iż moja osłona dobrze trzyma się ale tylko do maglownicy, na drążku chodzi luźno, domyślam się, że to jest przyczyną, tego całego zamieszania?

http://www.allegro.pl/item581787882_opel_v...rzekladnia.html

Korzystał ktoś z usług tej firmy?

Ewentualnie gdzie można na dolnym śląsku przeprowadzić wymianę maglownicy na zregenerowaną + oddać swoją? Chodzi mi o jakiś dobry i sprawdzony zakład :)

Link to comment
Share on other sites

Korzystał ktoś z usług tej firmy?

Nie znajdę w tej chwili kto ale firma ma bardzo dobre opinie. Reklamę mają podczepioną na forum VU.

Link to comment
Share on other sites

Tylko do łodzi mam 300 km w jedną stronę :rolleyes:

Najwyżej zamówię u nich niech mi przyślą do domu i sam postaram się zmienić, chociaż kiepsko to widzę, bez kanału albo jakiegoś podnośnika.

No ale dzięki za odpowiedź :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest kami050

a jesli jest niewielki luz na kolumnie ruszajac kierownica gora -dol ,naprawde niewielki, to mzoe byc to przyczyna podbijania kierownicy na wybojach i stukania krzyzaka ?,mam pojedynczy stuk jak ruszam kierownica

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP