Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

światła od angola ???


daro
 Share

Recommended Posts

Czy do VC mozna założyc światła od "angola"???

Nie mogę znależć na forum a wydaje mi się, że kiedys Piotr z Gdańska pisał że są te same, tylko jakiś "dzings" trzeba pzrestawic zeby "trojkat świecenia zmienic. Jesli tak to ktory to "dzings"?

Link to comment
Share on other sites

Guest Callun
Czy do VC mozna założyc światła od "angola"???

Nie mogę znależć na forum a wydaje mi się, że kiedys Piotr z Gdańska pisał że są te same, tylko jakiś "dzings" trzeba pzrestawic zeby "trojkat świecenia zmienic. Jesli tak to ktory to "dzings"?

Na pewno w przy soczewkach jest taka mała metalowa wajcha, którą można zmienić kąt górnej granicy oświetlania drogi, ale czy to wystarcza, by światła świeciły tak jak należy w ruchu prawostronnym, to tego nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

To AFLe mamy rozstrzygniete :)

A soczewki?

Callun masz moze foto gdzie ta wajcha jest?

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien ale ta wajchą zmienia się granice światła na wprost.To znaczy dla angola normalnie reflektor świeci bardziej w lewo, a po przełączeniu na wprost. Czyli nie zmienisz aby bardziej doświetlać prawa stronę tak jak dla ruchu prawostronnego.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien ale ta wajchą zmienia się granice światła na wprost.To znaczy dla angola normalnie reflektor świeci bardziej w lewo, a po przełączeniu na wprost. Czyli nie zmienisz aby bardziej doświetlać prawa stronę tak jak dla ruchu prawostronnego.

dokladnie tak jest

Link to comment
Share on other sites

a nie jest tak, ze w lewym reflektorze doswietlajacym pobocze zmieniamy na siecenie na wprost, a w prawym ze swiecenia na wprost na doswietlenie prawego pobocza?

Link to comment
Share on other sites

ta wajchą zmienia się granice światła na wprost

tak było przy VB ale czy tak samo jest przy VC?

Link to comment
Share on other sites

U mnie w VC nie ma zadnej wajchy. Wajcha była w Omedze ale tam przestawienie jej powodowało zasłonięcie "trójkąta" sprawiajacego, ze światła świecą po prawej nieco dalej (asymetryczne światła mijania). Z asymetrycznych robią się symetryczne. Wjeżdżając na wyspę skracam światła do minimum i dla formalności naklejam na reflektory po czarnym trójkącie. <_<

Link to comment
Share on other sites

Piotrze musialo mi sie cos wydawac, ze kiedys pisales o mozliwosci zmiany swiatel z europejskiej na angielska w VC tylko cos pzrestawiajac... pewnie cos mi sie "przysnilo"

Link to comment
Share on other sites

Guest Callun
Piotrze musialo mi sie cos wydawac, ze kiedys pisales o mozliwosci zmiany swiatel z europejskiej na angielska w VC tylko cos pzrestawiajac... pewnie cos mi sie "przysnilo"

W EPC jest wyraźne rozróżnienie na reflektory do ruchu prawo i lewostronnego. Ale jestem pewny, że u mnie przy soczewkach jest taka mała wajcha, którą można było poruszać przesłoną z blachy w soczewce odpowiadającą za granicę świecenia. Ruszanie tą wajchą powodowało właśnie zmianę ze świecenia w linii prostej do świecenia pod pewnym ukosem.

Edited by Callun
Link to comment
Share on other sites

W EPC jest wyraźne rozróżnienie na reflektory do ruchu prawo i lewostronnego. Ale jestem pewny, że u mnie przy soczewkach jest taka mała wajcha, którą można było poruszać przesłoną z blachy w soczewce odpowiadającą za granicę świecenia. Ruszanie tą wajchą powodowało właśnie zmianę ze świecenia w linii prostej do świecenia pod pewnym ukosem.

jesli jest rozroznienie w EPC na reflektory do ruchu lewo- i prawo- stronnego to ta wajcha ma za zadanie (jak pisali pzredmowcy) obciac ten "trojkat" zeby nie oslepiac jak pojedziemy na wyspy, a ci z wysp zeby nie oslepiali jak wpadna do nas heheheee

...i wszystko jasne... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. soczewki rozstrzygnięte,

2. AFL rozstrzygniete,

A jak to jest z xenonami? jest rozroznienie do ruchu prawo / lewo stronnego? czy jest tak jak w przypadku AFLi?

Link to comment
Share on other sites

Guest wojtekbaranowski

Potwierdzam soczewki. Nawet w mojej angielskiej instrukcji jest dokładnie opisane jak przestawić światła na "left-hand side". Dodam jeszcze, że ten opis w instrukcji dotyczy wszystkich rodzajów lamp. jutro wrzucę jakieś foto tych angielskich lamp.

Tak się dzisiaj podjarałem tą regulacją reflektorów,że dopadłem się do lewego i i tyle machałem tym białym dynksem, że zapomniałem w jakiej pozycji był pierwotnie...:-)

I teraz mam prośbę, najlepiej do kogoś z UK, żeby sprawdził w jakiej pozycji ma te białe dynksy do przestawiania świateł na left-hand. Dynksy są pod plastikowym wieczkiem osłaniającym jedną z żarówek (ta duża plastikowa klapka).

Dodam jeszcze, że w prawym reflektorze oryginalnie dynks był w pozycji górnej. A jak mi się wydaje ten w lewej był w tym samym czasie w pozycji dolnej. Ewentualnie jeśli kontynentalne lampy też mają tą regulacje to proszę sprawdzić czy dynksy są w tej samej pozycji w obu lampach czy odwrotnej.

Edited by wojtekbaranowski
Link to comment
Share on other sites

Lewy jest na gorze a prawy na dole przynajmniej u mnie ;) oczywiscie mam anglika

z ta lewa pokrywa to sie nagimnastykowalem z 10 min zeby zamknac ale poszlo :D

Link to comment
Share on other sites

Guest wojtekbaranowski

Z opisu o problemie z klapką wnioskuję, że lewy i prawy to kierunki patrząc na auto z przodu a nie zza kierownicy:-) U siebie opisałem z perspektywy siedzenia za kierownicą, w każdym razie wszystko się zgadza. A problem z tą klapką jest konkretny bo przewód powietrzny wszystko zasłania.

W angliku oryginalnie (perspektywa zza kierownicy):

Lewa lampa - dynks w pozycji dolnej

Prawa lampa - dynks w pozycji górnej

Jutro sprawdzę jaki jest efekt po zmroku na tych przestawionych lampach.

porosiu dzięki za szybką odpowiedź:-)

Link to comment
Share on other sites

porosiu dzięki za szybką odpowiedź:-)

no problem, a kierunki podalem tak jak Sie Domysliles od przodu auta :D

Link to comment
Share on other sites

chodzi o to czy w przypadku xenonow mamy mozliwosci takie jak w praypadku soczewek - czyli redukcji "trojkata" swiecenia? Czy jak w przypadku AFL poprzez "ruch" bezpiecznika przystosowujemy auto do lewo- lub prawo-stronnego ruchu?

Link to comment
Share on other sites

U mnie w oryginalnych H7 ( rok 2005) jak i zmienionych xenonach (ale tez oryginały - nie przeróbki) żadnego "dyngsa" nie ma. Z instrukcji niemieckiej wyczytałem, że przed wyjazdem na Wyspę muszę sie udać do ASO i wymienić reflektory !!!! :lol:

Przed pierwszym zjazdem z promu w Dover podniosłem maskę i długo szukałem odpowiedniej dzwigienki - i nic. Po powrocie do domu zgłębiłem temat i jest tak jak napisałem. W porównaniu do ostatniej mojej omegi z 2000 roku - krok wstecz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Callun
Jeśli macie fotkę tej manetki

Dziś miałem chwilę wolnego, więc specjalnie dla Was wyjąłem reflektor i daję fotkę wajchy w obu pozycjach

19ae0fee323b18d6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Z opisu o problemie z klapką wnioskuję, że lewy i prawy to kierunki patrząc na auto z przodu a nie zza kierownicy:-) U siebie opisałem z perspektywy siedzenia za kierownicą, w każdym razie wszystko się zgadza. A problem z tą klapką jest konkretny bo przewód powietrzny wszystko zasłania.

W angliku oryginalnie (perspektywa zza kierownicy):

Lewa lampa - dynks w pozycji dolnej

Prawa lampa - dynks w pozycji górnej

Jutro sprawdzę jaki jest efekt po zmroku na tych przestawionych lampach.

porosiu dzięki za szybką odpowiedź:-)

A jak oryginalnie powinny być ustawione te dźwigienki w reflektorach w wersji europejskiej ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP