Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest avekamil

Świece zalane olejem - co to może być?

Recommended Posts

Guest avekamil

Witam

Dzisiaj wymieniałem świece w samochodzie. Silnik to X18XE. Po odkręceniu zauważyłem, że wszystkie były zalane olejem ( od strony elektrody ).

Z tego co się orientuje to powinny być suche.

Co może być tego przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

uszczelka pokrywy zaworów do wymiany. Koszt około 100zł z robocizną, chyba ze zrobisz to samemu , bo to banalnei proste. Tak wogóle temat wielokronie opisywany na forum.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avekamil

no tak opisywane było jak świece były zalane od góry. A moje są zalane od strony cylindrów. Tutaj chyba uszkodzona uszczelka nie miała by wpływu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc obstawiałbym tak jak scooter tzn. że to uszczelka pokrywy zaworów do wymiany. Zwykle jest tak, że trochę oleju nagromadzi się w tych wnękach od świec i przy wykręcaniu olej poleci po elektrodach. Chyba że gwint miałeś suchy po wykręceniu, co by świadczyło o poważniejszej dolegliwości :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avekamil

Hmmm ... gwint chyba też był zalany olejem. Jutro sprawdzę czy dalej są zalane. Jeżeli tak to czeka mnie zakupienie nowej uszczelki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka pod pokrywką zaworów na 100%. U mnie z góry nie było tragedii widać a po wykręceniu świec była masakra całe uwalone olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damiano25

podepne sie pod temat .sprawdzalem dzisiaj stan swiec zapłonowych i jedno co zauwazylem do elektroda ma prawidłowy kolor tylko kołnierz wokół niego ma czarny nalot .czym moze byc to spowodowane?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niczym to nie jest spowodowane. Po prostu nagar. Iskra przeskakuje po najkrótszej drodze od elektrody środkowej do elektrody zewnętrznej. Nie doszukiwałbym się tu problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazlem taki przydatny link o swiecach

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 'olaną' olejem świece po stronie rdzenia / końcówki gdzie nakłada się przewód WN. Po wyczyszczeniu z oleju i przejechaniu 200km kontrola. Wyciągam świecę - czarna, na gwincie mokro :/ Okazało się, że świeca padła, olej gdzieś lekko przedostał się na gwint. Okazało się, że padła uszczelka pod pokrywą. Zbieg okoliczności, ale warto ją wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taka świeca świadczy o: nie do końca prawidłowym spalaniu; spalaniu oleju- bierze silnik olej; złej jakości paliwa; złym doborze świecy; zbyt długim okresie eksploatacji.

Prawidłowo jest lekko czarna ale bez takiej ilości nagaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry, pozwolę sobie odgrzać kotleta. Mam ten sam problem z tym, że ja szukam przyczyny szarpania samochodu. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zaczęły spadać jak powinny (wcześniej wolno spadały), zniknęła kontrolka od serwisu ale szarpać dalej szarpie. Czytałem o kablach i świecach. Tu jest listwa więc zostały mi świece i właśnie odkryłem, że są zalane. Przyczyna zalania jest już rozwiązana ale jak już wspomniałem czy może przy tym silnik szarpać? Myślałem jeszcze nad sondą bo kabel jest obklejony taśmą i nie wiem czy nie było tam grzebane coś. Silnik 1.8 125 km ecotec.

Mimo wątku z przed kilku ładnych lat prosiłbym o poradę.

 

Pozdrawiam

Edited by MzKzMzUzE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak olej zalał świece to mógł je szlag trafić. To jest możliwe, że przez to silnik kuleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...