Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Miska olejowa 2.0 i 2.2 DTI - czy taka sama ?


telker
 Share

Recommended Posts

Witam.

Okazało sie iz mam miseczkę olejową do wymiany i poszukuje informacji czy ta sama miska jest w silniku 2.0 i 2.2 DTI.

Może macie numer części żeby ewentualnie porównać ?

Pozdrawiam.

Edited by telker
Link to comment
Share on other sites

Wg. EPC różnią się tylko czujnikiem poziomu oleju (czyli chyba wersje z MID/TID) W przypadku jego braku w otwór idzie śruba zaślepiająca)

Dla 2.0

1. MISKA OLEJOWA, ZESP. X20DTL, X20DTH, Y20DTH- GM 24407642 nr kat. 652029 - dawniej stosowano 17761791 (90502848) (6 52 166)

Notatka: BEZ AUTODIAGNOSTYKI

2 MISKA OLEJOWA, ZESP. X20DTL, X20DTH, Y20DTH GM 9196548 nr kat. 652028 - dawniej stosowano -17761791 (9117757) (6 52 199)

Notatka: DLA UKŁADU AUTODIAGNOSTYKI

Dla 2.2

1 MISKA OLEJOWA, ZESP. 24407642 (652029)

Notatka: NIE STOSOWANE ZE WSKAŻNIKIEM WIELOFUNKCYJNYM

2 MISKA OLEJOWA, ZESP. 9196548 (652028)

Notatka: UŻYWANY(-A,-E) ZE WSKAŹNIKIEM WIELOFUNKCYJNYM

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedz. Jednakże może orientujecie sie czy demontaż takiej miski to wiąże sie tylko z odkręceniem śrub czy coś przeszkadza w jej zdjęciu - np jakiś element zawieszenia itd ... Z tego co zaglądałem to nic nie widziałem takiego kolidującego ale zerknąłem tylko przez sekundę i nie mam pewności. Wiem ze w 1.8 trzeba było luzowac rury od kolektora a tu w 2.2 DTI ?

Jak sądzicie ?

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedz. Jednakże może orientujecie sie czy demontaż takiej miski to wiąże sie tylko z odkręceniem śrub czy coś przeszkadza w jej zdjęciu - np jakiś element zawieszenia itd ... Z tego co zaglądałem to nic nie widziałem takiego kolidującego ale zerknąłem tylko przez sekundę i nie mam pewności. Wiem ze w 1.8 trzeba było luzowac rury od kolektora a tu w 2.2 DTI ?

Jak sądzicie ?

Kolektora nie trzeba luzować ani zdejmować bo turbina i wydech jest z tyłu silnika a nie z przodu jak w benzynce. Natomiast będziesz musiał zdjąć praktycznie całą wykładzinę / osłonę dolną silnika. Zaopatrz się też w nową uszczelkę miski ( ( proponuję GOETZA - oryginał - około 70 zł ). Uszczelka miski teoretycznie nie wymaga by ją smarować silikonem ( czarny ) bo jest samodociskowa ale mimo to - przesmaruj ją i dopiero zakładaj... Tak z doświadczenia Ci powiem, bo często zdarza się, że nie posmarowana cieniutko jednak przecieka po czasie... I trzeba wszystko zrzucać i robić jeszcze raz, z wymianą oleju i myciem michy włącznie...

2,0 dti i 2,2 dti - te same miski olejowe... I nie tylko... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kolektora nie trzeba luzować ani zdejmować bo turbina i wydech jest z tyłu silnika a nie z przodu jak w benzynce. Natomiast będziesz musiał zdjąć praktycznie całą wykładzinę / osłonę dolną silnika. Zaopatrz się też w nową uszczelkę miski ( ( proponuję GOETZA - oryginał - około 70 zł ). Uszczelka miski teoretycznie nie wymaga by ją smarować silikonem ( czarny ) bo jest samodociskowa ale mimo to - przesmaruj ją i dopiero zakładaj... Tak z doświadczenia Ci powiem, bo często zdarza się, że nie posmarowana cieniutko jednak przecieka po czasie... I trzeba wszystko zrzucać i robić jeszcze raz, z wymianą oleju i myciem michy włącznie...

2,0 dti i 2,2 dti - te same miski olejowe... I nie tylko... :rolleyes:

Wykładzinę silnika :) Tam jest takie otwierane okienko :-) - czy nie wystarczy ? - A może jest ktoś z Warszawy kto mógłby pomóc zrobić ten remoncik? Wole zapłacić - dać na dobre piwko dla klubowicza niż dla kolesi z serwisu jakiegoś :-)

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Tam jest takie otwierane okienko :-) - czy nie wystarczy ?

napewno nie

Uszczelka miski teoretycznie nie wymaga by ją smarować silikonem ( czarny ) bo jest samodociskowa ale mimo to - przesmaruj ją i dopiero zakładaj... Tak z doświadczenia Ci powiem, bo często zdarza się, że nie posmarowana cieniutko jednak przecieka po czasie..

ważne też żeby jej za mocno nie dokręcić - momenty sa w samnaprawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja sie podepne pod temat.

Panowie mam takie pytanko jak sciagnac miske oleju w silniku x20dth?Bo sa tam dwie srubki do ktorych bedzie bardzo ciezko dojsc-sa one od strony lewego kola.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP