Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż oryginalnego alarmu


Guest andrzej10819
 Share

Recommended Posts

Guest andrzej10819

Witam

mam możliwość kupienia oryginalnego alarmu do VECTRY czy jest możliwość założyć go do mojego auta czy potrzebne są duże przeróbki?

a może ktoś ma opis jak założyć alarm.

Edit:

Spis elementów i opis podłączenia - [post 37]

Rodzaje pilotow i centralek - [post 34]

Gdzie jest zapisany Security Code w centralce - [post 49]

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

mozna ale troche zabawy i zmiany bedzie

od centralki po czujniki w slupkach

no i klucze z immo potrzebne

ogolnie nieoplacalne i za duzo babrania jak dla mnie

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jeżeli masz pociągniętą instalację to wystarczy pozakładać to co masz w aukcji + brakujący przycisk "ludzika". Jak masz wprawę to w 30 min cały alarm założysz łącznie z syrenami ;)

Jeżeli nie masz instalacji nawet się w to nie baw ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam !

Dziś chyba zerknę czy mam wszystko

1. Koło centralki na podpięcie tego alarmu?

2. W słupkach na czujniki?

3. Koło nadkola na syrenę?

4. Pod czujnik maski?

5??? A dodatkowa syrena gdzie ??

Tak jak wcześniej pisał wityk z jednym sprostowaniem, pkt. 3 to głównie jest zasilanie w przypadku odpięcia akumulatora. Przynajmniej tak mi się wydaje po dokładnych oględzinach tego elementu. Czy to dodatkowo jest syrena? Możliwe, bo z drugiej strony kostki jest jakby "głośnik".

Dodatkowo uważajcie na wtyczkę od tej "syreno-zasilania" bo w dwóch autach, które zasilałem alarmem była ona w opłakanym stanie - woda robi swoje. Tak więc proponuję brać te wtyczki od sprzedajacych alarmy - przynajmniej macie pewność, że wtyczka siedziała w gnieździe i woda do niej nie dochodziła.

Z prawej strony patrząc os przodu auta w nadkolu masz schowaną drugą syrenę, dodatkową. Przy montażu samej syreny w podszybiu alarm wyje tylko klaksonem, przy dodatkowej syrenie masz klakson+jakies tam gwizdanie wink.gif Syrena w podszybiu musi być, ta w nadkolu niekoniecznie.

Jednak przy aktywacji alarmu wyje chyba tylko syrena w podszybiu. Aby być pewnym muszę sprawdzić jeszcze kilka razy.

Na razie jestem na etapie oczekiwania na jedną wtyczkę oraz przed ostatecznym włożeniem centralki do drugiego auta. Będę chciał zgrać w taki sposób aby wszystkie piloty, stare (z auta) i nowy (dostarczony z centralką) otwierały auto ale do tego chyba jest potrzebny security code i programowanie. Proszę aby ktoś potwierdził lub zaprzeczył.

Link to comment
Share on other sites

Może rzeczywiście to tylko moje złudzenie że ta w nadkolu również z siebie dźwięki wydaje. A na 100% jest tak jak Teles mówi że podtrzymuje ona zasilanie alarmu. Na odłączenie aku mamy 15s od wyłączenia zapłonu, później zaczyna wyć a alarm wyłączysz tylko przekręcając zapłon, pilotem nic nie zrobisz.

ale do tego chyba jest potrzebny security code i programowanie.

Jedno i drugie nie uniknione z tym że musisz się dokładnie dowidzieć czy juz zaprogramowane piloty można programować pod inną centralkę. Mi się nie udało, ale też nie robiłem tego w ASO

Link to comment
Share on other sites

Dołożyłem oryginalny alarm (centralka z pilotem , czujniki na słupki , syrena na podszybie , przycisk z ludzikiem , czujnik otwarcia maski , syrena z akumulatorem w nadkole ) czas montażu ok. 2gdz. Działa poprawnie . Warto dołożyć oryginał o ile jest istalacja !

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czy musiałeś jechać na TECHa ?
nie ma potrzeby

A ile kluczyków miałeś wcześniej?

Czy kupując alarm dostałeś pilota sparowanego z nową centralką?

Czy teraz działają Ci obydwa piloty czy tylko ten "nowy"?

Edited by Teleś
Link to comment
Share on other sites

wczesniej miałem tylko jeden

kupiłem cały komplet razem z nowym kluczykiem

działa tylko nowy , drugi spróbuje sparować .

Link to comment
Share on other sites

A nie musiałeś go zgrywać ze swoim ECU ?

Nic nie trzeba zgrywać !

po podłaczeniu całego kompletu, alarm i centralny działa natychmiast

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie pociągnąłem całą instalacje do fabrycznego alarmu bo takowej nie miałem. Trochę roboty z tym było ale efekt końcowy zadowalający ;) Z ECU nie trzeba nic zgrywać. Imo pozostaje w części kluczyka z grotem, podmienia się tylko część kluczyka z pilotem. Syrenke podpiąłem pod fabryczny klakson :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Dobra, troszkę czasu minęło od kiedy zacząłem myśleć o instalacji oryginalnego, fabrycznego, dedykowanego alarmu w Vectrze.

Zacząłem od kupienia alarmu z "anglika", który składał się z (cytując za klubowiczami wityk i kojot999):

  • centralki z alarmem identyfikator DA + 1 pilot
  • przycisk z ludzikiem
  • czujniki ultradźwiękowe + wiązki w słupki
  • syrenka w podszybie
  • czujnik maski + uchwyt do karoserii
  • syrena dodatkowa z własnym zasilaniem + uchwyt do karoserii + część wiązki do tej syreny

Po instalacji wszystkiego w aucie (instalację czujnika maski silnika najlepiej zrobić na blachowkrętach - są nawet punkty montażowe) podpiąłem alarm i zaczął działać na nowym pilocie z kompletu alarmu. Czyli wszystko niby OK. Niby, bo schody zaczęły się gdy chciałem zaprogramować posiadane wcześniej piloty do "nowego" sterownika alarmu. Po sprawdzeniu OpCom'em okazało się, że dodawanie pilotów do tej centralki (DA - fabryczny alarm) jest możliwe po podaniu kodu security (car pass). Niestety nie był to kod z mojego auta, bo ten znam. Wniosek - kod musiał być zapisany w zainstalowanym sterowniku alarmu.

Zacząłem drążyć temat i dzięki wskazówkom Mihó, użyczonemu sterownikowi alarmu G.Redmana i pomocy kolegi po wielu próbach udało się odczytać i zmienić zapisany w moim "nowym" sterowniku alarmu kod security aby móc programować piloty. Po instalacji sprawdziłem możliwości OpCom'a w diagnozie alarmu. Alarm jest widziany i można w nim kasować i programować piloty jednak wszystko dopiero po podaniu poprawnego kodu security. Alarm po podpięciu zgłaszał trochę błędów:


OP-COM - Okno odczytu KW82> 2001|Vectra-B|Nadwozie|System przeciwkradzieżowy

Protokół KW-82 zainicjalizowany.
ECU ID= AG,90410636,4479,0999,3089,000,1,

Łączna ilość kodów błędów: 8

00031 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy
Nie występuje

00032 - Zaktywowany alarm przełącznika bagażnika
Nie występuje

00029 - Otwarty obwód immobilisera
Nie występuje

00034 - Zaktywowany alarm przełącznika drzwi
Nie występuje

00036 - Nieznany kod błędu
Nie występuje

00042 - Niezadziałanie przełącznika zamknięcia drzwi kierowcy
Nie występuje

00043 - Niezadziałanie przełącznika blokady drzwi kierowcy
Nie występuje

00037 - Otwarty obwód klamki pasażera
Sporadyczny

Po skasowaniu został jedynie błąd, że nie dostaje sygnału od immobilizera. Należało zmienić sposób wysyłanych informacji od immobilizera - są opcje do ustawienia:

  • nie zaprogramowany
  • sterownik silnika
  • sterownik silnika i system przeciwkradzieżowy

do których także potrzebny jest kod security.

Po tych zabiegach nie wiem dlaczego czasami pojawiają się błędy:


OP-COM - Okno odczytu KW82> 2001|Vectra-B|Nadwozie|System przeciwkradzieżowy

Protokół KW-82 zainicjalizowany.
ECU ID= DA,24411993,2599,0999,3400,001,0,

Łączna ilość kodów błędów: 3

[b]00055 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
Obecny[/b]

00051 - Usterka EEPROM
Nie występuje

00124 - Otwarty obwód sensora wybitej szyby
Obecny

Usterka EEPROM to może jakiś efekt programowania. Poza tym nie występuje i chyba dało się skasować. Otwarte sensoey wybicia szyb tylnych (kombi) to standard bo szyb z czujnikiem (pręcikiem) niestety nie mam. Martwi mnie 00055 - wymienić ECU. Macie jakiś pomysł co należałoby jeszcze zrobić?

Pomijając powyższe błędy próbowałem programować piloty... no i niestety klapa - nie jestem w stanie zaprogramować. Najpierw próbowałem OpCom'em i mogłem zarówno kasować jak i dodać jeden, zakupiony z alarmem pilot ale pozostałych, które miałem wcześniej niestety nie udało mi się dodać. Próbowałem nawet Tech2 i tez nic.

Z pomocą znajomych udało mi się ustalić, że Vauxhalle i Ople mają inne piloty. Że niby chodzą na innych częstotliwościach... Jednak nie jestem pewien czy to chodzi o angliki i auta kontynentalne czy może o piloty standardowe i piloty do alarmu.

Proszę o pomoc w sprawdzeniu jakie piloty pasują do alarmów Vectry.

Może uda się je przeprogramować?

Lista tematów, które według mojej opinii mogą być pomocne w przy instalacji fabrycznego alarmu:

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

jako że robiłeś wszystko od podstaw może ty wiesz dlaczego mój alarm po załączeniu nie wydaję dźwięku tylko kierunki migają syrenka sprawna prąd dochodzi op-com zero błędów wszystkie czujniki sprawne padła opcja że mam włączone ciche uzbrojenie może wiesz jak to rozwiązać

Link to comment
Share on other sites

Z pomocą znajomych udało mi się ustalić, że Vauxhalle i Ople mają inne piloty. Że niby chodzą na innych częstotliwościach... Jednak nie jestem pewien czy to chodzi o angliki i auta kontynentalne czy może o piloty standardowe i piloty do alarmu.

Proszę o pomoc w sprawdzeniu jakie piloty pasują do alarmów Vectry.

Może uda się je przeprogramować?

Witaj

Ostatnio u Łobuza montowaliśmy alarm fabryczny, niecałe 40 minut całość zajęła :)

Również miał 1 pilota i chcieliśmy dopisać te które miał oryginalnie - ku ogólnemu zaskoczeniu nie dało się.

Doszliśmy jednak do tego jakie piloty pasują. Są 2 rodzaje pilotów. W łatwy sposób można je rozpoznać zaglądając do środka. Pierwszy typ ma czarny koszyk na baterie a drugi biały koszyk. W alarmie prawdopodobnie masz te czarne i białę do niego nie podejdą. Białe występują w nowszych poliftach z centralkami bez alarmu jak się okazało. Nie sąone ze sobą kompatybilne. Do tego alarmu będzie pasował pilot z przedliftów lub młodszych poliftów z czarnym koszykiem baterii.

Co do reszty Twojego posta, przeczytam go dokładnie jak bede w robocie i napisze coś więcej.

Link to comment
Share on other sites

jako że robiłeś wszystko od podstaw może ty wiesz dlaczego mój alarm po załączeniu nie wydaję dźwięku tylko kierunki migają syrenka sprawna prąd dochodzi op-com zero błędów wszystkie czujniki sprawne padła opcja że mam włączone ciche uzbrojenie może wiesz jak to rozwiązać

Czytałem o Twoich problemach jednak na razie nie mam pojęcia co to może być. Możliwe, że są opcje cichego i głośnego uzbrajania.

Może ktoś jeszcze pomoże?

Ostatnio u Łobuza montowaliśmy alarm fabryczny, niecałe 40 minut całość zajęła :)

Również miał 1 pilota i chcieliśmy dopisać te które miał oryginalnie - ku ogólnemu zaskoczeniu nie dało się.

Doszliśmy jednak do tego jakie piloty pasują. Są 2 rodzaje pilotów. W łatwy sposób można je rozpoznać zaglądając do środka. Pierwszy typ ma czarny koszyk na baterie a drugi biały koszyk. W alarmie prawdopodobnie masz te czarne i białę do niego nie podejdą. Białe występują w nowszych poliftach z centralkami bez alarmu jak się okazało. Nie są one ze sobą kompatybilne. Do tego alarmu będzie pasował pilot z przedliftów lub młodszych poliftów z czarnym koszykiem baterii.

Co do reszty Twojego posta, przeczytam go dokładnie jak bede w robocie i napisze coś więcej.

W sumie to mam dwa takie alarmy bo wkładam je do dwóch Vectr: jednej przedliftowej a drugiej poliftowej. Sprawdzę jakie piloty mam w Vectrze przedliftowej ale nie sądzę aby one były niekompatybilne z pilotami systemem z polifta. Pamiętam, że kiedyś bawiąc się zaprogramowałem wszystkie piloty do obydwu aut jednocześnie, że jak stały obok siebie to jednocześnie się otwierały i zamykały :D. Sprawdzę jednak kolory pilotów i podatność na "gadanie" z alarmem.

kojot999, mam pytanie. W jaki sposób programowaliście piloty? Znaliście kod security z auta dawcy alarmu?

Link to comment
Share on other sites

jako że robiłeś wszystko od podstaw może ty wiesz dlaczego mój alarm po załączeniu nie wydaję dźwięku tylko kierunki migają syrenka sprawna prąd dochodzi op-com zero błędów wszystkie czujniki sprawne padła opcja że mam włączone ciche uzbrojenie może wiesz jak to rozwiązać

Możesz to troche rozjaśnić? Nie działa Ci pik-pik jak załączasz alarm, czy nie działa Ci trąbienie jak cośwyzwoli alarm?

W sumie to mam dwa takie alarmy bo wkładam je do dwóch Vectr: jednej przedliftowej a drugiej poliftowej. Sprawdzę jakie piloty mam w Vectrze przedliftowej ale nie sądzę aby one były niekompatybilne z pilotami systemem z polifta. Pamiętam, że kiedyś bawiąc się zaprogramowałem wszystkie piloty do obydwu aut jednocześnie, że jak stały obok siebie to jednocześnie się otwierały i zamykały :D. Sprawdzę jednak kolory pilotów i podatność na "gadanie" z alarmem.

kojot999, mam pytanie. W jaki sposób programowaliście piloty? Znaliście kod security z auta dawcy alarmu?

Robiłem już kilka alarmów fabrycznych w VB. Za każdym razem programatorem zczytywałem kod security z alarmu. U łobuza od razu ustawiłem programatorem kod zgodny z jego kartą car pass. Także przy programowaniu pilotów wpisywaliśmy już kod z jego auta.

Poprzednio nie spotkałem się z sytuacją żeby piloty nie pasowały. Dopiero u Łobuza (2001r) okazało się że ma inne piloty. Później u znajomego patrzałem miał takie same (2000r). Wcześniej sprawdzałem piloty z roczników 98,99,00,03,04 i wszystkie pasowały (miały czarny koszyk baterii). Te z czarnym koszykiem pasują od VB, Astry G i omegi niezależnie czy to angol czy kontynent. Z tego co zauważyłem te drugie piloty (z białym koszem) są tylko w centralkach bez alarmu. Alarmy zarówno z przed lifta jak i polifta które posiadałem miały piloty z czarnym koszem.

Co do Twoich błędów, ten od eeproma występuje po programowaniu pamięci na programatorze, też to miałem i już się nie pojawia. Ten związany z ECU to nie mam pojęcia od czego. Ten od czujników tylnej szyby udało mi się obejść. Przy centralce uciąłem pin idący do tylnych szyb i podłączyłem do masy. Plusem braku błędów jest to że dioda po uzbrojeniu w chwili testowania świeci ciągłym światłem i jak pojawią się jakieś błędy będzie od razu wiadomo (mryganie). PO usunięciu wszystkich błędów udało się przeprogramować centralke w tryb na niemcy. Plusuje to tym że aktywowanie alarmu następuje dopiero po ryglowaniu, a nie jak w przypadku anglików przy zamykaniu auta.

Link to comment
Share on other sites

Robiłem już kilka alarmów fabrycznych w VB. Za każdym razem programatorem zczytywałem kod security z alarmu. U łobuza od razu ustawiłem programatorem kod zgodny z jego kartą car pass. Także przy programowaniu pilotów wpisywaliśmy już kod z jego auta.

A ja odkrywałem amerykę... :D Udało się w końcu ale trochę mnie to kosztowało.

Poprzednio nie spotkałem się z sytuacją żeby piloty nie pasowały. Dopiero u Łobuza (2001r) okazało się że ma inne piloty. Później u znajomego patrzałem miał takie same (2000r). Wcześniej sprawdzałem piloty z roczników 98,99,00,03,04 i wszystkie pasowały (miały czarny koszyk baterii). Te z czarnym koszykiem pasują od VB, Astry G i omegi niezależnie czy to angol czy kontynent. Z tego co zauważyłem te drugie piloty (z białym koszem) są tylko w centralkach bez alarmu. Alarmy zarówno z przed lifta jak i polifta które posiadałem miały piloty z czarnym koszem.

To co piszesz napawa optymizmem. Na pewno dzisiaj idę sprawdzić drugie auto i to czy uda się aktywować alarm na pilotach z przedlifta u mnie.

Co do Twoich błędów, ten od eeproma występuje po programowaniu pamięci na programatorze, też to miałem i już się nie pojawia. Ten związany z ECU to nie mam pojęcia od czego. Ten od czujników tylnej szyby udało mi się obejść. Przy centralce uciąłem pin idący do tylnych szyb i podłączyłem do masy. Plusem braku błędów jest to że dioda po uzbrojeniu w chwili testowania świeci ciągłym światłem i jak pojawią się jakieś błędy będzie od razu wiadomo (mryganie). PO usunięciu wszystkich błędów udało się przeprogramować centralke w tryb na niemcy. Plusuje to tym że aktywowanie alarmu następuje dopiero po ryglowaniu, a nie jak w przypadku anglików przy zamykaniu auta.

Fakt, po takim wytłumaczeniu (identyfikacja błędów po kontrolce) masowanie przewodów ma sens. Jeżeli pamiętasz podaj proszę który to przewód z której kostki. Też sobie zmasuję.

A programowanie kraju udało ci się zrobić czym - OpCom'em czy może dopiero Tech2? Bo ja OpCom'em nie mogłem tego zrobić. Znaczy się wchodzę w formatkę gdzie można zmienić kraj i chyba automatyczne uzbrajanie się alarmu po wyłączeniu ale nie jest aktywny przycisk akceptujący zmiany.

Poza tym masz informację czym różnią się wersje na poszczególne kraje? Są 4 do wyboru:

  • Wielka Brytania
  • Niemcy
  • Szwajcaria
  • Holandia (Niderlandy)

Może ktoś ma jakieś info na temat różnic w działaniu tego alarmu przy instalacji na różne kraje?

Edited by Teleś
Link to comment
Share on other sites

Jak zajrzysz do pilota to będziesz już wszystko wiedział ;)

Co do nr pinu to chyba 27, ale muszę sprawdzić bo były rozbieżności na różnych schematach. Napewno przewód w kostce ma kolor czarny. Uciąłem go przy centralce i podłączyłem do masy. Wg schematu przewód ten jest połączony z ogrzewaniem szyby, także bezpośrednio wolałem nie masować. Ale musiałbyś spytać łobuza czy on sobie nie zwarł przewodów od czujników przy tylnych światłach, bo rozważał taką opcję, ale nie wiem jak to się skończyło ;) U mnie gotowej instalacji nie było także z tyłu kabli nie miałem.

Kraj udało mi się zmienić OPcomem, ale też długo z tym walczyłem. Ostatecznie zmieniłem to po pozbyciu się wszystkich błędów z centralki=zmasowanie czujnika szyby. Nie wiem czym dokładnie różnią się poszczególne opcje. Napewno UK = uzbrajanie przy jednym naciśnięciu pilota, DE = uzbrajanie przy ryglowaniu. Co do pozostałych to nie mam pojęcia.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

zlacze X61 (28 pinowe) pin 26 kolor czarny - czujnik zbicia tylnych szyb (dot. kombi)

No i tu są Właśnie te rozbieżności. TIS podaje że jest to pin 27, a jakieś schematy które mam że 26. Nie pamiętam wg czego robiłem, ale działa :) Po południu mogę sprawdzić jak to mam u siebie podłączone bo boczek mam aktualnie zdjęty. W każdym bądź razie kolor czarny :) jest tylko jeden w tych pinach.

Edited by kojot999
Link to comment
Share on other sites

he fajnie to ująłeś no nie działa mi ani pik-pik ani trąbienie jak alarm się załączy

Może sygnał sterujący z centralki ma gdzieś przerrwany obwód że Ci nie wyje? Sprawdź na centralce czy pin 19 dużej kostki masuje się w chwili gdy powinna wyć, lub sprawdź czy pomiędzy 19 a 18 pinem jest napięcie w chwili wycia.

ja robie rozpiski tylko wg Tis jest to pin 26

27 jest pusty :)

No to ja nie wiem jak to jest :D W TISie rysunek 5.5.6.2 i opis do niego mówią że pin 27 jest od czujników tylnej szyby :D

Link to comment
Share on other sites

  • Root Admin

czujniki zbicia tylnich szyb w kombi wystarczy zmostkowac i blad powinien zniknac, przynajmniej tak bylo u mnie

Link to comment
Share on other sites

Jak zajrzysz do pilota to będziesz już wszystko wiedział ;)

[...]

Kraj udało mi się zmienić OPcomem, ale też długo z tym walczyłem. Ostatecznie zmieniłem to po pozbyciu się wszystkich błędów z centralki=zmasowanie czujnika szyby. Nie wiem czym dokładnie różnią się poszczególne opcje. Napewno UK = uzbrajanie przy jednym naciśnięciu pilota, DE = uzbrajanie przy ryglowaniu. Co do pozostałych to nie mam pojęcia.

No i zajrzałem do pilotów - wszystkie mam białe :-( A mam 2 Vectry, jedna MR 98 (czyli przedlift) i MR 01 (polift) - obie mają jednakowe białe plastikowe środki pilotów.

Próbowałem je zgrać z alarmem i lipa... Poz atym dalej mam błąd:


Łączna ilość kodów błędów: 1

00055 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
Obecny

Chyba to nie jest reguła, że przedliftowe miały czarne.

kojot999, napisz mi proszę jakie alarmy masz u siebie w dyspozycji? Pisałeś że masz ich jeszcze kilka. Zastanawiam się czy Ty nie masz alarmów instalowanych pierwotnie w przedliftach. Może one się łatwiej integrują....

Ravcio1985, może popatrzysz po TIS za instrukcjami oryginalnych alarmów w Vectrze B? Interesowało by mnie jakie inne modułu należałoby przestawić. Do zmiany na pewno jest możliwy immobilizer i może także ECU.

Macie jakieś pomysły na temat pilotów i błędu ECU?

Edited by Teleś
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP