Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Fenol

Trochę o turbo

Recommended Posts

Aby urozmaicić życie działu tuning (ile można gadać o felgach, zderzakach i reflektorach) podrzucam wam

adres ciekawej strony z podstawami turbo. Mam nadzieje ze sie przyda. Sporo dzięki niej sobie w głowie poukładałem

Jest tam też taki fajny dokument .xls który znacznie ułatwia obliczenia i uwzględnia wiele niuansów i pułapek czyhających na adeptów sztuki tuningowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Artykuł i ten arkusz znajdują się pod adresem:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kiedy zakładasz??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja troche zwatpiłem jak usłyszałem ile uturbienie Vectry kosztuje...

chyba poczekam i z czasem zakupie C 3.2 V6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możesz powiedzieć konkretną cenę uturbinienia wiem że nie mała , a może da redę założć chodzi mi o to czy fizycznie jest możliwe zamontowanie 2.0T z VC?

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

do VB ok 12 tysi za samwydaje osprzet

wydaje mi sie ze silnik z C nie wejdzie do B ale moge sie mylic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

narazie domykam kwestie poboczne jak generalny remont silnika.

mysle ze silnik bedzie zlozony do konca lipca. bede update'ował

wątek na forum.

dużo jest frajdy przy tej robocie i mam nadzieje ze znajdzie się kilka

projektów turbo w naszym klubie.

kto jest chetny na wysadzenie silnika w powietrze?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

-> ja zostaje przy N/A. turbo chetnie, ale nie w tej budzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

zalezy jakie turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mozesz np tanszym kosztem zalozyc soft turbo dmuchajace ~0.5bara do tego 'praktycznie' nie musisz rozprezac silnika i kuc dolu ani gory, wtedy potrzebujesz kolektora, turbiny, podpiecia smarowania i przerobienia ukladu wydechowego i dolotowego pod turbine podejrzewam ze w 8tys da rade sie spokojnie zamknac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jesli mowa o normalnym uturbieniu i turbinie dmuchajacej +/-1.5bara to mysle ze koszty zaczynaja sie gdzies od 15 a koncza... ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

lepiej nie mowic....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rozmawialem z ludzmi na forum Calibry. Tam maja troche doswiadczenia z x30 i podobno nawet do 1.2 bara ten silnik

wytrzymuje bez kucia korb i tłoków. Ja bede dmuchał 0.9 wiec zobaczymy czy mieli racje. Jedyna moja modyfikacja tłoków to

pokrycie ich ceramiką chroniącą przed wysoką temperaturą.

co do kosztów to 8tys. jest nierealne. turbina kosztuje ok 6 tyś zł. a koszt turbiny to moze 40-50% kosztów, bez robocizny oczywiscie.

no chyba ze chcesz robic byle jak, bez mierników, TurboTimera, o strojeniu nie mówiąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

6tysi to bardzo drogo jak na turbine dmuchajaca 0.9bara, powiem ci ze ja za gt22 ktore ma docelowo dmuchac +/-2.0bara placilem duuuuuuuuuuuuuuuuzo mniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> rozejrzyj sie za k03s albo k04 ceny 1.500 - 2.000 i w serii chyba nie dmucha za duzo (cos kolo 0.8, 0.7 z tego co pamietam) w silnikach 1.8t vagowskich.

ale dmuchanie 0.9 w nierozprezony silnik i w niekute tloki porownalbym do walenia mlotkiem w glowice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moim zdaniem

a mierniki to jest 1/100 ceny tutaj akurat wiec nie warto o tym wspominac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a turbotimer po co ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wystarczy samemu pamietac o tym ze auto ma turbine

nie zapominaj jeszcze ze do tego potrzebne jest ecu na ktorym ktos to wystroi bo o wystrojeniu tego na standardowym to bym zapomnial zanim bym o tym pomyslal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a to leca dodatkowe koszty i moze nie byc tak prosto ze strojeniem jak sie wydaje

Edited by ares

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

da radę

wszystko rozchodzi sie o kasę

ja próbowałem ale koszty mnie przerosły i przestałem inwestować w VB na rzecz VC

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

na pewno łatwiej będzie wsadzić 2,0T z Vectry A czyli c20let - jeździ już w naszym klubie jedna taka VB

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a koszty ? zależy za ile dostaniesz komplet na swapa...

p.s. gdyby ktoś chciał to mam kompletny silnik 2,0T z VC na swapa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kompresor Vortech v5 - 2300$ +clo i vat.

silnik jest odprezony ponizej 8.5:1.

natomiast z dodatkowym ecu to sie nie spotkalem. wiem ze mozna dodatkowy komputer wsadzic z przelaczanymi programami. czy to miales na mysli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

chodzi mi o komputer na ktorym zestroisz dolozona turbine bo watpie zeby dalo rade zrobic to na standardowym ecu potrzebny bylby tu np smt6

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mówimy o tym samym.

Bez strojenia, czy dodatkowego kompa silnik pewnie nawet nie odpali. Zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lambert86

Witam mam kilka pytan odnosnie turbo mam Va i niebawe przekładał silnik z 1.6 na 2.0 tylko zasatanwaim sie nad jednym ktory bedzie lepszy do zamontowania w nim turbo 16v czy 8v znaczy chodzi mi w ktorym bedzie mozna osiagnac wiekszy efket przyrostu mocy ??? i ewentualnie jak duzy przyrost mocy moze dac tak zwane soft turbo o ktorym pisaliscie ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

a do VB da radę jescze wrzucić Z20LET z astry coupe i astry II opc tyle że na allegro facet chciał za kpl. na swap 10 tys. to jednak sporo ale zwarzając na potencjał tego silnka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, a ty Hapko ile chiałeś za silnik 2.0T z VC czy to z twojej?? czyżby za mało kucy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

silnik z VC to zupełnie coś innego niż te awaryjne Z20LET... poczytaj o silnikach Saaba B207L, B207R jak chodzą i jaki mają potencjał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

do sprzedania mam komplet z VC na swapa ale nie jest to silnik z mojej Viki

w GTSie teraz na brak mocy nie narzekam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Please login or register to see this quote.

To kup odrazu 2.0 turbo a nie 16?V czy tam 8...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lambert86

w sumie proste i genijalne rozwiazanie a do VA były wogule produkowane silniki z turbo ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

C20LET, jak znajdziesz z osprzętem to gratulacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lambert86

głupi to ma zawsze szczescie to moze i mi sie uda znalezc taki silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co chwile na allegro pojawiaja sie komplety w cenach 3-6 tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

co prawda nie są to lety tylko nowsze konstrukcje ale jak najbardziej ciekawe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. mam pytanko odnośnie turbiny... Po włączeniu silnika cięgno od turbo zostaje wciągnięte, zassane powietrzem przez elektrozawór. W miarę jak rosną (próba w dwie osoby) siłowniczek pozostaje bez zmian. Czy tak ma być? Proszę o poradę.

Ps . Borykam się od niedawna z utratą mocy. Niby słychać gwizd turbo ale nie wciska w fotel jak to było do tej pory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...