Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

stuki w tylnym prawym kole


Guest eddi87
 Share

Recommended Posts

Guest eddi87

Kupiłem VB X25XE jakieś 3 tygodnie temu przed wczoraj zaczęło mi się coś tłuc w prawym tylnym kole słychać tylko na dziurach a najbardziej przy wolnej jeździe odgłos jest taki jakby uderzały o siebie jakieś 2 metalowe części takie trzaski wie ktoś co to może być ? proszę o pomoc i pozdrawiam

Edited by eddi87
Link to comment
Share on other sites

Guest eddi87

a mogę jakoś to sprawdzić w domowych warunkach czy potrzebna jest wizyta u mechanika ? lub w stacji kontroli pojazdów?

Link to comment
Share on other sites

wejdz do kanalu i sprawdz czy sa luzy na stabilizatorze. Jak beda luzy to wyczujesz je na gumach stabilizatora.

Zeby sprawdzic tuleje, trzeba by bardzo enegricznie ruszackolem (lapiac je na godzinie 12 i 6)

Link to comment
Share on other sites

oprucz tulejek plywajacych nasz jeszcze po 2 tuleje na stronie najlepiej wymienic po obu stronach tuleje plywajace tak ze jesli czujesz na zakretach lub przy ostrym skreceniu ze tyl ci ucieka to sa tuleje plywajace lepiej wymienic jedne i drugie nie duzy wydatek a zobaczysz ruznice :) pozdro

Link to comment
Share on other sites

Chętnie przyłączę się do prośby o podanie co i jak i po ile wymieniać. W moim autku te stuki dochodzą z lewego tylnego koła. Letnie kółka mam 16" a zimówki 15" i przy zimowych tego dźwięku nie było. Ale jest dokładnie taki jak opisałeś jakby dwie metalowe cześci o siebie pukały, zwłaszcza to słychac przy wolnej jeździe, aż głupio :mellow:

Wielkie dzieki za instrukcje. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisalem wczesniej nalezy sprawdzic co stuka.

Wymianiac nalezy tak:

- gumy stabilizatora (2szt) - tanie jak barszcz wiec nie ma co sie zastanawiac (dokladnie sprawdzic jakie maja byc 16, 17 czy 18mmm),

- tuleje plywajace - najlepiej Lemforded, sa najdrozsze (60zl) ale dlugo wytrzymuja, jest ich 2 na strone czyli w sumie 4,

- tuleje glowne (mocujace wahacz wzdluzny do nadwozia) - koszt jednej okolo 60zl (Lemforder lub GM, najlepiej wymienic od razu z dwoch stron - jest troche zabawy z tym bo przewaznie wahacz wzdluzny trzeba sciagac,

- sa jeszcze 4 tuleje mocujace 4 wahacze poprzeczne do kolyski ale tamte zadko sie wyrabiaja i czesto sie ich nie wymienia, a jezeli zachodzi taka potrzeba to od razu 4 warto wymienic, pamietajac zeby byly dobrych marek (L lub GM),

- stukac moga jeszcze amortyzatory - przy wymianie warto zmienic gumowe odboje (3szt na jedna strone),

- moga takze stukac laczniki stabilizatora, ale to baaardzo zadki przypadek...

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem VB X25XE jakieś 3 tygodnie temu przed wczoraj zaczęło mi się coś tłuc w prawym tylnym kole słychać tylko na dziurach a najbardziej przy wolnej jeździe odgłos jest taki jakby uderzały o siebie jakieś 2 metalowe części takie trzaski wie ktoś co to może być ? proszę o pomoc i pozdrawiam

Witaj w klubie tlukacych :) Mam identyczny objaw. Wstepna diagnoza po ogledzinach auta od spodu: tuleja na wahaczu - slicznie wyplynela mi z niej guma. Czas na wymiane tulejek po obu stronach, bo i lewa mimo ze jeszcze nie tlucze, wyglada podobnie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak, to jest komplet tulei na tylne zawieszenie Viki.

U mnie wyplunely te dwie tuleje, ktore na zdjeciu z aukcji sa na dole po srodku. Biorac pod uwage cene kompletu zastanawiam sie czy nie zalicytowac na tej aukcji...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Odpuść ten zestaw tulei :P Dziadostwo i tyle ;) Jak wymieniać to najlepiej na Lemfordera albo oryginały - Lemforder jest najlepszym rozwiązaniem (stosunek cena/jakość).

Za 1 szt. pływających trzeba dać ok 60zł - http://moto.allegro.pl/item386090596_tulej..._vectra_b_.html ;)

Do tego tuleja tylnego wahacza wzdłużnego (przednia) ok 45zł - http://moto.allegro.pl/item381795508_tulej..._vectra_b_.html ;)

Sam montowałem taki zestaw i polecam ;) Na tych elementach nie warto oszczędzać ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam pytanie czy wymiana takich stukających tuleji jest bardzo pilna czy można na nich jeszcze pojeździć? Mam do przejechania 1200 km do holandi, a żaden mechanik w okolicy nie zdaży tego zrobić.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam pytanie czy wymiana takich stukających tuleji jest bardzo pilna czy można na nich jeszcze pojeździć? Mam do przejechania 1200 km do holandi, a żaden mechanik w okolicy nie zdaży tego zrobić.

Pozdrawiam

Ciężka sprawa - dużo zależy od stanu tych tulei - jak stukają od niedawna to w sumie można by jechać. Ale jeśli tłuczą już dłuższy czas to może nie być ciekawie :/

A jesteś pewien że to tuleje ?? Może gumy stabilizatora albo coś innego ?? Sprawdzał ktoś te zawieszenie i stwierdził że to na 100% tuleje ??

Link to comment
Share on other sites

Guest MarcinL_VU

U mnie takie stuki wredne dochodziły po wymianie zawiechy jakieś 500km. Okazało się , że nie dokręcona jest nakrętka mocująca drążek stabilizatora. Nie chciało się fachowcom po nową do sklepu skoczyć i starą założyli wredoty.

Link to comment
Share on other sites

Mi też strasznie stuka w tylnym zawieszeniu, ale myśle, że wymiana wahaczy pomoże...

a dlaczego chcesz wymieniac wahacze?

Link to comment
Share on other sites

Ciężka sprawa - dużo zależy od stanu tych tulei - jak stukają od niedawna to w sumie można by jechać. Ale jeśli tłuczą już dłuższy czas to może nie być ciekawie :/

A jesteś pewien że to tuleje ?? Może gumy stabilizatora albo coś innego ?? Sprawdzał ktoś te zawieszenie i stwierdził że to na 100% tuleje ??

Tak, było sprawdzane przez mechanika. Teraz to juz muszą troche wytrzymac. Jak wroce od razu musze to zrobic.

Link to comment
Share on other sites

Ja tak miałem i okazało sie że stuka zewnętrzny klocek:)

Dogiąłem blaszkę w zacisku i jak ręką odjął.

Jaki zewnętrzny klocek?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest tusek

witam

u mnie stukalo z tylu mialy to byc koncowki stabilizatora tylnego.. wymienilem zaczelo stukac najpierw prawe a teraz znow oba kola..;/ przygotuj si ena to kolego. ktos tu napisal ze wina starej nakretki.. warte uwagi az to srawdze chociaz mysle ze u mnie takiej plamy mechanik by nie dal ale kto wie..

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest eddi87

po oględzinach na kanale wszytko wydawało się ok gumy stabilizatora, tuleje pływające wiec zacząłem szukać aż w końcu znalazłem, okazało się że stuka luźny klocek hamulcowy ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest skubi2004

U mnie też zaczyna coś stukać w lewym tylnym kole, Wymieniałem opony jakiś tydzien temu i w zakładzie wulkanizacji powiedzieli mi że to na bank tuleje pływające z tyłu bo mam luzy w lewym kole...

Bardzo częste dla VB...

Link to comment
Share on other sites

witam a czy moglby mi ktos powiedziec czy te tuleje maja zwiazek z luzami w kole tj. podnioslem autko na lewarku i jak ruszalem na boki kolem to luzu nie ma a jak góra dół (znaczy szarpiąc u góry i u dołu) to jest luz... nie jestem fachowcem ale na dziurach stuka nieźle i nie wiem czy winą moze byc ta guma co idzie do niej ten "górny wahacz" nie wiem czy mnie ktos zrozumie ale kto widział viki od spodu pewnie wie o co mi chodzi :)

Edited by bartiee
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP