Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest mirek1968

2,0 DTi Nagle zgasła! Co robić?

Recommended Posts

Guest mirek1968

Witam forumowiczów!

Jechałem swoją Vectrą po autostradzie i po okolo 130 km poprostu zgasła i nie chciała już zapalić. Odpala jedynie z użyciem "samostartu" i chodzi na wolnych obrotach jednak po dodaniu gazu tak jakby się dławi i nie wchodzi na obroty. Bez samostartu nie odpala. Co moglo sie popsuć i co mam w niej sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli zapaliła Ci sie pomaranczowa kontrolka slinika jechac na techa zczytac błedy wtedy mozna cos zaradzic a tak to wrózenie z fusów

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba dopadla Cie zmora diesli czyli pompa

poczytaj na forum w dziale diesla

tylko usiadz i sie trzymaj bo tanio nie bedzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gawlak ty sie Galgan powinienes nazywac,walisz prosto z mostu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirek1968

Pomarańczowa kontrolka się nie zapala. No raczej napewno coś z pompą tylko co przypuszczacie? Mechanika czy elektronika? Jeżeli odpala na samostarcie czy to może być sterownik? Nie mam możliwości podjechać na techa ponieważ auto zostawiłem w Polsce i musialem wyjechać do Niemiec i chciałem się zorientować co padło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zobacz czy przypadkiem nie spadł albo nie pękł wąż gumowy od intercoolera ( dochodzi do kolektora ssącego ), możliwe, że spadł albo pękł między turbiną a intercoolerem. Skoro nie ma checka to chyba nie aż tak poważna sprawa...

Pracuje głośniej czy tak samo ? Jak odpalisz ( jeśli się uda ) to można jechać normalnie czy autko jest mułowate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

na moj gust elektronika ... pamietam jak mi tak zgasla na "amen"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirek1968

Auto po odpaleniu na samostarcie chodzi normalnie na wolnych obrotach. Przy dodaniu gazu dusi się i nie rosną obroty także o jeździe nie ma mowy.

Gdyby padł ten sterownik to chyba raczej wogole nawet na samostart by nie odpaliła? Czyż nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

pisze jak bylo w mojej , nie zycze Ci zle ale cus jakies przeczucie mam jak Gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli naciskas\ daz i gasnie silnik to znaczy ze pompa nie reaguje na pedal gazu czyli nie podaje paliwa w wymaganej ilosci czyli wychodzi ze pompa kleka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, ale CHECK się nie wyświetla dlatego to trochę dziwne...

Pompa jest urządzonkiem wielotłoczkowym, może padła " mechanicznie ", ale wówczas CHECK pojawiłby się, a mirek1968 twierdzi, że kontrolka się nie świeci...

Turbina też raczej nie bo ECU wykryłby błąd i zaświecił kontrolkę ( albo zawór upustowy sterowany podciśnieniem albo czujnik doładowania w kolektorze ssącym...

Powiedz z jaką prędkością jechałeś jak Ci silnik zgasł ? czy było jakieś szarpnięcie, huk czy coś takiego ? Jeśli uda się odpalić silnik to czy pracuje on głośniej niżprzed awarią, nic nie stuka, nie brzęczy ?

Zobacz jak przekręcisz kluczyk na zapłon ( kontrolki ) czy CHECK gaśnie na 100% ? Jeśli nie gaśnie to trzeba jechać na TECHA2 bo będzie ciężko cokolwiek wywróżyć. Jeśłi kontrolka silnika gaśnie to być może jest to " tylko " mechanika...

Ja zacząłbym standardowo - od sprawdzenia układu zasilania w paliwo - od zbiornika, poprzez filtr paliwa ( zarówno wkładkę filtrującą - wymień - sprawdź obudowę - bywa, że pęka i się rozszczelnia ), przewody przelewowe i trójniki a na koniec odpowietrzyłbym pompę ( obowiązkowo ) i spróbował jak to będzie teraz. Może być tak, że paliwo dochodzi ale na przykład padł wtryskiwacz ( wtryskiwacze ), może trawers(y) do wtrysku ( uszczelniacz ) jest zużyty... Zapalanie silnika metodą na samostart jest wówczas możliwe ale ponieważ pompa zapowietrza się poprzez cofające się paliwo to pracuje on nierówno i nie reaguje na gaz...

Zobacz dla pewności też skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

A ja zacząłbym od podpięcia kompa i sprawdzenia wartości rzeczywistych i żądanych przed i po odpaleniu: kąt wtrysku i dawka paliwa. Reszta jest konsekwencją.

Edited by ArturL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_75

Please login or register to see this quote.

cze

ja miałem podobnie tylko że u mnie mocno dymiła.

w pierwszej kolejności sprawdz najprostsze rzeczy.

u mnie wystarczyła wymiana filtra paliwa i po kłopocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

W mojej już od trzech tygodni krycha,prycha,dławi sie,przerywa,szarpie.Wszyscy mechanicy rozkładają ręce i nie wiedza o co chodzi.Check po odpaleniu gaśnie i wczasie usterki jeszcze ani razu sie nie zapalił.Byłem na samym poczatku na kompie,spisał stare błedy-wykasował i mimo ze auto dalej ma usterkę,błedów juz zadnych nie ma.Nikt nie wie o co chodzi-a byłem już u niezłych kozaków pod kątem diesli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

To dopiero jest rozpacz jak nikt nie potrafi pomódz.W serwisie opla powiedzieli że metoda prób i błedów mogą sprawdzić,ale nie gwarantują że naprawią a pieniądze trzeba bedzie wyłożyć i tak duze za samo bycie u nich-zszokowali mnie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powiedz co było robione i kiedy, w jakich okolicznościach dzieją się te dziwne rzeczy, na zimnym/rozgrzanym silniku, po porannym odpaleniu czy cały czas i tak dalej oraz jakie były kody błędów i czy one nadal po wykasowaniu występują. Im więcej szczegółów tym lepiej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

Dzięki za zainteresowanie kolego!Jak mozesz to zerknij na mój temat pod tym kątem,na drugiej stronie pt: Pomocy!Szarpie i przerywa.

Wszystko tam opisałem.Jak możesz zerknij i wyraź jakąś opinie,bo już ręce opadają-czekam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie - sam sobie odpowiedziałeś...

Przecież w tamtym temacie i ja i kilku innych kolegów pyta Cię o to samo - czy zająłeś się sprawą czujnika położenia wału korbowego ?

Te błędy, o których Ci napisałem bywają pochodną wadliwie działającego tego właśnie czujnika...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli to nie pomoże to trzeba podpiąć się pod TECHA2 i odbyć jazdę próbną, wówczas na podstawie bieżących odczytów będzie można stwierdzić o co chodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

Opowiem na moim temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirek1968

Jechalem 120 kmh lekko szarpnelo autem zgasł silnik i zapaliły sie kontrolki. Nic nie strzeliło itp. Silnik po zapaleniu przy użyciu samostartu chodzi normalnie tak jak przed awarią, obroty są równe i nie falują. Najbardziej mnie interesuje czy przy takich objawach przyczyną może być uszkodzony sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiadomo czy to sterownik. Jeśli nie świeci się kontrolka CHECK to i tak warto podjechać i to szybko podpiąć się pod TECHA2 bo tylko tak bezbłędnie namierzysz problem. Skoro silnik zgasł, to najprawdopodobniej w pamięci ECU jest błąd, ale ten błąd jeśli nie wystąpi po raz kolejny zostanie prawdopodobnie automatycznie " zapomniany " po 30-tu odpaleniach silnika. Lepiej podjechać i sprawdzić co to było... A może właśnie lepiej nie wiedzieć ? Decyzja należy do Ciebie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej Viki miałem przypadek ,że za jednym razem słabo odpalała a jak odpaliła to dymiła(biały dym) obrotomierz wariował,po dodaniu gazu gasła,check palił się.

Padł czujnik położenia wału.Wymieniono na Delphi.

Dokładnie po roku to samo tylko tym razem pojawiły sie dwa błędy i obrotomierz wogóle nie reagował.

Ponownie padł czujnik położenia wału dobrze ,że jeszcze obejmowała go gwarancja.

Teraz mam Bosch i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów widzę że temat był dawno temu ale podepnę się pod temat . A mianowicie w mojej Viki tez podczas jazdy auto zgasło i już nie odpaliło , Po podpięciu kompa nie pokazało żadnych błędów , Viki postała jakiś czas i odpaliła bez problemu .Na następny dzień tez nie było problemu z odpaleniem ,jeździłem tak ok tygodnia i znowu to samo coś tylko pykło  i Viki stoi . Zawiozłem do mechaniora speca od diesli , podpiął   kompa i zero błędów a auto nie chce odpalić . Gościu sprawdził pompę ,wysłał sterownik do sprawdzenia i niby wszystko ok po założeniu sterownika Viki na tydzień ożyła po tygodniu znowu to samo zero błędów viki raz pali raz nie  Co może być przyczyną takich objawów ?.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...