Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Trochę o turbo


Fenol
 Share

Recommended Posts

Aby urozmaicić życie działu tuning (ile można gadać o felgach, zderzakach i reflektorach) podrzucam wam

adres ciekawej strony z podstawami turbo. Mam nadzieje ze sie przyda. Sporo dzięki niej sobie w głowie poukładałem

Jest tam też taki fajny dokument .xls który znacznie ułatwia obliczenia i uwzględnia wiele niuansów i pułapek czyhających na adeptów sztuki tuningowej ;)

Artykuł i ten arkusz znajdują się pod adresem: http://www.gnttype.org/techarea/turbo/turboflow.html

Link to comment
Share on other sites

to kiedy zakładasz?? :)

ja troche zwatpiłem jak usłyszałem ile uturbienie Vectry kosztuje...

chyba poczekam i z czasem zakupie C 3.2 V6 :D

Link to comment
Share on other sites

a możesz powiedzieć konkretną cenę uturbinienia wiem że nie mała , a może da redę założć chodzi mi o to czy fizycznie jest możliwe zamontowanie 2.0T z VC?

Edited by Bako
Link to comment
Share on other sites

to kiedy zakładasz?? :)

narazie domykam kwestie poboczne jak generalny remont silnika.

mysle ze silnik bedzie zlozony do konca lipca. bede update'ował

wątek na forum.

dużo jest frajdy przy tej robocie i mam nadzieje ze znajdzie się kilka

projektów turbo w naszym klubie.

kto jest chetny na wysadzenie silnika w powietrze? ;)

Link to comment
Share on other sites

kto jest chetny na wysadzenie silnika w powietrze? ;)

-> ja zostaje przy N/A. turbo chetnie, ale nie w tej budzie ;)

Link to comment
Share on other sites

zalezy jakie turbo :) mozesz np tanszym kosztem zalozyc soft turbo dmuchajace ~0.5bara do tego 'praktycznie' nie musisz rozprezac silnika i kuc dolu ani gory, wtedy potrzebujesz kolektora, turbiny, podpiecia smarowania i przerobienia ukladu wydechowego i dolotowego pod turbine podejrzewam ze w 8tys da rade sie spokojnie zamknac :)

jesli mowa o normalnym uturbieniu i turbinie dmuchajacej +/-1.5bara to mysle ze koszty zaczynaja sie gdzies od 15 a koncza... ? :)

Link to comment
Share on other sites

jesli mowa o normalnym uturbieniu i turbinie dmuchajacej +/-1.5bara to mysle ze koszty zaczynaja sie gdzies od 15 a koncza... ? :)

lepiej nie mowic.... :D

Link to comment
Share on other sites

zalezy jakie turbo :) mozesz np tanszym kosztem zalozyc soft turbo dmuchajace ~0.5bara do tego 'praktycznie' nie musisz rozprezac silnika i kuc dolu ani gory, wtedy potrzebujesz kolektora, turbiny, podpiecia smarowania i przerobienia ukladu wydechowego i dolotowego pod turbine podejrzewam ze w 8tys da rade sie spokojnie zamknac :)

jesli mowa o normalnym uturbieniu i turbinie dmuchajacej +/-1.5bara to mysle ze koszty zaczynaja sie gdzies od 15 a koncza... ? :)

rozmawialem z ludzmi na forum Calibry. Tam maja troche doswiadczenia z x30 i podobno nawet do 1.2 bara ten silnik

wytrzymuje bez kucia korb i tłoków. Ja bede dmuchał 0.9 wiec zobaczymy czy mieli racje. Jedyna moja modyfikacja tłoków to

pokrycie ich ceramiką chroniącą przed wysoką temperaturą.

co do kosztów to 8tys. jest nierealne. turbina kosztuje ok 6 tyś zł. a koszt turbiny to moze 40-50% kosztów, bez robocizny oczywiscie.

no chyba ze chcesz robic byle jak, bez mierników, TurboTimera, o strojeniu nie mówiąc.

Link to comment
Share on other sites

Guest ares

6tysi to bardzo drogo jak na turbine dmuchajaca 0.9bara, powiem ci ze ja za gt22 ktore ma docelowo dmuchac +/-2.0bara placilem duuuuuuuuuuuuuuuuzo mniej :) rozejrzyj sie za k03s albo k04 ceny 1.500 - 2.000 i w serii chyba nie dmucha za duzo (cos kolo 0.8, 0.7 z tego co pamietam) w silnikach 1.8t vagowskich.

ale dmuchanie 0.9 w nierozprezony silnik i w niekute tloki porownalbym do walenia mlotkiem w glowice :) moim zdaniem

a mierniki to jest 1/100 ceny tutaj akurat wiec nie warto o tym wspominac :) a turbotimer po co ? :) wystarczy samemu pamietac o tym ze auto ma turbine

nie zapominaj jeszcze ze do tego potrzebne jest ecu na ktorym ktos to wystroi bo o wystrojeniu tego na standardowym to bym zapomnial zanim bym o tym pomyslal :) a to leca dodatkowe koszty i moze nie byc tak prosto ze strojeniem jak sie wydaje

Edited by ares
Link to comment
Share on other sites

może da redę założć chodzi mi o to czy fizycznie jest możliwe zamontowanie 2.0T z VC?

da radę

wszystko rozchodzi sie o kasę

ja próbowałem ale koszty mnie przerosły i przestałem inwestować w VB na rzecz VC ;)

na pewno łatwiej będzie wsadzić 2,0T z Vectry A czyli c20let - jeździ już w naszym klubie jedna taka VB ;)

a koszty ? zależy za ile dostaniesz komplet na swapa...

p.s. gdyby ktoś chciał to mam kompletny silnik 2,0T z VC na swapa ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

6tysi to bardzo drogo jak na turbine dmuchajaca 0.9bara, powiem ci ze ja za gt22 ktore ma docelowo dmuchac +/-2.0bara placilem duuuuuuuuuuuuuuuuzo mniej :) rozejrzyj sie za k03s albo k04 ceny 1.500 - 2.000 i w serii chyba nie dmucha za duzo (cos kolo 0.8, 0.7 z tego co pamietam) w silnikach 1.8t vagowskich.

ale dmuchanie 0.9 w nierozprezony silnik i w niekute tloki porownalbym do walenia mlotkiem w glowice :) moim zdaniem

a mierniki to jest 1/100 ceny tutaj akurat wiec nie warto o tym wspominac :) a turbotimer po co ? :) wystarczy samemu pamietac o tym ze auto ma turbine

nie zapominaj jeszcze ze do tego potrzebne jest ecu na ktorym ktos to wystroi bo o wystrojeniu tego na standardowym to bym zapomnial zanim bym o tym pomyslal :) a to leca dodatkowe koszty i moze nie byc tak prosto ze strojeniem jak sie wydaje

Kompresor Vortech v5 - 2300$ +clo i vat.

silnik jest odprezony ponizej 8.5:1.

natomiast z dodatkowym ecu to sie nie spotkalem. wiem ze mozna dodatkowy komputer wsadzic z przelaczanymi programami. czy to miales na mysli?

Link to comment
Share on other sites

chodzi mi o komputer na ktorym zestroisz dolozona turbine bo watpie zeby dalo rade zrobic to na standardowym ecu potrzebny bylby tu np smt6 http://allegro.pl/item390337938_smt6_okazja_.html

mówimy o tym samym.

Bez strojenia, czy dodatkowego kompa silnik pewnie nawet nie odpali. Zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

Guest Lambert86

Witam mam kilka pytan odnosnie turbo mam Va i niebawe przekładał silnik z 1.6 na 2.0 tylko zasatanwaim sie nad jednym ktory bedzie lepszy do zamontowania w nim turbo 16v czy 8v znaczy chodzi mi w ktorym bedzie mozna osiagnac wiekszy efket przyrostu mocy ??? i ewentualnie jak duzy przyrost mocy moze dac tak zwane soft turbo o ktorym pisaliscie ???

Link to comment
Share on other sites

a do VB da radę jescze wrzucić Z20LET z astry coupe i astry II opc tyle że na allegro facet chciał za kpl. na swap 10 tys. to jednak sporo ale zwarzając na potencjał tego silnka :), a ty Hapko ile chiałeś za silnik 2.0T z VC czy to z twojej?? czyżby za mało kucy ??

Link to comment
Share on other sites

Hapko ile chiałeś za silnik 2.0T z VC czy to z twojej?? czyżby za mało kucy ??

silnik z VC to zupełnie coś innego niż te awaryjne Z20LET... poczytaj o silnikach Saaba B207L, B207R jak chodzą i jaki mają potencjał ;)

do sprzedania mam komplet z VC na swapa ale nie jest to silnik z mojej Viki

w GTSie teraz na brak mocy nie narzekam :D

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio
Witam mam kilka pytan odnosnie turbo mam Va i niebawe przekładał silnik z 1.6 na 2.0 tylko zasatanwaim sie nad jednym ktory bedzie lepszy do zamontowania w nim turbo 16v czy 8v znaczy chodzi mi w ktorym bedzie mozna osiagnac wiekszy efket przyrostu mocy ??? i ewentualnie jak duzy przyrost mocy moze dac tak zwane soft turbo o ktorym pisaliscie ???

To kup odrazu 2.0 turbo a nie 16?V czy tam 8...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
C20LET, jak znajdziesz z osprzętem to gratulacje.

co chwile na allegro pojawiaja sie komplety w cenach 3-6 tys

Link to comment
Share on other sites

Witam. mam pytanko odnośnie turbiny... Po włączeniu silnika cięgno od turbo zostaje wciągnięte, zassane powietrzem przez elektrozawór. W miarę jak rosną (próba w dwie osoby) siłowniczek pozostaje bez zmian. Czy tak ma być? Proszę o poradę.

Ps . Borykam się od niedawna z utratą mocy. Niby słychać gwizd turbo ale nie wciska w fotel jak to było do tej pory.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP