Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
daro

światła od angola ???

Recommended Posts

Czy do VC mozna założyc światła od "angola"???

Nie mogę znależć na forum a wydaje mi się, że kiedys Piotr z Gdańska pisał że są te same, tylko jakiś "dzings" trzeba pzrestawic zeby "trojkat świecenia zmienic. Jesli tak to ktory to "dzings"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Na pewno w przy soczewkach jest taka mała metalowa wajcha, którą można zmienić kąt górnej granicy oświetlania drogi, ale czy to wystarcza, by światła świeciły tak jak należy w ruchu prawostronnym, to tego nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W AFL'ach wystarczy włożyć/wyjąć bezpiecznik żeby wybrać tryb prawostronny lub lewostronny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To AFLe mamy rozstrzygniete

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A soczewki?

Callun masz moze foto gdzie ta wajcha jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem pewien ale ta wajchą zmienia się granice światła na wprost.To znaczy dla angola normalnie reflektor świeci bardziej w lewo, a po przełączeniu na wprost. Czyli nie zmienisz aby bardziej doświetlać prawa stronę tak jak dla ruchu prawostronnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie tak jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie jest tak, ze w lewym reflektorze doswietlajacym pobocze zmieniamy na siecenie na wprost, a w prawym ze swiecenia na wprost na doswietlenie prawego pobocza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak było przy VB ale czy tak samo jest przy VC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w VC nie ma zadnej wajchy. Wajcha była w Omedze ale tam przestawienie jej powodowało zasłonięcie "trójkąta" sprawiajacego, ze światła świecą po prawej nieco dalej (asymetryczne światła mijania). Z asymetrycznych robią się symetryczne. Wjeżdżając na wyspę skracam światła do minimum i dla formalności naklejam na reflektory po czarnym trójkącie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrze musialo mi sie cos wydawac, ze kiedys pisales o mozliwosci zmiany swiatel z europejskiej na angielska w VC tylko cos pzrestawiajac... pewnie cos mi sie "przysnilo"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

W EPC jest wyraźne rozróżnienie na reflektory do ruchu prawo i lewostronnego. Ale jestem pewny, że u mnie przy soczewkach jest taka mała wajcha, którą można było poruszać przesłoną z blachy w soczewce odpowiadającą za granicę świecenia. Ruszanie tą wajchą powodowało właśnie zmianę ze świecenia w linii prostej do świecenia pod pewnym ukosem.

Edited by Callun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jesli jest rozroznienie w EPC na reflektory do ruchu lewo- i prawo- stronnego to ta wajcha ma za zadanie (jak pisali pzredmowcy) obciac ten "trojkat" zeby nie oslepiac jak pojedziemy na wyspy, a ci z wysp zeby nie oslepiali jak wpadna do nas heheheee

...i wszystko jasne...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. soczewki rozstrzygnięte,

2. AFL rozstrzygniete,

A jak to jest z xenonami? jest rozroznienie do ruchu prawo / lewo stronnego? czy jest tak jak w przypadku AFLi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtekbaranowski

Potwierdzam soczewki. Nawet w mojej angielskiej instrukcji jest dokładnie opisane jak przestawić światła na "left-hand side". Dodam jeszcze, że ten opis w instrukcji dotyczy wszystkich rodzajów lamp. jutro wrzucę jakieś foto tych angielskich lamp.

Tak się dzisiaj podjarałem tą regulacją reflektorów,że dopadłem się do lewego i i tyle machałem tym białym dynksem, że zapomniałem w jakiej pozycji był pierwotnie...:-)

I teraz mam prośbę, najlepiej do kogoś z UK, żeby sprawdził w jakiej pozycji ma te białe dynksy do przestawiania świateł na left-hand. Dynksy są pod plastikowym wieczkiem osłaniającym jedną z żarówek (ta duża plastikowa klapka).

Dodam jeszcze, że w prawym reflektorze oryginalnie dynks był w pozycji górnej. A jak mi się wydaje ten w lewej był w tym samym czasie w pozycji dolnej. Ewentualnie jeśli kontynentalne lampy też mają tą regulacje to proszę sprawdzić czy dynksy są w tej samej pozycji w obu lampach czy odwrotnej.

Edited by wojtekbaranowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewy jest na gorze a prawy na dole przynajmniej u mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> oczywiscie mam anglika

z ta lewa pokrywa to sie nagimnastykowalem z 10 min zeby zamknac ale poszlo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtekbaranowski

Z opisu o problemie z klapką wnioskuję, że lewy i prawy to kierunki patrząc na auto z przodu a nie zza kierownicy:-) U siebie opisałem z perspektywy siedzenia za kierownicą, w każdym razie wszystko się zgadza. A problem z tą klapką jest konkretny bo przewód powietrzny wszystko zasłania.

W angliku oryginalnie (perspektywa zza kierownicy):

Lewa lampa - dynks w pozycji dolnej

Prawa lampa - dynks w pozycji górnej

Jutro sprawdzę jaki jest efekt po zmroku na tych przestawionych lampach.

porosiu dzięki za szybką odpowiedź:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no problem, a kierunki podalem tak jak Sie Domysliles od przodu auta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o to czy w przypadku xenonow mamy mozliwosci takie jak w praypadku soczewek - czyli redukcji "trojkata" swiecenia? Czy jak w przypadku AFL poprzez "ruch" bezpiecznika przystosowujemy auto do lewo- lub prawo-stronnego ruchu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w oryginalnych H7 ( rok 2005) jak i zmienionych xenonach (ale tez oryginały - nie przeróbki) żadnego "dyngsa" nie ma. Z instrukcji niemieckiej wyczytałem, że przed wyjazdem na Wyspę muszę sie udać do ASO i wymienić reflektory !!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Przed pierwszym zjazdem z promu w Dover podniosłem maskę i długo szukałem odpowiedniej dzwigienki - i nic. Po powrocie do domu zgłębiłem temat i jest tak jak napisałem. W porównaniu do ostatniej mojej omegi z 2000 roku - krok wstecz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

buuuuu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli macie fotkę tej manetki, to wrzućcie ją na forum. Podobnie jak u Piotra, u mnie również nie ma żadnego wihajstra do zmiany pozycji soczewki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Dziś miałem chwilę wolnego, więc specjalnie dla Was wyjąłem reflektor i daję fotkę wajchy w obu pozycjach

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ragli

Witam

Potwierdzam u mnie jest taka wajha (vc anglik) choc wyglada to troche inaczej niz na zdjeciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie taka dźwignia była w omedze. W mojej VC (z Niemiec) nic takiego nie ma. A szkoda, bo znów wybieram się do GB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SebZab

Please login or register to see this quote.

A jak oryginalnie powinny być ustawione te dźwigienki w reflektorach w wersji europejskiej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...