Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest snopek1956

AUTO GAŚNIE :(

Recommended Posts

Guest snopek1956

Witam serdecznie!

Mam prośbę, jestem właścicielem OPla Vectry 1.8 benzyna +LPG (BRW) sekwencyjna, od pewnego czasu coraz częściej przy hamowaniu auto poprostu mi gasnie.Byłem na komputerze i nic auto bez zastzrezenczy może4 ktoś z Panstwa miala podobny przypadek i moglby doradzić cos w tej kwestii.Auto gasnie przy hamowaniu, i na paliwie (choc rzadziej) i na gazie....Mechanik rozklada rece, na komputezrze nie wykazalo błędu na jeździe probnej mechanika auto nie gzasło, cholera wie co jej jest.Mówią coś o przepustnicy.Może ktoś cos doradzi bo juz nie wiem gdzie szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz który to silnik 1.8 albo przynajmniej rocznik auta podaj bo na fotce słabo widać. Może być fotka spod maski.

Sprawdź czy gazownicy nic nie kombinowali z dolotem powietrza do filtra (chociaż przy sekwencji nie wpływa to tak bardzo jak przy starszych gazowniach).

Instalacja to pewnie BRC a nie BRW

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli to vectra przed liftem (<99r.) to może krokowiec brudny (przepustnica może też). Jak z obrotami na biegu jałowym - nie falują?.

Napisz kiedy wymieniane świece (jakie)? filtry (powietrza i gazu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak ci zubek na pisal, krokowiec 100%. czyszczenie pomoze na jakis czas a w przyszlosci trzeba kupic nowy albo czyscic jak sie tylko znowu pojawia objawy gasniecia. przepustnice tez mozna przeczyscic przy okazji ale to raczej nie jej wina. czesto jest tak ze po zalozeniu gazu silniczek krokowy przypiecze sie od wyzszej temperatury i to jest powod jego zlego dzialania.

przy sekwencji dolot, swiece ani przewody WN niw maja az takiego znaczenia i nie beda powodowac takich objawów.

Edited by pieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snopek1956

Please login or register to see this quote.

silnik 1,8, rocznik 1997/98 - przed liftem .Instalacja BRC (sorkii).Krokowy niby sprawdzali i jest ok.O przepustnicy coś kumpel wspomniał.Na jałowych obrotach nie faluje chociaż jak stoje na hamulcu to zdarzało się, że gaśnie.Świece wymieniane poczatkiem 2007 a wsie filtry w marcu tego roku.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od czyszczenia krokowca (+nowa uszczelka)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To juz poltora roku. Ile przejechales na swiecach? Kable WN tez wtedy wymieniane? Moze czas zmienic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

krokowca pewnie ci sprawdzili ze działa i to sie zgadza, ale to ze działa nie znaczy ze sie nie zawiesza i nie podnosi obrotów albo nie gaśnie. wyczyść krokowy a sie przekonasz ze mam racje. i tak jak zubek ci napisał kup nowa uszczelkę i ja załóż po czyszczeniu. uszczelka w ASO kosztuje ze 4 zl, weź sobie ze dwie bo za jakiś czas będziesz znowu czyścił.

napisze ci ze miałem dokładnie takie objawy jak ty i bylem pewny ze to gaz jest winny bo zaczęło sie to dziać miesiąc po założeniu gazu. pojechałem do gazownika który wsio sprawdził i powiedział ze od strony instalacji gazowej jest wszystko ok i żebym sobie krokowy wyczyścił albo wymienił. wyczyściłem i objawy ustały od razu. jeżdżę już tak ze 3 tygodnie i ani razu nie zgasł. poradę czyszczenia krokowca masz na forum. nie musisz go moczyć tak jak niektórzy piszą ze przez noc, ja mocze 10-15 minut a później patyczkami do uszu czyszczę.

Edited by pieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli silnik gaśnie Ci lub pracuje niestabilnie tylko po wrzuceniu luzu, to będzie krokowiec + ew. branie lewego powietrza - do sprawdzenia.

Jeżeli natomiast przy wrzucaniu luzu silnik schodzi ślicznie i za każdym razem prosto do obrotów biegu jałowego, bez zafalowań, a gaśnie lub skaczą obroty biegu jałowego jak wciskasz hamulec, to masz nieszczelność w obwodzie wspomagania hamulca (pewnie uszczelka, membrana lub jej obudowa) - to tędy zasysa lewe powietrze zubożające mieszankę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KarolKw24

Please login or register to see this quote.

Mialem identyczne obiawy ale razem z tymi obiawami mialem falowanie obrotow. Przeczyscilem krokowca i zawor EGR i obiawy ustaly na 1 dzien . Wszystko bylo pieknie . Ale pod koniec nastepnego dnia znowu wrocilo falowanie obrotami z ta tylko roznica ze teraz nie gasnie . Da sie rowniez zauwazyc przymulony silnik na 1 i 2 biegu jak ruszam i wcisne pedal gazu auto praktycznie w pewnym przedziale obrotow nie przyspiesza dopiero jak mocniej wcisne pedal gazu to szarpnie i idzie szybciej . Nie wiem od czego to zalezy . Na poczatku myslalem ze zawor EGR wystarczy przeczyscic bo byc moze spaliny wracaly do silnika i dlatego byl taki zamulony , ale jednak to nie byl EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co to było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

EGR najlepiej zaślepić w tym silniku - od razu równiej chodzi i lepiej sie wkręca na obroty

a krokowy do wymiany bo pewnie sie blokuje - tylko na dobry a nie chiński zamiennik bo będzie jeszcze gorzej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KarolKw24

Nie wiem jeszcze co powoduje takie objawy i nie wiem rowniez jak zaslepic ten zawor EGR ... Nie bedzie mialo to zadnego negatywnego wplywu na silnik ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snopek1956

Dzieki serdeczne!!!

No byłem wczoraj u mechanika instalacja była bez zarzutów, tym czasem kazalem przeczyscic na własne życzenie przepustnice i krokowy, i od wczoraj auto (na szczęście) jeździ bez zarzutów a silniczek chodzi równo....

Oby tak było. Dziękuję Wam koledzy za poradę.Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to trzeba go było skasować za konsultacje - niech robi przelew (najlepiej browca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) na konto klubowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KarolKw24

OK dzieki zubek73 . Jutro z rana postaram sie to zrobic i dam info jezeli cos to pomoze ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KarolKw24

a tak przy okazji to nie wiecie czy w przypadku tego auta zaslepienie zaworu EGR nie wywali mi bledu na komputerze ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz - większości nie wywala ale pewnie na forum znajdziesz też przypadki, że wywaliło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KarolKw24

No jestem po zaślepieniu zaworu EGR i dokladnym przeczyszczeniu silniczka krokowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poki co auto sprawuje sie lepiej tj. obroty nie faluja i nie gasnie no i duzo zrywniejszy sie stal na 1 i 2 biegu . co do bledu po zaslepieniu EGRa to nic nie wyskoczylo , wszystko po staremu czyli zostala tylko kontrolka AIRBAG do zlikwidowania i uszelka pod kolektorem . Co do airbaga to z tym bedzie wiekszy problem bo nie wiem za co sie tu zabrac , Beldu tego nie mozna usunac i jest to "00088 Za niska rezystancja obwodu zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy" .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzenio_m

witam

posiadam VB 1,8XE 16V 97r, i mam podobne problemy z obrotami. w trakcie jazdy auto raczej nie gaśnie, ale nieraz gaśnie zaraz po odpaleniu, muszę przytrzymać go chwilę na obrotach i wtedy nie zgaśnie. to falowanie na wolnych obrotach jest dość intensywne, a szczególnie kiedy załączy sie wentylator. nie mam instalacji gazowej. czy ktoś mógłby mi coś doradzić?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poczytaj forum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzenio_m

czytałem te fora, właśnie przeczyściłem silnik krokowy, wymieniłem przewód odmy, bo był jakoś dziwnie sztukowany i jakby minimalną poprawę widać, ale zobaczymy jak będzie sie zachowywał w korkach. zastanawia mnie jeszcze jedno, otóż na załączonym zdjęciu do obudowy filtra powietrza idzie przewód, moim zdaniem czegoś tu brakuje. czy mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie i czy ewentualnie może mieć to wpływ na nierówne obroty?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mebelmen

zubek73 napisał ci "Sprawdź czy gazownicy nic nie kombinowali z dolotem powietrza do filtra "

Na zdjęciu widać że kombinowali z dolotem bo rura ta normalnie jest dłuższa.

Prawdopodobnie skrócili bo gasł w czasie jazdy, stary sposób ale widocznie nie pomógł w tym przypadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzenio_m

ale nie mam instalacji gazowej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mebelmen

A to sorry, pomyliłem cię z autorem tego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co nie zmienia postaci rzeczy, że dolot masz nie wprowadzony w otwór. Moze nie jest skrócony - tylko wsunięty w puszkę filtra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KarolKw24

Witam. U mnie silniczek krokowy przeczyszczony , zawor EGR zaslepiony i po tej operacji znaczna poprawa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Rowniez dalo rade wyciszyc kolektor prostym sposobem tj uszczelnienie go specjalna pasta , ale w moim przypadku o tyle dobrze bylo gdyz kolektor nie byl pekniety ani uszczelka a i tak bokiem uciekalo powietrze spod kolektora - jakas nieszczelnosc byla - ale na szczescie pasta pomogla i autko teraz chodzi cichutko . Jeszcze 1 rzecz mnie zastanawia czy dziurawy przewod od spodu filtra odmy (chyba tak to sie nazywa ) ma jakis negatywny wplyw na cokolwiek ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...