Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest kruchy

klimatyzaca - brak prądu

Recommended Posts

Guest kruchy

ostatanio przestała działać klimatyzacja (opel VB 1.6 16 V) . Najpierw pojechalem do serwisu od klimatyzacji - tam sprawdzili , wymienili itp. niestety niepomogło . Pojechałem do serwisu - tam stwierdzili , że nie dochodzi prąd do sprężarki klimatyzatora (nie załącza sie także wentylator)

No i było różnych teorii względności . Postanowiłem sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik- wszystko OK , a prądu jak nie było tak nie ma. Co można jeszcze sprawdzić . Poszukiwany naprawdę dobry elektryk (nie teoretyk) z Łodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdź jeszcze przełącznik (podmień na sprawny)

a prądu nie bedzie ,jesli nie ma czynnika,blokada żeby nie uruchamiać pustej sprężarki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Dzięki bracie za wskazówkę ale

czynnik jest , bo w dniu kiedy przestała działać klima udałem sie do serwisu gdzie napełnili , przełącznik hmmm no nie wiem na elektryce znam się średnio ale gdy włączam klimę zapala się lampka na przełączniku i obroty wzrastają . Spróbowałem sprawdzić czy w ogóle działa sprężarka i podłączyłem na sekundę prąd do przekaźnika (pod maską) bezpośrednio z akumulatora - sprężarka zaskoczyła> Teraz to zgłupiałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

definitywnie sprężarka działa ,jeśli po załączeniu wzrastają obroty, no i piszesz że na krótko też działa

pozostaje mi tylko domysł ,ze to któryś z kabli jest przetarty,ale wtedy nie spadały by obroty co jest efektem włączonej sprężarki

??

w sumie kompresor sie włącza ,ale nie chłodzi ?? czy tylko nie dmucha ??

bo już zgłupiałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Trzeba powiedzieć pass i udać sie do serwisu . Diagnoza - KOMPUTER (to on nie podaje napięcia)

Naprawa -ok.2 tys. zł . SZooooK . Na szczęście bystry elektryk widząc moją narastającą bladość podpowiedział - po prostu zrób Pan obejście komputera. Koszt ok. 150 zł. Hmmmmm . Czy to ma szansę się udać , proszę o podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obejście kompa miałoby polegać na posłaniu napięcia prosto z przełącznika do szarego przekaźnika koło akumulatora tyle, że przełącznik posyła plus do kompa a ten posyła minus na przekaźnik więc trzeba by po drodze zastosować dodatkowy przekaźnik żeby zamienić plus na minus, nie wiem jak po takim obejściu będą zachowywać się obroty bo na pewno pod obciążeniem klimy spadną ale czy sterownik silnika je wyrówna, skoro nie wie że klima jest włączona, można sprawdzić jak to będzie działać podając minus na styk 85 szarego przekaźnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

dzięki za radę stary , ale czy mógłbyś wytłumaczyć/ rozwinąć myśl : ..."trzeba by po drodze zastosować dodatkowy przekaźnik żeby zamienić plus na minus....."

Aha jeszcze jedno : jeden z łódzkich elektryków stwierdził że TO NA PEWNO NIE KOMPUTER BO ......(już więcej nie zrozumialem bo gadał elektrycznym dialektem ). Czy może mieć rację, Jesli tak to gdzie może być przyczyna nie podawania minusa na szary przekaźnik ?????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

muszę sprostować to co napisałem wcześniej bo ten minus trzebaby posłać przez czujnik ciśnienia (presostat) ten czteropinowy w przeciwnym razie sprężarka działałaby nawet wtedy gdyby w układzie nie było czynnika

zamiana plusa na minus przez przekaźnik polega na tym, że do dotatkowego przekaźnika posyłasz plus z przełącznika na styk 86, styk 85 i 30 podłączasz do masy i wtedy w momencie włączenia na styku 87 masz minus

ps. myślę, że zanim w serwisie powiedzieli że to wina komputera to sprawdzili presostat (ten czteropinowy)

ps.2 oryginalnie na presostat idzie plus z przełącznika potem wraca do kompa i ten dopiero posyła minus na przekaźnik

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Jeszcze raz dzięki wielkie (naprawdę znakomici forumowicze)

W serwisie presostatu nie sprawdzili !!!!!!!!!!!!(a parę złotych za sprawdzenie wzieli) - no cóż zadowolony klient przyciągnie 5 nowych klientów , niezadowolony odbierze 20.

Wiem, że za dużo wymagam ale czy mógłbyś przesłać ten schemat bardziej wyraźniejszy (po wydruku kiepsko widać ) : kruchy.t@interia.pl.

Z góry dziękuje

I jeszcze jedno - gdyby jednak presostat - to jak wyminić i który (bo chyba są dwa )????

Edited by kruchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

nie mam lepszej jakości tego schematu, wrzucam jeszcze jeden, też nienajlepszej jakości, ale przynajmniej oznaczenia przekaźników są takie jak w książce "sam naprawiam", jest to schemat do diesla, ale do benzyny podejrzewam, że jest taki sam, oczywiście poza sterownikiem silnika

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

sprawdzenie czujników ciśnienia klimatyzacji - wiem że należy zmostkować końcówki wtyczki danego czujnika , ale konkretnie to które żeby być 100% pewnym że są o.k. lub nie (trochę szkoda kasy na kupno obu czujników)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tych czujników nie będziesz wstanie popsuć, ich się nie da popsuć z zewnątrz np. przez mostkowanie ale to nie czujniki masz mostkować tylko piny we wtyczce (czteropinowa, jeden rząd, ta druga sześciopinowa jest do sterowania wentylatorami - ma takie samo zadanie jak czujnik temperatury wkręcony do chłodnicy). Ściągnij wtyczkę i jeśli będziesz miał tylko wykorzystane dwa piny to je właśnie zmostkuj chyba, że masz wszytkie cztery (gdzieś czytałem że silniki 1,6 miały wszystkie cztery) to wtedy trzebaby patrzeć na kolory, według schematu to czarno-biały i czarno-żółty albo po numerach pinów, gdzieś na wtyczce powinny być napisane numery (pin 1 i 2)

ps. ten czujnik działa podobnie jak czujnik ciśnienia oleju w silniku czyli ciśnienie małe - przerwa, ciśnienie dobre - zwarcie, ciśnienie za duże - przerwa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Jeszcze raz dziekuję . Mam silnik 1,6 16v - faktycznie są 4 piny do wykorzystania , dlatego też napisałem post bo zdziwiłem się jak zobaczyłem że do wykorzystania są 4 piny(kilka kombinacji zmostkowania - ???) a nie 2 jak wcześniej czytałem na różnych forach

Po zdjęciu wtyczek zobaczyłem że jeden i drugi czujnik trochę przepuszcza ( ze 2,3 krople) - w zwiazku z czym chyba nieważne czy są przyczyną niepodawania prądu do sprężarki - nie pozostaje mi nic innego jak je wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Tak jak poradziłeś zwarłem 1-szy pin z drugim, ale klima dalej nie działa załączyły się tylko wyższe obroty silnika.

Natomiast kiedy podaję na cewkę szarego przekażnika minus to klima działa nawet bez wciśniętego przycisku.

Jezeli możesz to podaj oznaczenia na shemacie szarego przekaźnika i czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik ciśnienia to na schemacie to S20 a szary przekaźnik to K60

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

wg schematu do czujnika czteropinowego wchodzą 2 przewody , ale jak wczesniej napisano w silnikach 1.6 (a przynajmniej w mojej VB) do czujnika wchodzą 4 przewody :

- czarno-biały

- czarno-zółty

- brazowo-biały

- brązowo- ???

zastanawiam się do czego służą 2 pozostałe kable krórych na schemacie nie ma (lub są a Ja po prostu nie umiem czytać schematów)

Proszę o podpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam posiadam Vectrę B z silnikiem 2,0 dtl klimatyzacja manualna, moje pytanie gdzie znajduje się prestostat sprężarki bo sprężarka nie chce się załączyć a gaz jest bo osobiście nabijalem klime wczoraj czynnikiem R134a dokładnie 750g bo tyle jest zalecane po załączeniu klimy różnica obrotów jest wentylator chodzi a sprężarka nie. Pomóżcie

Please login or register to see this quote.

już po problemie sprężarka działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co było? Bo u mnie też nie ma prądu na sprezarce tylko silnik X20XEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poruszałem wtyczką od sprężarki usłyszałem jak zawór puszcza gaz i sprężarka zagadała

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam ten sam problem tylko elektryk mi podłączył minus pod przekaźnik szary i jak sie go zapnie to silnik wyraźnie przysiada i klima chodzi ale... nie mogę jej wyłączyć guzikiem więc zasuwa cały czas co mnie martwi.Diagnoz było od groma od czujnika,poprzez sprzęgiełko,kompresor i brak gazu a powodem okazał się brak masy,ale nie wiem dlaczego tak się dzieje i co może zepsuć w aucie tak podłączona klima?dodam że po włączeniu kompresora auto mi słabo reaguje na gaz a jak odłącze to lata że aż miło.Dodam że to 2001r climatronic udokumentowane 123 tys przebiegu 2.0dti 101km więc autko nie zajeżdżone,wszystko na czas robione i zależy mi na poznaniu przyczyny problemu bo napewno leży w elektryce pytanie tylko gdzie...


Witam dziś postanowiłem pogrzebać przy konsoli klimatronika wypiąłem wtyczki tą żółtą i czarną oczyściłem i wpiąłem po czym nastąpił cud i klima odpaliła bez zworki masy i chłodzi aż miło...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> konkluzja nie dajcie się naciągać warsztatom na wymianę sprężarek,elektromagnesów (cewki),modułu,komputera itd bo odwiedziłem sporo warsztatów i w każdym inna ale kosztowna diagnoza więc w razie kłopotu zewrzeć piny 2 i 8 oraz 4 i 5 w szarym przekaźniku znajdującym się przed akumulatorem i zobaczcie czy klima wystartuje a następnie sprawdzić bezpieczniki i panel klimatyzacji bo jak widać zawiniła tu poluzowana wtyczka albo jakiś paproch więc pozdrawiam mam nadzieję że komuś tym doświadczeniem pomogłem i zaoszczędzicie pieniądze na bezsensowne "naprawy". pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Dziś zabrałem się za wymiane presostatu nr kat 1584779 (czujnik jednorzędowy czteropinowy). Mam z wiązki cztery przewody:

brązowy

brązowo niebieski

czarno biały

czarno żółty

Czy możecie napisać jaki przewód na jaki pin powinien trafić na czujniku? Piny na czujniku ponumerowane 1,2,3,4.

Niestety ktoś przede mną upierniczył wtyczke i kombinował z innym czujnikie (lutowane kabelki). Udało mi się zdobyć wtyczke ale tam wogóle kolory przewodów inne, stąd moje pytanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Będę wdzięczny za pomoc. Mój @: dawikula@gmail.com

Pozdrawiam

Dawid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...