Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest andrzej10819

Montaż oryginalnego alarmu

Recommended Posts

Guest andrzej10819

Witam

mam możliwość kupienia oryginalnego alarmu do VECTRY czy jest możliwość założyć go do mojego auta czy potrzebne są duże przeróbki?

a może ktoś ma opis jak założyć alarm.

Edit:

Spis elementów i opis podłączenia - [post 37]

Rodzaje pilotow i centralek - [post 34]

Gdzie jest zapisany Security Code w centralce - [post 49]

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna ale troche zabawy i zmiany bedzie

od centralki po czujniki w slupkach

no i klucze z immo potrzebne

ogolnie nieoplacalne i za duzo babrania jak dla mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz pociągniętą instalację to wystarczy pozakładać to co masz w aukcji + brakujący przycisk "ludzika". Jak masz wprawę to w 30 min cały alarm założysz łącznie z syrenami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli nie masz instalacji nawet się w to nie baw

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !

Please login or register to see this quote.

Jednak przy aktywacji alarmu wyje chyba tylko syrena w podszybiu. Aby być pewnym muszę sprawdzić jeszcze kilka razy.

Na razie jestem na etapie oczekiwania na jedną wtyczkę oraz przed ostatecznym włożeniem centralki do drugiego auta. Będę chciał zgrać w taki sposób aby wszystkie piloty, stare (z auta) i nowy (dostarczony z centralką) otwierały auto ale do tego chyba jest potrzebny security code i programowanie. Proszę aby ktoś potwierdził lub zaprzeczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może rzeczywiście to tylko moje złudzenie że ta w nadkolu również z siebie dźwięki wydaje. A na 100% jest tak jak Teles mówi że podtrzymuje ona zasilanie alarmu. Na odłączenie aku mamy 15s od wyłączenia zapłonu, później zaczyna wyć a alarm wyłączysz tylko przekręcając zapłon, pilotem nic nie zrobisz.

Please login or register to see this quote.

Jedno i drugie nie uniknione z tym że musisz się dokładnie dowidzieć czy juz zaprogramowane piloty można programować pod inną centralkę. Mi się nie udało, ale też nie robiłem tego w ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołożyłem oryginalny alarm (centralka z pilotem , czujniki na słupki , syrena na podszybie , przycisk z ludzikiem , czujnik otwarcia maski , syrena z akumulatorem w nadkole ) czas montażu ok. 2gdz. Działa poprawnie . Warto dołożyć oryginał o ile jest istalacja !

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ile kluczyków miałeś wcześniej?

Czy kupując alarm dostałeś pilota sparowanego z nową centralką?

Czy teraz działają Ci obydwa piloty czy tylko ten "nowy"?

Edited by Teleś

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczesniej miałem tylko jeden

kupiłem cały komplet razem z nowym kluczykiem

działa tylko nowy , drugi spróbuje sparować .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie musiałeś go zgrywać ze swoim ECU ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic nie trzeba zgrywać !

po podłaczeniu całego kompletu, alarm i centralny działa natychmiast

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie pociągnąłem całą instalacje do fabrycznego alarmu bo takowej nie miałem. Trochę roboty z tym było ale efekt końcowy zadowalający

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z ECU nie trzeba nic zgrywać. Imo pozostaje w części kluczyka z grotem, podmienia się tylko część kluczyka z pilotem. Syrenke podpiąłem pod fabryczny klakson

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, troszkę czasu minęło od kiedy zacząłem myśleć o instalacji oryginalnego, fabrycznego, dedykowanego alarmu w Vectrze.

Zacząłem od kupienia alarmu z "anglika", który składał się z (cytując za klubowiczami

Please login or register to see this link.

i

Please login or register to see this link.

):

  • centralki z alarmem identyfikator DA + 1 pilot
  • przycisk z ludzikiem
  • czujniki ultradźwiękowe + wiązki w słupki
  • syrenka w podszybie
  • czujnik maski + uchwyt do karoserii
  • syrena dodatkowa z własnym zasilaniem + uchwyt do karoserii + część wiązki do tej syreny

Po instalacji wszystkiego w aucie (instalację czujnika maski silnika najlepiej zrobić na blachowkrętach - są nawet punkty montażowe) podpiąłem alarm i zaczął działać na nowym pilocie z kompletu alarmu. Czyli wszystko niby OK. Niby, bo schody zaczęły się gdy chciałem zaprogramować posiadane wcześniej piloty do "nowego" sterownika alarmu. Po sprawdzeniu OpCom'em okazało się, że dodawanie pilotów do tej centralki (DA - fabryczny alarm) jest możliwe po podaniu kodu security (car pass). Niestety nie był to kod z mojego auta, bo ten znam. Wniosek - kod musiał być zapisany w zainstalowanym sterowniku alarmu.

Zacząłem drążyć temat i dzięki wskazówkom Mihó, użyczonemu sterownikowi alarmu G.Redmana i pomocy kolegi po wielu próbach udało się odczytać i zmienić zapisany w moim "nowym" sterowniku alarmu kod security aby móc programować piloty. Po instalacji sprawdziłem możliwości OpCom'a w diagnozie alarmu. Alarm jest widziany i można w nim kasować i programować piloty jednak wszystko dopiero po podaniu poprawnego kodu security. Alarm po podpięciu zgłaszał trochę błędów:


OP-COM - Okno odczytu KW82> 2001|Vectra-B|Nadwozie|System przeciwkradzieżowy

Protokół KW-82 zainicjalizowany.

Please login or register to see this link.

  • Please login or register to see this link.

  • Please login or register to see this link.

  • Please login or register to see this link.

  • Please login or register to see this link.

  • Edited by Ravcio1985

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jako że robiłeś wszystko od podstaw może ty wiesz dlaczego mój alarm po załączeniu nie wydaję dźwięku tylko kierunki migają syrenka sprawna prąd dochodzi op-com zero błędów wszystkie czujniki sprawne padła opcja że mam włączone ciche uzbrojenie może wiesz jak to rozwiązać

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    Witaj

    Ostatnio u Łobuza montowaliśmy alarm fabryczny, niecałe 40 minut całość zajęła

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

    Również miał 1 pilota i chcieliśmy dopisać te które miał oryginalnie - ku ogólnemu zaskoczeniu nie dało się.

    Doszliśmy jednak do tego jakie piloty pasują. Są 2 rodzaje pilotów. W łatwy sposób można je rozpoznać zaglądając do środka. Pierwszy typ ma czarny koszyk na baterie a drugi biały koszyk. W alarmie prawdopodobnie masz te czarne i białę do niego nie podejdą. Białe występują w nowszych poliftach z centralkami bez alarmu jak się okazało. Nie sąone ze sobą kompatybilne. Do tego alarmu będzie pasował pilot z przedliftów lub młodszych poliftów z czarnym koszykiem baterii.

    Co do reszty Twojego posta, przeczytam go dokładnie jak bede w robocie i napisze coś więcej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    W sumie to mam dwa takie alarmy bo wkładam je do dwóch Vectr: jednej przedliftowej a drugiej poliftowej. Sprawdzę jakie piloty mam w Vectrze przedliftowej ale nie sądzę aby one były niekompatybilne z pilotami systemem z polifta. Pamiętam, że kiedyś bawiąc się zaprogramowałem wszystkie piloty do obydwu aut jednocześnie, że jak stały obok siebie to jednocześnie się otwierały i zamykały

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">. Sprawdzę jednak kolory pilotów i podatność na "gadanie" z alarmem.

    kojot999, mam pytanie. W jaki sposób programowaliście piloty? Znaliście kod security z auta dawcy alarmu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    Robiłem już kilka alarmów fabrycznych w VB. Za każdym razem programatorem zczytywałem kod security z alarmu. U łobuza od razu ustawiłem programatorem kod zgodny z jego kartą car pass. Także przy programowaniu pilotów wpisywaliśmy już kod z jego auta.

    Poprzednio nie spotkałem się z sytuacją żeby piloty nie pasowały. Dopiero u Łobuza (2001r) okazało się że ma inne piloty. Później u znajomego patrzałem miał takie same (2000r). Wcześniej sprawdzałem piloty z roczników 98,99,00,03,04 i wszystkie pasowały (miały czarny koszyk baterii). Te z czarnym koszykiem pasują od VB, Astry G i omegi niezależnie czy to angol czy kontynent. Z tego co zauważyłem te drugie piloty (z białym koszem) są tylko w centralkach bez alarmu. Alarmy zarówno z przed lifta jak i polifta które posiadałem miały piloty z czarnym koszem.

    Co do Twoich błędów, ten od eeproma występuje po programowaniu pamięci na programatorze, też to miałem i już się nie pojawia. Ten związany z ECU to nie mam pojęcia od czego. Ten od czujników tylnej szyby udało mi się obejść. Przy centralce uciąłem pin idący do tylnych szyb i podłączyłem do masy. Plusem braku błędów jest to że dioda po uzbrojeniu w chwili testowania świeci ciągłym światłem i jak pojawią się jakieś błędy będzie od razu wiadomo (mryganie). PO usunięciu wszystkich błędów udało się przeprogramować centralke w tryb na niemcy. Plusuje to tym że aktywowanie alarmu następuje dopiero po ryglowaniu, a nie jak w przypadku anglików przy zamykaniu auta.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    Fakt, po takim wytłumaczeniu (identyfikacja błędów po kontrolce) masowanie przewodów ma sens. Jeżeli pamiętasz podaj proszę który to przewód z której kostki. Też sobie zmasuję.

    A programowanie kraju udało ci się zrobić czym - OpCom'em czy może dopiero Tech2? Bo ja OpCom'em nie mogłem tego zrobić. Znaczy się wchodzę w formatkę gdzie można zmienić kraj i chyba automatyczne uzbrajanie się alarmu po wyłączeniu ale nie jest aktywny przycisk akceptujący zmiany.

    Poza tym masz informację czym różnią się wersje na poszczególne kraje? Są 4 do wyboru:

    • Wielka Brytania
    • Niemcy
    • Szwajcaria
    • Holandia (Niderlandy)

    Może ktoś ma jakieś info na temat różnic w działaniu tego alarmu przy instalacji na różne kraje?

    Edited by Teleś

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak zajrzysz do pilota to będziesz już wszystko wiedział

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

    Co do nr pinu to chyba 27, ale muszę sprawdzić bo były rozbieżności na różnych schematach. Napewno przewód w kostce ma kolor czarny. Uciąłem go przy centralce i podłączyłem do masy. Wg schematu przewód ten jest połączony z ogrzewaniem szyby, także bezpośrednio wolałem nie masować. Ale musiałbyś spytać łobuza czy on sobie nie zwarł przewodów od czujników przy tylnych światłach, bo rozważał taką opcję, ale nie wiem jak to się skończyło

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> U mnie gotowej instalacji nie było także z tyłu kabli nie miałem.

    Kraj udało mi się zmienić OPcomem, ale też długo z tym walczyłem. Ostatecznie zmieniłem to po pozbyciu się wszystkich błędów z centralki=zmasowanie czujnika szyby. Nie wiem czym dokładnie różnią się poszczególne opcje. Napewno UK = uzbrajanie przy jednym naciśnięciu pilota, DE = uzbrajanie przy ryglowaniu. Co do pozostałych to nie mam pojęcia.

    Edited by Ravcio1985

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    zlacze X61 (28 pinowe) pin 26 kolor czarny - czujnik zbicia tylnych szyb (dot. kombi)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    No i tu są Właśnie te rozbieżności. TIS podaje że jest to pin 27, a jakieś schematy które mam że 26. Nie pamiętam wg czego robiłem, ale działa

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po południu mogę sprawdzić jak to mam u siebie podłączone bo boczek mam aktualnie zdjęty. W każdym bądź razie kolor czarny

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jest tylko jeden w tych pinach.

    Edited by kojot999

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ja robie rozpiski tylko wg Tis jest to pin 26

    27 jest pusty

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    No to ja nie wiem jak to jest

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> W TISie rysunek 5.5.6.2 i opis do niego mówią że pin 27 jest od czujników tylnej szyby

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    czujniki zbicia tylnich szyb w kombi wystarczy zmostkowac i blad powinien zniknac, przynajmniej tak bylo u mnie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    winner pin 26

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

    zgadza sie. one sa w szeregu. do jednego wchodzi sygnal a z drugiego idzie na mase. polaczenie ich powoduje zrobienie masy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Please login or register to see this quote.

    No i zajrzałem do pilotów - wszystkie mam białe :-( A mam 2 Vectry, jedna MR 98 (czyli przedlift) i MR 01 (polift) - obie mają jednakowe białe plastikowe środki pilotów.

    Próbowałem je zgrać z alarmem i lipa... Poz atym dalej mam błąd:

    Please login or register to see this code.

    Chyba to nie jest reguła, że przedliftowe miały czarne.

    kojot999, napisz mi proszę jakie alarmy masz u siebie w dyspozycji? Pisałeś że masz ich jeszcze kilka. Zastanawiam się czy Ty nie masz alarmów instalowanych pierwotnie w przedliftach. Może one się łatwiej integrują....

    Ravcio1985, może popatrzysz po TIS za instrukcjami oryginalnych alarmów w Vectrze B? Interesowało by mnie jakie inne modułu należałoby przestawić. Do zmiany na pewno jest możliwy immobilizer i może także ECU.

    Macie jakieś pomysły na temat pilotów i błędu ECU?

    Edited by Teleś

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Reply to this topic...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


    • Recently Browsing   0 members

      No registered users viewing this page.

    ×
    ×
    • Create New...