Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Przemo21

Bardzo dziwny problem 3 biegiem. POMOCY!

Recommended Posts

Guest Przemo21

Witam.

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Viki. Ogólnie wyszystko ok tylko żeby nie jedna sprawa ale do rzeczy.

Odpalam rano viki 1 bieg, 2 bieg powiedzmy że rozpędzę się do 80km/h i wrzucam 3 spoko wchodzi, wrzucam 4 i wszystko ok. Problem zaczyna się gdy chcę zredukować z 4 biegu na 3 bieg przy zimnym silniku nawet przy 60km/h jest opór a jak trochę mocniej zacznę wciskać 3 bieg to wejdzie ale trochę zgrzytnie w skrzyni, przy prędkości 40km/h zredukuję bez problemy i dodam że problem ustępuje gdy przejadę 40 km (bo tyle mam do pracy) czyli już pod pracą mogę zredukować nawet przy 80km/h z 4 na 3 bieg. Powiedzmy ze samochód stoi całe 8 godzin na słońcu wracjąc do domu wszystko jest ok czyli problem jest tylko rano przez kilkanaście kilometrów. I tak (na chłopski rozum) myślę że to chyba nie synchronizator bo tak jak napisałem wcześniej z 2 na 3 bieg zmięnię bez problemy nawet przy 80km/h problem jest tylko z 4 na 3 bieg a po dłuższej jeździe ustępuje problem. Może coś na wodzikach może jakaś regulacja tych wodzików, niewiem może ktoś coś poodpowie bo już mnie szlak strzela. Z góry wielkie dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Witam.

Odgrzebałem swój temat sprzed pół roku, żeby podzielić się z Wami swoimi odczuciami po wymianie oleju w skrzyni biegów i tym samym usunięciem problemu o którym pisałem wyżej.

Gdy na dworze zaczeło robić się coraz zimniej w/w problem zaczoł mnie denerwować coraz bardziej, do tego stopnia że postanowiłem coś z tym zrobić. Po rozmowach z kilkoma znajomymiw i kilkoma mechanikami postawione diagnozy były różne, ale z przewagą na to że, cytuje "wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc". Więc pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i poprosiłem go żeby obejrzał wyszystko i konkretnie postawił diagnozę.

Po przestawieniu mu szczegółowo całego problemy, powiedział że może problem jest związany z plastikową kostką wybieraka skrzyni i będzie do wymiany może regulacja pomoże albo co najgorsze synchronizatory do wymiany (z czasem problem pojawił się również na biegu 2). Po obiejrzeniu wszystkiego powiedział że wszystko wygląda b. dobrze i w takim razie diagnoza: synchronizator 2i3 biegu do wymiany. Na koniec powiedział że możemy spróbować wymienić narazie tylko olej w skrzyni a nusz pomoże i tak zrobiliśmy.

Olej do skrzyni biegów 50zł, uszczelka pokrywy skrzyni 13zł, robocizna za przysłowiową "flaszkę" :-) i .... wynik.

Od wymiany oleju minoł tydzień, biegi wchodzą jak w cieplutkie masełko, niemam najmniejszych problemów na zimnym jak i na ciepłym silniku i nawet jedynka podczas toczenia się samochodu wchodzi bez probemu, przed wymianą oleju, niebyło mowy żeby weszła musiałem się zatrzymać do zera żeby ją wrzucić. Zastanawia mnie tylko jedno, dlaczego w mądrych książkach pisze że oleju w skrzyni manualne się niewymienia tylko uzupełnia ubytki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> ... no nic, ważne że kolejny problem usunięty, wkońcu przy nawet 90km/h mogę zredukować do 3 biegu i czuć jak wciska w fotel a viki na tym biegu przyśpiesza cudnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam nadzieje że tym postem w przyszłości komuś pomogę.

Ps. Jeżeli biegi komuś wchodzą ciężko, może być to związane z plastikową kostką wybieraka skrzyni, podyszkami pod silnikiem i skrzynią, luzem na jabłku lewarka skrzyni itp (z resztą wszystko już jest na forum) ale gdy pojawiają się zgrzyty jak w moim przypadku, widać że wymiana oleju może pomóc.

Pozdrawiam

Przemo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widocznie był wlany olej który za bardzo gęstniał pod wpływem temperatury (może był przepracowany albo przestarzały). Kiedyś słyszałem że najlepiej zalać syntetyka bo mało reaguje na niską temperaturę tylko zastanawiam się jakie są przeciwskazania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Please login or register to see this quote.

no właśnie, to dlaczego piszą że oleju w manualnej skrzyni sie nie wymienia?

jakby nie patrzył to moja viki ma już 10 latek także na chłopski rozum olej już mógł nie trzymać swoich właściwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odświeżę temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam podobny problem, jeśli samochód jest zimny to strasznie ciężko wrzucić bieg, dopiero zapalam silnik chwilkę pochodzi , poruszam lewarkiem i zaczyna być wszystko ok, dodam że miałem wymienianą skrzynię niedawno i pewnie mechanik zalał jakims niezadobrym olejem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzis jadąc na 3 biegu, jakiś dłuższy czas, wyskoczył mi bieg, to samo się stało na 4

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> możliwe że to wina oleju ?

Edited by kluczyk17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie zalał mineralnym który strasznie gęstnieje w niskich temperaturach i to jest powodem że ciężko chodzi na zimno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Please login or register to see this quote.

ale zgrzyta ci 3 bieg czy 4 ??

znajomy jak mu bieg 5 w viki wyskakiwał, to miał synchronizator do wymiany na 5 biegu.

Napewno na początku ponownie wymienił bym olej, najlepiej na orginalny gm, dostaniesz go w ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z mojego doświadczenia wynika że lać można tylko i wyłącznie oryginalny, czerwony GM. Prawdopodobnie jest to olej 80W/90 i nawet kiedyś znalazłem na jakiejś niemieckiej stronie charakterystykę materiałów niebezpiecznych tego oleju z której wynika że bazą jest olej mineralny. Tak czy inaczej olej ten jest przeznaczony na 1mln kilometrów wię producent nie przewiduje wymiany. Kiedyś w pewnym serwisie m.in ASO Daewoo zleciłem wymianę ale jeszcze wtedy nie wiedziałem jaki olej ma być. Powiedzieli że tam wchodzi ATF. Zalali Mobil ATF220. Myślałem że gość ma rację, bo przy spuszczaniu olej zleciał czerwony. 2 miesiące później musiałem wymieniać skrzynię.... Dopiero wtedy dowiedziałem się że i olej ATF Dextron i olej GM do skrzyń manualnych są czerwone

Edited by darkle

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie mam zalane tym olejem ATF, czyli do wymiany ?

nie nic mi nie zgrzyta, tylko jak jest zimny silnik to praktycznie nie wrzucę biegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli nie masz automatu to tak. ATF Jest bardzi żadki. U mnie akurat biegi chodziły idealnie nawet w największe mrozy, bo akurat takie wtedy były. Ale po 4 tysiącach zaczęło się rzegotanie w skrzyni biegów na wolnych obrotach na luzie i różne hałasy przy obrotach żędu 2-3 tys na biegu jałowym. Być może moja skrzynia padała już wcześniej z powodu przebiegu, ale ATF ją dobił. Zmieniłem później olej na gęstszy 80W/90 i dodałem jakiegoś zagęszacza Ligui Molly i było trochę lepiej, ostatecznie jednak zmieniłem skrzynię. Dokładnie wszystko opisywałem w 2006 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnie pytanko... czy

Please login or register to see this link.

olej bedzie dobry do mojej skrzyni (F18) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, to olej do skrzyń manualnych. tylko skąd on ma te dane 80W/90 i syntetyczny?? Ale poza tym ten olej ma być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...